h i r d e t é s
Összes oldal:
773859538
Napi oldal:
30170
Jelenleg:
840
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
677 |
2. |
Balassa Balázs |
|
608 |
3. |
Suborits Péter |
|
586 |
4. |
Végh Krisz |
|
578 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
6. |
Rási László |
|
556 |
7. |
Varga Zalán |
|
477 |
8. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
9. |
Krokavecz P. |
|
466 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Miko Marczyk |
|
107 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
85 |
3. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
54 |
7. |
Mile Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
100 |
2. |
Tóth Tibor |
|
78,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
64 |
4. |
Bodolai László |
|
56,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
53,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
52 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
22 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
64 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
4. |
Hinger Dávid |
|
49 |
5. |
Kronome Ákos |
|
39 |
6. |
Rongits Attila |
|
35 |
7. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
8. |
Molnár Attila |
|
20 |
9. |
Oroszi Zsolt |
|
17 |
1. |
Viszló Csaba |
|
46 |
2. |
Bar Shushan |
|
17 |
3. |
Hibján József |
|
16,5 |
4. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
5. |
Zagyva Dorka |
|
14 |
6. |
Tellér Antal |
|
10 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
70 |
2. |
Molnár Zoltán |
|
48 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
37 |
4. |
Kóródi Koppány |
|
28 |
5. |
Baksai László |
|
25 |
6. |
Várnai Dávid |
|
24 |
7. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
8. |
Lakatos Tamás |
|
17 |
9. |
Kerekes Bence |
|
9 |
1. |
Rácz Tibor |
|
52 |
2. |
Auszmann Gy. |
|
37,5 |
3. |
Csukovics István |
|
30 |
1. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
2. |
Kelemen Csaba |
|
44 |
3. |
Szombathelyi P. |
|
36 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Oláh Zoltán |
|
27 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
Pénzes Zsolti élményeit nyomon követhettük az SMS-eikből, és MMS-eikből, de mikor felhívtam, még mindig volt miről mesélnie…
- Most, hogy hazatértetek, milyen az élmény? - Nagyon jó volt minden. A második napon ugyan - és ezt talán írtuk is SMS-ben -, volt egy olasz páros, akiket folyton utolértünk, de a rendezők általában a második körre már két percre rajtoltattak, úgyhogy ez a probléma is megoldódott.
- Technikailag rendben voltatok? - A pénteki váltócserénk után a versenyen végig állítgattuk az autót, de a lengéscsillapítón nem tudtunk sokat javítani, és talán ez volt a legnagyobb hátrányunk a hétvégén. A stabilizátorokkal próbálkoztunk, amitől kicsit jobb lett, illetve a hajtáson állítottunk szombat este, így vasárnapra már a féktávokat is rövidebbre tudtuk venni. A gumik jól bírták a hétvégét, végülis a vártnál kevesebbet használtunk el. Összességében vasárnapra rendben lettünk, és már csak az volt a cél, hogy végigcsináljuk, és jól döntöttünk, mert láttunk olyanokat, akik még az utolsó napon is kockáztattak, aminek eredményeképpen több percet töltöttek az utolsó gyorson. Egyébként óriási köszönet a szervizcsapat minden tagjának, mert nagyon nagy munkát végeztek, és állták a sarat ebben az időjárásban is!
- Hol végeztetek vasárnap a 10 perc büntetésetekkel együtt?
- Az a 10 perc nem is ennyi volt, mert kaptunk még 2 perc 50 másodpercet, mondván, hogy nem vagyunk sem a prioritásos versenyzők, sem a PWRC tagjai között, és mivel 17 percet késtünk, az 170 másodperc volt... Ez nem volt teljesen tiszta, de a lényegen nem nagyon változtatott, hogy 10, vagy 12 percet kaptunk - ha ez nincs, akkor is csak két hellyel léptünk volna előrébb. De örültünk neki, hogy célba értünk, és ez a lényeg. De ami még jobb, hogy a körülményekkel már a verseny közben nagyon meg tudtunk barátkozni - én teljesen jól éreztem magam.
- Mindent összevetve mennyire tetszett a Norvég Rali: a rendezés, a pályák, az időjárás...? - Elég régóta versenyzek, és eddig a legnagyobb élmény az a WRC volt a murván, mikor a Mikulás Ralin kipróbálhattunk egy Octavia WRC-vel, de a norvégoknak ezt most sikerült überelni. Ennél nagyobb élmény már csak az lehet, ha ugyanezeken a pályákon WRC-vel mehet az ember... Annyira ideális volt minden... Annyival lehetett menni, amennyivel képes menni a Mitsubishi: Ha szárazon, egy 30 kilométeres gyorson 16-17 perces időket ehet menni, az elég jónak számít - most ugyanezt képzeld el hóban! Nagyon nagy tempó volt, sőt volt olyan rész, ahol négy kilométert mehettünk padlógázon, majdnem 200-zal. Nagyon nagy volt, és nagyon jó választás volt ez a futam, talán a legjobb az összes VB futam közül. És az is nagyon fontos szempont, hogy mind közül ez az, ahol a nulla helyismerettel, a legnagyobb bizonyossággal célba érhet bárki. Ugyanis, ha hibázik, akkor is van esélye visszakeveredni az útra, míg egy aszfaltos versenyen ez már nem annyira biztos, vagy sokkal nehezebb.
- Elégedett vagy?
- Igen, örülünk, hogy mindketten, Gergőék is, és mi is célba értünk, és azért még mögöttünk is végeztek... Talán, ha újra mennénk, a tapasztalatok miatt jobban is végezhetnénk, de két év múlva lesz megint Norvégiában futam - én mindenképpen szeretnék visszamenni.
- Elképzelhető, hogy ezentúl előnyben részesíted majd a havas, északi versenyeket?
- Olyan túl sok havas verseny nincs, ami elérhető számunkra: van az Arctic Rallye januárban, a finn és a svéd futam, valamint ez. De nagyon jók voltak most a körülmények, még az élmenők is nyilatkozták, hogy kivételesen jó verseny volt. Ez szerencse is volt, mert elmehettünk volna úgy is, hogy nincs hó - ahogy ez megtörtént már Svédországban is. Én alapvetően szeretem a havas versenyeket, és tudom, hogy ezen a téren van még miben fejlődnünk, de mindig tanul az ember. Hogy mi lesz a következő, azt még nem tudom. Egy biztos, Norvégiában kaptuk a lehető legtöbb élményt: hóban menni, turbós, összkerekes autóval, szöges gumival, ragyogó napsütésben, és -15 fokban... Szerintem mindenki erről álmodik. De hamarosan elkészül a videó a hétvégéről, remélem, azután mindenki megérti majd az érzéseinket.
Köszönjük a támogatást a NOREG Információvédelmi kft.-nek, a Start Autónak, az Ls computer-nek, és szlovák partnereinknek!
Ez a hír most jelenik meg 5002. alkalommal
|