LADARACING FESZT - 2025.06.28-29. - Black Star Speedway Visonta
Olasz meló
Német Lackóék a Casentino Rally-n készültek a Barumra.
2015-08-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
772033331
Napi oldal:
46221
Jelenleg:
1279
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

olasz_melo_1

Német László, Szegő János kihagyta az elmúlt három hazai bajnoki futamot és két hete egy olasz versenyen szerepeltek. A nagyon jókezű pilótát kérdeztük az idei tervekről és az olasz melóról.

Idén nem nagyon láttunk titekek a nemzeti bajnokságban. Mi ennek az oka?
2015-ben az elsődleges célkitűzésünk, hogy elinduljunk a csehországi ERC futamon, a Barum Rally-n, ezért a hazai bajnokságban csak az aszfaltos futamokon állunk rajthoz, ezen kívül szerettünk volna elindulni egy Mitropa Kupa futamon is, amit az elmúlt hétvégén meg is tettünk, és az olaszországi Casentino Rally-n versenyeztünk.
 
Milyen volt a verseny? Megfelelő felkészülés volt a Barumra, vagy a pályák teljesen mások voltak?
Az az igazság, hogy sem ezen a futamon, sem a Barum Rally-n nem jártunk még korábban, még nézőként sem. Azt hallottuk, hogy nagyon technikás pályák vannak ezen az olasz bajnokin, ami szerepelt a Mitropa Kupa naptárában is. Nagyon erős kétkerekes mezőny gyűlt össze.
Utólag azt gondolom, hogy mindenképp hasznos volt a felkészülés szempontjából ez a verseny, hiszen ezeken a pályákon is két felírásból kellett végigmenni. Igaz, itt lett volna négy lehetőségünk, de az idő szűke miatt csak két felírásból csináltuk meg a versenyt.

olasz_melo_2
 
Milyen autóval álltatok rajthoz?
Tavaly év elejétől a szlovén Oktan Sport csapatától béreljük az autót. Tavaly mentünk a Citroenjükkel, egy versenyt tudtunk menni a 208-as Peugeot-jukkal. A verseny előtt úgy volt, hogy az R3-as Cliojukkal indulunk, amivel az egri és a miskolci futamon már szerepeltünk. Sajnos az utolsó pillanatban a Renault motorja tönkrement, így a Peugeot 208 R2 autóval álltunk rajthoz.
Ez a változás meghatározza a további szerepléseinket is, úgy döntöttünk, hogy nem szeretnénk autókat váltogatni és ezzel az autóval indulunk majd a hátralévő futamainkon is. Az is közrejátszik, hogy nem ülünk vissza az R3-as autóba, hogy a hazai mezőnyben nagyon megfogyatkozott az 5-ös kategória, ahova a Clio is tartozik, viszont egyre többen mennek R2-es versenyautókkal így várhatóan a soron következő futamunkon, a Kassa Rally-n is szépszámú kategóriatárssal tudunk majd megküzdeni.
Hogy sikerült a futamotok? Mennyien voltatok a kategóriában?
Összesen kilencen voltunk a kategóriában, főként hazai párosok voltak, akik már több éve mennek ezeken a pályákon. Mindenképp előnyben voltak a helyismeretükkel. A Mitropa Kupába nevezők is ismerték ezeket a szakaszokat, hiszen évek óta szerepel a nemzetközi bajnokságban is ez a verseny.
 
A biztos helytállás volt az elsődleges célunk, de azért reménykedtünk abban, hogy majd a második körben saját magunkhoz képest tudunk gyorsulni és esetleg egy-két részeredménnyel fel tudjuk hívni magunkra a figyelmet.
 
Ez részben sikerült. Az első kört viszonylag óvatosan kezdtük, nem szerettünk volna nagyobb kockázatot vállalni, inkább arra törekedtünk, hogy megnézzük, mennyire sikerült két felírásból pontos itinert készítenünk. A második körben szerettünk volna gyorsulni, azokon a részeken ahol úgy éreztük, hogy még tudunk javulni, igyekeztünk bátrabban átmenni.
 
Próbáltuk ehhez a tervhez tartani magunkat, de sajnos a második kör első szakaszán egy kanyarban kicsit jobban letettem tőre az autót, egy kiálló szikladarab azonnal kicsípte a guminkat, jobb első defektet kaptunk. A húsz kilométeres gyorsasági első négy kilométerében történt ez, úgy döntöttünk, hogy megállunk és kicseréljük a kerekünket. A korábbi álmaink az esetleges dobogós helyezésről sajnos így szertefoszlottak, a 40 fokos melegben a kerékcserét 4 perc alatt tudtuk abszolválni Janival, így gyakorlatilag esélytelenné váltunk.
 
Ettől függetlenül a továbbiakban is próbáltunk viszonylag húzós tempót menni, szem előtt tartva, hogy minden kilométer hozzájárul a felkészülésünkhöz.

olasz_melo_3
 
Az egész verseny során a legnehezebb talán az volt, hogy a negyven fokos hűségben a hosszú gyorsasági szakaszokon hogyan tudjuk megtartani a koncentrációnkat. Szerencsére ez sikerült, az utolsó, 36 kilométeres szakaszon is gond nélkül lejöttünk. A részeredményeinket csak utólag tudtuk összehasonlítani a kategóriatársainkkal, de azt gondolom nincs okunk szégyenkezni.
Célba értünk, az autó karcmentes és hasznos tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak, amit remélem a Barum Rally-n kamatoztatni tudunk majd.
Köszönet a csapatunk együttműködő partnereinek és az Arable Racing Kft-nek hogy lehetővé tették számunkra toscanai versenyünket!
 
Gratulálunk!
Reméljük látunk Benneteket a Barumon és majd hazai versenyeken is!
 
Ez a hír most jelenik meg 1961. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
2025.06.27-29.

részletes infóink

2025.06.26-29.

részletes infóink

2025.06.27-07.01.

részletes infóink

2025.07.04-07.

részletes infóink

2025.07.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k