Olasz meló
Német Lackóék a Casentino Rally-n készültek a Barumra.
2015-08-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
764692612
Napi oldal:
34726
Jelenleg:
1106
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

olasz_melo_1

Német László, Szegő János kihagyta az elmúlt három hazai bajnoki futamot és két hete egy olasz versenyen szerepeltek. A nagyon jókezű pilótát kérdeztük az idei tervekről és az olasz melóról.

Idén nem nagyon láttunk titekek a nemzeti bajnokságban. Mi ennek az oka?
2015-ben az elsődleges célkitűzésünk, hogy elinduljunk a csehországi ERC futamon, a Barum Rally-n, ezért a hazai bajnokságban csak az aszfaltos futamokon állunk rajthoz, ezen kívül szerettünk volna elindulni egy Mitropa Kupa futamon is, amit az elmúlt hétvégén meg is tettünk, és az olaszországi Casentino Rally-n versenyeztünk.
 
Milyen volt a verseny? Megfelelő felkészülés volt a Barumra, vagy a pályák teljesen mások voltak?
Az az igazság, hogy sem ezen a futamon, sem a Barum Rally-n nem jártunk még korábban, még nézőként sem. Azt hallottuk, hogy nagyon technikás pályák vannak ezen az olasz bajnokin, ami szerepelt a Mitropa Kupa naptárában is. Nagyon erős kétkerekes mezőny gyűlt össze.
Utólag azt gondolom, hogy mindenképp hasznos volt a felkészülés szempontjából ez a verseny, hiszen ezeken a pályákon is két felírásból kellett végigmenni. Igaz, itt lett volna négy lehetőségünk, de az idő szűke miatt csak két felírásból csináltuk meg a versenyt.

olasz_melo_2
 
Milyen autóval álltatok rajthoz?
Tavaly év elejétől a szlovén Oktan Sport csapatától béreljük az autót. Tavaly mentünk a Citroenjükkel, egy versenyt tudtunk menni a 208-as Peugeot-jukkal. A verseny előtt úgy volt, hogy az R3-as Cliojukkal indulunk, amivel az egri és a miskolci futamon már szerepeltünk. Sajnos az utolsó pillanatban a Renault motorja tönkrement, így a Peugeot 208 R2 autóval álltunk rajthoz.
Ez a változás meghatározza a további szerepléseinket is, úgy döntöttünk, hogy nem szeretnénk autókat váltogatni és ezzel az autóval indulunk majd a hátralévő futamainkon is. Az is közrejátszik, hogy nem ülünk vissza az R3-as autóba, hogy a hazai mezőnyben nagyon megfogyatkozott az 5-ös kategória, ahova a Clio is tartozik, viszont egyre többen mennek R2-es versenyautókkal így várhatóan a soron következő futamunkon, a Kassa Rally-n is szépszámú kategóriatárssal tudunk majd megküzdeni.
Hogy sikerült a futamotok? Mennyien voltatok a kategóriában?
Összesen kilencen voltunk a kategóriában, főként hazai párosok voltak, akik már több éve mennek ezeken a pályákon. Mindenképp előnyben voltak a helyismeretükkel. A Mitropa Kupába nevezők is ismerték ezeket a szakaszokat, hiszen évek óta szerepel a nemzetközi bajnokságban is ez a verseny.
 
A biztos helytállás volt az elsődleges célunk, de azért reménykedtünk abban, hogy majd a második körben saját magunkhoz képest tudunk gyorsulni és esetleg egy-két részeredménnyel fel tudjuk hívni magunkra a figyelmet.
 
Ez részben sikerült. Az első kört viszonylag óvatosan kezdtük, nem szerettünk volna nagyobb kockázatot vállalni, inkább arra törekedtünk, hogy megnézzük, mennyire sikerült két felírásból pontos itinert készítenünk. A második körben szerettünk volna gyorsulni, azokon a részeken ahol úgy éreztük, hogy még tudunk javulni, igyekeztünk bátrabban átmenni.
 
Próbáltuk ehhez a tervhez tartani magunkat, de sajnos a második kör első szakaszán egy kanyarban kicsit jobban letettem tőre az autót, egy kiálló szikladarab azonnal kicsípte a guminkat, jobb első defektet kaptunk. A húsz kilométeres gyorsasági első négy kilométerében történt ez, úgy döntöttünk, hogy megállunk és kicseréljük a kerekünket. A korábbi álmaink az esetleges dobogós helyezésről sajnos így szertefoszlottak, a 40 fokos melegben a kerékcserét 4 perc alatt tudtuk abszolválni Janival, így gyakorlatilag esélytelenné váltunk.
 
Ettől függetlenül a továbbiakban is próbáltunk viszonylag húzós tempót menni, szem előtt tartva, hogy minden kilométer hozzájárul a felkészülésünkhöz.

olasz_melo_3
 
Az egész verseny során a legnehezebb talán az volt, hogy a negyven fokos hűségben a hosszú gyorsasági szakaszokon hogyan tudjuk megtartani a koncentrációnkat. Szerencsére ez sikerült, az utolsó, 36 kilométeres szakaszon is gond nélkül lejöttünk. A részeredményeinket csak utólag tudtuk összehasonlítani a kategóriatársainkkal, de azt gondolom nincs okunk szégyenkezni.
Célba értünk, az autó karcmentes és hasznos tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak, amit remélem a Barum Rally-n kamatoztatni tudunk majd.
Köszönet a csapatunk együttműködő partnereinek és az Arable Racing Kft-nek hogy lehetővé tették számunkra toscanai versenyünket!
 
Gratulálunk!
Reméljük látunk Benneteket a Barumon és majd hazai versenyeken is!
 
Ez a hír most jelenik meg 1951. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425
262728 29303101

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k