KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Öntsünk tiszta vizet az MNASZ poharába!
Móczár Péter nyílt levele
2013-12-31
nyílt levél • Móczár Péter
h i r d e t é s
Összes oldal:
685917960
Napi oldal:
83274
Jelenleg:
1686
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

ontsunk_tiszta_vizet_az_mnasz_poharaba_1

2013. januárjában felkérést kaptam a sajnálatos módon elhunyt Frank Tamás általános alelnök helyének betöltésére, Gyulay Zsolt Elnök Úrtól, Szamos Miklós sportszakmai Alelnök hathatós támogatásával. Előzetesen kikérték a személyemre vonatkozó véleményeket az elnökség meghatározó politikus tagjaitól. Ők is örömmel támogatták a jelölésemet, figyelembe vették, hogy az Elnök Úr elfoglaltságai mellett egy olyan szakembert választanak, aki több évtizedes versenyzői és szakmai tapasztalatait, valamint igen széles körű társadalmi kapcsolatait tudja kamatoztatni az autósport érdekében. 

Többek előtt is ismert, hogy az MNASZ életében évtizedekre visszatekinthető a megosztottság, mivel általában kettő vagy több táborra oszlik meg a tagság nézőpontja.
Jelenleg az egyik meghatározó tábort Cselényi Balázs, Nattán György, Tóth Imre, Büki Ernő és a mögöttük álló tagság képviseli, amíg a másik oldalt a Szamos Miklós, Holczer Dániel, Varga Imre, Kohári Zoltán , Guba István, Katona Zsolt és a mögöttük felsorakozó tagok képviselik.

Az első feladatomnak tekintettem, hogy a két tábor a személyemben, mint alelnöki várományos, az új elnökségi tagok közgyűlésen történő megválasztásban és a további közös munkában egyetértsen. Ehhez járult hozzá az Elnök és az Alelnök úr határozott bejelentése, hogy csak kizárólag velem közösen kívánják tovább folytatni a munkát. Ennek hatására, a korábbi közgyűlésekre nem jellemző módon, minden témakörben valamint a személyekre vonatkozóan is 95%-os egyhangú döntések születtek. 
Ezek után én teljes odaadással kezdtem el az autós sport érdekében dolgozni. Időt és energiát nem sajnálva, személyes kapcsolataim révén tárgyalásokat kezdeményeztem a Környezetvédelmi-, Közútkezelő-, Erdészeti- és egyéb hatóságokkal annak érdekében, hogy engedélyezzék a szövetség által javasolt versenyek megrendezését. Itt szeretném nyomatékosan figyelmébe ajánlani mindenkinek, hogy nem az Elnök és az Elnökség kormány párti tagjai vállalták ezeket a feladatokat ( mivel ezt a pozíciójuknál fogva sem tartották célszerűnek megtenni), hanem kizárólag a személyes kapcsolataimat vettem igénybe.
A tárgyalásaim folyamán az érdekek egyeztetése után sikerült egy kb.30 versenyre vonatkozó keretre előzetes hozzájárulási engedélyeket jóváhagyatni. Ennek révén 2013-ban a versenyeket minimális hatósági engedélyezési költségek mellett megrendezni és olyan gyorsasági szakaszokat megszerezni, mint a Mátrában, a Bükkben, a Pilisben, a Mecsekben vagy a Veszprémben a lőtéren az OB lebonyolítása érdekében. Közbenjártam, hogy a  gyorsasági szakág részére a Hungaroringen ingyenes teszt lehetőséget kapjunk.
Szinte minden nagyobb versenyen, és díjkiosztón képviseltem a Szövetséget. Személyesen vagy telefonon mindenki számára a nap bármely szakában elérhető voltam. 
 
A sportdiplomáciai tevékenységem során, igen jó személyes munkakapcsolatot alakítottam ki az FIA elnökével, Jean Todt Úrral, - akinek újraválasztása érdekében igen komoly lobby tevékenységet végeztem, melyet a későbbiek során hasznosíthatunk a Szövetségünk és a nemzetközi Szövetséggel történő eredményes együttműködés érdekében.
 
