Nem rosszul, de jól sem
Turán Frici bizakodva várja Miskolcot
2013-04-23
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
742750033
Napi oldal:
127796
Jelenleg:
1481
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

nem_rosszul_de_jol_sem_2

Sok meglepetés született az Eger Rallye-n, az egyik ilyen volt, hogy Turán Friciék kissé lemaradtak az élmezőnytől, és mindössze az abszolút 12. helyre tudták behozni a Subarut, de hogy mi volt ennek az oka, arról Fricivel beszélgettem.

Hogyan sikerült az Eger Rallye?
Nem erre az eredményre készültünk! Szerettünk volna jól szerepelni, és azt gondolom, hogy esélyesként álltunk oda. A nevezési listát megnézve úgy véltük, az első hatba oda tudunk férni, de ez nem jött össze, hisz az abszolút 12. helyen értünk célba (a magyarok közül a hatodikak lettünk). Semmiképpen nem ez az eredmény, amire számítottunk. Igazából ezzel az autóval még nem nagyon mentünk aszfalton, és az első nap nehéz volt viszonyítani a csúszós körülmények között, és éjszaka is becsapósak voltak az érzések. Kerestük a hibát, másnapra már láttuk, hogy a motorral van gond, és ez a verseny után be is igazolódott, hétfőn elvittük lóerőpadra, kiderült, hogy 35 lóerővel és kb. 100 nM nyomatékkal volt gyengébb az autó, mint ahogyan lenni szokott. 

thumb_nem_rosszul_de_jol_sem_1Voltak azért pozitív dolgok is, mint például hogy az abroncsaink remekül vizsgáztak, végig jól választottunk gumit, és okosan mentünk. Próbáltunk a kanyarokban a maximumon autózni, de sajnos a sok lassító miatt ez a nyomatékhátrány borzasztóan kijött, lehetett is látni, hogy azokon a pályákon, ahol csak két-három lassító volt, ott nem nagyon voltunk hátrányban. Majd a másikon - ami tele volt lassítóval -, ott egyből nagy volt a különbség. 

Igazából mondhatom azt, hogy nem kezdtük rosszul az évet, de azt is hozzá kell tennem, hogy jól sem! Örülök, hogy megvan a probléma, most próbálják az okát és a miértjét megtalálni. Remélem a Miskolc Rallye-ra sokkal erősebb autóval fogunk odaállni, és egészen más eredményekért fogunk tudni harcolni, mint ezen az egri versenyen.

nem_rosszul_de_jol_sem_3

Ott milyen eredménnyel lennél elégedett?
Mindenki nyerni megy! Az egyértelmű, hogy az R4-es autóval a WRC-ket nem nagyon lehet megverni, de egy-egy gyorsaságin azért oda lehet szurkálni. Amiket hallani lehet a pályákról, a bükkszentinek nagyon örülök, az egy fantasztikusan jó gyorsasági lesz! Szerintem alapvetően a S2000-eseknek kellene dominálni ezen a pályán. Mályinkán még sosem mentem, nézőként láttam, és etapként teljesítettük egyszer, de ez alapján nem tudnám megmondani milyen lesz, mint ahogyan azt sem tudjuk még, hogy hány lassító lesz. Azt gondolom, hogy az Eger Rallye kicsit meg lett ölve a rengeteg lassítóval, az egyik pályán rengeteg volt, a másikon semmi nem számított és ez látszott az átlagsebességekből is, hiszen volt ahol 110 körüli átlagot tudtunk menni, máshol 145-öt is. Én azt gondolom, hogy alapvetően a sok lassító az R4-eseknek nem nagyon kedvez. Azzal is elégedett lennék Miskolcon, ha az autónk jó lenne, erős lenne, tudnánk jó helyezésekért harcolni, mert egyébként úgy vélem, hogy mindent megtettünk, a kanyarokban gyorsak voltunk, az autó jól be volt állítva, jól működtünk együtt Gabival - szokásunkhoz híven - , nem hibázott egyikünk sem... és mégsem jött az eredmény, de legalább már megvan az oka. Úgy gondolom, hogy ebből is fel fog állni a csapat és megyünk tovább!

nem_rosszul_de_jol_sem_4

Gondolom most még inkább fontos lesz, hogy a verseny előtt teszteljetek egyet…
Abszolút! Mindenképp lesz egy hosszabb tesztünk, ahol legalább 50-60 km-t szeretnénk a kocsival menni, egyrészt tanuljuk még a gumikat, és az autó futómű beállítását ezekhez a gumikhoz, mindamellett hogy nagyon jó benyomásokat tett ránk az abroncs, én azt gondolom, hogy mindig lehet egy picit minden jobb, és ezen próbálunk majd dolgozni.
A legfontosabb, hogy a motor jó legyen, erős legyen és a mérnök ott legyen velünk végig a versenyeken, mert elképzelhető, hogyha ez most is így lett volna, akkor egy picit hamarabb meg tudtuk volna oldani ezt a problémát.

nem_rosszul_de_jol_sem_5

Hogyan láttátok az autóból, a pálya szélén növekszik már a nézőszám?
Nagyon jó volt látni, hogy rengeteg néző volt végig a pályák mentén, olyan mennyiségű, ami az elmúlt két évben egyszer sem. Nem tudom, hogy ez minek volt köszönhető, én azt gondolom, hogy annak valamilyen szinten biztos, hogy volt látnivaló. Voltak izgalmas autók (historic, Zsiguli, WRC, stb.) 
Szerintem jó irányba megy a rallye, és nagyon jó volt ott lenni Egerben!

 

a csapat partnerei:

nem_rosszul_de_jol_sem_6

Ez a hír most jelenik meg 3677. alkalommal
Share |
2013-04-04
Eger • rally ob
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.12.06-10.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k