|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() - Nagyon sikeres volt számomra, talán életem legsikeresebb éve és a legszerencsésebb is, mert, nem akarok szerénytelennek tűnni, de azért hozzá kell tenni, hogy nagyon sok szerencse kellett ehhez. Az abszolút második hely az égből hullott az ölünkbe. Szinte csak oda kellett figyelnünk és ügyesen mennünk Szendrőn, hogy ez megmaradjon. Természetesen szeretnénk a következő évben is ilyen jót kihozni magunkból, de azért szerintem ez hiú ábránd. - Melyik volt a kedvenc versenyed és melyik az, amelyiket legszívesebben kitörölnéd, ha egyáltalán van ilyen? - A Hóvirágot kitörölném. Az annyira nekem nem tetsző ralipálya, mondjuk így: nem jön be. A komlói versenyt viszont nagyon szeretem. Pécs környékén nagyon jó versenyezni, nagyon jó pályák vannak. Mondhatom a szendrőit is, de nem csak az eredmény miatt, a Salgó is az egyik kedvenc pályám. De például a gyöngyösi nekem túl széles, túl autópályás. Én szeretem a keskenyebb, erdei utakat inkább, amikből sajnos egyre kevesebb van a versenyeken. - Idén egy darabig két bajnokságban is indultál, aminek meglett az eredménye, hiszen mind a két bajnokságban kedvenc versenyző lettél a közönségszavazáson. Hogy dolgozod fel, hogy viseled a közönségnek ezt a szeretetét? Egyszer már beszélgettünk erről, és akkor azt mondtad, hogy meglepődsz, ha tudják, hogy te ki vagy. Ezek után hogy ért téged, hogy közönség kedvenc lettél nem csak a túrában, hanem a másodosztályban is? ![]() - Annak, hogy a közönség ennyire szeret, lehet köze hozzá, hogy alig van olyan verseny, ahol ne tűnnél fel? Ha van valahol egy kisebb verseny, egy rally sprint vagy egy amatőr futam, akkor te ott általában feltűnsz és nem tudsz meglenni verseny nélkül. Lehet ennek köze a szeretethez, hogy mindenhol látnak? - Lehet, ezt az emberektől kellene megkérdezni, hogy minek köszönhető. Egy biztos: én nagyon szeretek versenyezni, csak hát anyagi okok miatt az ember nem is tud annyit menni, amennyit szeretne. Nekem szerencsém volt, mivel két navigátorral, az ő segítségükkel, valamint a támogatók segítségével csak sikerült mennünk. Bár a Rally2 az csonka év lett az autó miatt. Az injektoros átalakítás után mostanra forrta ki magát, most már merem azt mondani, hogy üzemképes az autó. - Megszámoltad már, hogy összesen hány versenyen indultál 2007-ben? Hány nevezési listán szerepelt a neved? - Rally2-ben három, túrában hét versenyen, az tíz, mentem Komlón, az tizenegy, valamint mentünk a Rába Ringen, meg még Lacházán is mentünk egy "játszós" Zsigulival csak bohóckodni, az összesen 13 verseny, ami hirtelen beugrik. - Olyan, mintha folyamatosan zabszem lenne… :) ![]() - Nem baj, az is jöhet. De egy picit térjünk rá az autóidra. Ugye, neked két autód van. Legutóbb, ha jól tudom, akkor szilveszterkor voltak bevetve és nem volt túl szerencsés számodra az a verseny. Mellesleg, ha ezt is beleszámoljuk, akkor az már tizennégy…:) De mindegy, lényeg, hogy hogy állnak most az autóid. - Csucsu barátomnál van a Zsiguli, aki egy nagyon jó karosszérialakatos és ő próbálja a Zsigulit gatyába rázni a szilveszteri kaland után. Az Ascona pedig Hegedűs Csabi barátomnál van, aki szintén segítségképpen átnézegeti és rendbe rakja. Féltengelyt esztergál, átnézi, milyen bajok vannak az autón, készíti az idényre. Természetesen próbálok neki segíteni én is, amit meg tudok csinálni, azt megcsinálom, de hatalmas segítség, hogy Csabi átnézi az