Német futam után
OMV ADAC Rallye Deutschland
2005-08-29
riportok • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770663776
Napi oldal:
90320
Jelenleg:
630
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Vasárnap délután, a verseny után készültek a riportok a magyar résztvevőkkel:

Kakuszi Zsolt - Kakuszi Csaba - Volkswagen Polo S1600
Mesélj, mi történt ma?

A motorunk szelepes lett, gyengébb a kocsink, mint amennyire kellene, hogy legyen.
Az első két gyorson hibamentesen mentünk, talán ez volt a vb két legjobban sikerült gyorsaságija. Igazából egész nap nem volt semmi különös, azon kívül, hogy 8000nél elkezdtek csörömpölni a szelepek és ledadogott a motor. Emiatt lassabban jöttünk.
Az egyik szervizben kicseréltünk egy jeladót, az utolsó gyorson így megint le tudtuk forgatni az autót, de már nem nagyon akart erőt leadni, nem volt az igazi.

Kaland?
Nem volt. Próbáltuk beosztani magunkat.
Féltünk, hogy megáll a motor.

A tapasztalatszerzés azért megvolt, nem?
Persze!
Ma stabilizátort állítgattunk, tegnap fékeket cserélgettünk.

Az eredménnyel maximális elégedettek lehettek!
Mi is így gondoljuk, meg vagyunk elégedve magunkkal.
Az autó hibájához képest szerintem ez jó.
Becsülettel végigmentünk.
Valójában nem az eredmény, hanem a tapasztalatszerzés volt a cél, és ezt elértük.

Mecsek előtt ez egy jó teszt volt, nem?
Mindenképp!
Sokat tanultunk. Ennyit még nem kézifékezett Zsolti egész életében, mint amennyit most kellett. Volt olyan gyors, ahol legalább 20 visszafordító volt…
A másik, hogy az autó extrém módon le volt ültetve, nem gondoltuk, hogy ennyire leengedve is lehet vele jól közlekedni, de most bebizonyosodott. Sok levág volt, de jó lesz ez így is, nem lesz semmi baja.
Stabilizátor beállítással néha már magunkat is megvicceltük, annyira hihetetlenül jól fordult az autó. Nem tolta az elejét, de ehhez kellenek a jó gumik is, jól működtek a Michelinek.

További külföldi tervek?
Van egy két tervünk, de erről még nem szeretnék beszélni.
Talán Portugália, vagy Belgium, vagy mindkettő, vagy egyik sem. Majd meglátjuk.



Ollé Sasa - Kerék Balázs - Suzuki Ignis S1600

Ma újraindultatok...
Igen. A szerviz megcsinálta az autót, a kerékagycsapágyat és a futóművet kellett rendberakni. Nagy kedvvel elindultunk, sütött a nap, meg minden.

Az első gyorsasági 5-6 kilométerénél az előttünk lévő autó megforgott. Ez egy nagyon keskeny, jó minőségű út volt, egy bukkan utáni nyújtott bal, ahol még lehetett volna nyomni és ott volt a végén a féktáv. Pont a bukkan utánra hordta tele a mitsu az aszfaltot harmatos fűvel, odaértünk és a féktávon elcsúsztunk egyenesen. Az úttal párhuzamosan mentünk egy darabon, de nem bírtunk visszajönni a harmatos fűben, 15 méterrel arrébb volt egy kis vízelvezető csatorna, ahova beesett a jobb eleje. Simán ki lehetett volna venni, de a rendezők nem engedtek oda nézőket. Meg kellett várni, míg elment a mezőny és utána kirántottak és ennyi volt az egész. Blőd dolog, hisz Nálunk ilyen nem történne, kitennének és megyünk tovább.

Nem tudok okolni senkit, talán még magamat sem. A bukkanban még nyomni kellett és pont a féktávon volt a felhordás, nem volt menekülési út, legalábbis én nem tudtam megoldani.

Hogy értékeled a versenyt?
Nem bántam meg. Igaz, hogy a végén estünk ki és a végén a legrosszabb, de nagyon jó volt. Nagyon sok kilométert tettünk meg, voltak olyan gyorsok, amiken talán még jól is mentünk.

