Nyíregyháza után - Janner előtt
A sárga BMW és Markovics Gyuri esete a zempléni pályákkal
2018-11-22
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770932160
Napi oldal:
35315
Jelenleg:
817
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_9

Újra a Zemplénben ralizhattunk! 
(Alkalmi-ralis siker) 
Beszámoló Markovics Gyuriék Nyíregyháza Rally-s szerepléséről

Markovics György - Maczák Péter BMW M3 ORC P14-es kategória S.C.A.R. Ungheria SE,
2WD+ 1. hely,
ORC összetett 4. hely,
Youngtimer kupa 1. hely
ORB-ORC összetett 18. hely, ORB 2WD 4. hely

Előzmények

Nem így terveztem az évet. A 2018-as Jaenner ralin elért eredményünk az egyik legértékesebb életemben és arra inspirált, hogy ezt a sportot “újra” folytatni kell és már tavasszal menni szerettem volna. Aztán az élet egész másképp alakította a dolgokat, sokat dolgozni kellett, de most már részben azért tettem, hogy több időm jusson a ralira. A sok kihagyás egyik oldala, hogy megjelenik a korrózió, de nem az autón, a másik viszont ennél sokkal nehezebb. Idővel a lelked, vagy inkább a lelkületed kerül messze ettől a világtól és ezt nehezebb leküzdeni. A rali mindig olyan volt és még most 2018-ban is olyan, hogy nem adják ingyen az eredményt, nagyon komolyan hajtanod kell, ha szeretnél "értékelhető" időeredményt felmutatni egy-egy gyorson és ez hihetetlen nehéz, nagyon messze van a hétköznapok kihívásaitól. Az egyik fotón nagyon jól ott van életem két pólusa, az őszi erdő nyugalma és a raliautó "hangja", mozgása.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_1

Kelet felé a VILÁG, Zempléni-hegység

Péterrel a navigátorommal már nevettünk azon, hogy hányszor elmondom, mennyire fura érzés, hogy errefelé is van valami. Aki miskolci származású és velem közelítőleg egy korosztály az érti, mire gondolok, mi gyerekkorunkban inkább csak Nyugat felé néztünk. A Zempléni-hegység vadregényes hegyvidékeit, zegzugos falvait régen nem ismertük, most, hogy újra itt jártam ismét lenyűgöztek ezek a helyek. Csodálatos és ideális környék egy rali megrendezéséhez, nagy ötlet és lehetőség, hogy ez a verseny EB futam lesz. Én viszont most inkább az Elzett-Certa Ralik 80-as évekbeli hangulatára tudtam asszociálni ezen a versenyen. Ezt a hangulatot persze én is csak a könyvekből és sztorikból ismerem.

Számokban

11.11. vasárnapi finálé, ezt a dátumot! Már csak ezért is muszáj volt ott lenni. 930km össztáv, 17, ezen belül 9 különböző, összesen 223km gyorsasági szakasz ezeken az utakon, ez valóban egy EB nehézségi foka ránézésre is. 68 nevező, ebből ORB-ben 36, ORC-ben 32, Historicban 18, Rally 2-ben 47, nem roszz így az év végén. Állítólag az utóbbi 20 év leghosszabb és legnehezebb magyarországi raliversenyére számíthattunk. Szerintem így is lett.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_2

Új navigátorral

Navigátorhiány van! Legszívesebben most rögtön bevetném magam és elmondanám a világnak, az autós érdeklődésű fiataloknak, hogy mekkora dolog ez a rali. Vajon van olyan, akit érdekelne? Ember legyen a talpán, aki meg tudja mondani, hogy miért vannak ennyire kevesen azok, akiket érdekel a rali mint sport. Szerintem a sprintek leépítik a klasszikus raliversenyek vonzerejét. Szabályok, íratlan szabályok ismerete és sok-sok gyakorlás kell ahhoz, hogy valaki jó raliversenyző, sofőr vagy épp navigátor lehessen. A sprinteken ezt a sportot nem lehet megtanulni. A ralihoz közelebb álló hosszabb, de egyszerű versenyek kellenének, hogy valaki komolyan kedvet kapjon ehhez a sporthoz, ami nem egy egy napos felvillanás, hanem egy kicsit küzdelmesebb, mármint maga a verseny és mint sport az életünk része ha komolyan szeretnénk csinálni.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_3

