Rally Hungary 2021 - official merchandise shop
Nem kaptuk, szereztük!
Herczig Norbert - Baranyai László - HELL Salgó-Gemer Rally
2010-06-01
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
580173481
Napi oldal:
117293
Jelenleg:
802
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a bajnokság végeredménye
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
674
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
542
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
475
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
472
5. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
378
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
372
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
358
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
347
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
323
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 11. futam,
a RACC Rallyután
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
204
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
187
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
159
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
140
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
128
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
76
7. T. Katsuma
Toyota Yaris WRC
68
8. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
63
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
60
teljes táblázat
European Rally Championship
a 6. futam,
az Rally Fafe után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
176
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
105
3. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
95
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
83
6. Nil Solans
SKODA Fabia R5 Evo
46
7. Erik Cais
Ford Fiesta MkII R5
46
8. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
9. Dani Sordo
Hyundai I20 R5
40
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 6.futam, Belgium után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
151
2. J.Kristoffersson
Audi S1
139
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
136
4. N. Grönholm
Hyundai i20
123
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
108
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
97
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
75
7. Enzo Ide
Audi S1
72
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
52
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
az 5.futam,
a RabócsiRing után
1. Benyó Máté
Ford Focus
123
2. Luigi
Ford Fiesta
112
3. Kárai Tamás
Audi S1
111
4. Vass Zoltán
Audi A1
94
5. Mózer Márk
Peugeot 208
75
6. Antal István
Mitsubishi Evo X
64
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
63
8. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
61
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
51
teljes táblázat

Szenzációs autózással teljesítette a Salgó Rally-t a Herczig-Baranyai páros, ám az utolsó gyorsasági szakaszon vétett hiba miatt elszálltak a győzelmi reményeik, és csupán a dobogó harmadik fokára állhattak fel. Nem keseregnek, nem panaszkodnak, bíznak a jövőbeni sikerekben. Herczig Norbit kérdeztem a legutóbbi futamról, a háttérről és a soron következő murvás versenyekről.

nem_kaptuk_szereztuk_1

Hogy érzed magad a Salgó Rally után?
Nagyon picit csalódott vagyok, hiszen az idei évben ez volt az a verseny, ahol eddig a legközelebb kerültünk ahhoz, hogy futamgyőzelmet szerezzünk. Minden esélyünk megvolt erre, de az utolsó gyorsaságin vétettem egy hibát. Egy vízátfolyásos-felhordásos részen egy nagyon kicsit megcsúsztunk az autóval, és nekitámaszkodtunk a szalagkorlátnak, aminek következtében kitört a felninkből egy darab, és így defekttel tudtunk csak lejönni ezen a szakaszon. Hangsúlyoznám, hogy nem kaptuk, hanem szereztük a defektet! Ha ezt nézem, akkor csalódott vagyok, de nem haragudhatok senki másra, csak saját magamra, attól függetlenül is, hogy ez benne van ebben a sportban. A másik része viszont mindenképpen bizakodásra ad okot, hiszen nagyon pozitívan értékeljük, hogy végig - a verseny teljes ideje alatt - tudtunk az élen autózni, tudtunk gyorsasági szakaszokat nyerni! Ezek alapján úgy gondolom, hogy nagyon közel vagyunk már a részsikerhez, azaz hogy végre egy versenyen az első helyen érjünk célba. Navigátorom, Baranyai Laci fogalmazott jól, és tényleg találó volt, hogy "Ott állunk a kis siker kapujában, de a Jóisten nem akarja odaadni a kulcsot" Valamiért ez a futamgyőzelem még várat magára, de bízom benne, hogy már nem sokáig!

Ritkán panaszkodsz, most esetleg a pályákat illetően?
A szlovák pályák nagyon jók voltak, de ez már a tavalyi évben is beigazolódott, és talán az idei évre ezek még inkább ralisabbak lettek. Attól függetlenül, hogy nem mindig sikerült jól autóznunk rajta, nagyon bejöttek és igazán pozitívan értékeljük.
A zagyvaróna-cered gyorsasági szakasz pedig önmagáért beszél. Nekem egyébként is kicsit a szívem csücske a ralipályákat illetően ez a szakasz, nagyon szeretek itt menni, és így az új aszfaltozással még gyorsabbá vált. Talán kicsit ralisabb érzés volt, amikor még rossz minőségű volt és dobált, de már nagyon ráfért erre az útra a felújítás és nekem így is igazán tetszett, amit az időeredményeink is mutattak, hiszen jót tudtunk itt menni.

nem_kaptuk_szereztuk_2

A kisterenyei gyorsasági pedig nem volt igazi ralipálya, de a nézők miatt nagyon kellett, és nekem megint csak egy kedves emlékem fűződik ide, hiszen itt mentem életem első gyorsasági kilométereit még Herczig Robi unokabátyámmal. Tudom, hogy engem az érzelmek vezérelnek ebben a dologban, úgyhogy nem fogok tudni objektíven nyilatkozni. Annyit azért még mindenképp hozzáfűznék, hogy azon túl, hogy nekünk nem volt problémánk, gondunk, szerintem a második napon a magyar rész elbírt volna még egy gyorsaságit is ezen a kettőn kívül...

