|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
2013. januárjában felkérést kaptam a sajnálatos módon elhunyt Frank Tamás általános alelnök helyének betöltésére, Gyulay Zsolt Elnök Úrtól, Szamos Miklós sportszakmai Alelnök hathatós támogatásával. Előzetesen kikérték a személyemre vonatkozó véleményeket az elnökség meghatározó politikus tagjaitól. Ők is örömmel támogatták a jelölésemet, figyelembe vették, hogy az Elnök Úr elfoglaltságai mellett egy olyan szakembert választanak, aki több évtizedes versenyzői és szakmai tapasztalatait, valamint igen széles körű társadalmi kapcsolatait tudja kamatoztatni az autósport érdekében. Többek előtt is ismert, hogy az MNASZ életében évtizedekre visszatekinthető a megosztottság, mivel általában kettő vagy több táborra oszlik meg a tagság nézőpontja.
Jelenleg az egyik meghatározó tábort Cselényi Balázs, Nattán György, Tóth Imre, Büki Ernő és a mögöttük álló tagság képviseli, amíg a másik oldalt a Szamos Miklós, Holczer Dániel, Varga Imre, Kohári Zoltán , Guba István, Katona Zsolt és a mögöttük felsorakozó tagok képviselik.
Az első feladatomnak tekintettem, hogy a két tábor a személyemben, mint alelnöki várományos, az új elnökségi tagok közgyűlésen történő megválasztásban és a további közös munkában egyetértsen. Ehhez járult hozzá az Elnök és az Alelnök úr határozott bejelentése, hogy csak kizárólag velem közösen kívánják tovább folytatni a munkát. Ennek hatására, a korábbi közgyűlésekre nem jellemző módon, minden témakörben valamint a személyekre vonatkozóan is 95%-os egyhangú döntések születtek. Ezek után én teljes odaadással kezdtem el az autós sport érdekében dolgozni. Időt és energiát nem sajnálva, személyes kapcsolataim révén tárgyalásokat kezdeményeztem a Környezetvédelmi-, Közútkezelő-, Erdészeti- és egyéb hatóságokkal annak érdekében, hogy engedélyezzék a szövetség által javasolt versenyek megrendezését. Itt szeretném nyomatékosan figyelmébe ajánlani mindenkinek, hogy nem az Elnök és az Elnökség kormány párti tagjai vállalták ezeket a feladatokat ( mivel ezt a pozíciójuknál fogva sem tartották célszerűnek megtenni), hanem kizárólag a személyes kapcsolataimat vettem igénybe.
A tárgyalásaim folyamán az érdekek egyeztetése után sikerült egy kb.30 versenyre vonatkozó keretre előzetes hozzájárulási engedélyeket jóváhagyatni. Ennek révén 2013-ban a versenyeket minimális hatósági engedélyezési költségek mellett megrendezni és olyan gyorsasági szakaszokat megszerezni, mint a Mátrában, a Bükkben, a Pilisben, a Mecsekben vagy a Veszprémben a lőtéren az OB lebonyolítása érdekében. Közbenjártam, hogy a gyorsasági szakág részére a Hungaroringen ingyenes teszt lehetőséget kapjunk.
Szinte minden nagyobb versenyen, és díjkiosztón képviseltem a Szövetséget. Személyesen vagy telefonon mindenki számára a nap bármely szakában elérhető voltam.
A sportdiplomáciai tevékenységem során, igen jó személyes munkakapcsolatot alakítottam ki az FIA elnökével, Jean Todt Úrral, - akinek újraválasztása érdekében igen komoly lobby tevékenységet végeztem, melyet a későbbiek során hasznosíthatunk a Szövetségünk és a nemzetközi Szövetséggel történő eredményes együttműködés érdekében.
