SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Öcsinek bejött a SACHS
szombathelyi összefoglaló
2008-06-12
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773937444
Napi oldal:
108076
Jelenleg:
933
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Balázs Öcsiéknek - ahogy ő fogalmazott -, meglepően jól sikerült a szombathelyi verseny. Az abszolút kilencedik, és az N csoport második helyén végeztek a Mitsubishi EVO IX-cel. Ez volt az első murvás versenyük ezzel az autóval - nem is bízták a véletlenre a felkészülést…

- Hogy ment a verseny?
- Az első körben próbáltam óvatosan menni, éppen ezért én lepődtem meg a legjobban, hogy másodikak voltunk 4 gyorsasági szakasz után. Aztán a második körben már próbáltunk sietni. Akkor még jobban esett az eső, a pálya is ázottabb volt, és rögtön a szelestei gyorsaságin megforogtam, és vesztettünk vagy tíz másodpercet. Aztán a csepregi szakaszon, egy féktávon csúsztunk túl, ott is vesztettünk úgy tíz másodpercet. A söptein, az utolsón pedig korai rajtunk volt, szintén tíz másodperc volt a büntetésünk. Úgyhogy az első napon a kategória harmadik helyén voltunk csak.

- Vasárnap viszont sikerült javítani ezen az eredményen…
- Igen. A körgyors kifejezetten tetszett, mert nagyon tempós volt, és ez valahogy jobban bejött, mint a derékszögek. Nem beszélve arról, hogy az ismeretlen pályákon valahogy kiegyenlítődnek az erőviszonyok, és rögtönözhetek, amit nagyon szeretek. Nagy csatában voltunk a második helyért a Vas Zolival, csak utána neki a kör végén, az etapon megállt a váltója, és ez eldöntötte a második hely sorsát. A nap utolsó körére új gumikat tettünk fel, a biztonság kedvéért, ami nagyon jó volt, mert tovább tudtuk növelni az előnyünket Matics Misiékkel szemben. Nagyon jó volt ez a verseny, egyébként is szeretem a Szombathely Rallye-t, mert tényleg nagyon jó minőségű ez a murva, ami itt van.

- Az eső sem változtatott a véleményeden?
- Nem, szerintem sokkal jobb volt így, sokkal érdekesebbé tette a versenyt. Mindent összevetve most jóval zsigulisabbra sikerült ez a verseny, jobban is élveztem.

- Lehetett ebben része annak, hogy egy olyan új lengéscsillapítót tesztelhettél, amit rajtad kívül még nem sokan?
- Mindenképpen! Ezek egészen új fejlesztésű, négyutas, SACHS lengéscsillapítók voltak, amiket a VB-n is csak most próbáltak ki Görögországban, sőt, az N csoport első két helyén olyan versenyzők végeztek, akik ilyen lengéscsillapítókkal mentek. Az SRTeamnek (Schroth Racing) köszönhetően kaptam ezt a lehetőséget, sőt jött egy mérnök is a SACHS Race Engineeringtől, hogy segítsen mindent jól beállítani. Csütörtökön elmagyaráztam neki milyen pályák lesznek a hétvégén, vittem is a tesztpályán. Ő már kész beállításokkal érkezett, csak ide kellett hangolni kicsit, a szombathelyi körülményekre. Már a teszt alatt azt éreztem, hogy nagyon jól viselkedik az autó, nagyon jól kezelhető ezekkel a gátlókkal.

- Miben volt ez jobb, mint a többi lengéscsillapító?
- A futómű beállítása nagyon fontos, talán a legfontosabb, főleg murván. Azt kell érezd, hogy biztonságosan tudod vezetni a kocsit, mert akkor lehetőséged van sokkal gyorsabban vezetni. Ezek a lengéscsillapítók pont ezt nyújtották. Nem kellett félnem, hogy eldob egy gödör, vagy egy kisebb bukkanó - simán, nyugodtan, teljes sebességgel átmehettem mindenen.

- A murvákon marad ez a gátló?
- Veszprémben igen, és nagyon remélem, hogy a továbbiakban is, mert nagyon meg vagyok elégedve velük. És nagyon köszönöm a mérnöknek, Enrico-nak, a SACHS Race Engineeringnek, és az SRTeamnek, hogy lehetővé tették, hogy kipróbálhassam. 

Ez a hír most jelenik meg 6428. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k