Norvégiából jöttünk I.
Szabó Gergő
2009-02-19
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783945062
Napi oldal:
102987
Jelenleg:
1213
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szabó Gergőék norvégiai helyzetéről a múlt hétvégén egy darabig tudtunk, de aztán nagy lett a csend a házuk táján. Most bepótoljuk, és Gergőt faggattam az élményeikről.

- Nagyon nem jöttek hírek rólatok az oslo-i szuperspeciál után... Milyen hétvégétek volt?
- Elég sok bajunk volt, és eléggé fáradtak voltunk, de persze a kellemesen. De úgy, ahogy minket, versenyzőket, úgy a csapatot is megviselte a napi négy óra alvás. Már a tréningen is: a fiúk hoztak nekünk napközben enni, inni meg benzint is, mert ha megálltunk volna bármelyikért is, nem tudtunk volna kétszer végigmenni a pályákon. Így is csak éppen, hogy végeztünk a nap végére. De szerintem kettőből elég jól sikerült felírni a gyorsokat, nagyon jó itinerünk lett végül. Ja, a szuperspeciált, amit az oslo-i lóversenypályán rendeztek, fel sem írtuk, és a rendezők hívtak is, hogy mi lesz most? De megnyugtattuk őket, hogy rajzról megnézzük a pályát, és valahogy majd csak megoldjuk...:)

- Lehet, hogy ezért nem hozott szerencsét ez a prológ-szerű szakasz...
- Igen, az örömünk nem tartott túl sokáig, mert szétment a váltónk, és gyorsan vissza kellett menni Hamar-ba, ott volt a parc fermé - több, mint 100 kilométerre Oslo-tól. Elég rövid volt az idő, de a fiúk szerencsére megoldották, bár olyan hideg volt, hogy a váltóhoz hozzáragadt a kezük... Ezzel le is tudtuk a technikai problémákat, mert utána három napig teljesen hibamentesen tudtunk autózni.

- Az egyik legnagyobb hátrányt az okozhatta, ha mondjuk hófalba csúsztok, főleg, ha olyan helyen, ahol nézők sincsenek. Ilyen szempontból milyen volt a verseny?
- Egy hibánk volt: egy elágazásban becsúsztunk a belső oldalra, és a norvég nézők iszonyú rutinos, hozzáértő segítsége nélkül lehet, hogy még mindig ott ücsörögnénk: gyakorlatilag egy fél perc alatt, az ölükben kikapták az árokból az autót. Visszafelé nem sikerült kitolni, de volt köztük egy irányító, és ki sem kellett, hogy szálljak, mert egyszer csak azt éreztük, hogy megemelkedik az autó, és visszatettek az útra.
Onnantól viszont már úgy történtek a dolgok, ahogy terveztük, bár kicsit óvatosabbak lettünk, mert nézők nélkül egy ilyen helyzetben biztosan fel kellett volna adnunk a versenyt.


- Milyen gyorsan tudtatok az új körülményekhez alkalmazkodni?
- Az első napon, a malőr után még meg kellett szoknunk az új gumit, és az új havat - mert ilyen havat itthon még nem láttunk, de a második napon már jóval bátrabban mertünk menni. Amivel azonban maximálisan elégedett voltam, és a legjobban sikerült az a harmadik nap volt. Összehasonlítottam az időinket, de természetesen nem a helyi pilótákkal, hanem Martin Prokop-éval, akinek óriási tapasztalata van már a VB-ken, és hozzá képest még a 30 kilométeres gyorson is tíz másodpercen belül voltunk. Ezek nagyon tetszettek, és igazán elégedetté tettek.

- Hol végeztetek?
- Abszolútban 23., 9. helyen N csoportban, és a nem állandó résztvevők között harmadikak.

- Gondoltad volna ezt a remek végeredményt, mikor belevágtatok?
- Nem nagyon volt viszonyítási alapom, úgyhogy nem tudtam, mire számíthatunk, csak bíztam benne, hogy végig tudjuk csinálni. A terv csak az volt, hogy végigérjünk a versenyen.

- Ezelőtt Észtország indultál havas versenyen: össze lehet hasonlítani a kettőt?
- Nem igazán, mert Észtország inkább jeges verseny volt, ott tudatosan locsolták a pályát a rendezők, Norvégiában viszont hó volt. Ott annyira hideg van, hogy nem olvad meg, nem latyakosodik, és nem is fagy vissza, ezáltal nem keményedik meg a hófal. Porhó volt a két oldalon, középen pedig tökéletesen le volt tolva a murván. Hihetetlen minőségű volt. Mondjuk az időjárás is fantasztikus volt: hideg volt, de szikrázó napsütés egész hétvégén. 

- Kedvet kaptál annyira az északi versenyekhez, hogy lehetségesnek tartod, hogy visszatérsz még?
- Most egy darabig elegem volt a hóból, bár nem kizárt, hogy ma felmegyünk valahová autózni egy kicsit...:) Inkább a VB-n való versenyzéshez kaptunk kedvet, és szeretnénk még az idei évben elmenni egy VB futamra. Ezzel a Norvégiával az én álmom vált valóra, most a Zolié van tervben: a navigátorom az Acropolis Rallye-ra vágyik. Az megint nem egy egyszerű futam, de mi szeretjük az ilyen túlélős versenyeket...:) Azon dolgozunk most, hogy el tudjunk indulni azon a futamon. Sőt, Norvégiában összeismerkedtünk egy görög csapattal, akik felajánlották, hogy indulhatnánk az ő színeikben, hiszen ők nevezve vannak a PWRC-ben. Egyébként, ha mi is nevezők lettünk volna, Norvégiában pontot is szerezhettünk volna, mert a hetedik helyen végeztünk volna abban az értékelésben.

- Mindenesetre akár lesz görög VB futam, akár más lesz helyette, ez egy gyönyörű kezdése volt az idei szezonnak számotokra.
Mi lesz a következő, ahol újra versenyautóba ülsz?
- Gőzerővel dolgozunk a romániai bajnokságra. Oda a csapattársaim autóit is mi készítjük fel: három autóval vesz részt a Szadó Racing a bajnokságban. Most ez lesz, és nincs sok időnk a pihenésre, mert az első román bajnoki futamunk március közepén lesz, Brassóban.

 

Ez a hír most jelenik meg 6318. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k