LCH Tavaszi LADA találkozó
Nem adom fel és meg fogjuk csinálni!
Itt a legjobb hír, ami a rajongókat érheti Bútor Robival kapcsolatban
2022-01-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684901327
Napi oldal:
1991
Jelenleg:
1348
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

nem_adom_fel_es_meg_fogjuk_csinalni_2

Bútor Robi esését senki nem felejti el, aki ott volt, és azok sem, akik látták a videókon.


Egyértelmű volt, hogy ez az autó, ez a projekt nem állhat meg, még egy ekkora esés után sem! December óta sok minden történt, itt az összefoglalója, Robival beszélgettünk:

Robi, december elején összeraktatok egy listát és kiküldtétek a Citroën Racinghez

Az ajánlat kérést igazából a TRT-nek kellett elküldenem, hiszen Tagai Tomiék a Citroën Racing kelet-európai disztribútorai, valamint Balkányi Gyurinak, a Citroën hazai képviselet igazgatójának küldtem még el. Ketten kapták meg ezt az excel táblát és ők képviseltek minket a Citroën Racing felé.

Ők folytatták le a tárgyalásokat, ami sok idő és energiabefektetés volt a részükről, amit ezúton is nagyon köszönök nekik és ennek eredménye képen, pár napja meg is kaptuk az árajánlatot.

Beszéltünk anno, hogy örülnél-e, ha karácsony előtt megjönne az ajánlat… Végül nem jött meg…

Nem akarták elrontani vele a karácsonyomat… :)
Bár én nagyon vártam, hogy hogyan zárom az évet, vagy hogyan nézhetek a jövő év elé. Lehet, hogy jobb is, hogy ez nem történt meg, boldog karácsonyom volt a kis Családommal.

Voltak elképzeléseid, hogy ez milyen nagyságrend lesz. Végül hanyatt estél vagy az jött, amire számítottál?

Amíg csak elképzeled, addig nem esel hanyatt… A nagyságrendek ismeretében gondolsz egy számra, az igazi hasra esés akkor van, amikor fizikailag is meglátod, hogy jéé, tényleg hasonló szám van odaírva, mint amire gondoltál… és ezt pár napon belül ki is kell fizetni.
Mind Gyuri, mind Tomi mindent megtették azért, hogy tudjuk ezt az egészet folytatni és a lehető legjobb árat kapjuk, de azért óriás csoda sajnos nem történt…

nem_adom_fel_es_meg_fogjuk_csinalni_3

Tehát nem mondták azt, hogy Bútor Robi? Akkor 50 százalék kedvezmény!

Nem tudjuk, hogy mennyi a kedvezmény, egy csomagárat kaptunk, ami nem tartalmaz listaárat és kedvezmény szintet sem. Kiküldtünk egy körülbelül 40 tételből álló excel táblát és erre kaptunk egy számot. A jó hír az, hogy van minden, amire szükségünk van a teljes újjáépítéshez! Az autó 100%-ban visszaállítható a gyári állapotára! Természetesen biztos lehetett volna sokkal drágább is a csomag, ezért köszönöm a Citroen Racing-nek is!

De Ti közben nem engedtétek el a januárt, hiszen a karosszérián már dolgoztatok.

Nem engedtük el a decembert sem! A balesetet követő másnap már futóműpadon volt az autó, hiszen az egyik kardinális kérdés az volt, hogy a kabin megmenekül-e, vagy sem. Szerencsére egy millimétert sem ment el sem az első, sem a hátsó futómű, sem pedig a bukócső! Amikor le lett vágva róla a tető, akkor felkerült egy szkenner padra, Gazdag Zoliék műhelyében, Szegeden és visszaigazolódott, hogy minden a helyén van. Egy utcai autó alkatrészeiből kicseréltük azokat az fém karosszéria alkatrészeket, ami a versenyautóban is széria volt és száz százalékosan helyre lehetett állítani a karosszéria vázát, ennek eredménye képen, most egy teljes értékű, felújított karosszériánk van.

