Orfű után, Eger előtt…
Ifj. Ranga László - Benkő András
2009-03-19
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
687165536
Napi oldal:
64789
Jelenleg:
1543
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Orfűn futottam össze Ranga Lacival és Benkő Andrissal, akikkel a versenyt követően a tavalyi évről és az idei tervekről beszélgettünk:

- Értékeljétek az előző évet!
Minden úgy sikerült, ahogy terveztétek?
Ha a tavalyi évet kell értékelni abszolút felemásak az érzéseink: nagyon nagy reményekkel vágtunk neki a tavalyi évnek mind az új csapatfelállást, mind a magunkkal szembeni elvárásokat illetően, de nem minden úgy sült el, ahogy elképzeltük.
A csapatban való versenyzés sajnos sem a szponzori hátteret nem erősítette, sem az egyéb előnyeit nem tudtuk kiaknázni, ami részben a mi hibánk is. Az eredményeket tekintve azt a célt fogalmaztuk meg, hogy bele akarunk szólni a bajnoki címbe, amire a 2007-es év részeredményei feljogosítottak: nem így lett…

Tovább erősödött a kategória, élesebb lett a verseny és néha a technika is közbeszólt: Egerben a változatos időjárási körülmények mellett jónak értékeltük az N4 5. helyét. Miskolcon nagyon bekezdtünk, aminek egy 2 perces árokjárás és a 11. hely lett az eredménye. Szombathelyen a differenciálmű meghibásodása fosztott meg a jó helyezéstől. Veszprémbe sikerre éhesen érkeztünk, de a túlzott vehemencia eredménye egy "tető" lett, első közös esésünk… Ózdot ki kellett hagynunk, aztán Nyírádon talán még a veszprémi sokkból ébredezve a 6. helyen értünk célba. Végül a Mecsekre minden összeért és a szerencse is mellénk állt: az abszolút 6. és az N csoport 1. helyével életünk legjobb egyéni és közös eredményét értük el.

- Beszéljünk erről bővebben: a versenyt követően volt egy kis kavarodás, először nyertetek, aztán nem és végül igen. Hogy ért ez Benneteket?
Hát igen, üröm az örömben, hogy a győzelemért járó trófeát idén februárban "kézbesítették" ki, így nem tudtuk a dobogón átérezni a siker ízét. A verseny utáni díjkiosztón közölték, hogy a kizárásokat követő fellebbezések miatt nem hirdetnek végeredményt. Na innentől fogva csak különböző háttérinformációkból, pletykákból, fórumokból és néha az MNASZ honlapjáról szereztünk információt a dolgok alakulásáról. Bennünket, mint érintetteket hivatalosan soha nem értesítettek: vicc, hogy nem kevés pénzt és energiát ölsz ebbe a rally-nak hívott sportba és még csak ennyire sem méltatnak. A
lényeg, hogy a kizárásban érintettek az eljárás lebonyolítását támadták és erre alapozták a fellebbezésüket, aminek első körben az adott testület helyt adott, aztán második körben elutasított. Sokan azt hiszik, hogy közünk volt a dologhoz, de ezt a fórumot is szeretnénk kihasználni, hogy kinyilatkoztassuk, mi is csak külső szemlélői voltunk a történéseknek.
A történet másik vetülete, amiről mindenképp beszélni kell, az az N csoport jelene és jövője: mi is támogatjuk azt a kezdeményezést, hogy egyértelművé kell tenni a szabályokat és a kontrollt, hogy azok biztosíthassák az egyenlő feltételekkel történő versenyzést.

- Összeállt 2009?
Sajnos még nem állt össze és pillanatnyilag nem sok esélyt látunk egy teljes szezonhoz. Nem akarunk panaszkodni, hiszen azon szerencsések közé tartozunk, akik az elmúlt 2 évet szinte teljesen végig versenyezhettük és ezért hálásak vagyunk a támogatóinknak. Nem szabad síránkozni, el kell fogadni, hogy ez egy ilyen év lesz és az eddigi támogató cégek számára nem a rally lesz az elsődleges prioritás. A helyzetet tovább nehezíti, hogy Andrissal úgy döntöttünk, nem akarunk senkitől függeni és idéntől önállóan próbáljuk meg előteremteni a versenyzéshez szükséges anyagi hátteret. Ennek ellenére nagyon bizakodóak vagyunk és gőzerővel dolgozunk, hogy minél többet mehessünk és örömet szerezhessünk a szurkolóinknak.

Az autó marad a jól bevált Mitsubishi Lancer EvoIX, amit továbbra is Topp Zoli fog biztosítani a számunkra, aki azon kívül, hogy felkészíti a technikát, egyszerre támogatónk és tanácsadónk is. Ahogy már említettem, a tavalyi csapat megszűnt és idén Turán Frici csapatát erősítjük, akivel a baráti kapcsolaton túl egy közös szponzor is összeköt.
Egerben, ami az egyik kedvencünk, mindenképp menni szeretnénk, amire a hétvégi orfűi rally-sprinttel melegítettünk. A másik kötelező "fellépés" a Mecsek Rally, ahol immár a címvédés lesz a cél… :)
A többi egyelőre kérdőjel, így felmerült (ha már nem tudunk teljes évet menni) néhány külföldi futam lehetősége, ami között van IRC verseny is, ami igazán nagy kihívás lenne. Titkos vágyaink között szerepel egy Super2000-es autó kipróbálása is, de már csak hab lenne a tortán… :)

- Kik a támogatók és mit várnak el Tőletek?
És Ti Magatoktól?
A támogatók egy része megmaradt (Dorsum, Synergon, DuóVill, Bonakontó, Figler), de várhatók újabbak is: nyilvánvalóan minél pozitívabb megjelenést várnak el tőlünk. Ha nagyképűek lennénk, azt mondanánk, elégettek lennénk a Mecsek Rally eredményeivel :), de inkább realisták vagyunk azt mondanánk, hogy egy megbízható autózással az N csoport dobogóra és az abszolút 10-be kerülésre már büszkék lehetnénk. Ahogy az a hétvégén Orfűn is látszott (ahol a licencszesek között igazából mi mentünk N-es autóval) meg tudjuk csipkedni az A-s autókat is. Ha nagyobb léptékű célokat szeretnénk megfogalmazni, akkor azt mondhatnánk, hogy mivel idén éves eredményre jelenleg nincs reális esély, a km és tapasztalatgyűjtés a cél, hogy 2010-re akár egy Super2000-es autóval bizonyíthassunk…
És persze reméljük a jóhangulatú, látványos autózás is belefér, amivel a nézőknek szeretnénk minél izgalmasabb pillanatokat szerezni.

- Tényleg, hogy jött az orfűi indulás?
Mivel az anyagi keretek nem tettek lehetővé egy hosszabb, "igazi" tesztet, úgy döntöttünk, hogy többet érne versenykörülmények között "tesztelni".
Orfűn amúgy is szeretünk menni és régi álmunk vált valóra, hogy egy hófehér, reklámok nélküli autóval versenyezhessünk, hiszen még készül a végleges design. Nagyon jó hangulatú kis verseny kerekedett (gratula Markó Tibinek) Több fajta beállítást tesztelhettünk száraz és vizes körülmények között egyaránt. Az eredményre alapvetően nem figyeltünk, de azért jólesett egy-két kiváló időt is elkönyvelni. Mindenképpen hasznos volt Eger előtt…

- Köszönöm!
Mi is. Viszlát Egerben!

 

Ez a hír most jelenik meg 3756. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k