Rallycross fesztivál - RabócsiRing - 2024.május 19-20.
Olasz meló
Német Lackóék a Casentino Rally-n készültek a Barumra.
2015-08-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
688638811
Napi oldal:
124423
Jelenleg:
3182
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 1.futam,
a Nyerges Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

olasz_melo_1

Német László, Szegő János kihagyta az elmúlt három hazai bajnoki futamot és két hete egy olasz versenyen szerepeltek. A nagyon jókezű pilótát kérdeztük az idei tervekről és az olasz melóról.

Idén nem nagyon láttunk titekek a nemzeti bajnokságban. Mi ennek az oka?
2015-ben az elsődleges célkitűzésünk, hogy elinduljunk a csehországi ERC futamon, a Barum Rally-n, ezért a hazai bajnokságban csak az aszfaltos futamokon állunk rajthoz, ezen kívül szerettünk volna elindulni egy Mitropa Kupa futamon is, amit az elmúlt hétvégén meg is tettünk, és az olaszországi Casentino Rally-n versenyeztünk.
 
Milyen volt a verseny? Megfelelő felkészülés volt a Barumra, vagy a pályák teljesen mások voltak?
Az az igazság, hogy sem ezen a futamon, sem a Barum Rally-n nem jártunk még korábban, még nézőként sem. Azt hallottuk, hogy nagyon technikás pályák vannak ezen az olasz bajnokin, ami szerepelt a Mitropa Kupa naptárában is. Nagyon erős kétkerekes mezőny gyűlt össze.
Utólag azt gondolom, hogy mindenképp hasznos volt a felkészülés szempontjából ez a verseny, hiszen ezeken a pályákon is két felírásból kellett végigmenni. Igaz, itt lett volna négy lehetőségünk, de az idő szűke miatt csak két felírásból csináltuk meg a versenyt.

olasz_melo_2
 
Milyen autóval álltatok rajthoz?
Tavaly év elejétől a szlovén Oktan Sport csapatától béreljük az autót. Tavaly mentünk a Citroenjükkel, egy versenyt tudtunk menni a 208-as Peugeot-jukkal. A verseny előtt úgy volt, hogy az R3-as Cliojukkal indulunk, amivel az egri és a miskolci futamon már szerepeltünk. Sajnos az utolsó pillanatban a Renault motorja tönkrement, így a Peugeot 208 R2 autóval álltunk rajthoz.
Ez a változás meghatározza a további szerepléseinket is, úgy döntöttünk, hogy nem szeretnénk autókat váltogatni és ezzel az autóval indulunk majd a hátralévő futamainkon is. Az is közrejátszik, hogy nem ülünk vissza az R3-as autóba, hogy a hazai mezőnyben nagyon megfogyatkozott az 5-ös kategória, ahova a Clio is tartozik, viszont egyre többen mennek R2-es versenyautókkal így várhatóan a soron következő futamunkon, a Kassa Rally-n is szépszámú kategóriatárssal tudunk majd megküzdeni.
Hogy sikerült a futamotok? Mennyien voltatok a kategóriában?
Összesen kilencen voltunk a kategóriában, főként hazai párosok voltak, akik már több éve mennek ezeken a pályákon. Mindenképp előnyben voltak a helyismeretükkel. A Mitropa Kupába nevezők is ismerték ezeket a szakaszokat, hiszen évek óta szerepel a nemzetközi bajnokságban is ez a verseny.
 
A biztos helytállás volt az elsődleges célunk, de azért reménykedtünk abban, hogy majd a második körben saját magunkhoz képest tudunk gyorsulni és esetleg egy-két részeredménnyel fel tudjuk hívni magunkra a figyelmet.
 
Ez részben sikerült. Az első kört viszonylag óvatosan kezdtük, nem szerettünk volna nagyobb kockázatot vállalni, inkább arra törekedtünk, hogy megnézzük, mennyire sikerült két felírásból pontos itinert készítenünk. A második körben szerettünk volna gyorsulni, azokon a részeken ahol úgy éreztük, hogy még tudunk javulni, igyekeztünk bátrabban átmenni.
 
Próbáltuk ehhez a tervhez tartani magunkat, de sajnos a második kör első szakaszán egy kanyarban kicsit jobban letettem tőre az autót, egy kiálló szikladarab azonnal kicsípte a guminkat, jobb első defektet kaptunk. A húsz kilométeres gyorsasági első négy kilométerében történt ez, úgy döntöttünk, hogy megállunk és kicseréljük a kerekünket. A korábbi álmaink az esetleges dobogós helyezésről sajnos így szertefoszlottak, a 40 fokos melegben a kerékcserét 4 perc alatt tudtuk abszolválni Janival, így gyakorlatilag esélytelenné váltunk.
 
Ettől függetlenül a továbbiakban is próbáltunk viszonylag húzós tempót menni, szem előtt tartva, hogy minden kilométer hozzájárul a felkészülésünkhöz.

olasz_melo_3
 
Az egész verseny során a legnehezebb talán az volt, hogy a negyven fokos hűségben a hosszú gyorsasági szakaszokon hogyan tudjuk megtartani a koncentrációnkat. Szerencsére ez sikerült, az utolsó, 36 kilométeres szakaszon is gond nélkül lejöttünk. A részeredményeinket csak utólag tudtuk összehasonlítani a kategóriatársainkkal, de azt gondolom nincs okunk szégyenkezni.
Célba értünk, az autó karcmentes és hasznos tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak, amit remélem a Barum Rally-n kamatoztatni tudunk majd.
Köszönet a csapatunk együttműködő partnereinek és az Arable Racing Kft-nek hogy lehetővé tették számunkra toscanai versenyünket!
 
Gratulálunk!
Reméljük látunk Benneteket a Barumon és majd hazai versenyeken is!
 
Ez a hír most jelenik meg 1895. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.18.

részletes infóink

2024.05.18.

részletes infóink

2024.05.19.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k