autót és eleve megmondja, hogy mit szerezzek be. Volt egy nagy tervünk, hogy a motorban fejlesztenénk, mert egy kicsit meg van fáradva az Asconában a motor. Úgy áll most a dolog, hogy az első egy-két versenyen marad a tavalyi, az anyagiak miatt nem nagyon tudok nekiállni egy motornak, emiatt csúsztatjuk ezt a kérdést, de meglesz, majd fejlesztünk rajta egy kicsit. - Előfordult már, hogy másodosztályban mentél az Asconával, túrában a VFTS-sel és aztán cseréltél. Idén hogy lesz? - Idén szerintem a tavalyi felállás marad, tehát az Asconával maradunk a túrában, a Lada valószínűleg a másodosztályban. Megpróbálkozunk egy újabb szponzor, illetve támogató belépésével. A Kelly autóalkatrész kereskedés beszáll a versenyzésünkbe. Ők beszállnak a támogatásunkba. Egy Mészáros Laci nevű srác fog mellettem Rally2-ben navigálni és a tavalyi Rally2-es navigátorom, Kiss Józsi valószínűleg a túrában H1-et fogja riogatni egy most épülő autóval. Szerintem elég jó időket fog autózni, ügyes. Ültem már mellette és kellő kilométerrel szerintem jó eredményeket várhatunk tőle. - Túrában marad melletted Attila, ugye? - Igen, nagyon szeretném és bízom benne, hogy neki is úgy jön össze, hogy tud jönni navigálni. Egyelőre a terv ez. Mint tudjuk, sokszor tervezünk, de nem mindig sikerül. - A közönségdíjak kiosztásánál Kővári Barna gyakran úgy hívott: az IFÁ-s. Miért ragasztotta ezt a nevet rád? - Barnus már régóta ismer engem. Még '96-ban, mikor Rally2-ben mentem egy Ladával, Barnus akkor volt a legbolondabb Trabantos, meg szerintem maradt is a köztudatban továbbra is. Egy szakosztályban mentünk és beszélgettünk arról, ki mit csinál. Én akkoriban sofőrködtem, majd később saját vállalkozásomban szennyvíz szippantós IFÁ-k voltak és útépítéseken locsoltunk, szóval nem szippantónak voltak használva. Akkor ragasztotta rám, hogy én vagyok az IFÁ-s. - Mentek a találgatások, hogy te biztos egy IFÁ-t keresztbe raktál egy kanyarban… - Volt ilyen is. Meg teherautóban ültem, akkor is kellően bolond voltam, amikor sofőrként dolgoztam. Most már elmondhatom, ha a volt főnökeim elolvassák, már csak mosolyognak rajta. Ha egy kicsit csúszott az út, a nyergessel is mindenhol lapjával fordultam. Ez nem áll távol tőlem. :) - Van olyan autó, amelyikkel még nem próbáltál keresztben átfordulni egy kanyarban? - Megmondom őszintén, főleg fiatalabb koromban, akármibe beültem, mindennel virtuskodtam egy kicsit. Nem nagyon van ilyen autó. - Mikor kerültél közel az autóversenyzéshez? ![]() - Ez csak egy "rossz duma", hogy nem érdekli már a szponzorokat a rali vagy tényleg ezt érzed? ![]() - Elképzelhetőnek tartod, hogy lesz olyan a közeljövőben, hogy nem fogsz egyáltalán versenyezni? - Szívem szerint úgy érzem, hogy nem, de ehhez sajnos nem csak szív kell, hanem anyagiak is és azt azért már megfogadtam, hogy már mindenáron nem akarok versenyezni. '96-ban mentem mindenáron, a családom itta meg ennek a levét, mert még a családi pótlékot is elversenyeztem. Ezt már nem szabad megtennem. Én még megtenném a hülye agyammal, de nem szabad megtennem. Ennyire önző nem lehetek. A gyerekeimet és a páromat is hagyni kell élni. - Ha már szóba hoztad a családod, beszéljünk egy kicsit arról, hogy ők hogy viszonyulnak hozzád? Tudom, hogy a kisfiad odavan ezért, ő minden versenyeden ott van melletted. Benne látod esetleg, hogy ő folytathatja esetleg azt, amit Te elkezdtél? ![]() - Azt már hallottam, hogy a quaddal már lapjával fordul... - A