LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Nem a mérést, a módszert tagadtuk meg
Itt az interjú a kizárás és az eltiltás után...
2015-07-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770144785
Napi oldal:
92176
Jelenleg:
1036
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_3

Az Ollé-Tóth páros nagy csatában az abszolút harmadik helyen ért célba a 22.Veszprém Rallye-n. A céldobogó után a technikai ellenőrzésről jött a hír: a Ford Fiesta S2000 legénységét kizárták a versenyből, helyezésüket és az érte járó pontokat elvették, majd egy későbbi RSB határozat szerint az AS Rallyesport Europe versenyzőit a következő ORB futamról, a 41.Kassa Rallye-ról is eltiltották.
Ahogy a sajtóanyagukban is megjelent, itt, ebben az interjúban szeretnék elmondani az álláspontjukat az esettel kapcsolatban:

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_2
 
Sasa, nagyon látványosan autóztatok, mondhatom a nézői visszajelzésekből is.
Köszönjük, mi is nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk. Nagyon jól éreztük magunkat, és elégedettek vagyunk az eredménnyel. Igaz, szerettük volna megtartani a második helyet, amit végül Friciéknek sikerült megszerezni, akiknek ezúton is gratulálunk. Két defekt is hátráltatott minket, illetve volt egy bemozdulós korai rajtunk. Éreztem, jeleztem is Zsoltinak, ezért kaptunk 10 másodperc büntetést, de ettől függetlenül harcban szereztük meg a dobogó harmadik fokát.

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_1

Mi történt ezután?
Kijelöltek minket is technikai ellenőrzésre, ami teljesen normális dolog. Ismét lökethosszot akartak mérni. Ez is rendben van. De ezt Egerben már tisztáztuk egyszer, hogy helyhiány miatt ez a mérés ott, azonnal nem végezhető el.
A Fordban, kb 25 fokban van bedöntve a motor, gyakorlatilag a tűzfalon támaszkodik, képtelenség akár egy gyertyakulcsot is behelyezni. Pont emiatt történt anno az ominózus „blombázás” is. Mi felajánlottuk, hogy kivesszük a motort, vagy kértük, hogy plombázzák le újra, vagy jelöljék meg valamilyen módszerrel, ahogyan jónak látják. Ettől a TB elzárkózott.
Erre újabb ötlettel álltak elő: vegyük le a hengerfejet! Mondanom sem kell, ha egy gyertyát nem lehet a Fordban kicserélni, akkor a hengerfej sem szedhető le, ameddig a motor az autóban van.
A „hitelesített” esztergált vaspálcáról, és a schublerről ne beszéljek! A motorunkat ezután ki kellene küldeni az M Sporthoz, ahova hónapokkal előbb be kell jelentkezni, és egy ilyen mutatvány költségeit, ami közel 15 000 font, nem szeretnénk feleslegesen mi állni. Ezért úgy vették, és kommunikálták, hogy megtagadtuk a hengerfej levételét. Az, hogy valaki jól, vagy rosszul aludjon, nekünk nem ér meg ennyi pénzt! 

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_4



Szeretném hangsúlyozni, ami a csúsztatott kommunikáció miatt furcsán jön le az Olvasónak, mi nem a lökethossz mérését tagadtuk meg, hanem a módszert! Ez a folyamat jelentős anyagi kár okozása nélkül is elvégezhető, megfelelő körülmények között, melynek biztosítását mi fölajánlottuk, de azt a TB nem fogadta el.
Ezután az RSB-hez fordultunk, ahol a meghallgatásunkon érdekes mód, már mindenki másként emlékezett az egri procedúrára is, amire azt mondták, hogy ez nem hiányzik a sportnak!
Hát persze hogy nem... Megértjük!
Csak azt nem értem, hogy mi ez a kiemelt figyelem, ami minket kísér az idei évben? Nem verjük hülyére a mezőnyt, néha-néha betalálunk egy-két második, harmadik, negyedik idővel. Az autó pont a helyén megy! Miért nem fókuszálnak olyan autókra, amik gyanúsan verik a nagyobb kategóriás paripákat is?

Megnézzük a videókat, és elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, minden nagyképűség nélkül. Mi nagyon élvezzük, a nézők is, és az, hogy ez mire elég, mindig az adott körülményektől függ. Megmondjuk őszintén, nagyon csalódottak lennénk, ha egy 2.4-es motorral ilyen gyengén muzsikálnánk, hogy nem vagyunk torony magasan az élen…

nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_5
Az RSB ülésen egyébként továbbra is azt akarták letolni a torkunkon, hogy mi megtagadtuk a mérést!
Szeretném még egyszer elmondani, nem a mérést tagadtuk meg, hanem a módszert! Miért is kell megbontani egy motort, ami anélkül is megvizsgálható? Ha mi ezt megtesszük, és bebizonyosodik, hogy a feltételezésük nem valós, amit szinte már tényként kezelnek, akkor ott állunk egy bontott motorral, 15 000 font mínusszal, és még azt sem mondják "bocccs"!

Kassára kaptunk egy ORB-s eltiltást, illetve elvették a veszprémi pontjainkat. Ettől függetlenül mi harmadiknak érezzük magunkat.

Mit is mondhatnék, ez egy nehéz ügy. Sok mindenkiben felmerül sok kérdés, bízom benne hogy ez előbb utóbb tisztázódik. Azért reméljük, látunk még titeket a hazai pályákon versenyezni!
Nem tudjuk mi lesz a végkifejlet, a határozat ellen fellebbeztünk. Mi nagyon élvezzük, amit csinálunk, a nézőknek is tetszik, reméljük lassan véget ér ez a szappanopera.
 
nem_a_merest_a_modszert_tagadtuk_meg_6
Ez a hír most jelenik meg 6529. alkalommal
Share |
2015-07-11
Veszprém • rally ob
2015.07.10-12.
Országos Rallye Bajnokság 2015
22.Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k