Az autó hat VB futamot ment, volt ebben Szardínia és RACC Rally is. Ennek megfelelően az alja, a váznyúlványok és a padlólemez nagyon sokat kapott. Ez engem korábban is idegesített, mert csúnya volt, ahogy ezt több videóban is elmondtam. Az volt eleve a terv, hogy ezt télen megcsináljuk. Valóban télen csináltuk meg, csak kicsit nagyobb volumenű munkával összekötve. Ki lett cserélve a padlólemez, a váznyúlvány és minden új lett, gyakorlatilag.

nem_adom_fel_es_meg_fogjuk_csinalni_6

Aztán a karosszéria elkerült Mogyoródra, a TEN-LINE Kft.-hez, ahol a homokfújás legújabb módszerével, úgynevezett szódázással fémtisztára takarították, ami szintén profira sikerült!

Tegnap pedig elvittük Alberti Szabiékhoz és a Busline Motorsport műhelyében professzionális módon elkészítik az eredeti gyári fényezését, azzal a technológiával, ahogy a Citroën Racingnél is csinálták: egy réteg festék, egy réteg selyemfényű lakk.

A karosszéria két héten belül visszanyeri az eredeti állapotát. Már maga a karosszériás munka is gyönyörű lett, egy horpasz nincs rajta. Laciék még egy hétig simogatták, miután visszakerült. 
Minden kicsi hiba kijavítva, előkészítve az összeszereléshez. Sok munka van benne…

Kimondottan jót tett a karosszériának, hogy át lettek építve azok a részek is, amik gyakorlatilag le lettek pusztítva rajta a korábbi életében.

Azt pedig nem kell mondanom, hiszen láttuk a VFTS-nél is, hogy Szabolcsék jóval szebben fényeznek, mint ahogy ezt a Citroën Racingnél gyorsba, egy-két nap alatt megteszik, hiszen ott eleve nem számítanak a külsőségek, pár versenyre készítik, nem hosszú évekre a WRC-ket. Ez, hogy ennyi munkaórát beleölnek, ez inkább az ilyen mániákusoknak a perverziója, mint amilyen én is vagyok, vagy Tagai Tomi, vagy Szabolcs. Szerencsére itt van egy-két olyan szakember, akik hajlandóak ezzel 60-80-100…órákat dolgozni.

Lásd a Te kombidat! Ki az Isten fordított volna erre annyi munkaórát Szabiékon kívül? De a végeredményben utána évekig gyönyörködhetsz! Feltéve, ha nem semmisül meg…


Karácsony előtt még volt egy kis remény a károk finanszírozásának megkönnyítésére is…

Nagyon sok szurkolói felajánlás érkezett, amit nem akartam elfogadni, mert ellenkezik az elveimmel és nem is szeretnék ezen változtatni, de titkon reménykedtem benne és a kollégáimmal egy beszélgetésen el is hangzott, hogy milyen jó lenne, ha egy nagy cég tulajdonosai meglátnák és átéreznék ezt a dolgot, amit mi csinálunk a tesztekkel, a szurkolókkal való kapcsolattartással. Jó visszhangja volt egész évben a munkánknak, ez látszott a kommentekből, a reakciókból és szerintem ez egyedi a mai világban!

Titkon bíztam benne, hogy ezt valaki észre fogja venni és talán van olyan, akinek a vállalkozásának ezek az összegek nem akkora fajsúlyúak, mint mondjuk nekem. Hátha reklám fejében valaki előkerül. És ahogy erről beszéltünk, pár nap múlva csörgött is a telefonom és volt egy jelentkező, akitől annyit kértem, hogy várjuk meg az alkatrész ajánlatot és azt szeretném neki átküldeni, hogy lássa, hogy tiszta lapokkal játszok és nem szeretnék nyerészkedni!

Kicsit későn jött meg az ajánlat, hívtam a céget, de sajnos más volt a beszélgetés konklúziója, mint amire számítottam, de remélem, hogy még nincs veszve minden! Lehet, hogy szembesülnöm kell azzal, ha ezt szeretném tovább folytatni, akkor igenis, ki kell préselni magamból ennek a javításnak a költségvetését. Ez mindenképp egy megterhelő mutatvány! Nem csak restaurálni szeretnénk az autót, hanem idén szeretnék vele versenyezni is, hiszen továbbra sem az a cél, hogy ez az autó szépen felújítva álljon a garázsban, hanem az, hogy tudjunk vele menni, mindenki örömére.

