Nem a mérést, a módszert tagadtuk meg
Itt az interjú a kizárás és az eltiltás után...
2015-07-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
536865623
Napi oldal:
62413
Jelenleg:
1588
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a hatodik futam,
Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
111
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
97
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
83
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
70
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
38
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
26
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a negyedik futam,
a Rally Hungary után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
116
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
83
4. E. Llarena
Citroen C3 R5
50
5. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
6. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
36
7. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
36
8. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
35
9. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
World Rallycross Championship
8 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
103
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
92
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
92
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
91
5.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
7. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
42
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
37
9. Balogh János
Ford Fiesta MkII R5
32
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
134
2. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
3. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
95
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
43
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
28
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
az ötödik futam,
a Nyíregyháza Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
az ötödik futam,
a Pálháza Rally után
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
94
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
5. Péter Pál
Honda Civic Type-R
41
6. Berta József
Honda Civic Type-R
35
7. Baksai László
Lada 2107
32
8. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
32
9. Mészáros Zsolt
Peugeot 208 R2
29
teljes táblázat

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_3

Az Ollé-Tóth páros nagy csatában az abszolút harmadik helyen ért célba a 22.Veszprém Rallye-n. A céldobogó után a technikai ellenőrzésről jött a hír: a Ford Fiesta S2000 legénységét kizárták a versenyből, helyezésüket és az érte járó pontokat elvették, majd egy későbbi RSB határozat szerint az AS Rallyesport Europe versenyzőit a következő ORB futamról, a 41.Kassa Rallye-ról is eltiltották.
Ahogy a sajtóanyagukban is megjelent, itt, ebben az interjúban szeretnék elmondani az álláspontjukat az esettel kapcsolatban:

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_2
 
Sasa, nagyon látványosan autóztatok, mondhatom a nézői visszajelzésekből is.
Köszönjük, mi is nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk. Nagyon jól éreztük magunkat, és elégedettek vagyunk az eredménnyel. Igaz, szerettük volna megtartani a második helyet, amit végül Friciéknek sikerült megszerezni, akiknek ezúton is gratulálunk. Két defekt is hátráltatott minket, illetve volt egy bemozdulós korai rajtunk. Éreztem, jeleztem is Zsoltinak, ezért kaptunk 10 másodperc büntetést, de ettől függetlenül harcban szereztük meg a dobogó harmadik fokát.

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_1

Mi történt ezután?
Kijelöltek minket is technikai ellenőrzésre, ami teljesen normális dolog. Ismét lökethosszot akartak mérni. Ez is rendben van. De ezt Egerben már tisztáztuk egyszer, hogy helyhiány miatt ez a mérés ott, azonnal nem végezhető el.
A Fordban, kb 25 fokban van bedöntve a motor, gyakorlatilag a tűzfalon támaszkodik, képtelenség akár egy gyertyakulcsot is behelyezni. Pont emiatt történt anno az ominózus „blombázás” is. Mi felajánlottuk, hogy kivesszük a motort, vagy kértük, hogy plombázzák le újra, vagy jelöljék meg valamilyen módszerrel, ahogyan jónak látják. Ettől a TB elzárkózott.
Erre újabb ötlettel álltak elő: vegyük le a hengerfejet! Mondanom sem kell, ha egy gyertyát nem lehet a Fordban kicserélni, akkor a hengerfej sem szedhető le, ameddig a motor az autóban van.
A „hitelesített” esztergált vaspálcáról, és a schublerről ne beszéljek! A motorunkat ezután ki kellene küldeni az M Sporthoz, ahova hónapokkal előbb be kell jelentkezni, és egy ilyen mutatvány költségeit, ami közel 15 000 font, nem szeretnénk feleslegesen mi állni. Ezért úgy vették, és kommunikálták, hogy megtagadtuk a hengerfej levételét. Az, hogy valaki jól, vagy rosszul aludjon, nekünk nem ér meg ennyi pénzt! 

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_4



Szeretném hangsúlyozni, ami a csúsztatott kommunikáció miatt furcsán jön le az Olvasónak, mi nem a lökethossz mérését tagadtuk meg, hanem a módszert! Ez a folyamat jelentős anyagi kár okozása nélkül is elvégezhető, megfelelő körülmények között, melynek biztosítását mi fölajánlottuk, de azt a TB nem fogadta el.
Ezután az RSB-hez fordultunk, ahol a meghallgatásunkon érdekes mód, már mindenki másként emlékezett az egri procedúrára is, amire azt mondták, hogy ez nem hiányzik a sportnak!
Hát persze hogy nem... Megértjük!
Csak azt nem értem, hogy mi ez a kiemelt figyelem, ami minket kísér az idei évben? Nem verjük hülyére a mezőnyt, néha-néha betalálunk egy-két második, harmadik, negyedik idővel. Az autó pont a helyén megy! Miért nem fókuszálnak olyan autókra, amik gyanúsan verik a nagyobb kategóriás paripákat is?

Megnézzük a videókat, és elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, minden nagyképűség nélkül. Mi nagyon élvezzük, a nézők is, és az, hogy ez mire elég, mindig az adott körülményektől függ. Megmondjuk őszintén, nagyon csalódottak lennénk, ha egy 2.4-es motorral ilyen gyengén muzsikálnánk, hogy nem vagyunk torony magasan az élen…

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_5
Az RSB ülésen egyébként továbbra is azt akarták letolni a torkunkon, hogy mi megtagadtuk a mérést!
Szeretném még egyszer elmondani, nem a mérést tagadtuk meg, hanem a módszert! Miért is kell megbontani egy motort, ami anélkül is megvizsgálható? Ha mi ezt megtesszük, és bebizonyosodik, hogy a feltételezésük nem valós, amit szinte már tényként kezelnek, akkor ott állunk egy bontott motorral, 15 000 font mínusszal, és még azt sem mondják "bocccs"!

Kassára kaptunk egy ORB-s eltiltást, illetve elvették a veszprémi pontjainkat. Ettől függetlenül mi harmadiknak érezzük magunkat.

Mit is mondhatnék, ez egy nehéz ügy. Sok mindenkiben felmerül sok kérdés, bízom benne hogy ez előbb utóbb tisztázódik. Azért reméljük, látunk még titeket a hazai pályákon versenyezni!
Nem tudjuk mi lesz a végkifejlet, a határozat ellen fellebbeztünk. Mi nagyon élvezzük, amit csinálunk, a nézőknek is tetszik, reméljük lassan véget ér ez a szappanopera.
 
nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_6
Ez a hír most jelenik meg 5890. alkalommal
Share |
2015-07-11
Veszprém • rally ob
2015.07.10-12.
Országos Rallye Bajnokság 2015
22.Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2324 25 26272829
30 01 02 03 040506
0708 09 10 111213
1415 16 17181920
2122 23 24 25 26 27
2020.12.05-06.

részletes infóink

2020.12.04-07.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k