duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Nem kaptuk, szereztük!
Herczig Norbert - Baranyai László - HELL Salgó-Gemer Rally
2010-06-01
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
805355703
Napi oldal:
100572
Jelenleg:
1428
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Szenzációs autózással teljesítette a Salgó Rally-t a Herczig-Baranyai páros, ám az utolsó gyorsasági szakaszon vétett hiba miatt elszálltak a győzelmi reményeik, és csupán a dobogó harmadik fokára állhattak fel. Nem keseregnek, nem panaszkodnak, bíznak a jövőbeni sikerekben. Herczig Norbit kérdeztem a legutóbbi futamról, a háttérről és a soron következő murvás versenyekről.

nem_kaptuk_szereztuk_1

Hogy érzed magad a Salgó Rally után?
Nagyon picit csalódott vagyok, hiszen az idei évben ez volt az a verseny, ahol eddig a legközelebb kerültünk ahhoz, hogy futamgyőzelmet szerezzünk. Minden esélyünk megvolt erre, de az utolsó gyorsaságin vétettem egy hibát. Egy vízátfolyásos-felhordásos részen egy nagyon kicsit megcsúsztunk az autóval, és nekitámaszkodtunk a szalagkorlátnak, aminek következtében kitört a felninkből egy darab, és így defekttel tudtunk csak lejönni ezen a szakaszon. Hangsúlyoznám, hogy nem kaptuk, hanem szereztük a defektet! Ha ezt nézem, akkor csalódott vagyok, de nem haragudhatok senki másra, csak saját magamra, attól függetlenül is, hogy ez benne van ebben a sportban. A másik része viszont mindenképpen bizakodásra ad okot, hiszen nagyon pozitívan értékeljük, hogy végig - a verseny teljes ideje alatt - tudtunk az élen autózni, tudtunk gyorsasági szakaszokat nyerni! Ezek alapján úgy gondolom, hogy nagyon közel vagyunk már a részsikerhez, azaz hogy végre egy versenyen az első helyen érjünk célba. Navigátorom, Baranyai Laci fogalmazott jól, és tényleg találó volt, hogy "Ott állunk a kis siker kapujában, de a Jóisten nem akarja odaadni a kulcsot" Valamiért ez a futamgyőzelem még várat magára, de bízom benne, hogy már nem sokáig!

Ritkán panaszkodsz, most esetleg a pályákat illetően?
A szlovák pályák nagyon jók voltak, de ez már a tavalyi évben is beigazolódott, és talán az idei évre ezek még inkább ralisabbak lettek. Attól függetlenül, hogy nem mindig sikerült jól autóznunk rajta, nagyon bejöttek és igazán pozitívan értékeljük.
A zagyvaróna-cered gyorsasági szakasz pedig önmagáért beszél. Nekem egyébként is kicsit a szívem csücske a ralipályákat illetően ez a szakasz, nagyon szeretek itt menni, és így az új aszfaltozással még gyorsabbá vált. Talán kicsit ralisabb érzés volt, amikor még rossz minőségű volt és dobált, de már nagyon ráfért erre az útra a felújítás és nekem így is igazán tetszett, amit az időeredményeink is mutattak, hiszen jót tudtunk itt menni.

nem_kaptuk_szereztuk_2

A kisterenyei gyorsasági pedig nem volt igazi ralipálya, de a nézők miatt nagyon kellett, és nekem megint csak egy kedves emlékem fűződik ide, hiszen itt mentem életem első gyorsasági kilométereit még Herczig Robi unokabátyámmal. Tudom, hogy engem az érzelmek vezérelnek ebben a dologban, úgyhogy nem fogok tudni objektíven nyilatkozni. Annyit azért még mindenképp hozzáfűznék, hogy azon túl, hogy nekünk nem volt problémánk, gondunk, szerintem a második napon a magyar rész elbírt volna még egy gyorsaságit is ezen a kettőn kívül...

