Nem kaptuk, szereztük!
Herczig Norbert - Baranyai László - HELL Salgó-Gemer Rally
2010-06-01
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
691081182
Napi oldal:
207117
Jelenleg:
2242
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 1.futam,
a Nyerges Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szenzációs autózással teljesítette a Salgó Rally-t a Herczig-Baranyai páros, ám az utolsó gyorsasági szakaszon vétett hiba miatt elszálltak a győzelmi reményeik, és csupán a dobogó harmadik fokára állhattak fel. Nem keseregnek, nem panaszkodnak, bíznak a jövőbeni sikerekben. Herczig Norbit kérdeztem a legutóbbi futamról, a háttérről és a soron következő murvás versenyekről.

nem_kaptuk_szereztuk_1

Hogy érzed magad a Salgó Rally után?
Nagyon picit csalódott vagyok, hiszen az idei évben ez volt az a verseny, ahol eddig a legközelebb kerültünk ahhoz, hogy futamgyőzelmet szerezzünk. Minden esélyünk megvolt erre, de az utolsó gyorsaságin vétettem egy hibát. Egy vízátfolyásos-felhordásos részen egy nagyon kicsit megcsúsztunk az autóval, és nekitámaszkodtunk a szalagkorlátnak, aminek következtében kitört a felninkből egy darab, és így defekttel tudtunk csak lejönni ezen a szakaszon. Hangsúlyoznám, hogy nem kaptuk, hanem szereztük a defektet! Ha ezt nézem, akkor csalódott vagyok, de nem haragudhatok senki másra, csak saját magamra, attól függetlenül is, hogy ez benne van ebben a sportban. A másik része viszont mindenképpen bizakodásra ad okot, hiszen nagyon pozitívan értékeljük, hogy végig - a verseny teljes ideje alatt - tudtunk az élen autózni, tudtunk gyorsasági szakaszokat nyerni! Ezek alapján úgy gondolom, hogy nagyon közel vagyunk már a részsikerhez, azaz hogy végre egy versenyen az első helyen érjünk célba. Navigátorom, Baranyai Laci fogalmazott jól, és tényleg találó volt, hogy "Ott állunk a kis siker kapujában, de a Jóisten nem akarja odaadni a kulcsot" Valamiért ez a futamgyőzelem még várat magára, de bízom benne, hogy már nem sokáig!

Ritkán panaszkodsz, most esetleg a pályákat illetően?
A szlovák pályák nagyon jók voltak, de ez már a tavalyi évben is beigazolódott, és talán az idei évre ezek még inkább ralisabbak lettek. Attól függetlenül, hogy nem mindig sikerült jól autóznunk rajta, nagyon bejöttek és igazán pozitívan értékeljük.
A zagyvaróna-cered gyorsasági szakasz pedig önmagáért beszél. Nekem egyébként is kicsit a szívem csücske a ralipályákat illetően ez a szakasz, nagyon szeretek itt menni, és így az új aszfaltozással még gyorsabbá vált. Talán kicsit ralisabb érzés volt, amikor még rossz minőségű volt és dobált, de már nagyon ráfért erre az útra a felújítás és nekem így is igazán tetszett, amit az időeredményeink is mutattak, hiszen jót tudtunk itt menni.

nem_kaptuk_szereztuk_2

A kisterenyei gyorsasági pedig nem volt igazi ralipálya, de a nézők miatt nagyon kellett, és nekem megint csak egy kedves emlékem fűződik ide, hiszen itt mentem életem első gyorsasági kilométereit még Herczig Robi unokabátyámmal. Tudom, hogy engem az érzelmek vezérelnek ebben a dologban, úgyhogy nem fogok tudni objektíven nyilatkozni. Annyit azért még mindenképp hozzáfűznék, hogy azon túl, hogy nekünk nem volt problémánk, gondunk, szerintem a második napon a magyar rész elbírt volna még egy gyorsaságit is ezen a kettőn kívül...

