A tavalyi évben bajnoki címet szerzett a Pálinkás Zsolt – Bagaméri László páros a Hondával, de hogy idén mi lesz velük, milyen célokkal várják a hétvégi futamot, arról ezúttal a navigátorral, Lacival beszélgettem.
Új autó?
Félig-meddig új, hiszen ez az a Renault Clio R3 Max, amit tavaly a San Remo Rally-n már kipróbáltunk. Nagyon megtetszett és úgy döntöttünk, hogy ezzel teljesítjük az idei évet. Nem azért cseréltük le a Hondát, merthogy ez jobb lenne, csupán a kíváncsiság hajt minket, hogy mit tud ez az autó.

Mennyivel más ez a kocsi, mint a Honda?
Az egyik legfontosabb talán, hogy több mint 100 kilóval könnyebb. Nagyon jó benyomást tett ránk, jó volt vele menni. Zsolti szerint is egy jól vezethető autó, fordulékony, de én is azt mondhatom, hogy nagyon-nagyon jól éreztem magam az autóban. Lejjebb és hátrébb ülök, mint a Hondában, így nekem kényelmi szempontból tényleg nagyon tetszik.
Kívülről is más lesz az autó, a tavalyihoz képest...
Igen, hiszen újra összeáll a nagy csapat! Kakusziék is mennek ebben az évben, és újra MAXX RALLYE TEAM dizájnnal fut majd mind a két autó, mint ahogy arra már régebben volt példa. A WATT-ot lecseréltük a MAXX-ra, de azért bízunk benne, hogy legalább olyan sikeresek leszünk vele, mint amilyenek 2010-ben voltunk!

A pilótádat azért megtartod a sok változtatások közepette?
Persze! Ez nem kérdés! Ez lesz a 9. évünk, amit együtt kezdünk Zsoltival, és épp a minap beszélgettük, hogy talán mi vagyunk az egyik legrégebbi páros a magyar mezőnyben, akik még mindig együtt fognak kocsikázni. Tudom, hogy nagyon sokan irigyek is ránk emiatt, hogy nem kell navigátorváltással, navigátorkeresgéléssel foglalkozni, mert nálunk tényleg nem kérdés, hogy ebben az évben is együtt megyünk-e.

Hány futamon láthatunk titeket?
Egész évet tervezünk, legalább hat versenyen szeretnénk rajthoz állni... Többféle terv van, ami majd attól függően alakul, hogy hogyan állunk a magyar bajnokságban. Az egyik terv, hogy a Maxx Rallye Teammel - Kakusziékkal együtt - kimegyünk a német világbajnoki futamra, de egy Barum Rally-t mindenképp meg fogunk célozni. Tavaly kipróbáltuk a San Remo-t, az idén a Barum Rally a nagy álmunk, hogy ott végig tudjunk menni, hiszen egyszer már indultunk ott, csak nagyon hamar kiestünk, ezelőtt 6 évvel, még a Golffal. És természetesen a Mecsek Rallye is egy fix pont a naptárunkban, mert azt semmiféleképp nem szeretnénk kihagyni!
Mi a cél a magyar bajnokságban?
Mindenképp a bajnoki cím megvédése!
Mennyire lesz most ez nehéz?
Nem lesz egy egyszerű feladat! Ha jól emlékszem, tizennégyen vagyunk nevezve a kategóriába. Több nagyon komoly versenyző is pályára lép, és idén már a S1600-asok is nálunk mennek. Megérkezett a Citroen DS3 R3 is, amivel Menya fog menni. Mindenki nyerni akar... mi is! Azt mindenképpen megígérhetem, hogy nem fogjuk könnyen adni a bajnoki címet, és biztos vagyok benne, hogy az 5-ös kategóriában nagyon komoly csaták várhatók. Már alig várom, hogy az első gyorsasági szakasznak vége legyen és lássam az eredményeket, úgyhogy tényleg nagyon be vagyunk sózva!

Hogyan készültök az első futamra?
Múlt héten volt egy 80 km-es tesztünk, ahol elsősorban a beállításokkal foglalkoztunk, valamint visszaszoktunk kicsit az autóba. A Renault-ban a legújabb fejlesztések vannak, amiket el lehetett érni 2011-ben, új motor van benne, ill. külön az Eger Rallye-ra kaptunk egy új beállítást a Renault Sporttól, úgyhogy én azt gondolom, hogy most már összeállt minden.
Pályák?
Szeretem az egri pályákat, ezek nagyon gyorsak. Hét közepén megyünk pályát bejárni, de nem fogjuk "agyontréningezni" a gyorsasági szakaszokat. Már van egy jól kialakult itinerünk, 2-3 alkalommal szoktunk végigmenni és úgy gondolom, hogy ez most is elég lesz, ráadásul elég régóta megyünk már ezeken a pályákon, most sem lesz semmi újdonság benne. Ha az autó ugyanúgy fel lesz készítve, mint a San Remo Rally-n, akkor nagy probléma nem lehet, hiszen ott nagyon jól vizsgázott az autó is, és a csapat is... ami egyébként az egyik szempont volt az idei évi autóválasztásunknál is.
Mit szólsz az ominózus szakaszhoz, amire sokan panaszkodnak?
Az biztos, hogy nagyon nagy felzúdulást váltott ki, az egyik pálya közepén az a kb. 6 km-es szakasz. Nem tudjuk, hogy milyen állapotban lesz, de már a tavalyi versenyen is nagyon-nagyon rossz volt... nincsenek nagy illúzióink, valószínűleg idén csak még rosszabb lett. Nagyon kell rajta figyelni, nagyon defektveszélyes, és azt hiszem, hogy ott el lehet dönteni a verseny végeredményét is, el lehet veszíteni, vagy meg is lehet nyerni, attól függően, hogy kinek hogy jön ki a lépés. A mi kategóriánknak egyébként jó lesz, mert ez a rövid, kanyargós, erdei út a mi autónknak kedvez.
A verseny végeredménye?
Nem szeretnénk másodikak lenni. Az biztos, hogy nyerni akarunk, és csalódott lennék a második hellyel... cél, hogy elsők legyünk, de nagyon kíváncsian várom már ezt a DS3-at, Menyával.
Őt tartod egyébként a legnagyobb ellenfélnek?
Azt gondolom, hogy négy-esélyes lesz az idei bajnokság. Menya, Ollé Sanyi, Szíjj Zsolti mindenképp nagyon esélyes az első helyre, de biztos vagyok abban is, hogy Puskádiék is ott lesznek a dobogón. Ráadásul ő is nagyon sokat fejlődött tavaly óta, idén már két versenyen is autózott, és a mi tavalyi bajnok autónkkal fog idén versenyezni. Ő is okozhat meglepetést, főképp, ha jól kijön neki a lépés. Biztos, hogy számunkra nem lesz olyan sétakocsikázás, mint tavaly volt. Nagyon-nagyon kemény csata lesz R3-ban!
Remélem, idén még beszélünk, köszönöm, hogy időt szakítottál az interjúra!