LCH Tavaszi LADA találkozó
Nem kell nekimenni a rönknek
Zsiros Gabi mesél a pécsi versenyről
2011-09-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684832498
Napi oldal:
64464
Jelenleg:
864
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Turán Friciék már a verseny legelején szóvá tették, hogy a pálya nem pont azt tükrözi, amire a pályabejáráson látottak alapján számítani lehetne. Zsiros Gabi a farönkök veszélyességére már évek óta figyelmeztet, most a sors furcsa fintoraként mégis pont ők akadtak el benne. Az anyagi kár jelentős, a versenyzők jól vannak, de a történtekről meséljen most a navigátor, Zsiros Gabi!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_2

Mesélj először arról, hogy milyen jól is kezdődött számotokra a verseny!
Végre hazai pályán versenyezhettünk, végre hazai közönség előtt, ami nyilván adott egy adag elszántságot ahhoz, hogy megmutassuk, mennyit tudtunk fejlődni a világbajnoki versenyeken futott kilométereken. Nagyon sok versenykilométert gyűjtöttünk és azt hiszem, hogy a kételkedőknek is tudtunk bizonyítani, ahogyan mi kezdtük ezt a pécsi versenyt. Harmadik-negyedik időket tudtunk autózni, de sajnos a harmadik gyorson volt egy fékproblémánk, ami miatt kicsit hátrébb kerültünk, viszont már a következő gyorson felzárkóztunk az ötödik helyre. Az ominózus gyorsaságin is, amíg mentünk nagyon jó időt futottunk, hiszen a részidők alapján Kopeckytől 1 másodperccel jobbak voltunk, és ő nyerte azt a szakaszt.

Említed, hogy a kételkedőknek is bizonyítottatok. Valóban úgy gondolod, hogy ennyire negatívan állnak hozzátok a magyar szurkolók?
Többször olvashattuk már a neten a fórumokban, hogy mit keresünk mi egyáltalán a VB-n, meg csak véletlenül estünk a harmadik helyre, és hasonlókat írogatnak... de talán most nekik is tudtunk bizonyítani,  hiszen a magyar mezőnyt gond nélkül tudtuk verni. Asi is kapott és a többiek is megkapták kilométerenként azokat az időket, amire a beírókban tátva maradt néhány száj...

Mi történt abban a kanyarban, ahol véget ért számotokra a futam?
A második körben is ugyanúgy próbáltuk fordulni azt a kanyart, mint ahogyan azt az elsőben is tettük. A rönk talán egy picivel másként állt, de lehet erre sem lehet fogni... mindegy, a tény, hogy hozzáértünk a rönkhöz, ami felborított minket. Talán Markko Martin fogalmazta meg jól ezt a bukást, mikor mondtuk neki, hogy sajnáljuk, ami történt, és erre ő azt válaszolta, hogy ő sajnálja a legjobban, mert nagyon jó tempóban autóztunk és végre hazai pályán. Az élmezőnnyel nem kellene összehasonlítani magunkat, hiszen ők rengeteget mennek, sokkal több kilométer van bennük, mint bennünk. Jobban rá vannak állva arra is, hogy két lehetőségből írják fel a pályákat.

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_3

Azóta kívülről is láthattátok az eséseteket, elég egyértelmű volt, hogy a farönk okozta a bukást...
Régóta megyek én már Mecsek Rallye-kon, és mióta kirakják ezeket a rönköket, azóta mondogatom, hogy ebben egyszer fenn fog akadni valaki. A sors furcsa fintora, hogy évekkel később pont mi akadunk fenn. Minden évben szóvá tettem, hogy ezek nagyon veszélyesek. A magyar mentalitásnak köszönhetően kerülnek ezek oda a kanyarokba, valamint az erdőgazdasági utak védelme érdekében, de ettől függetlenül én ezt hibás és nagyon veszélyes döntésnek érzem. 2-3 száz kilós rönkök az út szélén, azért, hogy a padkákat védjék, hogy az ember ne vágja le a kanyart... többször volt példa arra ezen a versenyen, hogy be volt írva az itinerbe a farönk, és mire mi odaértünk, el lettek húzgálva, nem a helyükön voltak. Nem akarok feltételezésekbe bocsátkozni, de akik tudták, hogy hol nincsenek ott a rönkök, ők másodperceket tudtak gyorsulni emiatt. Magyarországon ez sajnos benne van a rallye-ban, hogy nem mindig olyan körülmények között lehet versenyezni, mint ahogy a pályabejáráson megismeri az ember. Különbséget tudok tenni: ilyen a VB-n nincs!

