Nagyon nagy tempónál estek el Turi Tomiék az Allianz Rallye szombati versenynapján. Tomi és Imi, a csodával határos módon megúszta a balesetet. A harmadik gyorsasági szakszon a Subaru lecsúszott az útról és mintegy 170 km/h-s sebességgel ütközött egy fának. A baleset után Tomit a mentők kórházba szállították, amit egy rövid kivizsgálás után elhagyhatott, azonban az első orvosi vizsgálatok után tegnap kiderült, hogy eltört a bal kulcscsontja. A balesetben a Korda Racing Subaru Impreza WRC-je gyakorlatilag megsemmisült, ám a biztonsági berendezései megmentették a versenyzők életét.
Hogy vagy?
A körülményekhez képest azt hiszem jól. Tegnap este kiderült, hogy eltört a kulcscsontom, amivel azonban nem sokat tudnak kezdeni az orvosok. Egyenlőre fel van kötve a kezem és bízom a gyors javulásban. Orvosaim azt mondják, hogy ez a sérülés nagyon gyorsan gyógyul, úgyhogy akár két hét múlva már levehetem a kötést.
Hogy van a kocsi?
Na az nincs olyan jól. A kabin az biztos eldobós. Nagyon nagy szerencsénk volt azt hiszem, hogy ennyivel megúsztuk. Az autó nagyon összetört, de azt gondolom, hogy azoknak akik megépítették a prodrive-nál köszönet jár, mert az autó megmentette az életünket.
Hogy történt?
Ez a Nyárásvölgy - Hetvehely gyorsasági szakasz úgy látszik a mumusom, hiszen a jó Skoda is itt görbült el anno. A Korda Racingtől egy kitűnő technikát kaptunk, és terv szerint ment minden. Az autót remekül sikerült beállítani és jól éreztem magam a kocsiban. Minden rendben volt bent a gyorsaságin is, és elég jó adta magát minden kanyar. Szóval elég jó idő lett volna... Az autó tökéletesen viselkedett, és a gumik is rendben voltak. Aztán jött az utolsó kanyar, ahol egy kicsit megtolta az orrát a kocsi és onnantól nem volt visszaút. Ezzel az autóval nem lehet a kanyarban trükközni, oda kell menni és befordítani, ha a kanyarban kell gépészkedni akkor már gond van, amint azt a mellékelt ábra is mutatja.
Ha azt kérdezed miért történt, a válasz egyszerű:
Túl gyorsan mentünk...
Hogyan tovább?
Szeretnék minél előbb felépülni és újra versenyautóba ülni. A csapat, a Korda Racing és a szponzoraink maximálisan mellettünk vannak, ami nagyon jó érzés. Úgy gondolom, hogy ebben a felállásban folytatjuk tovább! A költségvetésünket nem érinti túl jól ez a komoly anyagi kár, bár volt biztosításunk, de az önrész sem kevés…
A kárfelmérés még tart, de már a Nyírség Rallye kiírását nézegetem. :)