Az alapszabály által biztosított szövetségi struktúrában az Intéző Bizottság a teljes körű sportszakmai döntéseket úgy hozta meg, hogy adott esetben a volt vezető Szamos Miklós kizárólagos véleményét tartotta szem előtt. Az IB értekezleteken való jelenléteim során beigazolódott, hogy ez egy ál-demokratikus, össze nem férhető rendszer, amiben bármely szakág- vagy bizottsági vezető, (aki egyben az IB tagja is) a saját hatáskörében hozott korábbi döntéseit majd az IB szintjén önmaguk hagyják jóvá vagy vetik el. Például a Rallye szakág által indítványozott, Budapest Rallye megrendezése ez évben azért került veszélybe, mert az IB vezetője és a tagjainak többsége egyéb indokokra hivatkozva háromszor is leszavazta a verseny megrendezését. Köszönet az Elnök Úr határozott fellépésének, amiben felkérte az IB-t, hogy gondolja át a döntését, annak figyelembe vételével, hogy a rendezvény megtartásához szükséges feltételek közben megoldódtak, valamint a versenyzők és az autós sport rajongói is nagy lelkesedéssel várták, hogy újra a legszebb, évtizedek óta nem engedélyezett pilisi gyorsasági szakaszok és a méltó környezetben rendezett prológ a Vajdahunyad Várban megvalósuljon.
Továbbá az a helyzet sem tartható, hogy az IB egyes tagjai egymással nem hajlandóak kommunikálni, egymást feljelentik, fegyelmiket kezdeményeznek, sértődötten úgy viselkednek, mint az óvodások és ezután a "betyár becsületre" hivatkozva mutyiznak a szavazásokkor. Erre jelentene megoldást az általam készített és széles körben egyeztetett új alapszabály tervezet, amelyben az IB megszüntetésre kerülne és a sportszakmai irányítást a szakágak, bizottságok önálló működését, döntéseit egy három főből álló sport tanács véleményezné, jóváhagyná vagy felülbírálná. A sport tanács döntése elleni jogorvoslati kérelem az elnökség hatáskörébe tartozna. Az alapszabály módosítást az elnökség a közgyűlés napirendi pontjai közé nem javasolta.
Az Elnökség legnagyobb megdöbbenésére, Szamos Miklós sportszakmai Alelnök Úr a Budapest rallye megrendezése révén kijelentette, hogy a továbbiakban csak Pénzes Zsolt szakág vezető eltávolítása esetén hajlandó tovább tevékenykedni, mivel munkájával és magatartásával nincs megelégedve. Az Elnökség ilyen formában ezzel nem értett egyet, mert nem egy sport vezetői magatartásra jellemző, hogy kész döntés elé állítja a Szövetséget a bajnokság lebonyolítása közben. Kértük a türelmét a bajnokság befejezéséig, közben az Elnök Úr fegyelmi vizsgálatot rendelt el Pénzes Zsolt szakág vezető ellen. Ezek után Szamos Úr mégis lemondott.
Véleményem szerint lemondásával komoly veszélybe került a szövetség további működése, mivel csak a közgyűlésig gondoskodott, korlátozott körű ideiglenes helyetteséről. Amennyiben a 2014. január 11-i közgyűlés nem tud választani új sportszakmai Alelnököt, úgy a jelenlegi alapszabály értelmében a sportszakmai irányítás a továbbiakban megszűnik ami beláthatatlan következményeket vonhat maga után.
A történtek után az egyéb operatív irányítási feladatokkal az Elnök Úr, egyéb elfoglaltságaira való tekintettel, csak engem tudott megbízni. Éppen ezért kerültem a rallye szakág által egy korábban kezdeményezett tárgyalás folyamatba és egy olyan helyzetbe, mint a kizárólagos gumi használattal kapcsolatos Hankook ajánlat, melynek kapcsán személyemet sokan érdemtelenül támadták. Ezért örülök neki, hogy a többség és a gumi szállítók megelégedésére úgy döntöttünk a 2014. évi rallye OB gumi használatára vonatkozóan kizárólagos szállítói szerződést nem kötöttünk és a szövetség komoly anyagi támogatáshoz is jut a négy különböző márkával történt megállapodás alapján.
