TBR RACING NYÍLT NAP - 2025.10.24. - Gödöllő, Ipari Park
Nem rosszul, de jól sem
Turán Frici bizakodva várja Miskolcot
2013-04-23
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
792467599
Napi oldal:
33998
Jelenleg:
1588
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

nem_rosszul_de_jol_sem_2

Sok meglepetés született az Eger Rallye-n, az egyik ilyen volt, hogy Turán Friciék kissé lemaradtak az élmezőnytől, és mindössze az abszolút 12. helyre tudták behozni a Subarut, de hogy mi volt ennek az oka, arról Fricivel beszélgettem.

Hogyan sikerült az Eger Rallye?
Nem erre az eredményre készültünk! Szerettünk volna jól szerepelni, és azt gondolom, hogy esélyesként álltunk oda. A nevezési listát megnézve úgy véltük, az első hatba oda tudunk férni, de ez nem jött össze, hisz az abszolút 12. helyen értünk célba (a magyarok közül a hatodikak lettünk). Semmiképpen nem ez az eredmény, amire számítottunk. Igazából ezzel az autóval még nem nagyon mentünk aszfalton, és az első nap nehéz volt viszonyítani a csúszós körülmények között, és éjszaka is becsapósak voltak az érzések. Kerestük a hibát, másnapra már láttuk, hogy a motorral van gond, és ez a verseny után be is igazolódott, hétfőn elvittük lóerőpadra, kiderült, hogy 35 lóerővel és kb. 100 nM nyomatékkal volt gyengébb az autó, mint ahogyan lenni szokott. 

thumb_nem_rosszul_de_jol_sem_1Voltak azért pozitív dolgok is, mint például hogy az abroncsaink remekül vizsgáztak, végig jól választottunk gumit, és okosan mentünk. Próbáltunk a kanyarokban a maximumon autózni, de sajnos a sok lassító miatt ez a nyomatékhátrány borzasztóan kijött, lehetett is látni, hogy azokon a pályákon, ahol csak két-három lassító volt, ott nem nagyon voltunk hátrányban. Majd a másikon - ami tele volt lassítóval -, ott egyből nagy volt a különbség. 

Igazából mondhatom azt, hogy nem kezdtük rosszul az évet, de azt is hozzá kell tennem, hogy jól sem! Örülök, hogy megvan a probléma, most próbálják az okát és a miértjét megtalálni. Remélem a Miskolc Rallye-ra sokkal erősebb autóval fogunk odaállni, és egészen más eredményekért fogunk tudni harcolni, mint ezen az egri versenyen.

nem_rosszul_de_jol_sem_3

Ott milyen eredménnyel lennél elégedett?
Mindenki nyerni megy! Az egyértelmű, hogy az R4-es autóval a WRC-ket nem nagyon lehet megverni, de egy-egy gyorsaságin azért oda lehet szurkálni. Amiket hallani lehet a pályákról, a bükkszentinek nagyon örülök, az egy fantasztikusan jó gyorsasági lesz! Szerintem alapvetően a S2000-eseknek kellene dominálni ezen a pályán. Mályinkán még sosem mentem, nézőként láttam, és etapként teljesítettük egyszer, de ez alapján nem tudnám megmondani milyen lesz, mint ahogyan azt sem tudjuk még, hogy hány lassító lesz. Azt gondolom, hogy az Eger Rallye kicsit meg lett ölve a rengeteg lassítóval, az egyik pályán rengeteg volt, a másikon semmi nem számított és ez látszott az átlagsebességekből is, hiszen volt ahol 110 körüli átlagot tudtunk menni, máshol 145-öt is. Én azt gondolom, hogy alapvetően a sok lassító az R4-eseknek nem nagyon kedvez. Azzal is elégedett lennék Miskolcon, ha az autónk jó lenne, erős lenne, tudnánk jó helyezésekért harcolni, mert egyébként úgy vélem, hogy mindent megtettünk, a kanyarokban gyorsak voltunk, az autó jól be volt állítva, jól működtünk együtt Gabival - szokásunkhoz híven - , nem hibázott egyikünk sem... és mégsem jött az eredmény, de legalább már megvan az oka. Úgy gondolom, hogy ebből is fel fog állni a csapat és megyünk tovább!

nem_rosszul_de_jol_sem_4

Gondolom most még inkább fontos lesz, hogy a verseny előtt teszteljetek egyet…
Abszolút! Mindenképp lesz egy hosszabb tesztünk, ahol legalább 50-60 km-t szeretnénk a kocsival menni, egyrészt tanuljuk még a gumikat, és az autó futómű beállítását ezekhez a gumikhoz, mindamellett hogy nagyon jó benyomásokat tett ránk az abroncs, én azt gondolom, hogy mindig lehet egy picit minden jobb, és ezen próbálunk majd dolgozni.
A legfontosabb, hogy a motor jó legyen, erős legyen és a mérnök ott legyen velünk végig a versenyeken, mert elképzelhető, hogyha ez most is így lett volna, akkor egy picit hamarabb meg tudtuk volna oldani ezt a problémát.

nem_rosszul_de_jol_sem_5

Hogyan láttátok az autóból, a pálya szélén növekszik már a nézőszám?
Nagyon jó volt látni, hogy rengeteg néző volt végig a pályák mentén, olyan mennyiségű, ami az elmúlt két évben egyszer sem. Nem tudom, hogy ez minek volt köszönhető, én azt gondolom, hogy annak valamilyen szinten biztos, hogy volt látnivaló. Voltak izgalmas autók (historic, Zsiguli, WRC, stb.) 
Szerintem jó irányba megy a rallye, és nagyon jó volt ott lenni Egerben!

 

a csapat partnerei:

nem_rosszul_de_jol_sem_6

Ez a hír most jelenik meg 3781. alkalommal
Share |
2013-04-04
Eger • rally ob
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13141516171819
20 21 22 23242526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809
101112 13 141516

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k