Optimistán, várakozva
Turán Frici - a szezon előtt
2009-03-07
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
687173123
Napi oldal:
72376
Jelenleg:
1239
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Turán Frici sok dologban biztos az idei évet tekintve, de nem rali lenne, ha nem lennének kérdőjelek...:) Frici mindenesetre optimistán várja az egri szezonkezdetet.

- Eltelt már pár hónap, biztos aludtál jó néhányat 2008-ra: hogy értékeled az előző szezont?
- Nagyon jó évnek értékelem. Olyan lehetőséghez jutottunk a támogatóink által, amire büszkék vagyunk, egyrészt, hogy összejöhetett, másrészt pedig szerintem helytálltunk. Voltak hibáink, ez biztos: ha egy újabb évet mehetnénk a Peugeot-val, biztos hogy sokkal tapasztaltabban másképp menne sok dolog, például a murvákon szerzett defektek tekintetében, amiben szerintem én is ludas vagyok... A bajnoki cím pedig azokon a versenyeken dőlt el. Nagyon jó ellenfelekkel versenyezhettünk, fantasztikus csatákat vívtunk. Az év elején még egy kicsit lassabbak voltunk a többiekhez képest, de szépen fokozatosan azt hiszem, belejöttünk. Nagyon profi háttér volt mögöttünk, mindamellett az év vége nem úgy jött össze, ahogy mi szerettük volna. Nagyon kiszámolt költségvetéssel dolgoztunk, és a gazdasági változások miatt az év utolsó futamán már csak az A-s Mitsubishivel tudtunk menni. Ott is igyekeztünk megtenni mindent - a helytállásunk rendben volt, és egy nagyon jót autóztunk év végén.

-  Mik a tervek az idei évre?
- A kérdés kicsit összetett, de egy dolgot, a kategóriát mindenképpen tudunk: WRC-vel megyünk majd. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy összeállt a költségvetésünk, így az össze versenyen rajthoz tudunk állni. És a kunkor most jön a dologban, hiszen alapvetően a költségvetésünk úgy néz ki, hogy a Skodára vagyunk meg, tehát az Octavia WRC-vel, amivel 2007-ben versenyeztem, azzal mehetünk. Más háttérrel, de velünk fog részt venni a bajnokságban, ez alatt pedig azt értem, hogy nem a Tagai Tomiék fogják szervizelni, hanem a már jól ismert Profiko csapat. A másik opció szintén WRC, csak fiatalabb és szintén minden futam, de ehhez az kell, hogy az Octavia-t kibéreljék.

- Kicsit tényleg csavaros, de ha jól értem, vagy a sajátoddal mész majd, vagy bérelsz egyet?
- Így van, csak a bérlésnek alapfeltétele, hogy az én autómat ki tudjam adni. Akármelyik opció is lesz idén, az mindenképpen jó dolog, hogy tudjuk biztosan, hogy összeállt az év, és tudunk indulni. Emiatt nagyon optimistán tudom várni a szezont.

- Már biztosan beleástad magad a Nyílt Bajnokság alapkiírásába. Hogy tetszik? Mennyiben változott - ha változott - a helyzetetek tavalyhoz, vagy a korábbi évekhez képest?
- Én mindig amellett voltam, hogy maradjanak a WRC-k. Bár szempont volt, de nem a legfontosabb, hogy mi is ebben a kategóriában mentünk. Inkább azért tartottam fontosnak, mert azt gondolom, hogy kell a látvány, és a kell a show a nézőknek: ugyanúgy szükség van a H csoportra, a Zsigulikra, a VFTS-ekre, a Trabantokra, mint a WRC-kre.
A két bajnokság kiírásával azt gondolom, év közben nem lesz semmiféle probléma: a versenyek a múlt évi szabályozás szerint lesz lebonyolítva. Mindenki ugyanúgy fog menni, a prioritás szerint fogunk rajtolni, illetve a különböző kategóriák ugyanúgy fogják követni egymást, mint eddig. Kicsit az év végén lesz érdekes, mikor két magyar bajnokot avatnak, és addigra az is eldől, hogy melyiknek van inkább létjogosultsága.

- Egyébként a csapat körül minden változatlan?
- Nem, egy nagyon fontos változás lesz még: idén nem Benics Kálmi fog navigálni, hanem Zsiros Gábor. Ez egy abszolút gazdasági döntés volt. Mindenhol egyre nehezebb támogatókat találni, és fogalmazhatok úgy, hogy egyesíteni kellett az erőinket ahhoz, hogy összeálljon az évünk. Gabi fog navigálni, és én nagyon várom az első versenyt. Kálmival nagyon jó viszonyunk maradt, ugyanannyit beszélünk telefonon, mint eddig.

- Gabival mennyire kell összeszoknotok? Ennyi tapasztalattal, ami mindkettőtöknek van, mennyire nehéz összecsiszolódni?
- Ez egy nehéz kérdés, mindkét féltől ugyanannyira függ. Pár napja dőlt csak el, hogy együtt megyünk majd, úgyhogy még csak saccolni sem mernék. Kálmival az első versenytől jó volt az összhang közöttünk, remélem, Gabival is így lesz.


- Idén nem lehet kérdés a cél, ugye?
- Ha mindenki ugyanolyan technikával megy, mint tavaly, mi pedig az Octavia-val, akkor a bajnoki címért versenyeznünk kell, bár lényegesen kevesebb az esélyünk, mint 2008-ban. De ha az autó megbízhatósága javul majd, akkor egy nagyon szép eredményt tudunk majd hozni, és talán még meglepetéssel is szolgálunk majd... 2007-ben az autó erejével és a beállításokkal nem volt gond, annyi volt, hogy nem volt igazán üzembiztos a kocsi. Idén reméljünk, ezen sikerült javítani. Mindamellett természetesen az is a célunk, hogy a nézőknek is autózzunk. Szeretnénk látványos autózással, a durrogós, hangos nagy vassal is tudunk majd a dobogóért küzdeni...

 

Ez a hír most jelenik meg 7113. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k