Maczák Peti navigátorom 2013-ban ment utoljára navigátorként, előtte ő vezetett és versenyzett egy 205-össel. Köszönöm, hogy eljött velem, neki sem könnyű a hétköznapjaiból beugrani egy ennyire nehéz versenyre. Össze kellett rázódnunk, nem volt könnyű ez a gyorstalpaló egyikünknek sem. Szombaton néha túl óvatos volt ahogy mentünk, de a kevésbé kockázatos részeken igyekeztem vállalhatóan felbukkanni egy-egy kanyarban. Vasárnapra összerázódtunk és tudtunk hajtani kiemelkedőbb időeredményekért is.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_4

Eredmény, ködben, sötétben, sárban, murván

Én jelenleg csak beugrós ralis vagyok, de mivel annyira szeretem ezt a sportot szerencsére nem tudok elszakadni tőle. A tréningen kevés volt az időnk. Ez a saját hibám. Az egyik irányú szőlőskertet csak felírtuk, a többi gyorson két alkalommal mentünk a tréningen, gyakorlatilag felírtuk és leellenőriztük a pályákat. Szerda és csütörtök, a hivatalos pályabejárás nekünk nem is volt elég ennél többre. A szombati óvatos autózásnak megvolt az az előnye, hogy az úton maradtunk. Egy ici-picit csíptem meg a sziklafalat Újhután, de ez csak egy fénysérülés lett a felnin. A köd és a sötét, vagy épp az alattomos felhordások ilyen látási viszonyok között, nagy higgadtságot követeltek. Mindent kikerültem, és helyenként vállaltam a kompromisszumot az időeredmények rovására. Sokszor a WRC pilótákon járt közben az agyam, hogy ők hogy oldanák meg, legalábbis a taktikai oldalát, a többit ne hasonlítsuk.  :). Folyton a WRC+-on lógok, sokat lehet tanulni tőlük, fantasztikus most a Rali VB. 

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_7

A verseny után egy barátom felhívta a figyelmemet, hogy mi az ORC-ben megyünk, miért beszélek az ORB-ről? Nos azért mert nekem öröm és mérvadó, hogy Klausz Kristóf, Bútor Robi és Hibján Józsi után jövünk az eredménylistán, hiszen őket, és elsőkerék-hajtású gyári építésű raliautóikat sem matematikai, sem gyakorlati esélyem sem lenne megelőzni a BMW-vel. Bútor Robival, vagy épp Tagai Robival találkozni és kicsit beszélgetni egyébként is nagy öröm volt számomra. Kicsit elgondolkodtunk a rali jelenén és azt hiszem szavak nélkül is értettük egymást. Nincs semmi gond, szuper ez most is, csak egész más, mint volt.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_5
 
BMW M3

Az autónkon egy csavar sem lazult meg, az év közbeni pihenőt arra használtam ki, hogy a BMW kapott egy a Gabura Racing Tecnologies által gyártott szekvenciális sebességváltót ajándékba. Élmény vele váltani! Ezek a pályák, a keskeny erdőgazdasági utak, a murvás részek, a könnyebb és adott esetben kisebb teljesítményű autóknak feküdtek. A BMW-t 320LE-vel hátsó tengelyen végigterelni ezeken az utakon, nem a legkönnyebb, viszont annál nagyobb kihívás. Remélem, sok kilométert gyűjthetünk még együtt. Ezúton is köszönöm a segítséget szervizcsapatomnak, Bodnár Botinak, Bodnár Attilának, Sári Bencének, csapat koordinátoromnak Marót Ferkónak, mind kitettek magukért és köszönöm Hadik Andrásnak a gumikat, a Gabura Racing-nek a verseny előtti beavatkozásokat, Majoros Petinek és Baintner Ottónak a közreműködését, köszönöm Karinak, egyesületünk elnökének és az MNASZ munkatársainak a gyors ügyintézést és segítőkészséget a verseny előtt.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_6

Megint eltelt egy év és most már a napsütötte zempléni tájak után az osztrák hegyek keskeny, jeges útjain jár az eszem. Ahelyett, hogy a szilveszteri bulin agyalnék. “Ez így nem buli” megint csak módjával a pezsgőt.

Ui.:
Pacher Péter remélem, nem hagyja abba a raliban végzett munkáját. Olvastam a facebook posztját. Én semmit sem tudok a belső dolgokról, azt viszont igen, hogy mennyit dolgozott ezért a sportért. Péter a pálya szélén, a miskolci ralin a Ferjáncz Attila emlékműnél folytatott beszélgetésünk során hívta föl a figyelmemet, hogy mennyire komoly lesz most a Zemplén (Nyíregyháza rali). Akkor megígértem neki, hogy elindulok. Ő is ígérje meg, hogy nem hagyja abba!  :)
Ezúton is köszönöm az invitálását és a munkáját!
 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 2496. alkalommal
Share |
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k