KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Nem VÁR-nak a francia futammal
A Citroen Racing meghívásának eleget tesznek Bútor Robiék
2011-11-17
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
685764152
Napi oldal:
324192
Jelenleg:
1725
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

C'est très bon - nagyon jó

Véget ért a hazai évad, ám a versenyzők továbbra sem bírnak magukkal. A TBR csapata ezúttal külföldre utazik, és a Citroenekkel megpróbálnak beilleszkedni a franciák közé. Bútor Robival beszélgettem a soron következő futamukról.

nem_var-nak_a_francia_futammal_1

Merre jártatok?
Tesztelni voltunk Domaházán a két Citroennel, mert a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Rallye Du Var-on fogunk indulni, ami a francia aszfalt bajnokság utolsó futama, mindemellett pedig a Citroen Racing egy kiemelt évadzáró versenye. Nem csak a francia, hanem más bajnokságokban induló Citroen Kupa résztvevőit is meghívják, és lehetőséget adnak arra, hogy induljanak. A Citroen Racing nagy részt vállal minden versenyzőnek a költségvetéséből, különféle támogatásokkal járul hozzá ehhez az egy versenyhez. Meghívást kapott erre az eseményre a TBR csapata is a két Citroennel, és ezt nem hagyhatjuk ki!

nem_var-nak_a_francia_futammal_3

Ráadásul ezúttal Te fogod a DS3-at „terelgetni”?
Az eredeti elképzelés az volt, hogy Menya fog menni vele ezen a versenyen is, de ő nem tudta vállalni az indulást. Emiatt döntöttünk úgy, hogy én fogok beülni, mert úgy éreztem, hogy mindenképp el kell fogadnunk a Citroen Racing meghívását. Nagyon sokat segítettek nekünk mind év közben, mind pedig az elmúlt években, emiatt úgy érzem, hogy nem tehetjük meg, hogy visszautasítsunk egy ilyen meghívást. Összeszedtem magam és úgy döntöttem, hogy megpróbálok én menni a DS3-mal.

nem_var-nak_a_francia_futammal_2

Hogyan sikerült a teszt?
Az autó ezúttal is tökéletesen működött, csak nekem kellett hozzászoknom. Már benne vannak a 2011-es novemberi fejlesztések, tehát tényleg minden tökéletes! Egyelőre úgy érzem, hogy még nem tudok kellően gyorsan menni vele, még mindenképpen tanulni kell! Úgy gondolom, hogy nagyjából a verseny első fele lesz az, amit mindenképp a tanulásra kell fordítanunk, aztán remélem, hogy majd folyamatosan tudunk gyorsulni és a második „félidőben” már szeretnék igazán jóízűeket menni.

nem_var-nak_a_francia_futammal_4

Ki fog navigálni?
A szokásos külföldi társam, Tóth Imre lesz a navigátorom. Ő is részt vett a mai teszten, bár nagyon keveset ült az autóban. Csak a legvégén ült be, hogy mégis meglegyen a feeling, de természetesen bízom benne - az eddigi külföldi szerepléseink alapján -, hogy hozza a szokásos megbízható és precíz formáját.

nem_var-nak_a_francia_futammal_5

Mi újság a csapat másik párosával? Ő is navigátort váltott?
Igen, Bessenyey Zoli ezúttal Nyírfás Julcsival fog versenyezni. Magánéletben is egy párt alkotnak, most kipróbálják egymást a versenyautóban is. Zoli is tesztelt ma, nagyjából 40 km-t ment az autóval. Most fog először - ezzel az autóval - Pirelli gumival versenyezni, így neki ezt kellett most kipróbálnia. Az autó ugyanaz, mint amivel egész évben ment, így ezen a téren számára sok újdonság nincs, a teszt során így a Pirelli gumikhoz próbáltunk egy jó beállítást találni neki. Élvezte a tesztet, minden rendben volt az autóval is, és szerintem sikerült megtalálnunk a jó beállítást is, rendben lesz ott is minden!

Említetted, hogy Menya helyett fogsz te menni, de úgy hallani, hogy Menya is ott lesz ezen a versenyen...
Igen, ő is indul egy C2-essel, csak nem a miénkkel. Tőlünk független csapattal és kocsival indulnak, ami nyilván nekem nem esik túl jól... A jövőt illetően nem tartom egy jó döntésnek ezt az ő részükről, a Citroenes támogatottságukat illetően. De ez az ő döntésük, nyilván jobban megérte nekik azt választani, amit viszont el kell fogadnunk, mert év vége van és az is csoda, hogy van akinél még van pénz a versenyzésre. El kell fogadnunk, de többször elmondtam neki is, hogy ettől függetlenül én ezt üzletpolitikailag nem tartom jó döntésnek.

