Öntsünk tiszta vizet az MNASZ poharába!
Móczár Péter nyílt levele
2013-12-31
nyílt levél • Móczár Péter
h i r d e t é s
Összes oldal:
763294055
Napi oldal:
31512
Jelenleg:
1006
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

ontsunk_tiszta_vizet_az_mnasz_poharaba_1

2013. januárjában felkérést kaptam a sajnálatos módon elhunyt Frank Tamás általános alelnök helyének betöltésére, Gyulay Zsolt Elnök Úrtól, Szamos Miklós sportszakmai Alelnök hathatós támogatásával. Előzetesen kikérték a személyemre vonatkozó véleményeket az elnökség meghatározó politikus tagjaitól. Ők is örömmel támogatták a jelölésemet, figyelembe vették, hogy az Elnök Úr elfoglaltságai mellett egy olyan szakembert választanak, aki több évtizedes versenyzői és szakmai tapasztalatait, valamint igen széles körű társadalmi kapcsolatait tudja kamatoztatni az autósport érdekében. 

Többek előtt is ismert, hogy az MNASZ életében évtizedekre visszatekinthető a megosztottság, mivel általában kettő vagy több táborra oszlik meg a tagság nézőpontja.
Jelenleg az egyik meghatározó tábort Cselényi Balázs, Nattán György, Tóth Imre, Büki Ernő és a mögöttük álló tagság képviseli, amíg a másik oldalt a Szamos Miklós, Holczer Dániel, Varga Imre, Kohári Zoltán , Guba István, Katona Zsolt és a mögöttük felsorakozó tagok képviselik.

Az első feladatomnak tekintettem, hogy a két tábor a személyemben, mint alelnöki várományos, az új elnökségi tagok közgyűlésen történő megválasztásban és a további közös munkában egyetértsen. Ehhez járult hozzá az Elnök és az Alelnök úr határozott bejelentése, hogy csak kizárólag velem közösen kívánják tovább folytatni a munkát. Ennek hatására, a korábbi közgyűlésekre nem jellemző módon, minden témakörben valamint a személyekre vonatkozóan is 95%-os egyhangú döntések születtek. 
Ezek után én teljes odaadással kezdtem el az autós sport érdekében dolgozni. Időt és energiát nem sajnálva, személyes kapcsolataim révén tárgyalásokat kezdeményeztem a Környezetvédelmi-, Közútkezelő-, Erdészeti- és egyéb hatóságokkal annak érdekében, hogy engedélyezzék a szövetség által javasolt versenyek megrendezését. Itt szeretném nyomatékosan figyelmébe ajánlani mindenkinek, hogy nem az Elnök és az Elnökség kormány párti tagjai vállalták ezeket a feladatokat ( mivel ezt a pozíciójuknál fogva sem tartották célszerűnek megtenni), hanem kizárólag a személyes kapcsolataimat vettem igénybe.
A tárgyalásaim folyamán az érdekek egyeztetése után sikerült egy kb.30 versenyre vonatkozó keretre előzetes hozzájárulási engedélyeket jóváhagyatni. Ennek révén 2013-ban a versenyeket minimális hatósági engedélyezési költségek mellett megrendezni és olyan gyorsasági szakaszokat megszerezni, mint a Mátrában, a Bükkben, a Pilisben, a Mecsekben vagy a Veszprémben a lőtéren az OB lebonyolítása érdekében. Közbenjártam, hogy a  gyorsasági szakág részére a Hungaroringen ingyenes teszt lehetőséget kapjunk.
Szinte minden nagyobb versenyen, és díjkiosztón képviseltem a Szövetséget. Személyesen vagy telefonon mindenki számára a nap bármely szakában elérhető voltam. 
 
A sportdiplomáciai tevékenységem során, igen jó személyes munkakapcsolatot alakítottam ki az FIA elnökével, Jean Todt Úrral, - akinek újraválasztása érdekében igen komoly lobby tevékenységet végeztem, melyet a későbbiek során hasznosíthatunk a Szövetségünk és a nemzetközi Szövetséggel történő eredményes együttműködés érdekében.
 
