Norvégiából jelentjük...
Pénzes Zsolt és Szabó Gergő
2009-02-12
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
687369111
Napi oldal:
151006
Jelenleg:
3700
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Mint, már korábban beszámoltunk, két magyar páros is részt vesz a Norvég VB futamon: Szabó Gergőék és Pénzes Zsoltiék. Kettőjük közül csak Zsoltit értem el az első gyors, az oslo-i szuperspeciál előtt.

- Milyen az idő Norvégiában?
- A hegyen, ahol süt a nap, ott -8, -10 fok van, lent a völgyben -14, -15 van most. Én most egy sípályán vagyok a családommal, de a srácok már voltak snowboard-ozni, bobozni, úgyhogy mentálisan is feltöltődik mindenki...:) Egyébként magyar szemmel kicsit szokatlan látni, hogy reggel a buszmegállóban állnak a gyerekek, és síléccel, meg snowboard-dal várják a buszt... Ott ezzel közlekednek - de ilyet eddig nem nagyon láttam Magyarországon.

- Ők a görkorcsolyán lepődnének meg, úgyhogy mondhatni kvittek vagytok...:)
- Az biztos!:)

- És mi a helyzet a versennyel?
- Hosszú idő után sikerült gépkönyveztetni az autót, ma csak az oslo-i gyors lesz este.

- Mi volt a baj a kocsival?
- Baj nem igazából nem volt. Eredetileg tegnap este 7-re volt időnk, csak annyira elaprózták magukat a gépátvevők, hogy fél 9-re jutottak be a srácok. A bonyodalmat az okozta, hogy a motorblokkot is le akarták plombálni, és ehhez kellett volna egy luk, amin át tudják húzni a plombazsinórt a blokkon. A Mitsubishi-n gyárilag semmilyen luk nincsen, úgyhogy ez okozott egy kisebb fennakadást. A másik, ami nem volt egyszerű, hogy meg van adva e a szűkítő mérete, és valami egy milliméterrel mértek ők mást. De ez nem a szűkítő belső mérete, hanem az a méret, ahol egyáltalán mérni lehet a szűkítőt, annak van egy távolsága, és szerintük itt mi egy milliméterrel eltértünk az előírttól. De a tartalékszűkítő megfelelt nekik, így ma visszamentünk reggel 9-re, de akkor meg kitalálták, hogy kéne még egy luk, hogy a turbón is át tudják húzni a plombát, szóval tulajdonképpen már csak én nem vagyok odaplombálva az autóhoz - bár még ez is megeshet...:) Ezt leszámítva rendben van.

- A navigátorod hogy van?
Egy SMS-ben írtad, hogy rendetlenkedett a gyomra...
- Igor Bacigalból már kiűztük a bacikat, szóval úgy tűnik, fogja bírni - szerencsére csak egy enyhe gyomorrontása volt.

- Hogy ment a pályabejárás?
- Jól, bár sikerült kicsúszni az egyik, teljesen ártatlannak tűnő kanyarban, és persze rögtön el is akadtunk abban a hóban, úgyhogy állhattunk neki kiásni - még jó, hogy kötelező tartozék a lapát... Legalább megtanultuk, hogy inkább picit kisebb tempóval kell majd bevennünk a kanyarokat, minthogy elakadjunk egyben, mert nem kis meló kiszabadítani a kocsit. Nagy furcsa, hogy olyan, mintha egy bobpályán mennék. Egy egysávos erdőgazdasági utat képzeljen el mindenki, annyi különbséggel, hogy jobbra is balra is hófal vesz körül, mintha egy csőben lennénk. És ez még semmi: hatalmas ugratókat építettek néhány kiemelt nézői pontra - de én nem is tudom, kire gondoltak, mert ha valaki ott elugrat, hazáig repülhet vele...:) Nem sima, hanem olyan, mint egy síugró sánc: szabályosan kilövi az autót.

- A pályabejáráson túl vagytok - milyenek a gyorsaságik?
- Olyan, mint régen a Delta elején volt: hóban, kutyaszánnal ment ott az ember. Itt is ez van: méteres hófalak, havas fák, minden gyönyörű. Az egész ország, de a gyorsok is nagyon jók. Majdhogynem teljesen mindegy, hogy etapon megyünk, vagy gyorsaságin - ez utóbbin annyi a különbség, hogy a navigátor mondja az utat...:) De különben az etapok is lehetnének gyorsok, annyira jók. Sajnos az esti teszt elmaradt az elhúzódó gépátvétel miatt, de Gergő már ki tudta próbálni az új szöges gumit. Azt mondta, hogy teljesen más dimenzió, mint az eddigi kis szöges gumi, amivel eddig mentünk. Itt nagyon hideg van, a hó le van taposva - mint egy sípálya, olyan minőségű -, és ez nagyon jó, mert a hófalak között ez a szélesebb, új gumi sokkal jobban tud tapadni, és félelmetes tempót lehet elérni vele. Van egy rész Lillehammerben, a sípálya mellett, ami olyan minőségű, és olyan meredek, mint egy fekete sípálya...

