24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Nemzetközi Baranya Kupa - az első infók
Rallye2, Historic és idén Mitropa Kupa a komlói futam
2016-06-29
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
780015029
Napi oldal:
136521
Jelenleg:
1499
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

nemzetkozi_baranya_kupa_-_az_elso_infok_1

A 14 éves múlttal rendelkező verseny története újabb fejezettel bővül az idei évben. A kezdetben RTE és Rallye2, majd továbbra is önálló Rallye2 és Historic OB futam – amely egy-egy alkalommal a Rallye 1 bajnokságban is szerepelt – idén hivatalosan is nemzetközivé vált. A verseny bekerült a Mitropa Rally Cup (hivatalos FIA által felügyelt sorozat) versenynaptárába is, így a Rallye2 és a Historic OB versenyzői mellett a „kis EB”-nek aposztrofált sorozat indulói is képviseltetik magukat Komlón.
A már publikus részletekről kérdeztem Markó Tibor rendezőt.
 
Nemzetközi Baranya Kupa. Ez jól hangzik!  
Bennünket, a rendezőséget is örömmel tölt el, hogy egy ilyen rangos, 50 éves (!) nemzetközi sorozathoz csatlakozhatunk a Baranya Kupával, mint a Mitropa Rally Cup. Magyarországon legutóbb 2000-ben, a 14. Budapest Rallye keretein belül volt jelen a Mitropa Cup. Persze, hogy örülünk, hiszen ezt a versenyt anno mi álmodtuk meg, hívtuk életre, és bábáskodtunk felette. Jó látni, ahogy fejlődik, immár 14 éve. Az sem elhanyagolandó tény, hogy a kezdetek óta a rendezőség magja alig változott. Nagyrészt ugyan azokkal, a menet közben barátokká lett szakemberekkel szervezzük az idei versenyt is, mint akikkel 2003-ban kezdtük. Ez egy újabb plusz, amitől a verseny úgy tud jól működni, hogy közben mi is jól érezzük magunkat.
 
Miben jelent ez változást?
A verseny lebonyolítása szempontjából ez nem jelent nagy különbséget, nem forgatjuk fel fenekestül a megszokott rendet. Idén is az elmúlt évekhez hasonlóan alakul majd a Baranya Kupa programja. Tudatosabban igyekszünk elosztani az idegen nyelvet beszélő sportbírókat, kollégákat könnyebbé téve ezzel a külföldi versenyzők és a saját dolgunkat is. Fontos leszögeznem, hogy az „eredeti” vendégeink, a Rallye2 és a Historic OB futamok versenyzői és a Rallye 1, azaz ORB és az ORC versenyzők (’M’ csoport) továbbra is főszereplői maradnak az eseménynek. Velük kezdtük anno, és a folytatást is velük képzeljük el, így az idei év programját is úgy alakítottuk, hogy ezúttal is érdemes legyen ellátogatniuk Komlóra. Sőt! Az idei évben is tudunk és fogunk pluszt nyújtani számukra a verseny programjában. Persze a nemzetközi mezőny indulóit is úgy szeretnénk vendégül látni, kiszolgálni, hogy ebből is egy hosszú távú és sikeres kapcsolat épülhessen.

nemzetkozi_baranya_kupa_-_az_elso_infok_2
 
Hány külön mezőny lesz idén a Nemzetközi Baranya Kupán?
Alapvetésként ugye ott a Rallye2 OB és a Historic OB mezőnye, természetesen Ők most is külön, önálló mezőnyökként tejesítik a versenyt. A Rallye 1, azaz ORB és az ORC versenyzők pedig ezúttal a Mitropa Cup mezőnyével kiegészülve alkotják majd az ’M’ csoport, és így Ők lesznek a harmadik mezőnyünk.
 
Kiket vártok az egyes mezőnyökbe? Mit lehet tudni a potenciális indulókról?
A Rallye2 az idei évi szabályváltozások után picit átalakult. A nagyobb autók ORC-be irányításával újabb, komoly sportértékkel bíró csata alakulhatott ki a kisebb autókkal versenyzők között az elsőségért. Reményeim szerint a parázs csaták nálunk, a Baranya Kupán is folytatódnak, amiben 40-50 Rallye2 versenyzőpáros vesz részt. Amióta létezik itthon a Historic bajnokság, a Baranya Kupa azóta része a versenynaptáruknak. Wirtmann Ferinek köszönhetően az elmúlt években szépszámú társaság gyűlt össze Komlón. Az idei évben is teszünk azért, hogy ez ne változzon. Így, ha minden jól alakul, több mint 20 Historic és Replika versenyzőpáros lesz látható a versenyen. Az ORB és az ORC versenyzők ezúttal is az ’M’ csoportba nevezhetnek és velük fognak együtt autózni a Mitropa Rally Cup versenyzői. Dolgozunk azon, hogy a Mitropásokat és a szomszédos országok potenciális versenyzőit is elérjük a Baranya Kupa hírével, lehetőségével. Örülnék, ha a nemzetközi ’M’ csoportban is elérné a 40-et az indulók száma. Itt jegyzem meg, hogy az idei évben a Mitropa Kupa pontversenyét Hideg Krisztián és Kerék István vezetik és természetesen Ők is itt lesznek a Baranya Kupán.

nemzetkozi_baranya_kupa_-_az_elso_infok_3
 
Az eddigiekhez képest lehet változás az itt látható versenyautókban?
Talán. Az idei évben is itt lesz a Rallye2 és a Historic bajnokság élmezőnye a már megszokott gépekkel és az eddigi előrejelzések alapján lesz új R5-ös gép, WRC és WRC szintű „A”-s autó és S2000-es autó is a mezőnyben. Izgalmasan sokszínű lesz a paletta.
 