Az alapszabály által biztosított szövetségi struktúrában az Intéző Bizottság a teljes körű sportszakmai döntéseket úgy hozta meg, hogy adott esetben a volt vezető  Szamos Miklós kizárólagos véleményét tartotta szem előtt. Az IB értekezleteken való jelenléteim során beigazolódott, hogy ez egy ál-demokratikus, össze nem férhető rendszer, amiben bármely szakág- vagy bizottsági vezető, (aki egyben az IB tagja is) a saját hatáskörében hozott korábbi döntéseit majd az IB szintjén önmaguk hagyják jóvá vagy vetik el.  Például a Rallye szakág által indítványozott, Budapest Rallye megrendezése ez évben azért került veszélybe, mert az IB vezetője és a tagjainak többsége egyéb indokokra hivatkozva háromszor is leszavazta a verseny megrendezését. Köszönet az Elnök Úr határozott fellépésének, amiben felkérte az IB-t, hogy gondolja át a döntését, annak figyelembe vételével, hogy a rendezvény megtartásához szükséges feltételek közben megoldódtak, valamint a versenyzők és az autós sport rajongói is nagy lelkesedéssel várták, hogy újra a legszebb, évtizedek óta nem engedélyezett pilisi gyorsasági szakaszok és a méltó környezetben rendezett prológ a Vajdahunyad Várban megvalósuljon.
 
Továbbá az a helyzet sem tartható, hogy az IB egyes tagjai egymással nem hajlandóak kommunikálni, egymást feljelentik, fegyelmiket kezdeményeznek, sértődötten úgy viselkednek, mint az óvodások és ezután a "betyár becsületre" hivatkozva mutyiznak a szavazásokkor. Erre jelentene megoldást az általam készített és széles körben egyeztetett új alapszabály tervezet, amelyben az IB megszüntetésre kerülne és a sportszakmai irányítást a szakágak, bizottságok önálló működését, döntéseit egy három főből álló sport tanács véleményezné, jóváhagyná vagy felülbírálná. A sport tanács döntése elleni jogorvoslati kérelem az elnökség hatáskörébe tartozna. Az alapszabály módosítást az elnökség a közgyűlés napirendi pontjai közé nem javasolta.
 
Az Elnökség legnagyobb megdöbbenésére, Szamos Miklós sportszakmai Alelnök Úr a Budapest rallye megrendezése révén kijelentette, hogy a továbbiakban csak Pénzes Zsolt szakág vezető eltávolítása esetén hajlandó tovább tevékenykedni, mivel munkájával és magatartásával nincs megelégedve. Az Elnökség ilyen formában ezzel nem értett egyet, mert nem egy sport vezetői magatartásra jellemző, hogy kész döntés elé állítja a Szövetséget a bajnokság lebonyolítása közben. Kértük a türelmét a bajnokság befejezéséig, közben az Elnök Úr fegyelmi vizsgálatot rendelt el Pénzes Zsolt szakág vezető ellen. Ezek után Szamos Úr mégis lemondott.
Véleményem szerint lemondásával komoly veszélybe került a szövetség további működése, mivel csak a közgyűlésig gondoskodott, korlátozott körű ideiglenes helyetteséről. Amennyiben a 2014. január 11-i közgyűlés nem tud választani új sportszakmai Alelnököt, úgy a jelenlegi alapszabály értelmében a sportszakmai irányítás a továbbiakban megszűnik ami beláthatatlan következményeket vonhat maga után. 
A történtek után az egyéb operatív irányítási feladatokkal az Elnök Úr, egyéb elfoglaltságaira való tekintettel, csak engem tudott megbízni. Éppen ezért kerültem a rallye szakág által egy korábban kezdeményezett tárgyalás folyamatba és egy olyan helyzetbe, mint a kizárólagos gumi használattal kapcsolatos Hankook ajánlat, melynek kapcsán személyemet sokan érdemtelenül támadták. Ezért örülök neki, hogy a többség és a gumi szállítók megelégedésére úgy döntöttünk a 2014. évi rallye OB gumi használatára vonatkozóan kizárólagos szállítói szerződést nem kötöttünk és a szövetség komoly anyagi támogatáshoz is jut a négy különböző márkával történt megállapodás alapján.  
 