Az alapszabály által biztosított szövetségi struktúrában az Intéző Bizottság a teljes körű sportszakmai döntéseket úgy hozta meg, hogy adott esetben a volt vezető  Szamos Miklós kizárólagos véleményét tartotta szem előtt. Az IB értekezleteken való jelenléteim során beigazolódott, hogy ez egy ál-demokratikus, össze nem férhető rendszer, amiben bármely szakág- vagy bizottsági vezető, (aki egyben az IB tagja is) a saját hatáskörében hozott korábbi döntéseit majd az IB szintjén önmaguk hagyják jóvá vagy vetik el.  Például a Rallye szakág által indítványozott, Budapest Rallye megrendezése ez évben azért került veszélybe, mert az IB vezetője és a tagjainak többsége egyéb indokokra hivatkozva háromszor is leszavazta a verseny megrendezését. Köszönet az Elnök Úr határozott fellépésének, amiben felkérte az IB-t, hogy gondolja át a döntését, annak figyelembe vételével, hogy a rendezvény megtartásához szükséges feltételek közben megoldódtak, valamint a versenyzők és az autós sport rajongói is nagy lelkesedéssel várták, hogy újra a legszebb, évtizedek óta nem engedélyezett pilisi gyorsasági szakaszok és a méltó környezetben rendezett prológ a Vajdahunyad Várban megvalósuljon.
 
Továbbá az a helyzet sem tartható, hogy az IB egyes tagjai egymással nem hajlandóak kommunikálni, egymást feljelentik, fegyelmiket kezdeményeznek, sértődötten úgy viselkednek, mint az óvodások és ezután a "betyár becsületre" hivatkozva mutyiznak a szavazásokkor. Erre jelentene megoldást az általam készített és széles körben egyeztetett új alapszabály tervezet, amelyben az IB megszüntetésre kerülne és a sportszakmai irányítást a szakágak, bizottságok önálló működését, döntéseit egy három főből álló sport tanács véleményezné, jóváhagyná vagy felülbírálná. A sport tanács döntése elleni jogorvoslati kérelem az elnökség hatáskörébe tartozna. Az alapszabály módosítást az elnökség a közgyűlés napirendi pontjai közé nem javasolta.
 
Az Elnökség legnagyobb megdöbbenésére, Szamos Miklós sportszakmai Alelnök Úr a Budapest rallye megrendezése révén kijelentette, hogy a továbbiakban csak Pénzes Zsolt szakág vezető eltávolítása esetén hajlandó tovább tevékenykedni, mivel munkájával és magatartásával nincs megelégedve. Az Elnökség ilyen formában ezzel nem értett egyet, mert nem egy sport vezetői magatartásra jellemző, hogy kész döntés elé állítja a Szövetséget a bajnokság lebonyolítása közben. Kértük a türelmét a bajnokság befejezéséig, közben az Elnök Úr fegyelmi vizsgálatot rendelt el Pénzes Zsolt szakág vezető ellen. Ezek után Szamos Úr mégis lemondott.
Véleményem szerint lemondásával komoly veszélybe került a szövetség további működése, mivel csak a közgyűlésig gondoskodott, korlátozott körű ideiglenes helyetteséről. Amennyiben a 2014. január 11-i közgyűlés nem tud választani új sportszakmai Alelnököt, úgy a jelenlegi alapszabály értelmében a sportszakmai irányítás a továbbiakban megszűnik ami beláthatatlan következményeket vonhat maga után. 
A történtek után az egyéb operatív irányítási feladatokkal az Elnök Úr, egyéb elfoglaltságaira való tekintettel, csak engem tudott megbízni. Éppen ezért kerültem a rallye szakág által egy korábban kezdeményezett tárgyalás folyamatba és egy olyan helyzetbe, mint a kizárólagos gumi használattal kapcsolatos Hankook ajánlat, melynek kapcsán személyemet sokan érdemtelenül támadták. Ezért örülök neki, hogy a többség és a gumi szállítók megelégedésére úgy döntöttünk a 2014. évi rallye OB gumi használatára vonatkozóan kizárólagos szállítói szerződést nem kötöttünk és a szövetség komoly anyagi támogatáshoz is jut a négy különböző márkával történt megállapodás alapján.  
 
