
Krózser Menyáék vezetik a bajnokságban a kategóriájukat, ennek ellenére az első helyért harcoltak Veszprémben és a tervek mit sem változnak az Arad Rallye-t illetően: matekozás helyett győzelmi célokkal vágnak neki az augusztusi futamnak is. Menyával beszélgettem a veszprémi versenyről és a soron következőről.

Hogyan vártátok az idei év második murvás versenyét?
A Veszprém Rallye volt a második murvás futamunk a Citroennel, de most is teszteltünk a versenyt megelőzően. Nem terveztünk hosszú tesztet, úgy gondoltuk, hogy 20-30 km elég lesz arra, hogy felkészüljünk. Jól sikerült a teszt, a kocsi is javult és én is határozottabban autóztam vele. Eddig is tudtuk, hogy az autó határai nem ott vannak, mint amit mi Bükfürdőn mentünk vele, és már a teszt folyamán megmutatta, hogy az igazi murván, a rosszabb minőségen is valóban nagyon-nagyon gyorsan lehet menni vele, így bizakodva vártuk a hétvégi versenyt.
Milyen volt a futam?
A szombati napon délután kezdtük a versenyzést, 5 gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni, mi közepes tempót diktálva kezdtünk. Az ötödik gyorsasági szakaszig rendben ment minden, ott viszont a hatalmas porban kaptunk egy jobb első defektet. Próbáltunk vigyázni, de nem láttunk semmit, valószínűleg valami kövön mehettünk át, de ennek ellenére nem lett rossz az itt futott időnk. Majd ezt követően jött a hír, hogy ennek a gyorsasági szakasznak törölték az eredményeit.

Nem tartom szerencsésnek az ilyen jellegű – utólagos – döntést, de nem foglalkozom ezzel, a szabályokat mások hozzák, mi pedig alkalmazkodunk a körülményekhez. Vasárnap a kategóriánk első helyéről vártuk a folytatást, a terv az volt, hogy erős tempóval kezdünk, és megnyerjük ezt a futamot! Sikerült egész nap jókat autózni, jó eredményekkel teljesítettük a gyorsasági szakaszokat.
Milyen volt a Citroen? Jól bírta a durva pályákat?
Most sem volt vele gond, jól üzemelt, mint mindig! Egyszer kaptuk azt a defektet, ami kicsit szétrombolta az elejét, de azok is inkább csak külsérelmi nyomok voltak: lökhárító, sárvédő, egy felni bánta, de attól függetlenül, hogy mentünk kb. 5 km-t így, semmi mást nem bántott. Úgy látszik, hogy ez is jól ki van találva, hogy semmi más komoly baja nem lett a kocsinak egy ilyen "mutatványt" követően. Az összetartás elment, de a srácok a szervizben egy pillanat alatt megoldották.

Hogyan értékeled ezt a versenyt?
Nagyon boldog vagyok, nagyon kemény meló volt ez! Jól működik az autó, a csapattal is minden rendben van, ismét minden mérnöki pontossággal zajlott. A verseny nehézsége egyrészt abban rejlett, hogy nagy volt a meleg, másrészt pedig, hogy a pályák sokat változtak, sokat romlottak, de ezt már előtte is tudtuk, ezért így kalkuláltunk, hogy nem lehet ész nélkül menni. Jó hangulatú verseny volt, a hőség sem volt kezelhetetlen, jól esett a beírókban a csapattól a hidegvíz! :-) Nagyon örülünk az újabb győzelmünknek, nyerni mentünk Veszprémbe és ez sikerült!

Nyerni mentek Aradra is?
Mindenképp! :-) Nyerni mentünk Veszprémbe, nyerni megyünk Aradra és a Mecsek Rallye-ra is. Nem azzal foglalkozom, hogy a bajnokságban kinek hány pontja van, nem matekozunk, hogy hányadik hely lenne elég és mihez. Várjuk már az Arad Rallye-t, én nagyon szeretek új, ismeretlen pályákon versenyezni. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a futam, milyen pályákon kell majd teljesítenünk, de bízom benne, hogy a minőségüket illetően nem lesz velük probléma. Nem tartok az ismeretlentől, egyébként is három-négy alkalommal megyünk végig egy-egy pályán, most is nagyjából erre lesz majd lehetőség. Nekünk elég szokott lenni ez, reméljük, hogy most is így lesz, és egy remek versenyen vehetünk majd részt!