|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Érdi Tibivel tavaly év végén arról beszéltünk, hogy milyen tervekkel vágnak neki az idei ERC szezonnak, azután, hogy 2014-ben az év végi összesítésben a dobogó harmadik fokára állhattak. Az akkori terveket kicsit átírta az élet... Tibi, nem úgy alakult az évkezdés, ahogy elterveztétek... Amikor megegyeztünk Korzika Rally előtt az autóra, akkor még lehetett R4-essel menni, a verseny hetében derült ki, hogy csak N4-es autóval lehet 2015-ben az ERC-ben bajnoki pontokat szerezni. Már meg voltunk állapodva, így egy olyan autónk lett, ami nem homológ az EB-re… Egy jó nagy átépítésbe estünk bele. Sajnos nem egy két hetes dolog… Első nekifutásra, még Korzikán azt mondtuk, nem gond, Jännerra átépítjük. Voltak hozzá motyóink, amikkel tudtunk gazdálkodni. Közben megszületett a lányom, a Jänner kiesett.
Jön a Liepäja, február elejére biztosak voltunk benne, hogy kész leszünk.
Az átépítés alatt jöttek elő olyan dolgok, amikkel nem számoltunk, például ilyen volt a kábelköteg is.
Éreztük, hogy nem leszünk kész olyan szintre, amilyen szintre azt mi magunktól is elvárjuk. Így kimarad a lett futam, cserébe tényleg mindent rendbe rakunk az autón.
A motor Hollandiában van revízión. Szeretnénk egy olyan autót építeni, ami versenyképes lesz a kategóriájában.
10 éve volt utoljára saját autónk. Fater olyan szinten, olyan elánnal építi, olyan szemléletben, mint amikor a saját autóját építette. A profizmus maximálisan benne van/lesz az autóban.
![]() Azt gondolom, de tudom is: nagyon szeretsz havon autózni. Szerintem a Jänner Rallye összefoglalóját nem örömmel nézted…
Vérzett is a szívem. Főleg, hogy ha valaki jobban megnézte az eredményeket, akkor láthatta, hogy az osztrák bajnokságban egy Mazda 323 végzett a második helyen, több tízmilliós autókat megelőzve. Én is és Fater is versenyzett ilyen autóval, különösen a szívünkhöz nőtt ez az autó. Becsülöm, hogy valaki egy ilyen régi, öreg autóval oda tud valaki pakolni még…
Ilyen autóm van nekem is hókocsizni, de ezt Te nagyon jól tudod… :)
Tavaly csak egyszer tudtunk kimenni, nagyon sajnáltam, hogy nem tudok többet menni vele… Idén ezt már megdupláztuk, hiszen két estén okozott örömet nekem az autó. Eladó, de amikor megyek vele, akkor azt gondolom, hogy csak nem adom én ezt el…
Nagyon jó játszani vele a hóban. A reflexeket szinten tartja, még ha más is, mint egy versenyautó.
Visszatérve az ERC-re.
Új lett volna Nektek is ez a lett futam, ugye? Nem voltunk még korábban ott és sajnos most sem megyünk.
5 éve versenyeztem hóban, Svédországban. Akkor ott azt mondtam, hogy nem szeretnék többet hóban versenyezni N-es autóval, de megszépültek az emlékek ennyi év után és most már nagyon szívesen mennék…
Tavaly egy kicsit csúszkáltunk a Jänneren. Tetszett, hogy folyamatosan improvizálni kellett. Idén ugye lemaradtunk, nagyon fájt a szívem hogy a nagy hóban nem mehettem, de a lányom mindennél előrébbvaló és az autó sem készült volna el.
És ahogy mondtam, ugyan össze tudtuk volna lapátolni az autót erre a lett futamra, de nem tudtunk volna versenyképesen odaállni a többiekkel.
![]() Az ERC sorozatotok idei rajtja ezek szerint még várat magára. Melyek azok a futamok, ahol ott lesztek?
Az ír futamra már le vannak foglalva a repülőjegyeink. Kíváncsian várom, hogyan fog majd muzsikálni. N-esként aszfalton még nem mentem vele. Változtattunk a lengéscsillapítóinkon is, már a Szilveszter Rallye-n ki tudtam próbálni a Proflex gátlókat és nagyon tetszettek. Kaptunk megfelelő beállításokat és jó lesz ez az irány. Érdekes lesz Írországban, hogy minden fordítva van. Reméljük sikerül majd balkormányos autót bérelnünk és a szervezés sem lesz egyszerű.
Ami még biztos: indulunk a belga futamon, ahol tavaly harmadikok lettünk a kategóriánkban. Ide biztos, hogy könnyebben fogunk visszatérni. A további versenyeket még nem fixáltuk le. Szóban van a Barum Rallye vagy utána a vegyes talajú ciprusi futam. Esetleg mind a kettő. Az év végi Korzikára szeretnénk visszamenni, nagyon tetszett. Jó lenne ott egy jó autóval menni.
Mik a célok? Nézted a mezőnyt?
Nehéz így év elején meghatározni. Többen neveztek a bajnokságban, mint ahányan tavaly végigcsinálták a szezont. Ha a tavalyi eredményt tudjuk hozni ebből a pár versenyből, az már jó eredménynek számítana, szerintem. Készülünk, hogy versenyképesek legyünk.
A költségvetésünket kicsit most megnyirbálta az autó átalakításával járó plusz kiadások, de jövőre teljes szezont szeretnénk menni az Európa-bajnokságban.
Ez a hír most jelenik meg 3527. alkalommal
![]() 2015.02.06-08.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.02.07-08.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.09.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.15.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.15-16.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.22.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |