Nem VÁR-nak a francia futammal
A Citroen Racing meghívásának eleget tesznek Bútor Robiék
2011-11-17
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
776454684
Napi oldal:
28714
Jelenleg:
1026
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

C'est très bon - nagyon jó

Véget ért a hazai évad, ám a versenyzők továbbra sem bírnak magukkal. A TBR csapata ezúttal külföldre utazik, és a Citroenekkel megpróbálnak beilleszkedni a franciák közé. Bútor Robival beszélgettem a soron következő futamukról.

nem_var-nak_a_francia_futammal_1

Merre jártatok?
Tesztelni voltunk Domaházán a két Citroennel, mert a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Rallye Du Var-on fogunk indulni, ami a francia aszfalt bajnokság utolsó futama, mindemellett pedig a Citroen Racing egy kiemelt évadzáró versenye. Nem csak a francia, hanem más bajnokságokban induló Citroen Kupa résztvevőit is meghívják, és lehetőséget adnak arra, hogy induljanak. A Citroen Racing nagy részt vállal minden versenyzőnek a költségvetéséből, különféle támogatásokkal járul hozzá ehhez az egy versenyhez. Meghívást kapott erre az eseményre a TBR csapata is a két Citroennel, és ezt nem hagyhatjuk ki!

nem_var-nak_a_francia_futammal_3

Ráadásul ezúttal Te fogod a DS3-at „terelgetni”?
Az eredeti elképzelés az volt, hogy Menya fog menni vele ezen a versenyen is, de ő nem tudta vállalni az indulást. Emiatt döntöttünk úgy, hogy én fogok beülni, mert úgy éreztem, hogy mindenképp el kell fogadnunk a Citroen Racing meghívását. Nagyon sokat segítettek nekünk mind év közben, mind pedig az elmúlt években, emiatt úgy érzem, hogy nem tehetjük meg, hogy visszautasítsunk egy ilyen meghívást. Összeszedtem magam és úgy döntöttem, hogy megpróbálok én menni a DS3-mal.

nem_var-nak_a_francia_futammal_2

Hogyan sikerült a teszt?
Az autó ezúttal is tökéletesen működött, csak nekem kellett hozzászoknom. Már benne vannak a 2011-es novemberi fejlesztések, tehát tényleg minden tökéletes! Egyelőre úgy érzem, hogy még nem tudok kellően gyorsan menni vele, még mindenképpen tanulni kell! Úgy gondolom, hogy nagyjából a verseny első fele lesz az, amit mindenképp a tanulásra kell fordítanunk, aztán remélem, hogy majd folyamatosan tudunk gyorsulni és a második „félidőben” már szeretnék igazán jóízűeket menni.

nem_var-nak_a_francia_futammal_4

Ki fog navigálni?
A szokásos külföldi társam, Tóth Imre lesz a navigátorom. Ő is részt vett a mai teszten, bár nagyon keveset ült az autóban. Csak a legvégén ült be, hogy mégis meglegyen a feeling, de természetesen bízom benne - az eddigi külföldi szerepléseink alapján -, hogy hozza a szokásos megbízható és precíz formáját.

nem_var-nak_a_francia_futammal_5

Mi újság a csapat másik párosával? Ő is navigátort váltott?
Igen, Bessenyey Zoli ezúttal Nyírfás Julcsival fog versenyezni. Magánéletben is egy párt alkotnak, most kipróbálják egymást a versenyautóban is. Zoli is tesztelt ma, nagyjából 40 km-t ment az autóval. Most fog először - ezzel az autóval - Pirelli gumival versenyezni, így neki ezt kellett most kipróbálnia. Az autó ugyanaz, mint amivel egész évben ment, így ezen a téren számára sok újdonság nincs, a teszt során így a Pirelli gumikhoz próbáltunk egy jó beállítást találni neki. Élvezte a tesztet, minden rendben volt az autóval is, és szerintem sikerült megtalálnunk a jó beállítást is, rendben lesz ott is minden!

Említetted, hogy Menya helyett fogsz te menni, de úgy hallani, hogy Menya is ott lesz ezen a versenyen...
Igen, ő is indul egy C2-essel, csak nem a miénkkel. Tőlünk független csapattal és kocsival indulnak, ami nyilván nekem nem esik túl jól... A jövőt illetően nem tartom egy jó döntésnek ezt az ő részükről, a Citroenes támogatottságukat illetően. De ez az ő döntésük, nyilván jobban megérte nekik azt választani, amit viszont el kell fogadnunk, mert év vége van és az is csoda, hogy van akinél még van pénz a versenyzésre. El kell fogadnunk, de többször elmondtam neki is, hogy ettől függetlenül én ezt üzletpolitikailag nem tartom jó döntésnek.

Mit lehet tudni a Var Rallye-ról?
Aszfaltos futam lesz, 235 km gyorsasági szakasszal, ami nagyjából egy IRC-s futam távjának felel meg. Sok - kb. 100 kilométernyi - gyorsasági szakasz lesz este, sötétben. Egyelőre még csak videókat láttam róla, a tavalyi külső-belső felvételeket nézegettem. A pályák nagyrészt egysávos erdei utak, jó és közepesen jó minőségű aszfaltok. Inkább technikás pályák ezek, aránylag lassúak, hiszen 110-120 km/h-nál többel nem nagyon lehet menni rajtuk. Talán a Barum Rally pályáihoz lehetne hasonlítani ezeket, csak kicsit jobb minőségűek. Nem olyan száguldozós magyar pályák!

Milyen időjárási körülmények várnak majd rátok?
November végén arrafelé még egész tűrhető időjárási körülmények vannak, hiszen nagyjából 6-16 fok között van most is. Nagyjából 10 fokkal melegebb, mint hazánkban, bár a mai tesztünkre nem ez volt jellemző, hiszen reggel -6 fok fogadott minket és napközben is csupán +2 fokig emelkedett. Nem voltak ideálisak a körülmények a tesztre, hiszen iszonyatosan nem volt tapadás, olyan hideg volt! Zavaró volt ez, nagyon nehéz volt így menni, és emiatt nem is sikerült tökéletesre a mai teszt.

A Var Rallye másik jellegzetessége, hogy ott mindig szokott esni az eső. Nyilván ez nehezíti majd a dolgunkat, hiszen gumit is kell cserélni, rugót is, át is kell állítani az autót, ahhoz, hogy igazán jól lehessen vele vízen is menni. A nehézség számomra az, hogy még szárazon is csak 70-80 km-t tudtam vele menni, vízen meg egy métert sem. Nagyon kevés tapasztalatom van az autóval és be kell valljam, hogy nem könnyű vezetni! Azt gondoltam, hogy könnyebb vele menni, de ez egy nagyon egyedi autó ezzel az első kerekes turbós verzióval. Aránylag nagy a súlya, aránylag kicsik a kerekek, tényleg egy feladat ezzel gyorsan menni!

Milyen lesz a mezőny?
Rengeteg R2-es és R3-as autó lesz! A jelenlegi információink szerint az előbbiből 30-35 db, és az utóbbiból is 40 db. Hatalmas mezőny lesz, rengeteg helyi menővel és világszínvonalú pilótával! Jó lesz ez összehasonlítási alapnak, mindenképp egy jó kihívás lesz!

Milyen eredménnyel lennél elégedett, most is csak az első hellyel? :-)
Nem-nem! :-) Ez hiú ábránd lenne! Szeretnék minél előrébb végezni, de úgy gondolom, hogy ezúttal az R3-as autók első harmadában lesz a helyünk, hiszen itt is az lesz a jellemző, mint az IRC futamokon, hogy nagyon sok a helyismerettel rendelkező versenyző, és nekünk ez most elsőre inkább egy tanulóverseny lesz. Helyismeret nélkül mi még most biztosan nem tudjuk felvenni velük a versenyt. Nagyon fontos számomra az eredmény, nem szeretném elkeseríteni magam, ez mindenképp hozzátartozik az igazsághoz, mint ahogyan az is, hogy felesleges kockázatokba sem fogok belebonyolódni.

Ha a jövő évről kérdezlek, tudsz már mondani bármit is?
A jövő hétvégét követően talán én is többet tudok majd erről mondani, hiszen a Rallye Du Vart követően lesz egy tárgyalásunk, ahol kiderül, hogy milyen támogatottságunk lesz a 2012-es évben a Citroen és Peugeot oldalon. Utána már mindenképpen sokkal többet tudunk majd, de egyelőre annyi, hogy a visszajelzések pozitívak és úgy vélem, hogy van esélyünk rá, hogy úgy tudjuk folytatni, mint ahogy idén is, tehát mi – Igorral – a S2000-es Peugeot-val, a fiúk pedig a két Citroennel. Nem mondom, hogy jövő hétvége után már 100 %-os információim lesznek, de legalább már azt látni fogjuk, hogy mennyire reálisak a jövő évi elképzeléseink.

Merci beaucoup! Au revoir!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6

Ez a hír most jelenik meg 5346. alkalommal
Share |
2011-11-16
Zabar-Domaháza • teszt
2011.11.24-27.
külföldi verseny
Rallye du Var 2011
Franciaország
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k