Ha a fentiek teljesülnek, az több mint 100 versenyautót jelent.
Szeretném, ha sikerülne elérnünk, sőt, meghaladnunk ezt a számot.
 
És mit fog csinálni ez a 100+ versenyző az idei Nemzetközi Baranya Kupán?
Sűrű programot álmodtunk a versenyzőinknek. Péntek délután hagyományosan TESZT-et, sőt! Pirelli Tesztet rendezünk, aki szeretne, már pályát is járhat és estére fakultatív átvételt is szervezünk. Szombaton a délelőtt természetesen a pályabejárásról és az átvételekről szól majd. Kora délután csapunk a lovak közé: az országosan is ismert belvárosi Prológ 14:00h-korkezdődik a város főutcáján, ahol az összes versenyen induló versenyzőpáros bemutatkozik. De itt még nincs vége a szombati napnak! A Rallye2 és a Historic 1, míg az MRC+M 3 gyorsasági szakaszt teljesít még a nap második részében, az utolsót sötétben. Vasárnap pedig 6 gyorsasági szakasz vár az MRC+M, és 7 gyorsasági a Rallye2 és Historic versenyzőkre.
 
A pályákról és a szakaszok hosszáról is mondj valamit.
Konkrétumokat még nem szeretnék mondani. Talán majd egy picit később.

nemzetkozi_baranya_kupa_-_az_elso_infok_4
 
Az össztávról beszélhetünk?
Persze! Ebben is szerettük volna meghaladni az előírtakat. Ennek megfelelően a versenyen összesen 110km gyorsasági szakaszt tervezünk lebonyolítani. Ez a szám elég ahhoz, hogy a verseny a Rallye2 (szabály szerinti maximum: 80km) és a Historic versenyzők számára is 1,5-es szorzóval számít az éves értékelésbe. Sietve teszem hozzá, hogy mindez változatlan nevezési díjak mellett valósul meg.
 
Tehát: Teszt + belvárosi prológ + 110km gyorsasági + szorzó a Historicnak és a Rallye2-nek és Mitropa Rally Cup.
Így van! És már szombaton is rendezünk mindenkinek gyorsaságit. Mivel mindezt belesűrítjük 2,5 napba ez a hétvége ismét egy komolyabb „rallye koncentrátum” lesz mindenkinek.
 
Az eddig hallottak alapján azért mégis csak változott itt pár dolog. De bizonyos pletykák még további meglepetésekről is szólnak…
Tényleg nem tudom, hogy milyen hírek keringenek a versenyről. Azonban annyit még elárulhatok, hogy év eleje óta dolgozunk azon, hogy két külföldi, és elég jól ismert „rallye arcot” is ide csábítsunk. De ahogy mondani szokták: „folyamatban lévő ügyről nem áll módunkban részletes tájékoztatást adni:”
…hazai vonatkozású ’fícsörről’ hallottam, több autó részt vételével…
Sejtem mire gondolsz. Notheisz Attilának, aki mindamellett, hogy a barátom, komlói és 30 éve fertőzött a rallyval és már több, az autósporttal kapcsolatos remek ötlete támadt. Ezúttal is akadt egy, amivel megkeresett. Dolgozunk az ötlet megvalósításán, a financiális oldal megteremtésének lehetőségén és nagy valószínűséggel egy rendkívül látványos és egyedülálló tiszteletadásnak lehetnek majd szemtanúi a Baranya Kupa nézői.
 
Kérted, hogy említsük meg az előfutási lehetőséget is.
Igen, köszönöm. Többen megkerestek már a kérdéssel, ezért most itt is szeretném elmondani, hogy – korlátozott számban – van még kiadó előfutó hely. Előfutók kizárólag a vonatkozó szabályok szerint rajtolhatnak el, vehetnek részt az eseményen. Akit érdekel a lehetőség, kérem, írjon levelet a marcoracingteamkft@gmail.com email címre a részletes információért. Az előírtak teljesítésének sorrendjében fogadjuk el a jelentkezéseket – a készlet erejéig.   
 
Mikor lesz versenykiírás?
A versenykiírás részleteinek egyeztetését már megkezdtük az MNASZ RSB-vel, remélem, hogy néhány napon belül kikerülhet a végleges kiírás a webre.
 
Hivatalos oldal?
www.baranyakupa.hu és a facebookon pedig: ITT
 

 

Ez a hír most jelenik meg 3510. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k