Már a borulás utáni percekben is tisztában voltam azzal, hogy ezt nagy valószínűséggel nekem kell megoldani.

Volt titkon olyan reményem is, hogy talán a Citroën Racing-től is nagyon-nagyon olcsón megkaphatjuk ezt az alkatrész csomagot, de ez nem sikerült. 

nem_adom_fel_es_meg_fogjuk_csinalni_5

A munka nagy része a szerelőimre hárul, ami az autó feltámasztását illeti, a szervezés és az anyagi része meg ugyanúgy rám, ahogy eddig mindig. Az én hobbym/életem, nekem kell finanszírozni, ezzel is tisztában vagyok, de volt bennem egy kis remény, hogy valaki majd hátha segít, megkönnyíti az újjáépítést.

Sose mondd, hogy soha!
Hátha előkerül még valaki! Van hely az autón, nem?

Próbálom bevonzani, hátha tényleg sikerül!  Sokkal könnyebb lenne úgy visszaülni az autóba, hogy ne azon kelljen remegni, hogy nehogy újra megtörténjen a baj, mert akkor, megint kezdhetem az egészet egyedül elölről. 

Nem szeretnék se lassabban, se kevésbé látványosan menni! Szeretném megtartani a lelkesedésem és a magabiztosságom, ami eddig volt, de a pénzügyi teher mindenképpen nyomja a vállamat.
nem_adom_fel_es_meg_fogjuk_csinalni_1

Tehát a rallyongók továbbra se küldjenek pénzt! De ha van egy multi a háttérben, aki ezt olvassa, azt szeretettel várjuk, mindenki becsülni fogja azt a céget, aminek a matricája megjelenik az autón!

Az a cél, hogy a szurkolóknak adni szeretnék! Kapni csak annyit szeretnék tőlük, hogy jöjjenek el és együtt élvezzük ennek minden gyümölcsét, pozitívumát, de továbbra sem szeretnék adakozásból versenyezni, ez egyértelmű! Ellenben, ha lenne olyan multi, vagy erős cég, akinek ez a történet szimpatikus, akkor van még hely az autón, akár száz százalékosan a teljes felületen is! Biztos vagyok benne, hogy a szurkolói táborunk is nagyra értékelné és meghálálná, akár üzletileg is!
Nekem ez most nagyon nagy segítség lenne, ez nem kérdés!

De ahogy mondtam: akkor is meg fogom csinálni az autót, ha senki nem érkezik támogatóként, hiszen a saját magam boldogsága, a csapatom és az egész miliő megtartása miatt, akkor is meg kell ezt az egészet csinálnom!

Az autó újjá fog épülni és szebb lesz, mint volt! A kérdés csak annyi, hogy mennyire könnyen vagy mennyire nehezen.

nem_adom_fel_es_meg_fogjuk_csinalni_7
 
Adja magát a kérdés: mikor láthatjuk egy ceredi teszten újra az autót és Téged?

Minden építőipari projektemet április elsején szoktam elkezdeni, Édesapám születésnapján. Amióta nincs velünk, azóta ez mindig szerencsét hozott, mint ahogyan az autó vételénél is éreztem az erőt, amit küldött nekem! Most a befejezés lesz április elsején és remélem ez ugyanolyan szerencsés lesz, mint a kezdés!

Májusban már szeretnék egy jó tesztet csinálni Cereden! Egy vissza rázódós, önbizalom visszahozós, autóbemutatós tesztet, ahol természetesen kipróbálnánk, hogy minden jól működik-e az autón. A terveimben idénre Pécs, Veszprém és az új murvafutam, Kisvárda szerepel.

Hogy a tervből mi lesz, az majd kiderül, de egy biztos:
NEM ADOM FEL és MEG FOGJUK CSINÁLNI!

nem_adom_fel_es_meg_fogjuk_csinalni_4 
Ez a hír most jelenik meg 7568. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k