duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Optimistán, várakozva
Turán Frici - a szezon előtt
2009-03-07
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
807112862
Napi oldal:
270056
Jelenleg:
1227
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Turán Frici sok dologban biztos az idei évet tekintve, de nem rali lenne, ha nem lennének kérdőjelek...:) Frici mindenesetre optimistán várja az egri szezonkezdetet.

- Eltelt már pár hónap, biztos aludtál jó néhányat 2008-ra: hogy értékeled az előző szezont?
- Nagyon jó évnek értékelem. Olyan lehetőséghez jutottunk a támogatóink által, amire büszkék vagyunk, egyrészt, hogy összejöhetett, másrészt pedig szerintem helytálltunk. Voltak hibáink, ez biztos: ha egy újabb évet mehetnénk a Peugeot-val, biztos hogy sokkal tapasztaltabban másképp menne sok dolog, például a murvákon szerzett defektek tekintetében, amiben szerintem én is ludas vagyok... A bajnoki cím pedig azokon a versenyeken dőlt el. Nagyon jó ellenfelekkel versenyezhettünk, fantasztikus csatákat vívtunk. Az év elején még egy kicsit lassabbak voltunk a többiekhez képest, de szépen fokozatosan azt hiszem, belejöttünk. Nagyon profi háttér volt mögöttünk, mindamellett az év vége nem úgy jött össze, ahogy mi szerettük volna. Nagyon kiszámolt költségvetéssel dolgoztunk, és a gazdasági változások miatt az év utolsó futamán már csak az A-s Mitsubishivel tudtunk menni. Ott is igyekeztünk megtenni mindent - a helytállásunk rendben volt, és egy nagyon jót autóztunk év végén.

-  Mik a tervek az idei évre?
- A kérdés kicsit összetett, de egy dolgot, a kategóriát mindenképpen tudunk: WRC-vel megyünk majd. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy összeállt a költségvetésünk, így az össze versenyen rajthoz tudunk állni. És a kunkor most jön a dologban, hiszen alapvetően a költségvetésünk úgy néz ki, hogy a Skodára vagyunk meg, tehát az Octavia WRC-vel, amivel 2007-ben versenyeztem, azzal mehetünk. Más háttérrel, de velünk fog részt venni a bajnokságban, ez alatt pedig azt értem, hogy nem a Tagai Tomiék fogják szervizelni, hanem a már jól ismert Profiko csapat. A másik opció szintén WRC, csak fiatalabb és szintén minden futam, de ehhez az kell, hogy az Octavia-t kibéreljék.

- Kicsit tényleg csavaros, de ha jól értem, vagy a sajátoddal mész majd, vagy bérelsz egyet?
- Így van, csak a bérlésnek alapfeltétele, hogy az én autómat ki tudjam adni. Akármelyik opció is lesz idén, az mindenképpen jó dolog, hogy tudjuk biztosan, hogy összeállt az év, és tudunk indulni. Emiatt nagyon optimistán tudom várni a szezont.

- Már biztosan beleástad magad a Nyílt Bajnokság alapkiírásába. Hogy tetszik? Mennyiben változott - ha változott - a helyzetetek tavalyhoz, vagy a korábbi évekhez képest?
- Én mindig amellett voltam, hogy maradjanak a WRC-k. Bár szempont volt, de nem a legfontosabb, hogy mi is ebben a kategóriában mentünk. Inkább azért tartottam fontosnak, mert azt gondolom, hogy kell a látvány, és a kell a show a nézőknek: ugyanúgy szükség van a H csoportra, a Zsigulikra, a VFTS-ekre, a Trabantokra, mint a WRC-kre.
A két bajnokság kiírásával azt gondolom, év közben nem lesz semmiféle probléma: a versenyek a múlt évi szabályozás szerint lesz lebonyolítva. Mindenki ugyanúgy fog menni, a prioritás szerint fogunk rajtolni, illetve a különböző kategóriák ugyanúgy fogják követni egymást, mint eddig. Kicsit az év végén lesz érdekes, mikor két magyar bajnokot avatnak, és addigra az is eldől, hogy melyiknek van inkább létjogosultsága.

- Egyébként a csapat körül minden változatlan?
- Nem, egy nagyon fontos változás lesz még: idén nem Benics Kálmi fog navigálni, hanem Zsiros Gábor. Ez egy abszolút gazdasági döntés volt. Mindenhol egyre nehezebb támogatókat találni, és fogalmazhatok úgy, hogy egyesíteni kellett az erőinket ahhoz, hogy összeálljon az évünk. Gabi fog navigálni, és én nagyon várom az első versenyt. Kálmival nagyon jó viszonyunk maradt, ugyanannyit beszélünk telefonon, mint eddig.

- Gabival mennyire kell összeszoknotok? Ennyi tapasztalattal, ami mindkettőtöknek van, mennyire nehéz összecsiszolódni?
- Ez egy nehéz kérdés, mindkét féltől ugyanannyira függ. Pár napja dőlt csak el, hogy együtt megyünk majd, úgyhogy még csak saccolni sem mernék. Kálmival az első versenytől jó volt az összhang közöttünk, remélem, Gabival is így lesz.


- Idén nem lehet kérdés a cél, ugye?
- Ha mindenki ugyanolyan technikával megy, mint tavaly, mi pedig az Octavia-val, akkor a bajnoki címért versenyeznünk kell, bár lényegesen kevesebb az esélyünk, mint 2008-ban. De ha az autó megbízhatósága javul majd, akkor egy nagyon szép eredményt tudunk majd hozni, és talán még meglepetéssel is szolgálunk majd... 2007-ben az autó erejével és a beállításokkal nem volt gond, annyi volt, hogy nem volt igazán üzembiztos a kocsi. Idén reméljünk, ezen sikerült javítani. Mindamellett természetesen az is a célunk, hogy a nézőknek is autózzunk. Szeretnénk látványos autózással, a durrogós, hangos nagy vassal is tudunk majd a dobogóért küzdeni...

 

Ez a hír most jelenik meg 7160. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k