Nem kell nekimenni a rönknek
Zsiros Gabi mesél a pécsi versenyről
2011-09-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776565799
Napi oldal:
139829
Jelenleg:
959
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turán Friciék már a verseny legelején szóvá tették, hogy a pálya nem pont azt tükrözi, amire a pályabejáráson látottak alapján számítani lehetne. Zsiros Gabi a farönkök veszélyességére már évek óta figyelmeztet, most a sors furcsa fintoraként mégis pont ők akadtak el benne. Az anyagi kár jelentős, a versenyzők jól vannak, de a történtekről meséljen most a navigátor, Zsiros Gabi!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_2

Mesélj először arról, hogy milyen jól is kezdődött számotokra a verseny!
Végre hazai pályán versenyezhettünk, végre hazai közönség előtt, ami nyilván adott egy adag elszántságot ahhoz, hogy megmutassuk, mennyit tudtunk fejlődni a világbajnoki versenyeken futott kilométereken. Nagyon sok versenykilométert gyűjtöttünk és azt hiszem, hogy a kételkedőknek is tudtunk bizonyítani, ahogyan mi kezdtük ezt a pécsi versenyt. Harmadik-negyedik időket tudtunk autózni, de sajnos a harmadik gyorson volt egy fékproblémánk, ami miatt kicsit hátrébb kerültünk, viszont már a következő gyorson felzárkóztunk az ötödik helyre. Az ominózus gyorsaságin is, amíg mentünk nagyon jó időt futottunk, hiszen a részidők alapján Kopeckytől 1 másodperccel jobbak voltunk, és ő nyerte azt a szakaszt.

Említed, hogy a kételkedőknek is bizonyítottatok. Valóban úgy gondolod, hogy ennyire negatívan állnak hozzátok a magyar szurkolók?
Többször olvashattuk már a neten a fórumokban, hogy mit keresünk mi egyáltalán a VB-n, meg csak véletlenül estünk a harmadik helyre, és hasonlókat írogatnak... de talán most nekik is tudtunk bizonyítani,  hiszen a magyar mezőnyt gond nélkül tudtuk verni. Asi is kapott és a többiek is megkapták kilométerenként azokat az időket, amire a beírókban tátva maradt néhány száj...

Mi történt abban a kanyarban, ahol véget ért számotokra a futam?
A második körben is ugyanúgy próbáltuk fordulni azt a kanyart, mint ahogyan azt az elsőben is tettük. A rönk talán egy picivel másként állt, de lehet erre sem lehet fogni... mindegy, a tény, hogy hozzáértünk a rönkhöz, ami felborított minket. Talán Markko Martin fogalmazta meg jól ezt a bukást, mikor mondtuk neki, hogy sajnáljuk, ami történt, és erre ő azt válaszolta, hogy ő sajnálja a legjobban, mert nagyon jó tempóban autóztunk és végre hazai pályán. Az élmezőnnyel nem kellene összehasonlítani magunkat, hiszen ők rengeteget mennek, sokkal több kilométer van bennük, mint bennünk. Jobban rá vannak állva arra is, hogy két lehetőségből írják fel a pályákat.

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_3

Azóta kívülről is láthattátok az eséseteket, elég egyértelmű volt, hogy a farönk okozta a bukást...
Régóta megyek én már Mecsek Rallye-kon, és mióta kirakják ezeket a rönköket, azóta mondogatom, hogy ebben egyszer fenn fog akadni valaki. A sors furcsa fintora, hogy évekkel később pont mi akadunk fenn. Minden évben szóvá tettem, hogy ezek nagyon veszélyesek. A magyar mentalitásnak köszönhetően kerülnek ezek oda a kanyarokba, valamint az erdőgazdasági utak védelme érdekében, de ettől függetlenül én ezt hibás és nagyon veszélyes döntésnek érzem. 2-3 száz kilós rönkök az út szélén, azért, hogy a padkákat védjék, hogy az ember ne vágja le a kanyart... többször volt példa arra ezen a versenyen, hogy be volt írva az itinerbe a farönk, és mire mi odaértünk, el lettek húzgálva, nem a helyükön voltak. Nem akarok feltételezésekbe bocsátkozni, de akik tudták, hogy hol nincsenek ott a rönkök, ők másodperceket tudtak gyorsulni emiatt. Magyarországon ez sajnos benne van a rallye-ban, hogy nem mindig olyan körülmények között lehet versenyezni, mint ahogy a pályabejáráson megismeri az ember. Különbséget tudok tenni: ilyen a VB-n nincs!