quaddal nem egyszerűen közlekedik a gyerek, igen. Kimondottan várja a hóesést, nagyon szereti, ha valahol csúszós utat talál. Például most télen, hogy be volt fagyva mellettünk a tó, a tóra járt le quaddal. A nézőket nagyon szereti, akkor megy. Ha nincs néző, annyira nem is érdekli már a dolog. Szerepelni szeret. A ralinál is nagy dopping az embernek, amikor egy kanyarba odaérkezik és teli van nézővel. Egyszer valamelyik navigátorom kérdezte tőlem, hogy muszáj nekem megbolondulnom akkor, ha nézőket látok? Akkoriban tényleg az volt, ha megláttam egy nézőt, akkor megrántottam balra, jobbra a kanyar előtt, ment a riszálás, mert ha nézők vannak, akkor muszáj. De időre autózásnál ezt egyre inkább el kell felejteni, főleg, ha jóval erősebb autókkal nézünk szembe, mert utána nem bírom behozni. Nekünk a kanyarban kell gyorsan menni ahhoz, hogy az egyenesben túl nagy hátrányt ne szedjünk össze. - De ne kanyarodjunk el a családtól. Van még két lányod. Most született Bogi, Betti pedig a nagylány a családban. Betti például hogy van ő a te versenyzéseddel? - Egy időben kijárt az egész család. Jött a párom, Ági is, Betti, Barni. Jöttek, minden versenyen ott voltak általában. Aztán a nagylányom, ahogy a fiúk felé orientálódott a figyelme, egyre ritkábban jött versenyekre. Most más érdekli. Mindenkinél eljön ez az idő is. Őt zavarni nem zavarja. Biztos, hogy valahol büszke rá, de nagyon nem mozog ebbe az irányba. Még jogosítványa sincs, de aztán lehet, hogy ő lesz a jövő női versenyzője. Ha úgy látom, hogy érdemes rá, tőlem viheti az autót. A párom pedig mondta, hogy idén nem lesz nagyon elcsavargás, mert jönnek a Bogival a versenyekre. Ezzel tudatta velem, hogy ő továbbra is ott lesz. Szeret ott lenni. Társaság van. Egy versenyen összeverődik mindenféle ember és tényleg jó barátságok alakulnak ki, segítjük egymást, ha tudjuk. Emiatt is nagyon szimpatikus ez a túra, bár hozzáteszem, hogy nekem a Rally2-ben sem volt olyan jellegű dolog, hogy azt mondhatnám, na, ott már megy a köpködés. Csak hallomásból tudom, hogy később, feljebb már nem annyira segítőkészek. Én még nem voltam úgy, hogy ne kaptam volna valakitől segítséget vagy én ne adtam volna, ha valakinek tudtam segíteni. Ezt látom a többieknél is, hogy ha tudnak, akkor segítenek. Családias ez a túra és ez tetszik. ![]() - Bogi augusztus 3-án született, tehát még nem lesz egyéves, amikor először elvisszük. Végül is már volt a Rába Ringen, amikor a legjobb médiás volt a navigátorom… :) és ott volt. Szilveszterkor is nézőként ott volt, kijött megfagyni. :) - Áginál nagyobb türelmű asszonyt keresve se találhattál volna! - Persze, de szembe ne dicsérjük, mert elbízza magát! :) Valahol szerencsés vagyok, hogy ilyen párt találtam. Sokaknál látom, hogy ebből családi viták és drámák alakulnak ki, hogy verseny, versenyautó, megint egy hétvége. Ő egyszer nem mondta azt nekem, hogy ne szereljek versenyautót. Ha ő úgy látja, hogy én azt csinálom, akkor keres magának más elfoglaltságot a háznál, mindig akad valami feladat. Amikor pedig közös program van, verseny, akkor meg együtt megyünk, együtt örülünk. - Beszéljünk egy kicsit az Asconáról. Terveztetek motorfelújítást, de az ugye idén elmarad. Semmi másban nem változtattok a 2008-as év folyamán? Ez az autó ütőképes lehet majd az idei mezőnyben is? ![]() Ez a hír most jelenik meg 5159. alkalommal
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]()
s t a t i s z t i k á k |