A Super1600 arról szól, hogy fiatal gyerekek iszonyú sebességgel mindent elvállalnak és minden összejön nekik. Nekünk még sokat kell fejlődni de nagyon tanulságos volt.

Sokat tanultunk.
Két magyar versenytávot mentünk.
Az, hogy kiestünk… Nem volt hab a tortán. De a torta megmaradt.
Nem vagyok elcsüggedve. A szerviz annál inkább. Ők sokat dolgoztak és rögtön az első gyorson becsúsztunk. Ezt a részét sajnálom, megérdemelték volna a végső célba érkezést. Nem jött össze.
Azt, hogy megforog valaki pont előtted… Nem nyugtat, de az utánunk jövő két autó ugyanúgy beesett, oda parkoltak mellénk. Ott álltunk és lestünk. Utána a rendezők kiraktak egy táblát, hogy lassan kell menni…

További tervek?
Nagyon készülünk a Mecsekre.
Voltak hasonló pályarészek, a futóművet erre állítgattuk.
A féktávjaim javultak, már néha Balázsnak is tetszett. Talán a legfontosabb a S1600ban a helyes féktáv megtalálása.
Várjuk a Mecsek Rallye-t és szeretnénk megverni a Bútor Robit.



Pénzes Zsolt - Zachár János - Ranult Clio Ragnotti N3
Mi történt ma?
Nem volt olyan nagy történés, próbáltunk lassan, de biztosan haladni a cél felé, minél kevesebb hibával. Messzire voltak előttünk és mögöttünk is, az autóval is kellett spórolni, nem is siettünk. Biztonságiakat mentünk.

Elég volt a két pályabejárás?
A célbaéréshez elég, ahhoz, hogy gyorsan menjél, ahhoz egyéb dolgok is kellenek.
Legfőképpen jégkém. Ha van az embernek, vagy ismer olyat, akinek van és át tud venni tőle információkat, az nagyon sokat tud jelenteni, ez nyilvánvalóvá vált.
Akinek nincs egyéb infója a pályáról, annak elég nagy hátránya van. A rendezők kiadnak egy hivatalost, de azért az nem az igazi.

A felírás elég volt, de fárasztó volt, hogy a 10 különböző pályát másfél nap alatt kellett felírni. Annyi időnk nem volt, hogy együnk egy szendvicset.

Megérte?
Meg, persze! Teljesen! Maximálisan!
Hihetetlen dolgok történtek, ami azt is mutatja, hogy mennyire a versenyzőkért történik az egész.

Például belekerültünk egy dugóba az autópályán, próbáltunk a jobb oldali sávban dudálgatva előrehaladni, de nem nagyon ment. Egyszer csak megjelent szemből egy motoros rendőr és nem azért jött, hogy megbüntessen bennünket, hanem, hogy kikísérjen az autópályáról a lehajtóig.

Mi volt az, ami meglepett?
Annyira sűrű volt ez a néhány nap, hogy nem is tudom pontosan.
Talán a jégkém szerepe értékelődött fel itt nagyon a számomra.
A Mitsubishi csapatnál kétóránként jártak fel éjszaka a pályákra…
De igazából az is szembetűnő, hogy arról a 4-5 csapatról szól ez az egész, akik az elejében mennek. Semmi negatívumot nem kaptunk, de azért látszik, hogy a gyári csapatokra van ez kitalálva.
Mindenre gondoltak… Például a parc ferméből úgy adják ki a kocsit, hogy még az adminisztratívon adtak egy kártyát, amivel ki lehet hozni a kocsit…

Hogy értékeled az eredményt?
Titkon arra számítottunk, hogy ha célba érünk, akkor rossz helyen nem végezhetünk…
N csoportban 6.-ok lettünk, miközben indult tizenvalahány N4-es autó. A Cliónk végigment és nem tudom hány Mitsu és Subaru esett ki technikai és egyéb okokból.
Örülünk, de egyben roppant fárasztó is volt.
Nagyon élveztük, célba értünk.

Ez a hír most jelenik meg 4285. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k