Talán emiatt is kell sajnos azt mondanom, hogy jobb szájízzel versenyzünk kinn, mint itthon és bizonyára emiatt sokan meg fognak szólni... A pálya kigumizásai sem voltak egyértelműek, hiszen ezek az itinerben meg voltak jelölve, majd a versenyen azzal szembesültünk, hogy rossz helyre van téve a gumi, hiába van kitéve, még mindig be lehet menni tőre és olyan felhordásosak voltak az ilyen kanyarok, amelyeken hatalmasat lehetett esni... ott vannak például szegény Lévai Ferkóék, akiket nagyon sajnálok! Ha az ott körültekintően, ésszerűen van kirakva és nem csak úgy, hogy fogjuk a jelet és odafestem valahová, akkor ezek a balesetek megelőzhetőek lettek volna! Fórumon is olvastam, hogy többek véleménye annyi, hogy "nem kell nekimenni a rönknek". Ez tény és való, így van, mert ha egy fa van az út szélén, nyilván annak sem megy neki az ember, de most egy olyan versenyről beszélünk, ami nem egy akadályverseny! Meg kellene próbálni úgy elkészíteni, berendezni azt a pályát, hogy abból ne legyen balesetveszélyes pálya!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_1

A külföldi mezőny többször panaszkodott, hogy túl gyorsak a pályák és nagyon csúsznak...
Mi ezeken a pályákon nőttünk fel, nekünk ez nem volt annyira meglepő, hiszen az aszfalt minősége évek óta ugyanolyan. A pécsváradi tényleg borzalmasan csúszott, már csak az aszfalt minőségéből adódóan is... A tempóhoz pedig valóban nincsenek hozzászokva, nem lehet összehasonlítani egy Barum Rally-val, mert ott azért lényegesen kevesebb egyenes van és jóval több kanyar. Persze, ott is betesznek néhol egy-egy szalmabálát, ami szintén nem megy arrébb, ha nekimész és az is borzalmas károkat tud okozni a kocsiban, csak az legalább kb. 1,7 méter magas. Tudni kell, hogy ezekben a kocsikban nagyon alacsonyan ülünk mind a ketten és amikor van egy 30 centi magas farönk az út mellett, akkor azt nem látod a kanyarban, csak van egy érzés, hogy nagyjából hol fordul el az autó mellette. Nekünk ez most így sikerült.

Milyen tapasztalataid voltak még ezen a versenyen?
Nem a rendezést szeretném okolni a dolgokért, szó sincs erről, csak szeretném továbbra is felhívni a figyelmet, hogy ez így borzasztóan balesetveszélyes! Vagy ott volt például az alsómocsoládi pálya, ahol az utolsó pár kilométerében emberfalban kellett autóznunk 170 km/h-val, az N-es autóknak pedig kétszáz fölött! Ha ott valaki hibázik, vagy elvét egy féktávot, borzasztó tragédia történhetett volna! Felelőtlenség volt azt a gyorsaságit ennyi rendezővel megrendezni az első körben. A második körre - miután Orfűről mindenki ide próbált átmenni - ki is vették, ami mindenképp egy jó döntés volt! Tény, hogy nem lehet minden néző mellé egy rendezőt állítani, de így viszont nagyon nagy tragédia történhetett volna!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_4

Hogyan tovább?
Még hátra van két világbajnoki futamunk. A gerincemmel sajnos elég sok problémám van, és most is épp egy csontkovácshoz tartok, mert most fellazultak már azok az izmok, amelyek egy ilyen balesetnél megfeszülnek, és most kezdem érezni megint, hogy nincs rendben a gerincem. A spanyol esésünk után is eltelt 4-5 nap, mire elkezdett fájni, és sajnos most megint ugyanitt tartok. Bízom benne, hogy ezt össze tudják rakni és akkor tudok menni tovább. Vizin Laci bácsival még lesz egy Ciprus Rallye-m is, úgyhogy van plusz szereplésem is bőven, és persze ott van az elmaradhatatlan Mikulás Rallye is!

 

 

apa_kocsit_hajt_7

 

Ez a hír most jelenik meg 8614. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k