Norvégiából jöttünk I.
Szabó Gergő
2009-02-19
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
687365192
Napi oldal:
147087
Jelenleg:
3123
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Szabó Gergőék norvégiai helyzetéről a múlt hétvégén egy darabig tudtunk, de aztán nagy lett a csend a házuk táján. Most bepótoljuk, és Gergőt faggattam az élményeikről.

- Nagyon nem jöttek hírek rólatok az oslo-i szuperspeciál után... Milyen hétvégétek volt?
- Elég sok bajunk volt, és eléggé fáradtak voltunk, de persze a kellemesen. De úgy, ahogy minket, versenyzőket, úgy a csapatot is megviselte a napi négy óra alvás. Már a tréningen is: a fiúk hoztak nekünk napközben enni, inni meg benzint is, mert ha megálltunk volna bármelyikért is, nem tudtunk volna kétszer végigmenni a pályákon. Így is csak éppen, hogy végeztünk a nap végére. De szerintem kettőből elég jól sikerült felírni a gyorsokat, nagyon jó itinerünk lett végül. Ja, a szuperspeciált, amit az oslo-i lóversenypályán rendeztek, fel sem írtuk, és a rendezők hívtak is, hogy mi lesz most? De megnyugtattuk őket, hogy rajzról megnézzük a pályát, és valahogy majd csak megoldjuk...:)

- Lehet, hogy ezért nem hozott szerencsét ez a prológ-szerű szakasz...
- Igen, az örömünk nem tartott túl sokáig, mert szétment a váltónk, és gyorsan vissza kellett menni Hamar-ba, ott volt a parc fermé - több, mint 100 kilométerre Oslo-tól. Elég rövid volt az idő, de a fiúk szerencsére megoldották, bár olyan hideg volt, hogy a váltóhoz hozzáragadt a kezük... Ezzel le is tudtuk a technikai problémákat, mert utána három napig teljesen hibamentesen tudtunk autózni.

- Az egyik legnagyobb hátrányt az okozhatta, ha mondjuk hófalba csúsztok, főleg, ha olyan helyen, ahol nézők sincsenek. Ilyen szempontból milyen volt a verseny?
- Egy hibánk volt: egy elágazásban becsúsztunk a belső oldalra, és a norvég nézők iszonyú rutinos, hozzáértő segítsége nélkül lehet, hogy még mindig ott ücsörögnénk: gyakorlatilag egy fél perc alatt, az ölükben kikapták az árokból az autót. Visszafelé nem sikerült kitolni, de volt köztük egy irányító, és ki sem kellett, hogy szálljak, mert egyszer csak azt éreztük, hogy megemelkedik az autó, és visszatettek az útra.
Onnantól viszont már úgy történtek a dolgok, ahogy terveztük, bár kicsit óvatosabbak lettünk, mert nézők nélkül egy ilyen helyzetben biztosan fel kellett volna adnunk a versenyt.


- Milyen gyorsan tudtatok az új körülményekhez alkalmazkodni?
- Az első napon, a malőr után még meg kellett szoknunk az új gumit, és az új havat - mert ilyen havat itthon még nem láttunk, de a második napon már jóval bátrabban mertünk menni. Amivel azonban maximálisan elégedett voltam, és a legjobban sikerült az a harmadik nap volt. Összehasonlítottam az időinket, de természetesen nem a helyi pilótákkal, hanem Martin Prokop-éval, akinek óriási tapasztalata van már a VB-ken, és hozzá képest még a 30 kilométeres gyorson is tíz másodpercen belül voltunk. Ezek nagyon tetszettek, és igazán elégedetté tettek.

- Hol végeztetek?
- Abszolútban 23., 9. helyen N csoportban, és a nem állandó résztvevők között harmadikak.

- Gondoltad volna ezt a remek végeredményt, mikor belevágtatok?
- Nem nagyon volt viszonyítási alapom, úgyhogy nem tudtam, mire számíthatunk, csak bíztam benne, hogy végig tudjuk csinálni. A terv csak az volt, hogy végigérjünk a versenyen.

- Ezelőtt Észtország indultál havas versenyen: össze lehet hasonlítani a kettőt?
- Nem igazán, mert Észtország inkább jeges verseny volt, ott tudatosan locsolták a pályát a rendezők, Norvégiában viszont hó volt. Ott annyira hideg van, hogy nem olvad meg, nem latyakosodik, és nem is fagy vissza, ezáltal nem keményedik meg a hófal. Porhó volt a két oldalon, középen pedig tökéletesen le volt tolva a murván. Hihetetlen minőségű volt. Mondjuk az időjárás is fantasztikus volt: hideg volt, de szikrázó napsütés egész hétvégén. 

- Kedvet kaptál annyira az északi versenyekhez, hogy lehetségesnek tartod, hogy visszatérsz még?
- Most egy darabig elegem volt a hóból, bár nem kizárt, hogy ma felmegyünk valahová autózni egy kicsit...:) Inkább a VB-n való versenyzéshez kaptunk kedvet, és szeretnénk még az idei évben elmenni egy VB futamra. Ezzel a Norvégiával az én álmom vált valóra, most a Zolié van tervben: a navigátorom az Acropolis Rallye-ra vágyik. Az megint nem egy egyszerű futam, de mi szeretjük az ilyen túlélős versenyeket...:) Azon dolgozunk most, hogy el tudjunk indulni azon a futamon. Sőt, Norvégiában összeismerkedtünk egy görög csapattal, akik felajánlották, hogy indulhatnánk az ő színeikben, hiszen ők nevezve vannak a PWRC-ben. Egyébként, ha mi is nevezők lettünk volna, Norvégiában pontot is szerezhettünk volna, mert a hetedik helyen végeztünk volna abban az értékelésben.

- Mindenesetre akár lesz görög VB futam, akár más lesz helyette, ez egy gyönyörű kezdése volt az idei szezonnak számotokra.
Mi lesz a következő, ahol újra versenyautóba ülsz?
- Gőzerővel dolgozunk a romániai bajnokságra. Oda a csapattársaim autóit is mi készítjük fel: három autóval vesz részt a Szadó Racing a bajnokságban. Most ez lesz, és nincs sok időnk a pihenésre, mert az első román bajnoki futamunk március közepén lesz, Brassóban.

 

Ez a hír most jelenik meg 6265. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k