A hatalmas aszfalt-csatározást murvás pályák követik.
Mire számítasz?
Nem tudok erre válaszolni, mert soha egy métert nem mentem még a S2000-es autóval murván. Azt mondják, ill. a statisztikák is azt mutatják, hogy a S2000-es autók egy kicsit talán gyorsabbak az N/4-es Mitsubishiknél, Subaruknál a murvás versenyeken, de azt gondolom, hogy az elmúlt versenyek is bebizonyították, hogy ez teljes mértékben pályafüggő.
Hiába megyünk murvára, hiába mondják, hogy egy kicsit gyorsabb, ha nem olyanok a pályák jellege, akkor nem biztos, hogy valóban gyorsabb tud lenni egy ilyen autó.
A másik nagy kérdés pedig mindenképpen az lesz, hogy ki hogyan tud majd akklimatizálódni a három aszfaltos verseny után a murvára. Mi úgy készülünk, hogy csinálunk egy nagyon hosszú murva-tesztet, ami már év elején is így szerepelt a tervben, hogy 100-110 km-t fogunk tudni menni a murván a verseny előtt. Most már azért valamennyi tapasztalatunk van az autóval vezetéstechnika terén, és a beállításokat tekintve - aszfaltra legalább is.
Nagyon bízom benne, hogy a Skoda Rallye Team Italia hoz egy megfelelő beállítást a Szombathely Rallye-ra, hiszen már megkapták a korábbi évek belső felvételeit erről a versenyről, így tudják, hogy mire számíthatnak. Egy olyan alapbeállítással fogják hozni az autót, ami oda jó lesz, a többi meg majd rajtunk múlik.

Mindig nagyon dicséred az olasz csapatodat, bár ritkán esik szó általában a "háttérről"…
Aki figyeli az IRC-s híreket és az IRC világát, az ismerheti onnét is a Skoda Rallye Team Italiát. Nyugodt szívvel állíthatom, hogy a privát csapatok között a legprofibbak! A gyári csapatok után ők azok, akik a legnagyobb flottával rendelkeznek, hiszen három S2000-es Skoda Fabiájuk van. Az IRC futamokon Guy Wilks megy az autójukkal, az olasz bajnokságban két autójuk fut, és hát itt Magyarországon pedig mi versenyzünk az egyik versenyautójukkal. Már ez így egy nagyon komoly logisztikát igényel, hogy három autójuk van, nem is tudom, hogy mit csinálnának, ha még valaki benevezne az ő autójukkal az IRC futamokra, hogy azt hogyan oldanák meg...
Nagyon komoly mérnöki háttérrel rendelkeznek, nagyon profi a szemlélet, profi a hozzáállás, és ami talán még nagyon fontos, a kiszolgálás is. Így jó versenyezni, hogy nekünk nem az autóval kell foglalkozni, hiszen a technikai hátteret 100%-osan megadják nekünk. Persze azért nem ilyen egyszerű a dolog, hiszen a logisztika, a marketing, a kommunikáció az azért nálunk van, de a technikai dolgokkal nem kell foglalkoznunk.
Amit még kiemelnék, hogy nagyon jól össze tudjuk illeszteni azt a részt, amit mi itthon dolgozunk és felkészülünk, azzal, amit ők hoznak. Nagyon jól állnak a dolgokhoz, így tényleg nagyon jó velük együtt dolgozni, és jó eredményeket is így lehet elérni!

nem_kaptuk_szereztuk_3

Mit szólsz a veszprémi hírekhez, miszerint idén lehet elmarad ez a futam?
Nagyon sajnálnám, hogyha nem lenne, de én bizakodó vagyok ezen a téren! Bízom benne, hogy Lakatos Robi és lelkes csapata megtudja rendezni a versenyt. Én amennyire ismerem Robit, úgy gondolom, hogy nem adja fel ilyen könnyen, és dolgozni fog azon, hogy legyen murvás futam. Meggyőződésem, hogyha Robi felszívja magát, akkor nagyon-nagyon jó pályákat tud találni, hiszen ha például elmegyünk egy kicsit Nyirád irányába, akkor azért visszaidézhetjük, hogy szenzációs pályák voltak arrafelé 2007-2008-ban. És azok nincsenek is annyira messze Veszprémtől! Azokért szerintem szívesen elautózna a mezőny arrafelé. Persze azt is hallottam, hogy néhány versenyző is negatívan áll a dologhoz, de biztos, hogy van nagyon sok olyan versenyző, akik körében népszerű ez a verseny.
Tudom, hogy sokan autógyilkosnak tartják azokat a gyorsokat… ha valaki gyorsan akar menni, akkor persze, fogy az autója, ez nem kérdés, de ha beosztja, akkor azért be lehet érni itt is! Mindenki megy, mint a bolond, mert szeretne nyerni, aztán ha kibírta az autó, akkor "hú de jó a verseny volt", ha meg nem bírta ki, akkor nem jó a verseny. Ez ilyen! Megfelelően kell beosztani az autót és a technikát... ennyi!

Én személy szerint nagyon-nagyon szeretem a Veszprém Rallye-t!

Ez a hír most jelenik meg 5866. alkalommal
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
Tempó Produkció filmje
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k