Öcsinek bejött a SACHS
szombathelyi összefoglaló
2008-06-12
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698587
Napi oldal:
7535
Jelenleg:
993
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Balázs Öcsiéknek - ahogy ő fogalmazott -, meglepően jól sikerült a szombathelyi verseny. Az abszolút kilencedik, és az N csoport második helyén végeztek a Mitsubishi EVO IX-cel. Ez volt az első murvás versenyük ezzel az autóval - nem is bízták a véletlenre a felkészülést…

- Hogy ment a verseny?
- Az első körben próbáltam óvatosan menni, éppen ezért én lepődtem meg a legjobban, hogy másodikak voltunk 4 gyorsasági szakasz után. Aztán a második körben már próbáltunk sietni. Akkor még jobban esett az eső, a pálya is ázottabb volt, és rögtön a szelestei gyorsaságin megforogtam, és vesztettünk vagy tíz másodpercet. Aztán a csepregi szakaszon, egy féktávon csúsztunk túl, ott is vesztettünk úgy tíz másodpercet. A söptein, az utolsón pedig korai rajtunk volt, szintén tíz másodperc volt a büntetésünk. Úgyhogy az első napon a kategória harmadik helyén voltunk csak.

- Vasárnap viszont sikerült javítani ezen az eredményen…
- Igen. A körgyors kifejezetten tetszett, mert nagyon tempós volt, és ez valahogy jobban bejött, mint a derékszögek. Nem beszélve arról, hogy az ismeretlen pályákon valahogy kiegyenlítődnek az erőviszonyok, és rögtönözhetek, amit nagyon szeretek. Nagy csatában voltunk a második helyért a Vas Zolival, csak utána neki a kör végén, az etapon megállt a váltója, és ez eldöntötte a második hely sorsát. A nap utolsó körére új gumikat tettünk fel, a biztonság kedvéért, ami nagyon jó volt, mert tovább tudtuk növelni az előnyünket Matics Misiékkel szemben. Nagyon jó volt ez a verseny, egyébként is szeretem a Szombathely Rallye-t, mert tényleg nagyon jó minőségű ez a murva, ami itt van.

- Az eső sem változtatott a véleményeden?
- Nem, szerintem sokkal jobb volt így, sokkal érdekesebbé tette a versenyt. Mindent összevetve most jóval zsigulisabbra sikerült ez a verseny, jobban is élveztem.

- Lehetett ebben része annak, hogy egy olyan új lengéscsillapítót tesztelhettél, amit rajtad kívül még nem sokan?
- Mindenképpen! Ezek egészen új fejlesztésű, négyutas, SACHS lengéscsillapítók voltak, amiket a VB-n is csak most próbáltak ki Görögországban, sőt, az N csoport első két helyén olyan versenyzők végeztek, akik ilyen lengéscsillapítókkal mentek. Az SRTeamnek (Schroth Racing) köszönhetően kaptam ezt a lehetőséget, sőt jött egy mérnök is a SACHS Race Engineeringtől, hogy segítsen mindent jól beállítani. Csütörtökön elmagyaráztam neki milyen pályák lesznek a hétvégén, vittem is a tesztpályán. Ő már kész beállításokkal érkezett, csak ide kellett hangolni kicsit, a szombathelyi körülményekre. Már a teszt alatt azt éreztem, hogy nagyon jól viselkedik az autó, nagyon jól kezelhető ezekkel a gátlókkal.

- Miben volt ez jobb, mint a többi lengéscsillapító?
- A futómű beállítása nagyon fontos, talán a legfontosabb, főleg murván. Azt kell érezd, hogy biztonságosan tudod vezetni a kocsit, mert akkor lehetőséged van sokkal gyorsabban vezetni. Ezek a lengéscsillapítók pont ezt nyújtották. Nem kellett félnem, hogy eldob egy gödör, vagy egy kisebb bukkanó - simán, nyugodtan, teljes sebességgel átmehettem mindenen.

- A murvákon marad ez a gátló?
- Veszprémben igen, és nagyon remélem, hogy a továbbiakban is, mert nagyon meg vagyok elégedve velük. És nagyon köszönöm a mérnöknek, Enrico-nak, a SACHS Race Engineeringnek, és az SRTeamnek, hogy lehetővé tették, hogy kipróbálhassam. 

Ez a hír most jelenik meg 6422. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k