Német László, Szegő János kihagyta az elmúlt három hazai bajnoki futamot és két hete egy olasz versenyen szerepeltek. A nagyon jókezű pilótát kérdeztük az idei tervekről és az olasz melóról.
Idén nem nagyon láttunk titekek a nemzeti bajnokságban. Mi ennek az oka?
2015-ben az elsődleges célkitűzésünk, hogy elinduljunk a csehországi ERC futamon, a Barum Rally-n, ezért a hazai bajnokságban csak az aszfaltos futamokon állunk rajthoz, ezen kívül szerettünk volna elindulni egy Mitropa Kupa futamon is, amit az elmúlt hétvégén meg is tettünk, és az olaszországi Casentino Rally-n versenyeztünk.
Milyen volt a verseny? Megfelelő felkészülés volt a Barumra, vagy a pályák teljesen mások voltak?
Az az igazság, hogy sem ezen a futamon, sem a Barum Rally-n nem jártunk még korábban, még nézőként sem. Azt hallottuk, hogy nagyon technikás pályák vannak ezen az olasz bajnokin, ami szerepelt a Mitropa Kupa naptárában is. Nagyon erős kétkerekes mezőny gyűlt össze.
Utólag azt gondolom, hogy mindenképp hasznos volt a felkészülés szempontjából ez a verseny, hiszen ezeken a pályákon is két felírásból kellett végigmenni. Igaz, itt lett volna négy lehetőségünk, de az idő szűke miatt csak két felírásból csináltuk meg a versenyt.
Milyen autóval álltatok rajthoz?
Tavaly év elejétől a szlovén Oktan Sport csapatától béreljük az autót. Tavaly mentünk a Citroenjükkel, egy versenyt tudtunk menni a 208-as Peugeot-jukkal. A verseny előtt úgy volt, hogy az R3-as Cliojukkal indulunk, amivel az egri és a miskolci futamon már szerepeltünk. Sajnos az utolsó pillanatban a Renault motorja tönkrement, így a Peugeot 208 R2 autóval álltunk rajthoz.
Ez a változás meghatározza a további szerepléseinket is, úgy döntöttünk, hogy nem szeretnénk autókat váltogatni és ezzel az autóval indulunk majd a hátralévő futamainkon is. Az is közrejátszik, hogy nem ülünk vissza az R3-as autóba, hogy a hazai mezőnyben nagyon megfogyatkozott az 5-ös kategória, ahova a Clio is tartozik, viszont egyre többen mennek R2-es versenyautókkal így várhatóan a soron következő futamunkon, a Kassa Rally-n is szépszámú kategóriatárssal tudunk majd megküzdeni.
Hogy sikerült a futamotok? Mennyien voltatok a kategóriában?
Összesen kilencen voltunk a kategóriában, főként hazai párosok voltak, akik már több éve mennek ezeken a pályákon. Mindenképp előnyben voltak a helyismeretükkel. A Mitropa Kupába nevezők is ismerték ezeket a szakaszokat, hiszen évek óta szerepel a nemzetközi bajnokságban is ez a verseny.
A biztos helytállás volt az elsődleges célunk, de azért reménykedtünk abban, hogy majd a második körben saját magunkhoz képest tudunk gyorsulni és esetleg egy-két részeredménnyel fel tudjuk hívni magunkra a figyelmet.
Ez részben sikerült. Az első kört viszonylag óvatosan kezdtük, nem szerettünk volna nagyobb kockázatot vállalni, inkább arra törekedtünk, hogy megnézzük, mennyire sikerült két felírásból pontos itinert készítenünk. A második körben szerettünk volna gyorsulni, azokon a részeken ahol úgy éreztük, hogy még tudunk javulni, igyekeztünk bátrabban átmenni.
Próbáltuk ehhez a tervhez tartani magunkat, de sajnos a második kör első szakaszán egy kanyarban kicsit jobban letettem tőre az autót, egy kiálló szikladarab azonnal kicsípte a guminkat, jobb első defektet kaptunk. A húsz kilométeres gyorsasági első négy kilométerében történt ez, úgy döntöttünk, hogy megállunk és kicseréljük a kerekünket. A korábbi álmaink az esetleges dobogós helyezésről sajnos így szertefoszlottak, a 40 fokos melegben a kerékcserét 4 perc alatt tudtuk abszolválni Janival, így gyakorlatilag esélytelenné váltunk.
Ettől függetlenül a továbbiakban is próbáltunk viszonylag húzós tempót menni, szem előtt tartva, hogy minden kilométer hozzájárul a felkészülésünkhöz.
Az egész verseny során a legnehezebb talán az volt, hogy a negyven fokos hűségben a hosszú gyorsasági szakaszokon hogyan tudjuk megtartani a koncentrációnkat. Szerencsére ez sikerült, az utolsó, 36 kilométeres szakaszon is gond nélkül lejöttünk. A részeredményeinket csak utólag tudtuk összehasonlítani a kategóriatársainkkal, de azt gondolom nincs okunk szégyenkezni.
Célba értünk, az autó karcmentes és hasznos tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak, amit remélem a Barum Rally-n kamatoztatni tudunk majd.
Köszönet a csapatunk együttműködő partnereinek és az Arable Racing Kft-nek hogy lehetővé tették számunkra toscanai versenyünket!
Gratulálunk!
Reméljük látunk Benneteket a Barumon és majd hazai versenyeken is!