A hatalmas aszfalt-csatározást murvás pályák követik.
Mire számítasz?
Nem tudok erre válaszolni, mert soha egy métert nem mentem még a S2000-es autóval murván. Azt mondják, ill. a statisztikák is azt mutatják, hogy a S2000-es autók egy kicsit talán gyorsabbak az N/4-es Mitsubishiknél, Subaruknál a murvás versenyeken, de azt gondolom, hogy az elmúlt versenyek is bebizonyították, hogy ez teljes mértékben pályafüggő.
Hiába megyünk murvára, hiába mondják, hogy egy kicsit gyorsabb, ha nem olyanok a pályák jellege, akkor nem biztos, hogy valóban gyorsabb tud lenni egy ilyen autó.
A másik nagy kérdés pedig mindenképpen az lesz, hogy ki hogyan tud majd akklimatizálódni a három aszfaltos verseny után a murvára. Mi úgy készülünk, hogy csinálunk egy nagyon hosszú murva-tesztet, ami már év elején is így szerepelt a tervben, hogy 100-110 km-t fogunk tudni menni a murván a verseny előtt. Most már azért valamennyi tapasztalatunk van az autóval vezetéstechnika terén, és a beállításokat tekintve - aszfaltra legalább is.
Nagyon bízom benne, hogy a Skoda Rallye Team Italia hoz egy megfelelő beállítást a Szombathely Rallye-ra, hiszen már megkapták a korábbi évek belső felvételeit erről a versenyről, így tudják, hogy mire számíthatnak. Egy olyan alapbeállítással fogják hozni az autót, ami oda jó lesz, a többi meg majd rajtunk múlik.

Mindig nagyon dicséred az olasz csapatodat, bár ritkán esik szó általában a "háttérről"…
Aki figyeli az IRC-s híreket és az IRC világát, az ismerheti onnét is a Skoda Rallye Team Italiát. Nyugodt szívvel állíthatom, hogy a privát csapatok között a legprofibbak! A gyári csapatok után ők azok, akik a legnagyobb flottával rendelkeznek, hiszen három S2000-es Skoda Fabiájuk van. Az IRC futamokon Guy Wilks megy az autójukkal, az olasz bajnokságban két autójuk fut, és hát itt Magyarországon pedig mi versenyzünk az egyik versenyautójukkal. Már ez így egy nagyon komoly logisztikát igényel, hogy három autójuk van, nem is tudom, hogy mit csinálnának, ha még valaki benevezne az ő autójukkal az IRC futamokra, hogy azt hogyan oldanák meg...
Nagyon komoly mérnöki háttérrel rendelkeznek, nagyon profi a szemlélet, profi a hozzáállás, és ami talán még nagyon fontos, a kiszolgálás is. Így jó versenyezni, hogy nekünk nem az autóval kell foglalkozni, hiszen a technikai hátteret 100%-osan megadják nekünk. Persze azért nem ilyen egyszerű a dolog, hiszen a logisztika, a marketing, a kommunikáció az azért nálunk van, de a technikai dolgokkal nem kell foglalkoznunk.
Amit még kiemelnék, hogy nagyon jól össze tudjuk illeszteni azt a részt, amit mi itthon dolgozunk és felkészülünk, azzal, amit ők hoznak. Nagyon jól állnak a dolgokhoz, így tényleg nagyon jó velük együtt dolgozni, és jó eredményeket is így lehet elérni!

nem_kaptuk_szereztuk_3

Mit szólsz a veszprémi hírekhez, miszerint idén lehet elmarad ez a futam?
Nagyon sajnálnám, hogyha nem lenne, de én bizakodó vagyok ezen a téren! Bízom benne, hogy Lakatos Robi és lelkes csapata megtudja rendezni a versenyt. Én amennyire ismerem Robit, úgy gondolom, hogy nem adja fel ilyen könnyen, és dolgozni fog azon, hogy legyen murvás futam. Meggyőződésem, hogyha Robi felszívja magát, akkor nagyon-nagyon jó pályákat tud találni, hiszen ha például elmegyünk egy kicsit Nyirád irányába, akkor azért visszaidézhetjük, hogy szenzációs pályák voltak arrafelé 2007-2008-ban. És azok nincsenek is annyira messze Veszprémtől! Azokért szerintem szívesen elautózna a mezőny arrafelé. Persze azt is hallottam, hogy néhány versenyző is negatívan áll a dologhoz, de biztos, hogy van nagyon sok olyan versenyző, akik körében népszerű ez a verseny.
Tudom, hogy sokan autógyilkosnak tartják azokat a gyorsokat… ha valaki gyorsan akar menni, akkor persze, fogy az autója, ez nem kérdés, de ha beosztja, akkor azért be lehet érni itt is! Mindenki megy, mint a bolond, mert szeretne nyerni, aztán ha kibírta az autó, akkor "hú de jó a verseny volt", ha meg nem bírta ki, akkor nem jó a verseny. Ez ilyen! Megfelelően kell beosztani az autót és a technikát... ennyi!

Én személy szerint nagyon-nagyon szeretem a Veszprém Rallye-t!

Ez a hír most jelenik meg 5181. alkalommal
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
Tempó Produkció filmje
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1112 13 14151617
18 19 20 21 222324
25 26 27 28 29 30 31
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 1314
2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.23.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k