Mindezek után etikátlannak tartom a visszahívásomra történt aláírás gyűjtési kezdeményezést, melyet az a Szamos Miklós lemondott Alelnök irányít, aki már az elmúlt évtizedek alatt is jellemtelenül, többször bebizonyította, hogy gondolkodás nélkül hátba támad bárkit, ha az érdeke úgy kívánja. Éppen most a személyemet és rajtam keresztül a jelenlegi elnökséget vette célba. Először ki akarta zsarolni, hogy vagy ő marad vagy a rallye szakág vezető, majd a lemondási nyilatkozatában az alábbi kijelentéseket tette.
Idézem: "...Az is világossá vált előttem, hogy az MNASZ szervezeti felépítése már nem felel meg a jelenlegi helyzetnek, változtatásra, Alapszabály módosításon alapuló, újjáépítésre van szükség. Bízom benne, hogy az Elnökség és az MNASZ tagsága megérti és elfogadja döntésemet, mely talán segít abban, hogy a sportág jelenlegi nehéz helyzetéből megtalálja a kiutat..." 
Eme hangzatos mondatok után Szamos Miklós részéről a segítsége úgy nyilvánul meg, hogy most már felelősség nélküli nyílt támadásba lendült.

Felháborítónak tartom, hogy az elnökség által kinevezett, jelenlegi tisztségviselők, Guba István (ATB), Varga Imre, Kohári Zoltán (szakág vezetők), az Elnök Úr által közzétett jelenlegi állásfoglalását figyelmen kívül hagyva, Szamos Miklós utasítására a visszahívásom kezdeményezését támogatják és ezzel az Elnök Úr és az Elnökség koncepcióját sértik. 
 
Idézet Gyulai Zsolt Elnök Úr leveléből:
"Az MNASz Elnökének nyílt levele a soron következő közgyűlés előtt."
"...részünkről most még nem támogatható a Szövetség tisztségviselőit, szervezetét
érintő változtatás. Elnökségünk és én magam is javasoljuk a közgyűlésnek Herczeg Lajost sportszakmai alelnöknek. Vele, és egy következetes, erős IB-vel, valamint a titkársággal látjuk a garanciáját annak,hogy az MNASZ meg tudjon felelni a 2014-es év kihívásainak.
Meggyőződésünk, hogy csak ezen elvek megvalósulása biztosítja a Szövetség működését
2014-ben, ebben Elnökségünk egységes, következetes és elszánt."
 
Szamos Miklós kiválasztotta a hozzá hasonló személyeket. Az utódjának favorizált, köpönyeg forgató Holczer Dánielt, aki többek előtt kijelentette azt a baromságot, hogy "a hatósági engedélyek kiadása alanyi jogon jár a rendezőknek, csak időben be kell adni", valamint az autósport igazi ellenségét Katona Zsoltot, aki az életét szenteli annak, hogy évek óta kívülről rombolja a mindenkori szövetség munkáját, ha kell, elárulva a barátait.
Valószínűnek tartom, hogy céljuk a személyem esetleges eltávolításával, meggyengíteni azokat (Pénzes Zsolt, Cselényi Balázs), akiknek korábban a szakmai tudásuk alapján bizalmat szavaztam. 
Hazug és megtévesztő állításokkal, jellemtelenül befolyásolják azon tagok véleményét, akik mostanáig nem rendelkeztek kellő ismerettel a történtekről.
 
Úgy érzem, hogy az elvégzett feladataim és a sport iránti elkötelezettségem, valamint az anyagiaktól mentesen végzett munkám alaptalanná teszik a kezdeményezést, annak ismeretében is, hogy a háttérben a két tábor személyes ellentéte húzódik meg és az esetleges eltávolításom nem hogy megoldaná, hanem még nehezebb helyzetbe sodorná a Szövetség működését. 

 Jellemző, hogy a kritikát gyakorlók nem óhajtanak semmilyen felelős feladatot vállalni a Szövetségben.        

 

Békés, boldog új esztendőt kívánok mindenkinek!                                                                                                                                                                                      

                                                                                       
                                                                   Móczár Péter MNASZ Alelnök
 
Ez a hír most jelenik meg 8069. alkalommal
Share |
rendezvény
MNASz Közgyűlés 2014
Hungaroring, Mogyoród
meghívó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k