- Te mikor tudod kipróbálni a gumit?
- Ma lesz este Oslo-ban, egy lóversenypályán egy szuperspeciál, de már az első gyorsnak számít. Itt kétszer két kört kell menni, ott, és az etapokon majd kipróbálom.

- Mondtad, milyen hideg van, írtad egy SMS-ben, hogy a matrica is alig ragad fel: a szervizcsapat hogy bírja?
- Mentálisan bíztatom őket: mondtam nekik, hogy a Don kanyarban sem volt hidegebb...:) Egyébként van ruhájuk, hűtőházi termoruha, abban dolgoznak. Tegnap mondjuk már mindenkinek fel volt állítva a sátra, csak nekünk nem, de mondtam nekik, ne állítsák fel, mert sátor alatt nem kunszt szerelni - nekünk menni fog sátor nélkül is...:) Egyébként ma építik a szervizparkot, van velük lakóautó, sátor, szóval nem fog megfagyni senki... De úgy hallottuk, jönnek magyarok is nézni, nekik azt javasolnám, hogy nagyon meleg cuccban jöjjenek, és zászlót is hozzanak magukkal!:)

- Milyennek tűnik a rendezés?

- Nagyon profik - még ezzel a gépátvevős időcsúszással együtt is. Mindenhol minden ki van táblázva - nézőknek, versenyzőknek egyaránt. De például minden indulóval csináltak egy 20 másodperces tévés anyagot, és azt akkor, mikor a szuperspeciálnak a rajtjából elindulunk, akkor adják le, hogy mindenki tudja, ki vagy, honnan jöttél, mire számítasz... Bízom benne, hogy az egész hétvégén is ilyen profi lesz minden. Tudod, ez az, amikor minden feladatot hozzá értő emberek végeznek - otthon ez sajnos nem mindig mondható el...

Köszönjük a támogatást a NOREG Információvédelmi kft.-nek, a Start Autónak, az Ls computer kft.-nek, és szlovák partnereinknek!

 

Az első gyors után:

Szabó Gergő: "A váltónk kicsit odavan, most szereljük. Az egyik fogaskerékből letörhetett egy darab, de 3-ig van időnk beállni a parc fermébe, addigra biztos elkészülünk vele. Nagyon hideg volt, és talán emiatt törött le az egyik sebességi fokozatunk, ugyanis nagyon hideg volt, nagyon közel volt a parc fermé, és nem volt időnk bemelegíteni az autót. Jobb, hogy most történt, mintha az első gyorson járunk így. Egyébként a gyorsok nagyon jók, tetszenek. Tesztelni nem tudtunk, csak tréning volt, de így is látszik, hogy ez nagy élmény lesz, szeretnénk végigmenni. Holnap nagyon óvatosan, ésszel kell menni, és a második napon már lehet talán gyorsítani. A szöges gumival, ezzel a szélessel már mentem, és olyan nagy különbséget nem érzek a két évvel ezelőtti, észtországi gumikhoz képest. Egy kicsit több szög van benne, még jobban fogja az autót, szinte úgy tudunk menni, mint aszfalton. Nem nagyon lehet csúsztatni, és elég gyorsan történnek odabent a dolgok. De bízom benne, hogy holnapra rendben lesz az autó, és lesz időnk hozzászokni.

Pénzes Zsolti: "Picit hideg volt, mondták a srácok, hogy -26 fok volt, de ennek ellenére 20 ezer ember jött ki. Ez egy lóverseny pálya belső köre volt, szinkronpályán mentünk, és nagyon élveztük. Gergőékkel ellentétben nekünk rendben volt minden, de én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz holnap. A gumira is, a gyorsokra is. Utolsónak fogunk rajtolni, de nem hiszem, hogy nagyon feltúrják majd a pályát, lévén mindig -20 körül van, és elég kemény a talaj, de az biztos, hogy változik majd a pályák minősége. Utolsónak rajtolunk, és vigyáznunk kell, mert ha bármi történik, nincs, aki segítsen - de legalább nem ér utol senki...:) De így legalább látjuk mindenkinek az idejét, és tudunk hátulról támadni!:)"

Ez a hír most jelenik meg 3032. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k