Nem lett kész
A Liepäja Rally-n még nem tudnak indulni Érdi Tibiék
2015-02-05
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763385814
Napi oldal:
123271
Jelenleg:
913
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

nem_lett_kesz_1

Érdi Tibivel tavaly év végén arról beszéltünk, hogy milyen tervekkel vágnak neki az idei ERC szezonnak, azután, hogy 2014-ben az év végi összesítésben a dobogó harmadik fokára állhattak. Az akkori terveket kicsit átírta az élet...

Tibi, nem úgy alakult az évkezdés, ahogy elterveztétek...
Amikor megegyeztünk Korzika Rally előtt az autóra, akkor még lehetett R4-essel menni, a verseny hetében derült ki, hogy csak N4-es autóval lehet 2015-ben az ERC-ben bajnoki pontokat szerezni. Már meg voltunk állapodva, így egy olyan autónk lett, ami nem homológ az EB-re… Egy jó nagy átépítésbe estünk bele. Sajnos nem egy két hetes dolog…
 
Első nekifutásra, még Korzikán azt mondtuk, nem gond, Jännerra átépítjük. Voltak hozzá motyóink, amikkel tudtunk gazdálkodni. Közben megszületett a lányom, a Jänner kiesett.
Jön a Liepäja, február elejére biztosak voltunk benne, hogy kész leszünk.
 
Az átépítés alatt jöttek elő olyan dolgok, amikkel nem számoltunk, például ilyen volt a kábelköteg is.
Éreztük, hogy nem leszünk kész olyan szintre, amilyen szintre azt mi magunktól is elvárjuk. Így kimarad a lett futam, cserébe tényleg mindent rendbe rakunk az autón.
A motor Hollandiában van revízión. Szeretnénk egy olyan autót építeni, ami versenyképes lesz a kategóriájában.
 
10 éve volt utoljára saját autónk. Fater olyan szinten, olyan elánnal építi, olyan szemléletben, mint amikor a saját autóját építette. A profizmus maximálisan benne van/lesz az autóban.

nem_lett_kesz_3
 
Azt gondolom, de tudom is: nagyon szeretsz havon autózni. Szerintem a Jänner Rallye összefoglalóját nem örömmel nézted…
Vérzett is a szívem. Főleg, hogy ha valaki jobban megnézte az eredményeket, akkor láthatta, hogy az osztrák bajnokságban egy Mazda 323 végzett a második helyen, több tízmilliós autókat megelőzve. Én is és Fater is versenyzett ilyen autóval, különösen a szívünkhöz nőtt ez az autó. Becsülöm, hogy valaki egy ilyen régi, öreg autóval oda tud valaki pakolni még…
Ilyen autóm van nekem is hókocsizni, de ezt Te nagyon jól tudod… :)
 Tavaly csak egyszer tudtunk kimenni, nagyon sajnáltam, hogy nem tudok többet menni vele… Idén ezt már megdupláztuk, hiszen két estén okozott örömet nekem az autó. Eladó, de amikor megyek vele, akkor azt gondolom, hogy csak nem adom én ezt el…
Nagyon jó játszani vele a hóban. A reflexeket szinten tartja, még ha más is, mint egy versenyautó.
 
Visszatérve az ERC-re.
Új lett volna Nektek is ez a lett futam, ugye?
Nem voltunk még korábban ott és sajnos most sem megyünk.
5 éve versenyeztem hóban, Svédországban. Akkor ott azt mondtam, hogy nem szeretnék többet hóban versenyezni N-es autóval, de megszépültek az emlékek ennyi év után és most már nagyon szívesen mennék…
Tavaly egy kicsit csúszkáltunk a Jänneren. Tetszett, hogy folyamatosan improvizálni kellett. Idén ugye lemaradtunk, nagyon fájt a szívem hogy a nagy hóban nem mehettem, de a lányom mindennél előrébbvaló és az autó sem készült volna el.
És ahogy mondtam, ugyan össze tudtuk volna lapátolni az autót erre a lett futamra, de nem tudtunk volna versenyképesen odaállni a többiekkel.

nem_lett_kesz_2
 
Az ERC sorozatotok idei rajtja ezek szerint még várat magára. Melyek azok a futamok, ahol ott lesztek?
Az ír futamra már le vannak foglalva a repülőjegyeink. Kíváncsian várom, hogyan fog majd muzsikálni. N-esként aszfalton még nem mentem vele. Változtattunk a lengéscsillapítóinkon is, már a Szilveszter Rallye-n ki tudtam próbálni a Proflex gátlókat és nagyon tetszettek. Kaptunk megfelelő beállításokat és jó lesz ez az irány. Érdekes lesz Írországban, hogy minden fordítva van. Reméljük sikerül majd balkormányos autót bérelnünk és a szervezés sem lesz egyszerű.
Ami még biztos: indulunk a belga futamon, ahol tavaly harmadikok lettünk a kategóriánkban. Ide biztos, hogy könnyebben fogunk visszatérni. A további versenyeket még nem fixáltuk le. Szóban van a Barum Rallye vagy utána a vegyes talajú ciprusi futam. Esetleg mind a kettő. Az év végi Korzikára szeretnénk visszamenni, nagyon tetszett. Jó lenne ott egy jó autóval menni.
 
Mik a célok? Nézted a mezőnyt?
Nehéz így év elején meghatározni. Többen neveztek a bajnokságban, mint ahányan tavaly végigcsinálták a szezont. Ha a tavalyi eredményt tudjuk hozni ebből a pár versenyből, az már jó eredménynek számítana, szerintem. Készülünk, hogy versenyképesek legyünk.
 
A költségvetésünket kicsit most megnyirbálta az autó átalakításával járó plusz kiadások, de jövőre teljes szezont szeretnénk menni az Európa-bajnokságban.
 
Ez a hír most jelenik meg 3543. alkalommal
címkék: Érdi Tibi, ERC
Share |
2015.02.06-08.
European Rally Championship 2015
Rally Liepaja 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k