SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Optimistán, várakozva
Turán Frici - a szezon előtt
2009-03-07
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773859489
Napi oldal:
30121
Jelenleg:
839
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turán Frici sok dologban biztos az idei évet tekintve, de nem rali lenne, ha nem lennének kérdőjelek...:) Frici mindenesetre optimistán várja az egri szezonkezdetet.

- Eltelt már pár hónap, biztos aludtál jó néhányat 2008-ra: hogy értékeled az előző szezont?
- Nagyon jó évnek értékelem. Olyan lehetőséghez jutottunk a támogatóink által, amire büszkék vagyunk, egyrészt, hogy összejöhetett, másrészt pedig szerintem helytálltunk. Voltak hibáink, ez biztos: ha egy újabb évet mehetnénk a Peugeot-val, biztos hogy sokkal tapasztaltabban másképp menne sok dolog, például a murvákon szerzett defektek tekintetében, amiben szerintem én is ludas vagyok... A bajnoki cím pedig azokon a versenyeken dőlt el. Nagyon jó ellenfelekkel versenyezhettünk, fantasztikus csatákat vívtunk. Az év elején még egy kicsit lassabbak voltunk a többiekhez képest, de szépen fokozatosan azt hiszem, belejöttünk. Nagyon profi háttér volt mögöttünk, mindamellett az év vége nem úgy jött össze, ahogy mi szerettük volna. Nagyon kiszámolt költségvetéssel dolgoztunk, és a gazdasági változások miatt az év utolsó futamán már csak az A-s Mitsubishivel tudtunk menni. Ott is igyekeztünk megtenni mindent - a helytállásunk rendben volt, és egy nagyon jót autóztunk év végén.

-  Mik a tervek az idei évre?
- A kérdés kicsit összetett, de egy dolgot, a kategóriát mindenképpen tudunk: WRC-vel megyünk majd. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy összeállt a költségvetésünk, így az össze versenyen rajthoz tudunk állni. És a kunkor most jön a dologban, hiszen alapvetően a költségvetésünk úgy néz ki, hogy a Skodára vagyunk meg, tehát az Octavia WRC-vel, amivel 2007-ben versenyeztem, azzal mehetünk. Más háttérrel, de velünk fog részt venni a bajnokságban, ez alatt pedig azt értem, hogy nem a Tagai Tomiék fogják szervizelni, hanem a már jól ismert Profiko csapat. A másik opció szintén WRC, csak fiatalabb és szintén minden futam, de ehhez az kell, hogy az Octavia-t kibéreljék.

- Kicsit tényleg csavaros, de ha jól értem, vagy a sajátoddal mész majd, vagy bérelsz egyet?
- Így van, csak a bérlésnek alapfeltétele, hogy az én autómat ki tudjam adni. Akármelyik opció is lesz idén, az mindenképpen jó dolog, hogy tudjuk biztosan, hogy összeállt az év, és tudunk indulni. Emiatt nagyon optimistán tudom várni a szezont.

- Már biztosan beleástad magad a Nyílt Bajnokság alapkiírásába. Hogy tetszik? Mennyiben változott - ha változott - a helyzetetek tavalyhoz, vagy a korábbi évekhez képest?
- Én mindig amellett voltam, hogy maradjanak a WRC-k. Bár szempont volt, de nem a legfontosabb, hogy mi is ebben a kategóriában mentünk. Inkább azért tartottam fontosnak, mert azt gondolom, hogy kell a látvány, és a kell a show a nézőknek: ugyanúgy szükség van a H csoportra, a Zsigulikra, a VFTS-ekre, a Trabantokra, mint a WRC-kre.
A két bajnokság kiírásával azt gondolom, év közben nem lesz semmiféle probléma: a versenyek a múlt évi szabályozás szerint lesz lebonyolítva. Mindenki ugyanúgy fog menni, a prioritás szerint fogunk rajtolni, illetve a különböző kategóriák ugyanúgy fogják követni egymást, mint eddig. Kicsit az év végén lesz érdekes, mikor két magyar bajnokot avatnak, és addigra az is eldől, hogy melyiknek van inkább létjogosultsága.

- Egyébként a csapat körül minden változatlan?
- Nem, egy nagyon fontos változás lesz még: idén nem Benics Kálmi fog navigálni, hanem Zsiros Gábor. Ez egy abszolút gazdasági döntés volt. Mindenhol egyre nehezebb támogatókat találni, és fogalmazhatok úgy, hogy egyesíteni kellett az erőinket ahhoz, hogy összeálljon az évünk. Gabi fog navigálni, és én nagyon várom az első versenyt. Kálmival nagyon jó viszonyunk maradt, ugyanannyit beszélünk telefonon, mint eddig.

- Gabival mennyire kell összeszoknotok? Ennyi tapasztalattal, ami mindkettőtöknek van, mennyire nehéz összecsiszolódni?
- Ez egy nehéz kérdés, mindkét féltől ugyanannyira függ. Pár napja dőlt csak el, hogy együtt megyünk majd, úgyhogy még csak saccolni sem mernék. Kálmival az első versenytől jó volt az összhang közöttünk, remélem, Gabival is így lesz.


- Idén nem lehet kérdés a cél, ugye?
- Ha mindenki ugyanolyan technikával megy, mint tavaly, mi pedig az Octavia-val, akkor a bajnoki címért versenyeznünk kell, bár lényegesen kevesebb az esélyünk, mint 2008-ban. De ha az autó megbízhatósága javul majd, akkor egy nagyon szép eredményt tudunk majd hozni, és talán még meglepetéssel is szolgálunk majd... 2007-ben az autó erejével és a beállításokkal nem volt gond, annyi volt, hogy nem volt igazán üzembiztos a kocsi. Idén reméljünk, ezen sikerült javítani. Mindamellett természetesen az is a célunk, hogy a nézőknek is autózzunk. Szeretnénk látványos autózással, a durrogós, hangos nagy vassal is tudunk majd a dobogóért küzdeni...

 

Ez a hír most jelenik meg 7146. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k