Nem rosszul, de jól sem
Turán Frici bizakodva várja Miskolcot
2013-04-23
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763299690
Napi oldal:
37147
Jelenleg:
605
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

nem_rosszul_de_jol_sem_2

Sok meglepetés született az Eger Rallye-n, az egyik ilyen volt, hogy Turán Friciék kissé lemaradtak az élmezőnytől, és mindössze az abszolút 12. helyre tudták behozni a Subarut, de hogy mi volt ennek az oka, arról Fricivel beszélgettem.

Hogyan sikerült az Eger Rallye?
Nem erre az eredményre készültünk! Szerettünk volna jól szerepelni, és azt gondolom, hogy esélyesként álltunk oda. A nevezési listát megnézve úgy véltük, az első hatba oda tudunk férni, de ez nem jött össze, hisz az abszolút 12. helyen értünk célba (a magyarok közül a hatodikak lettünk). Semmiképpen nem ez az eredmény, amire számítottunk. Igazából ezzel az autóval még nem nagyon mentünk aszfalton, és az első nap nehéz volt viszonyítani a csúszós körülmények között, és éjszaka is becsapósak voltak az érzések. Kerestük a hibát, másnapra már láttuk, hogy a motorral van gond, és ez a verseny után be is igazolódott, hétfőn elvittük lóerőpadra, kiderült, hogy 35 lóerővel és kb. 100 nM nyomatékkal volt gyengébb az autó, mint ahogyan lenni szokott. 

thumb_nem_rosszul_de_jol_sem_1Voltak azért pozitív dolgok is, mint például hogy az abroncsaink remekül vizsgáztak, végig jól választottunk gumit, és okosan mentünk. Próbáltunk a kanyarokban a maximumon autózni, de sajnos a sok lassító miatt ez a nyomatékhátrány borzasztóan kijött, lehetett is látni, hogy azokon a pályákon, ahol csak két-három lassító volt, ott nem nagyon voltunk hátrányban. Majd a másikon - ami tele volt lassítóval -, ott egyből nagy volt a különbség. 

Igazából mondhatom azt, hogy nem kezdtük rosszul az évet, de azt is hozzá kell tennem, hogy jól sem! Örülök, hogy megvan a probléma, most próbálják az okát és a miértjét megtalálni. Remélem a Miskolc Rallye-ra sokkal erősebb autóval fogunk odaállni, és egészen más eredményekért fogunk tudni harcolni, mint ezen az egri versenyen.

nem_rosszul_de_jol_sem_3

Ott milyen eredménnyel lennél elégedett?
Mindenki nyerni megy! Az egyértelmű, hogy az R4-es autóval a WRC-ket nem nagyon lehet megverni, de egy-egy gyorsaságin azért oda lehet szurkálni. Amiket hallani lehet a pályákról, a bükkszentinek nagyon örülök, az egy fantasztikusan jó gyorsasági lesz! Szerintem alapvetően a S2000-eseknek kellene dominálni ezen a pályán. Mályinkán még sosem mentem, nézőként láttam, és etapként teljesítettük egyszer, de ez alapján nem tudnám megmondani milyen lesz, mint ahogyan azt sem tudjuk még, hogy hány lassító lesz. Azt gondolom, hogy az Eger Rallye kicsit meg lett ölve a rengeteg lassítóval, az egyik pályán rengeteg volt, a másikon semmi nem számított és ez látszott az átlagsebességekből is, hiszen volt ahol 110 körüli átlagot tudtunk menni, máshol 145-öt is. Én azt gondolom, hogy alapvetően a sok lassító az R4-eseknek nem nagyon kedvez. Azzal is elégedett lennék Miskolcon, ha az autónk jó lenne, erős lenne, tudnánk jó helyezésekért harcolni, mert egyébként úgy vélem, hogy mindent megtettünk, a kanyarokban gyorsak voltunk, az autó jól be volt állítva, jól működtünk együtt Gabival - szokásunkhoz híven - , nem hibázott egyikünk sem... és mégsem jött az eredmény, de legalább már megvan az oka. Úgy gondolom, hogy ebből is fel fog állni a csapat és megyünk tovább!

nem_rosszul_de_jol_sem_4

Gondolom most még inkább fontos lesz, hogy a verseny előtt teszteljetek egyet…
Abszolút! Mindenképp lesz egy hosszabb tesztünk, ahol legalább 50-60 km-t szeretnénk a kocsival menni, egyrészt tanuljuk még a gumikat, és az autó futómű beállítását ezekhez a gumikhoz, mindamellett hogy nagyon jó benyomásokat tett ránk az abroncs, én azt gondolom, hogy mindig lehet egy picit minden jobb, és ezen próbálunk majd dolgozni.
A legfontosabb, hogy a motor jó legyen, erős legyen és a mérnök ott legyen velünk végig a versenyeken, mert elképzelhető, hogyha ez most is így lett volna, akkor egy picit hamarabb meg tudtuk volna oldani ezt a problémát.

nem_rosszul_de_jol_sem_5

Hogyan láttátok az autóból, a pálya szélén növekszik már a nézőszám?
Nagyon jó volt látni, hogy rengeteg néző volt végig a pályák mentén, olyan mennyiségű, ami az elmúlt két évben egyszer sem. Nem tudom, hogy ez minek volt köszönhető, én azt gondolom, hogy annak valamilyen szinten biztos, hogy volt látnivaló. Voltak izgalmas autók (historic, Zsiguli, WRC, stb.) 
Szerintem jó irányba megy a rallye, és nagyon jó volt ott lenni Egerben!

 

a csapat partnerei:

nem_rosszul_de_jol_sem_6

Ez a hír most jelenik meg 3729. alkalommal
Share |
2013-04-04
Eger • rally ob
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k