A hatalmas aszfalt-csatározást murvás pályák követik.
Mire számítasz?
Nem tudok erre válaszolni, mert soha egy métert nem mentem még a S2000-es autóval murván. Azt mondják, ill. a statisztikák is azt mutatják, hogy a S2000-es autók egy kicsit talán gyorsabbak az N/4-es Mitsubishiknél, Subaruknál a murvás versenyeken, de azt gondolom, hogy az elmúlt versenyek is bebizonyították, hogy ez teljes mértékben pályafüggő.
Hiába megyünk murvára, hiába mondják, hogy egy kicsit gyorsabb, ha nem olyanok a pályák jellege, akkor nem biztos, hogy valóban gyorsabb tud lenni egy ilyen autó.
A másik nagy kérdés pedig mindenképpen az lesz, hogy ki hogyan tud majd akklimatizálódni a három aszfaltos verseny után a murvára. Mi úgy készülünk, hogy csinálunk egy nagyon hosszú murva-tesztet, ami már év elején is így szerepelt a tervben, hogy 100-110 km-t fogunk tudni menni a murván a verseny előtt. Most már azért valamennyi tapasztalatunk van az autóval vezetéstechnika terén, és a beállításokat tekintve - aszfaltra legalább is.
Nagyon bízom benne, hogy a Skoda Rallye Team Italia hoz egy megfelelő beállítást a Szombathely Rallye-ra, hiszen már megkapták a korábbi évek belső felvételeit erről a versenyről, így tudják, hogy mire számíthatnak. Egy olyan alapbeállítással fogják hozni az autót, ami oda jó lesz, a többi meg majd rajtunk múlik.

Mindig nagyon dicséred az olasz csapatodat, bár ritkán esik szó általában a "háttérről"…
Aki figyeli az IRC-s híreket és az IRC világát, az ismerheti onnét is a Skoda Rallye Team Italiát. Nyugodt szívvel állíthatom, hogy a privát csapatok között a legprofibbak! A gyári csapatok után ők azok, akik a legnagyobb flottával rendelkeznek, hiszen három S2000-es Skoda Fabiájuk van. Az IRC futamokon Guy Wilks megy az autójukkal, az olasz bajnokságban két autójuk fut, és hát itt Magyarországon pedig mi versenyzünk az egyik versenyautójukkal. Már ez így egy nagyon komoly logisztikát igényel, hogy három autójuk van, nem is tudom, hogy mit csinálnának, ha még valaki benevezne az ő autójukkal az IRC futamokra, hogy azt hogyan oldanák meg...
Nagyon komoly mérnöki háttérrel rendelkeznek, nagyon profi a szemlélet, profi a hozzáállás, és ami talán még nagyon fontos, a kiszolgálás is. Így jó versenyezni, hogy nekünk nem az autóval kell foglalkozni, hiszen a technikai hátteret 100%-osan megadják nekünk. Persze azért nem ilyen egyszerű a dolog, hiszen a logisztika, a marketing, a kommunikáció az azért nálunk van, de a technikai dolgokkal nem kell foglalkoznunk.
Amit még kiemelnék, hogy nagyon jól össze tudjuk illeszteni azt a részt, amit mi itthon dolgozunk és felkészülünk, azzal, amit ők hoznak. Nagyon jól állnak a dolgokhoz, így tényleg nagyon jó velük együtt dolgozni, és jó eredményeket is így lehet elérni!

nem_kaptuk_szereztuk_3

Mit szólsz a veszprémi hírekhez, miszerint idén lehet elmarad ez a futam?
Nagyon sajnálnám, hogyha nem lenne, de én bizakodó vagyok ezen a téren! Bízom benne, hogy Lakatos Robi és lelkes csapata megtudja rendezni a versenyt. Én amennyire ismerem Robit, úgy gondolom, hogy nem adja fel ilyen könnyen, és dolgozni fog azon, hogy legyen murvás futam. Meggyőződésem, hogyha Robi felszívja magát, akkor nagyon-nagyon jó pályákat tud találni, hiszen ha például elmegyünk egy kicsit Nyirád irányába, akkor azért visszaidézhetjük, hogy szenzációs pályák voltak arrafelé 2007-2008-ban. És azok nincsenek is annyira messze Veszprémtől! Azokért szerintem szívesen elautózna a mezőny arrafelé. Persze azt is hallottam, hogy néhány versenyző is negatívan áll a dologhoz, de biztos, hogy van nagyon sok olyan versenyző, akik körében népszerű ez a verseny.
Tudom, hogy sokan autógyilkosnak tartják azokat a gyorsokat… ha valaki gyorsan akar menni, akkor persze, fogy az autója, ez nem kérdés, de ha beosztja, akkor azért be lehet érni itt is! Mindenki megy, mint a bolond, mert szeretne nyerni, aztán ha kibírta az autó, akkor "hú de jó a verseny volt", ha meg nem bírta ki, akkor nem jó a verseny. Ez ilyen! Megfelelően kell beosztani az autót és a technikát... ennyi!

Én személy szerint nagyon-nagyon szeretem a Veszprém Rallye-t!

Ez a hír most jelenik meg 5551. alkalommal
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
Tempó Produkció filmje
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

2024.06.13-15.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k