Mit lehet tudni a Var Rallye-ról?
Aszfaltos futam lesz, 235 km gyorsasági szakasszal, ami nagyjából egy IRC-s futam távjának felel meg. Sok - kb. 100 kilométernyi - gyorsasági szakasz lesz este, sötétben. Egyelőre még csak videókat láttam róla, a tavalyi külső-belső felvételeket nézegettem. A pályák nagyrészt egysávos erdei utak, jó és közepesen jó minőségű aszfaltok. Inkább technikás pályák ezek, aránylag lassúak, hiszen 110-120 km/h-nál többel nem nagyon lehet menni rajtuk. Talán a Barum Rally pályáihoz lehetne hasonlítani ezeket, csak kicsit jobb minőségűek. Nem olyan száguldozós magyar pályák!

Milyen időjárási körülmények várnak majd rátok?
November végén arrafelé még egész tűrhető időjárási körülmények vannak, hiszen nagyjából 6-16 fok között van most is. Nagyjából 10 fokkal melegebb, mint hazánkban, bár a mai tesztünkre nem ez volt jellemző, hiszen reggel -6 fok fogadott minket és napközben is csupán +2 fokig emelkedett. Nem voltak ideálisak a körülmények a tesztre, hiszen iszonyatosan nem volt tapadás, olyan hideg volt! Zavaró volt ez, nagyon nehéz volt így menni, és emiatt nem is sikerült tökéletesre a mai teszt.

A Var Rallye másik jellegzetessége, hogy ott mindig szokott esni az eső. Nyilván ez nehezíti majd a dolgunkat, hiszen gumit is kell cserélni, rugót is, át is kell állítani az autót, ahhoz, hogy igazán jól lehessen vele vízen is menni. A nehézség számomra az, hogy még szárazon is csak 70-80 km-t tudtam vele menni, vízen meg egy métert sem. Nagyon kevés tapasztalatom van az autóval és be kell valljam, hogy nem könnyű vezetni! Azt gondoltam, hogy könnyebb vele menni, de ez egy nagyon egyedi autó ezzel az első kerekes turbós verzióval. Aránylag nagy a súlya, aránylag kicsik a kerekek, tényleg egy feladat ezzel gyorsan menni!

Milyen lesz a mezőny?
Rengeteg R2-es és R3-as autó lesz! A jelenlegi információink szerint az előbbiből 30-35 db, és az utóbbiból is 40 db. Hatalmas mezőny lesz, rengeteg helyi menővel és világszínvonalú pilótával! Jó lesz ez összehasonlítási alapnak, mindenképp egy jó kihívás lesz!

Milyen eredménnyel lennél elégedett, most is csak az első hellyel? :-)
Nem-nem! :-) Ez hiú ábránd lenne! Szeretnék minél előrébb végezni, de úgy gondolom, hogy ezúttal az R3-as autók első harmadában lesz a helyünk, hiszen itt is az lesz a jellemző, mint az IRC futamokon, hogy nagyon sok a helyismerettel rendelkező versenyző, és nekünk ez most elsőre inkább egy tanulóverseny lesz. Helyismeret nélkül mi még most biztosan nem tudjuk felvenni velük a versenyt. Nagyon fontos számomra az eredmény, nem szeretném elkeseríteni magam, ez mindenképp hozzátartozik az igazsághoz, mint ahogyan az is, hogy felesleges kockázatokba sem fogok belebonyolódni.

Ha a jövő évről kérdezlek, tudsz már mondani bármit is?
A jövő hétvégét követően talán én is többet tudok majd erről mondani, hiszen a Rallye Du Vart követően lesz egy tárgyalásunk, ahol kiderül, hogy milyen támogatottságunk lesz a 2012-es évben a Citroen és Peugeot oldalon. Utána már mindenképpen sokkal többet tudunk majd, de egyelőre annyi, hogy a visszajelzések pozitívak és úgy vélem, hogy van esélyünk rá, hogy úgy tudjuk folytatni, mint ahogy idén is, tehát mi – Igorral – a S2000-es Peugeot-val, a fiúk pedig a két Citroennel. Nem mondom, hogy jövő hétvége után már 100 %-os információim lesznek, de legalább már azt látni fogjuk, hogy mennyire reálisak a jövő évi elképzeléseink.

Merci beaucoup! Au revoir!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6

Ez a hír most jelenik meg 5241. alkalommal
Share |
2011-11-16
Zabar-Domaháza • teszt
2011.11.24-27.
külföldi verseny
Rallye du Var 2011
Franciaország
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k