Mindezek után etikátlannak tartom a visszahívásomra történt aláírás gyűjtési kezdeményezést, melyet az a Szamos Miklós lemondott Alelnök irányít, aki már az elmúlt évtizedek alatt is jellemtelenül, többször bebizonyította, hogy gondolkodás nélkül hátba támad bárkit, ha az érdeke úgy kívánja. Éppen most a személyemet és rajtam keresztül a jelenlegi elnökséget vette célba. Először ki akarta zsarolni, hogy vagy ő marad vagy a rallye szakág vezető, majd a lemondási nyilatkozatában az alábbi kijelentéseket tette.
Idézem: "...Az is világossá vált előttem, hogy az MNASZ szervezeti felépítése már nem felel meg a jelenlegi helyzetnek, változtatásra, Alapszabály módosításon alapuló, újjáépítésre van szükség. Bízom benne, hogy az Elnökség és az MNASZ tagsága megérti és elfogadja döntésemet, mely talán segít abban, hogy a sportág jelenlegi nehéz helyzetéből megtalálja a kiutat..." Eme hangzatos mondatok után Szamos Miklós részéről a segítsége úgy nyilvánul meg, hogy most már felelősség nélküli nyílt támadásba lendült.
Felháborítónak tartom, hogy az elnökség által kinevezett, jelenlegi tisztségviselők, Guba István (ATB), Varga Imre, Kohári Zoltán (szakág vezetők), az Elnök Úr által közzétett jelenlegi állásfoglalását figyelmen kívül hagyva, Szamos Miklós utasítására a visszahívásom kezdeményezését támogatják és ezzel az Elnök Úr és az Elnökség koncepcióját sértik. Idézet Gyulai Zsolt Elnök Úr leveléből:
"Az MNASz Elnökének nyílt levele a soron következő közgyűlés előtt."
"...részünkről most még nem támogatható a Szövetség tisztségviselőit, szervezetét
érintő változtatás. Elnökségünk és én magam is javasoljuk a közgyűlésnek Herczeg Lajost sportszakmai alelnöknek. Vele, és egy következetes, erős IB-vel, valamint a titkársággal látjuk a garanciáját annak,hogy az MNASZ meg tudjon felelni a 2014-es év kihívásainak.
Meggyőződésünk, hogy csak ezen elvek megvalósulása biztosítja a Szövetség működését
2014-ben, ebben Elnökségünk egységes, következetes és elszánt."
Szamos Miklós kiválasztotta a hozzá hasonló személyeket. Az utódjának favorizált, köpönyeg forgató Holczer Dánielt, aki többek előtt kijelentette azt a baromságot, hogy "a hatósági engedélyek kiadása alanyi jogon jár a rendezőknek, csak időben be kell adni", valamint az autósport igazi ellenségét Katona Zsoltot, aki az életét szenteli annak, hogy évek óta kívülről rombolja a mindenkori szövetség munkáját, ha kell, elárulva a barátait.
Valószínűnek tartom, hogy céljuk a személyem esetleges eltávolításával, meggyengíteni azokat (Pénzes Zsolt, Cselényi Balázs), akiknek korábban a szakmai tudásuk alapján bizalmat szavaztam.
Hazug és megtévesztő állításokkal, jellemtelenül befolyásolják azon tagok véleményét, akik mostanáig nem rendelkeztek kellő ismerettel a történtekről.
Úgy érzem, hogy az elvégzett feladataim és a sport iránti elkötelezettségem, valamint az anyagiaktól mentesen végzett munkám alaptalanná teszik a kezdeményezést, annak ismeretében is, hogy a háttérben a két tábor személyes ellentéte húzódik meg és az esetleges eltávolításom nem hogy megoldaná, hanem még nehezebb helyzetbe sodorná a Szövetség működését.
Jellemző, hogy a kritikát gyakorlók nem óhajtanak semmilyen felelős feladatot vállalni a Szövetségben.
Békés, boldog új esztendőt kívánok mindenkinek! Móczár Péter MNASZ Alelnök
Ez a hír most jelenik meg 8069. alkalommal
címkék: Móczár Péter, MNASZ
![]() ![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |