SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Orfű után, Eger előtt…
Ifj. Ranga László - Benkő András
2009-03-19
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773883190
Napi oldal:
53822
Jelenleg:
833
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Orfűn futottam össze Ranga Lacival és Benkő Andrissal, akikkel a versenyt követően a tavalyi évről és az idei tervekről beszélgettünk:

- Értékeljétek az előző évet!
Minden úgy sikerült, ahogy terveztétek?
Ha a tavalyi évet kell értékelni abszolút felemásak az érzéseink: nagyon nagy reményekkel vágtunk neki a tavalyi évnek mind az új csapatfelállást, mind a magunkkal szembeni elvárásokat illetően, de nem minden úgy sült el, ahogy elképzeltük.
A csapatban való versenyzés sajnos sem a szponzori hátteret nem erősítette, sem az egyéb előnyeit nem tudtuk kiaknázni, ami részben a mi hibánk is. Az eredményeket tekintve azt a célt fogalmaztuk meg, hogy bele akarunk szólni a bajnoki címbe, amire a 2007-es év részeredményei feljogosítottak: nem így lett…

Tovább erősödött a kategória, élesebb lett a verseny és néha a technika is közbeszólt: Egerben a változatos időjárási körülmények mellett jónak értékeltük az N4 5. helyét. Miskolcon nagyon bekezdtünk, aminek egy 2 perces árokjárás és a 11. hely lett az eredménye. Szombathelyen a differenciálmű meghibásodása fosztott meg a jó helyezéstől. Veszprémbe sikerre éhesen érkeztünk, de a túlzott vehemencia eredménye egy "tető" lett, első közös esésünk… Ózdot ki kellett hagynunk, aztán Nyírádon talán még a veszprémi sokkból ébredezve a 6. helyen értünk célba. Végül a Mecsekre minden összeért és a szerencse is mellénk állt: az abszolút 6. és az N csoport 1. helyével életünk legjobb egyéni és közös eredményét értük el.

- Beszéljünk erről bővebben: a versenyt követően volt egy kis kavarodás, először nyertetek, aztán nem és végül igen. Hogy ért ez Benneteket?
Hát igen, üröm az örömben, hogy a győzelemért járó trófeát idén februárban "kézbesítették" ki, így nem tudtuk a dobogón átérezni a siker ízét. A verseny utáni díjkiosztón közölték, hogy a kizárásokat követő fellebbezések miatt nem hirdetnek végeredményt. Na innentől fogva csak különböző háttérinformációkból, pletykákból, fórumokból és néha az MNASZ honlapjáról szereztünk információt a dolgok alakulásáról. Bennünket, mint érintetteket hivatalosan soha nem értesítettek: vicc, hogy nem kevés pénzt és energiát ölsz ebbe a rally-nak hívott sportba és még csak ennyire sem méltatnak. A
lényeg, hogy a kizárásban érintettek az eljárás lebonyolítását támadták és erre alapozták a fellebbezésüket, aminek első körben az adott testület helyt adott, aztán második körben elutasított. Sokan azt hiszik, hogy közünk volt a dologhoz, de ezt a fórumot is szeretnénk kihasználni, hogy kinyilatkoztassuk, mi is csak külső szemlélői voltunk a történéseknek.
A történet másik vetülete, amiről mindenképp beszélni kell, az az N csoport jelene és jövője: mi is támogatjuk azt a kezdeményezést, hogy egyértelművé kell tenni a szabályokat és a kontrollt, hogy azok biztosíthassák az egyenlő feltételekkel történő versenyzést.

- Összeállt 2009?
Sajnos még nem állt össze és pillanatnyilag nem sok esélyt látunk egy teljes szezonhoz. Nem akarunk panaszkodni, hiszen azon szerencsések közé tartozunk, akik az elmúlt 2 évet szinte teljesen végig versenyezhettük és ezért hálásak vagyunk a támogatóinknak. Nem szabad síránkozni, el kell fogadni, hogy ez egy ilyen év lesz és az eddigi támogató cégek számára nem a rally lesz az elsődleges prioritás. A helyzetet tovább nehezíti, hogy Andrissal úgy döntöttünk, nem akarunk senkitől függeni és idéntől önállóan próbáljuk meg előteremteni a versenyzéshez szükséges anyagi hátteret. Ennek ellenére nagyon bizakodóak vagyunk és gőzerővel dolgozunk, hogy minél többet mehessünk és örömet szerezhessünk a szurkolóinknak.

Az autó marad a jól bevált Mitsubishi Lancer EvoIX, amit továbbra is Topp Zoli fog biztosítani a számunkra, aki azon kívül, hogy felkészíti a technikát, egyszerre támogatónk és tanácsadónk is. Ahogy már említettem, a tavalyi csapat megszűnt és idén Turán Frici csapatát erősítjük, akivel a baráti kapcsolaton túl egy közös szponzor is összeköt.
Egerben, ami az egyik kedvencünk, mindenképp menni szeretnénk, amire a hétvégi orfűi rally-sprinttel melegítettünk. A másik kötelező "fellépés" a Mecsek Rally, ahol immár a címvédés lesz a cél… :)
A többi egyelőre kérdőjel, így felmerült (ha már nem tudunk teljes évet menni) néhány külföldi futam lehetősége, ami között van IRC verseny is, ami igazán nagy kihívás lenne. Titkos vágyaink között szerepel egy Super2000-es autó kipróbálása is, de már csak hab lenne a tortán… :)

- Kik a támogatók és mit várnak el Tőletek?
És Ti Magatoktól?
A támogatók egy része megmaradt (Dorsum, Synergon, DuóVill, Bonakontó, Figler), de várhatók újabbak is: nyilvánvalóan minél pozitívabb megjelenést várnak el tőlünk. Ha nagyképűek lennénk, azt mondanánk, elégettek lennénk a Mecsek Rally eredményeivel :), de inkább realisták vagyunk azt mondanánk, hogy egy megbízható autózással az N csoport dobogóra és az abszolút 10-be kerülésre már büszkék lehetnénk. Ahogy az a hétvégén Orfűn is látszott (ahol a licencszesek között igazából mi mentünk N-es autóval) meg tudjuk csipkedni az A-s autókat is. Ha nagyobb léptékű célokat szeretnénk megfogalmazni, akkor azt mondhatnánk, hogy mivel idén éves eredményre jelenleg nincs reális esély, a km és tapasztalatgyűjtés a cél, hogy 2010-re akár egy Super2000-es autóval bizonyíthassunk…
És persze reméljük a jóhangulatú, látványos autózás is belefér, amivel a nézőknek szeretnénk minél izgalmasabb pillanatokat szerezni.

- Tényleg, hogy jött az orfűi indulás?
Mivel az anyagi keretek nem tettek lehetővé egy hosszabb, "igazi" tesztet, úgy döntöttünk, hogy többet érne versenykörülmények között "tesztelni".
Orfűn amúgy is szeretünk menni és régi álmunk vált valóra, hogy egy hófehér, reklámok nélküli autóval versenyezhessünk, hiszen még készül a végleges design. Nagyon jó hangulatú kis verseny kerekedett (gratula Markó Tibinek) Több fajta beállítást tesztelhettünk száraz és vizes körülmények között egyaránt. Az eredményre alapvetően nem figyeltünk, de azért jólesett egy-két kiváló időt is elkönyvelni. Mindenképpen hasznos volt Eger előtt…

- Köszönöm!
Mi is. Viszlát Egerben!

 

Ez a hír most jelenik meg 3788. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k