Mindezek után etikátlannak tartom a visszahívásomra történt aláírás gyűjtési kezdeményezést, melyet az a Szamos Miklós lemondott Alelnök irányít, aki már az elmúlt évtizedek alatt is jellemtelenül, többször bebizonyította, hogy gondolkodás nélkül hátba támad bárkit, ha az érdeke úgy kívánja. Éppen most a személyemet és rajtam keresztül a jelenlegi elnökséget vette célba. Először ki akarta zsarolni, hogy vagy ő marad vagy a rallye szakág vezető, majd a lemondási nyilatkozatában az alábbi kijelentéseket tette.
Idézem: "...Az is világossá vált előttem, hogy az MNASZ szervezeti felépítése már nem felel meg a jelenlegi helyzetnek, változtatásra, Alapszabály módosításon alapuló, újjáépítésre van szükség. Bízom benne, hogy az Elnökség és az MNASZ tagsága megérti és elfogadja döntésemet, mely talán segít abban, hogy a sportág jelenlegi nehéz helyzetéből megtalálja a kiutat..." 
Eme hangzatos mondatok után Szamos Miklós részéről a segítsége úgy nyilvánul meg, hogy most már felelősség nélküli nyílt támadásba lendült.

Felháborítónak tartom, hogy az elnökség által kinevezett, jelenlegi tisztségviselők, Guba István (ATB), Varga Imre, Kohári Zoltán (szakág vezetők), az Elnök Úr által közzétett jelenlegi állásfoglalását figyelmen kívül hagyva, Szamos Miklós utasítására a visszahívásom kezdeményezését támogatják és ezzel az Elnök Úr és az Elnökség koncepcióját sértik. 
 
Idézet Gyulai Zsolt Elnök Úr leveléből:
"Az MNASz Elnökének nyílt levele a soron következő közgyűlés előtt."
"...részünkről most még nem támogatható a Szövetség tisztségviselőit, szervezetét
érintő változtatás. Elnökségünk és én magam is javasoljuk a közgyűlésnek Herczeg Lajost sportszakmai alelnöknek. Vele, és egy következetes, erős IB-vel, valamint a titkársággal látjuk a garanciáját annak,hogy az MNASZ meg tudjon felelni a 2014-es év kihívásainak.
Meggyőződésünk, hogy csak ezen elvek megvalósulása biztosítja a Szövetség működését
2014-ben, ebben Elnökségünk egységes, következetes és elszánt."
 
Szamos Miklós kiválasztotta a hozzá hasonló személyeket. Az utódjának favorizált, köpönyeg forgató Holczer Dánielt, aki többek előtt kijelentette azt a baromságot, hogy "a hatósági engedélyek kiadása alanyi jogon jár a rendezőknek, csak időben be kell adni", valamint az autósport igazi ellenségét Katona Zsoltot, aki az életét szenteli annak, hogy évek óta kívülről rombolja a mindenkori szövetség munkáját, ha kell, elárulva a barátait.
Valószínűnek tartom, hogy céljuk a személyem esetleges eltávolításával, meggyengíteni azokat (Pénzes Zsolt, Cselényi Balázs), akiknek korábban a szakmai tudásuk alapján bizalmat szavaztam. 
Hazug és megtévesztő állításokkal, jellemtelenül befolyásolják azon tagok véleményét, akik mostanáig nem rendelkeztek kellő ismerettel a történtekről.
 
Úgy érzem, hogy az elvégzett feladataim és a sport iránti elkötelezettségem, valamint az anyagiaktól mentesen végzett munkám alaptalanná teszik a kezdeményezést, annak ismeretében is, hogy a háttérben a két tábor személyes ellentéte húzódik meg és az esetleges eltávolításom nem hogy megoldaná, hanem még nehezebb helyzetbe sodorná a Szövetség működését. 

 Jellemző, hogy a kritikát gyakorlók nem óhajtanak semmilyen felelős feladatot vállalni a Szövetségben.        

 

Békés, boldog új esztendőt kívánok mindenkinek!                                                                                                                                                                                      

                                                                                       
                                                                   Móczár Péter MNASZ Alelnök
 
Ez a hír most jelenik meg 7944. alkalommal
Share |
rendezvény
MNASz Közgyűlés 2014
Hungaroring, Mogyoród
meghívó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k