duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Orfű után, Eger előtt…
Ifj. Ranga László - Benkő András
2009-03-19
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807112803
Napi oldal:
269997
Jelenleg:
1234
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Orfűn futottam össze Ranga Lacival és Benkő Andrissal, akikkel a versenyt követően a tavalyi évről és az idei tervekről beszélgettünk:

- Értékeljétek az előző évet!
Minden úgy sikerült, ahogy terveztétek?
Ha a tavalyi évet kell értékelni abszolút felemásak az érzéseink: nagyon nagy reményekkel vágtunk neki a tavalyi évnek mind az új csapatfelállást, mind a magunkkal szembeni elvárásokat illetően, de nem minden úgy sült el, ahogy elképzeltük.
A csapatban való versenyzés sajnos sem a szponzori hátteret nem erősítette, sem az egyéb előnyeit nem tudtuk kiaknázni, ami részben a mi hibánk is. Az eredményeket tekintve azt a célt fogalmaztuk meg, hogy bele akarunk szólni a bajnoki címbe, amire a 2007-es év részeredményei feljogosítottak: nem így lett…

Tovább erősödött a kategória, élesebb lett a verseny és néha a technika is közbeszólt: Egerben a változatos időjárási körülmények mellett jónak értékeltük az N4 5. helyét. Miskolcon nagyon bekezdtünk, aminek egy 2 perces árokjárás és a 11. hely lett az eredménye. Szombathelyen a differenciálmű meghibásodása fosztott meg a jó helyezéstől. Veszprémbe sikerre éhesen érkeztünk, de a túlzott vehemencia eredménye egy "tető" lett, első közös esésünk… Ózdot ki kellett hagynunk, aztán Nyírádon talán még a veszprémi sokkból ébredezve a 6. helyen értünk célba. Végül a Mecsekre minden összeért és a szerencse is mellénk állt: az abszolút 6. és az N csoport 1. helyével életünk legjobb egyéni és közös eredményét értük el.

- Beszéljünk erről bővebben: a versenyt követően volt egy kis kavarodás, először nyertetek, aztán nem és végül igen. Hogy ért ez Benneteket?
Hát igen, üröm az örömben, hogy a győzelemért járó trófeát idén februárban "kézbesítették" ki, így nem tudtuk a dobogón átérezni a siker ízét. A verseny utáni díjkiosztón közölték, hogy a kizárásokat követő fellebbezések miatt nem hirdetnek végeredményt. Na innentől fogva csak különböző háttérinformációkból, pletykákból, fórumokból és néha az MNASZ honlapjáról szereztünk információt a dolgok alakulásáról. Bennünket, mint érintetteket hivatalosan soha nem értesítettek: vicc, hogy nem kevés pénzt és energiát ölsz ebbe a rally-nak hívott sportba és még csak ennyire sem méltatnak. A
lényeg, hogy a kizárásban érintettek az eljárás lebonyolítását támadták és erre alapozták a fellebbezésüket, aminek első körben az adott testület helyt adott, aztán második körben elutasított. Sokan azt hiszik, hogy közünk volt a dologhoz, de ezt a fórumot is szeretnénk kihasználni, hogy kinyilatkoztassuk, mi is csak külső szemlélői voltunk a történéseknek.
A történet másik vetülete, amiről mindenképp beszélni kell, az az N csoport jelene és jövője: mi is támogatjuk azt a kezdeményezést, hogy egyértelművé kell tenni a szabályokat és a kontrollt, hogy azok biztosíthassák az egyenlő feltételekkel történő versenyzést.

- Összeállt 2009?
Sajnos még nem állt össze és pillanatnyilag nem sok esélyt látunk egy teljes szezonhoz. Nem akarunk panaszkodni, hiszen azon szerencsések közé tartozunk, akik az elmúlt 2 évet szinte teljesen végig versenyezhettük és ezért hálásak vagyunk a támogatóinknak. Nem szabad síránkozni, el kell fogadni, hogy ez egy ilyen év lesz és az eddigi támogató cégek számára nem a rally lesz az elsődleges prioritás. A helyzetet tovább nehezíti, hogy Andrissal úgy döntöttünk, nem akarunk senkitől függeni és idéntől önállóan próbáljuk meg előteremteni a versenyzéshez szükséges anyagi hátteret. Ennek ellenére nagyon bizakodóak vagyunk és gőzerővel dolgozunk, hogy minél többet mehessünk és örömet szerezhessünk a szurkolóinknak.

Az autó marad a jól bevált Mitsubishi Lancer EvoIX, amit továbbra is Topp Zoli fog biztosítani a számunkra, aki azon kívül, hogy felkészíti a technikát, egyszerre támogatónk és tanácsadónk is. Ahogy már említettem, a tavalyi csapat megszűnt és idén Turán Frici csapatát erősítjük, akivel a baráti kapcsolaton túl egy közös szponzor is összeköt.
Egerben, ami az egyik kedvencünk, mindenképp menni szeretnénk, amire a hétvégi orfűi rally-sprinttel melegítettünk. A másik kötelező "fellépés" a Mecsek Rally, ahol immár a címvédés lesz a cél… :)
A többi egyelőre kérdőjel, így felmerült (ha már nem tudunk teljes évet menni) néhány külföldi futam lehetősége, ami között van IRC verseny is, ami igazán nagy kihívás lenne. Titkos vágyaink között szerepel egy Super2000-es autó kipróbálása is, de már csak hab lenne a tortán… :)

- Kik a támogatók és mit várnak el Tőletek?
És Ti Magatoktól?
A támogatók egy része megmaradt (Dorsum, Synergon, DuóVill, Bonakontó, Figler), de várhatók újabbak is: nyilvánvalóan minél pozitívabb megjelenést várnak el tőlünk. Ha nagyképűek lennénk, azt mondanánk, elégettek lennénk a Mecsek Rally eredményeivel :), de inkább realisták vagyunk azt mondanánk, hogy egy megbízható autózással az N csoport dobogóra és az abszolút 10-be kerülésre már büszkék lehetnénk. Ahogy az a hétvégén Orfűn is látszott (ahol a licencszesek között igazából mi mentünk N-es autóval) meg tudjuk csipkedni az A-s autókat is. Ha nagyobb léptékű célokat szeretnénk megfogalmazni, akkor azt mondhatnánk, hogy mivel idén éves eredményre jelenleg nincs reális esély, a km és tapasztalatgyűjtés a cél, hogy 2010-re akár egy Super2000-es autóval bizonyíthassunk…
És persze reméljük a jóhangulatú, látványos autózás is belefér, amivel a nézőknek szeretnénk minél izgalmasabb pillanatokat szerezni.

- Tényleg, hogy jött az orfűi indulás?
Mivel az anyagi keretek nem tettek lehetővé egy hosszabb, "igazi" tesztet, úgy döntöttünk, hogy többet érne versenykörülmények között "tesztelni".
Orfűn amúgy is szeretünk menni és régi álmunk vált valóra, hogy egy hófehér, reklámok nélküli autóval versenyezhessünk, hiszen még készül a végleges design. Nagyon jó hangulatú kis verseny kerekedett (gratula Markó Tibinek) Több fajta beállítást tesztelhettünk száraz és vizes körülmények között egyaránt. Az eredményre alapvetően nem figyeltünk, de azért jólesett egy-két kiváló időt is elkönyvelni. Mindenképpen hasznos volt Eger előtt…

- Köszönöm!
Mi is. Viszlát Egerben!

 

Ez a hír most jelenik meg 3799. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k