Tavaly a Barumon nem volt szerencséjük. Amikor gond nélkül autózhattak, akkor kecsegtetőek voltak a részeredmények. Idén még több ilyen verseny - ahol nagy létszámú a kategória - van tervben. Erről beszélgettünk Német Lackóval
Lacikám, erre az újabb versenyre csaknem egy évet kellett várni, mikor mentél utoljára?
Igen, tavaly Mecsek Rallye volt az utolsó hazai verseny, ERC futamon pedig a Barum Rally-n indultunk, ami nem olyan jól sikerült, mint azt szerettük volna. De azért mentünk ki, hogy kicsit felmérjük a külföldi lehetőségeinket, és nagyon tetszett, hogy egy népes kategóriában versenyezhettünk. Így már akkor elhatároztuk, hogy megpróbáljuk összerakni az anyagi feltételeket, és szeretnénk idén az ERC néhány futamán elindulni, ami Hál’Istennek úgy néz ki, hogy meg is valósul.
Azt azért elmondhatjuk, hogy ez az ír futam nem a legkönnyebb versenyetek lesz, ugye?
Látva a pályákat, Jani mondta is, hogy lehetőleg legközelebb bemelegítésnek válasszunk valami könnyebb versenyt! De egyébként nagyon tetszenek a szakaszok, és majd meglátjuk, hogy mire leszünk jók ebben a népes kategóriában, hiszen most is majdnem harmincan vagyunk.
A shakedown, ez a mai szakasz ez extrémen csúszósabb volt, mint a többi, vagy hasonlóak lesznek holnapi, holnaputáni pályák is?
Szerintem nagyjából erre lehet majd számítani a versenyszakaszokon is. Itt a frontok jönnek-mennek, állandóan esik az eső, így valószínűleg hasonló körülmények várnak majd ránk a pályákon is. Igyekszünk majd megbirkózni vele, és meglátjuk majd, hogy mire leszünk elegek.
Ti még soha nem voltatok itt, mennyire tetszenek a pályák? Mennyire olyanok amilyet szeretnél? Mennyire szűkek, dobálósak, csúszósak? Maga a nyomvonal az bejön neked?
Igazából nekem nagyon tetszenek ezek a pályák. Bár a dobálós részektől félek, mert teszten kiderült, hogy az autó nem tökéletesen van beállítva, és ezen még egy kicsit módosítanunk kell. Remélem, hogy sikerül jó irányba elmennünk, és ott is biztonságosnak fogjuk érezni az autót. Megpróbálunk majd azokon a dobálós részeken is gyorsat autózni, de természetesen nagyobb kockázat vállalás nélkül, mert elsődleges, hogy szombat este meglássuk a célt.