Talán emiatt is kell sajnos azt mondanom, hogy jobb szájízzel versenyzünk kinn, mint itthon és bizonyára emiatt sokan meg fognak szólni... A pálya kigumizásai sem voltak egyértelműek, hiszen ezek az itinerben meg voltak jelölve, majd a versenyen azzal szembesültünk, hogy rossz helyre van téve a gumi, hiába van kitéve, még mindig be lehet menni tőre és olyan felhordásosak voltak az ilyen kanyarok, amelyeken hatalmasat lehetett esni... ott vannak például szegény Lévai Ferkóék, akiket nagyon sajnálok! Ha az ott körültekintően, ésszerűen van kirakva és nem csak úgy, hogy fogjuk a jelet és odafestem valahová, akkor ezek a balesetek megelőzhetőek lettek volna! Fórumon is olvastam, hogy többek véleménye annyi, hogy "nem kell nekimenni a rönknek". Ez tény és való, így van, mert ha egy fa van az út szélén, nyilván annak sem megy neki az ember, de most egy olyan versenyről beszélünk, ami nem egy akadályverseny! Meg kellene próbálni úgy elkészíteni, berendezni azt a pályát, hogy abból ne legyen balesetveszélyes pálya!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_1

A külföldi mezőny többször panaszkodott, hogy túl gyorsak a pályák és nagyon csúsznak...
Mi ezeken a pályákon nőttünk fel, nekünk ez nem volt annyira meglepő, hiszen az aszfalt minősége évek óta ugyanolyan. A pécsváradi tényleg borzalmasan csúszott, már csak az aszfalt minőségéből adódóan is... A tempóhoz pedig valóban nincsenek hozzászokva, nem lehet összehasonlítani egy Barum Rally-val, mert ott azért lényegesen kevesebb egyenes van és jóval több kanyar. Persze, ott is betesznek néhol egy-egy szalmabálát, ami szintén nem megy arrébb, ha nekimész és az is borzalmas károkat tud okozni a kocsiban, csak az legalább kb. 1,7 méter magas. Tudni kell, hogy ezekben a kocsikban nagyon alacsonyan ülünk mind a ketten és amikor van egy 30 centi magas farönk az út mellett, akkor azt nem látod a kanyarban, csak van egy érzés, hogy nagyjából hol fordul el az autó mellette. Nekünk ez most így sikerült.

Milyen tapasztalataid voltak még ezen a versenyen?
Nem a rendezést szeretném okolni a dolgokért, szó sincs erről, csak szeretném továbbra is felhívni a figyelmet, hogy ez így borzasztóan balesetveszélyes! Vagy ott volt például az alsómocsoládi pálya, ahol az utolsó pár kilométerében emberfalban kellett autóznunk 170 km/h-val, az N-es autóknak pedig kétszáz fölött! Ha ott valaki hibázik, vagy elvét egy féktávot, borzasztó tragédia történhetett volna! Felelőtlenség volt azt a gyorsaságit ennyi rendezővel megrendezni az első körben. A második körre - miután Orfűről mindenki ide próbált átmenni - ki is vették, ami mindenképp egy jó döntés volt! Tény, hogy nem lehet minden néző mellé egy rendezőt állítani, de így viszont nagyon nagy tragédia történhetett volna!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_4

Hogyan tovább?
Még hátra van két világbajnoki futamunk. A gerincemmel sajnos elég sok problémám van, és most is épp egy csontkovácshoz tartok, mert most fellazultak már azok az izmok, amelyek egy ilyen balesetnél megfeszülnek, és most kezdem érezni megint, hogy nincs rendben a gerincem. A spanyol esésünk után is eltelt 4-5 nap, mire elkezdett fájni, és sajnos most megint ugyanitt tartok. Bízom benne, hogy ezt össze tudják rakni és akkor tudok menni tovább. Vizin Laci bácsival még lesz egy Ciprus Rallye-m is, úgyhogy van plusz szereplésem is bőven, és persze ott van az elmaradhatatlan Mikulás Rallye is!

 

 

apa_kocsit_hajt_7

 

Ez a hír most jelenik meg 8467. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k