Orfűn kezdődik a 2017-es rali szezon
Infók a szabályváltozásokról, az extra teszt lehetőségéről és a verseny részleteiről
2017-03-01
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
567030794
Napi oldal:
104429
Jelenleg:
2254
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
 
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a negyedik futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
318
2.
Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
3. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
257
4. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
238
5. Budai Csaba
Ford Fiesta R5 MkII
214
6. Kasza Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
213
7. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
205
8. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
202
9. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
186
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
az ötödik futam után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
106
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
95
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
77
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
49
5. Takamoto K. Toyota Yaris WRC
48
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
44
7. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
30
8. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
24
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
22
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
három futam után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
98
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
86
3. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
59
5.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
50
6.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
47
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
35
8. Német Lackó
Citroën C3 R5
28
9. Bodolai László
Ford Fiesta MkII R5
24
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
három futam után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Szöllösi Roland
BMW
52
3. Ráti Gergö
Ford Escort MkII
32
4. Alberti Szabolcs
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
5. Tomas Kukucka
Mitsubishi Lancer Evo VI
27
6.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
27
7. Bartha Aurél
Honda Civic
27
8. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
26
9. Szilágyi Patrik
BMW
25
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
két futam után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
29
2.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
21
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
16
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
3
7. Schubert Isván
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat
 

 
Sokadik éve nyitja a rali szezont az orfűi A123 Teszt Rallye, ahol idén is az RRC Kupáért folyik majd a küzdelem. Az idei verseny részleteiről, a MARB-os szabályváltozásokról és a Licencesek Extra teszt lehetőségéről kérdeztük Markó Tibor rendezőt. 
 
Még mielőtt elkezdtük volna a beszélgetést, külön kérted, hogy térjünk ki a szabályváltozások versenyzőket érintő gyakorlati hatásaira is. Szerinted ennyire jelentősek a változások, hogy szükséges külön kihangsúlyozni némelyiket?
A jelenlegi helyzet – ha PC választ kell adnom – akkor: összetett. Ugyanis a szabályok tartalma már önmagában is elég jelentős, ami azonban a helyzetet tovább nehezíti, az a megfelelő időzítés hiánya, a felkészülésre adott irreálisan kevés idő. Egy rendező vagyok a többi közül, nem vagyok sportvezető, sem szabályalkotó. Éppen ezért nem szeretnék fogadatlan prókátorként fellépni. Ugyanakkor szükségét érzem annak, hogy ha már így alakult, a jelenlegi helyzetben segítsük a versenyzők boldogulását, legalább a hozzáállásunkkal, együtt.    
 
Konkretizáld, kérlek!
Azt gondolom, hogy nagyot hibázik az aki a MARB-ot egyszerűen a „nagy rali” kisebb leképezésének gondolja. Mert egész egyszerűen: nem az! Ez a téves szemlélet idézhette elő ezt az előnytelen helyzetet, amibe most sok MARB versenyző és a sorozat is került. Ez a szemlélet vezet ahhoz, hogy a sportvezetők nem értik, hogy „mi a bajuk a marbosoknak” a szabályokkal, a versenyzők pedig nem értik, hogy „miért gurult el a szövetség gyógyszere”. A MARB-osok tulajdonképpen „külföldiek” ebben a számukra idegen közegben, más nyelvet beszélnek. Ezek után hiábavaló az új szabályokat 5 centiről az arcukba ordítani túlzott artikulációval, mert ezt ugyan úgy nem fogják érteni, de azt érzik, hogy ez a hozzáállás nem kedves és érthetően zokon is veszik. Mindez további indulatokat, sértődést és dacot szül, ami senkinek sem jó. 

orfun_kezdodik_a_2017-es_rali_szezon_2
 
Mi a megoldás?
A megfelelő időzítés – lett volna – a legfontosabb. Mindenkinek meg kell értenie, hogy a MARB az nem „kis nagy-rali”! A MARB az egy amatőr sorozat, ami megfelelően szabályozott és biztonságos környezetet kell, hogy biztosítson a 80%-ban kvázi „konyhapénzből” versenyző sporttársak számára. Az amatőrök esetében meghatározó és jelentős anyagi terhet jelentő szabályváltozásokat igen is megfelelően „szájbarágós” módon kell kommunikálni legalább 4-5 hónappal (egy téli szünettel) a bevezetésük előtt. Miért? Mert legtöbbjükre ez jelentős anyagi terhet ró! Ha a szabályalkotó tudja, hogy mi a terve, akkor már novemberben, a szezon végén meg lehet jelentetni egy hivatalos kiáltványt pl. a nagyobb horderejű technikai változásokról, vagy jelentősebb általános szabályváltozásokról. Erre a felvetésemre kapom a választ, hogy de ez+az benne volt a tavalyi ARVSZ-ben. Igen, a fele. Az benne volt. De tisztelettel kérem a szabályalkotókat, hogy fogják egy picit az amatőrök kezét! Ha novemberben kiadnak egy hivatalos közleményt a konkrét bevezetésre kerülő változásokról, mintegy figyelem felkeltőként, azzal legalább reális esélyt kapnak a MARB-os versenyzők arra, hogy aki tud és akar, az eleget tegyen az új előírásoknak. Esélyt kap arra, hogy utána járjon, megszervezze, megcsinálja, legyártassa, megrendelje, és legfőképpen megfinanszírozza, kifizesse. Ezzel szemben 32 nappal az első verseny előtt jelentek meg az új előírásokat konkrétan megfogalmazó szabályok, azaz, az ARVSZ. Köszi. 
 
Akkor segítsünk! Még bő 2 hét van az idénynyitó versenyig. Aki indulni tud és szeretne annak milyen jelentősebb változásokra kell odafigyelnie?
Két részre bontanám a választ. A versenyzőkre vonatkozó előírásokra és a versenyautóra vonatkozó előírásokra. A versenyzőkre vonatkozó fontos szabályváltozásokról felsorolásszerűen:

1. a MARB versenyen való induláshoz vagy MNASZ rali licence, vagy MARB igazolvány megléte kötelező,

2. MARB igazolványt kizárólag az MNASZ elektronikus felületén lehet megigényelni,

3. a MARB igazolványt legkésőbb 2017. 03. 15. (szerda) 12:00h-ig kell megigényelnie annak a versenyzőnek, aki a MARB orfűi évadnyitó versenyén részt akar venni,

4. a MARB igazolvány igényléséhez be kell szerezni egy érvényes sportorvosi igazolást, amely igazolja, hogy „versenyzésre alkalmas állapot”-ot. A dokumentumot fel kell tölteni az MNASZ e-felületén a megfelelő helyre (ez még nem működik),

5. a MARB igazolvány igénylésekor sikeres szabályismereti e-vizsgát kell tennie az igénylőnek az MNASZ e-felületén (2017.03.02-től aktív!) – ehhez ismerned kell a 2017. évi ARVSZ tartalmát (a MARB-os e-vizsga ingyenes),

6. MARB igazolvány igényléséhez az igazolvány árát banki átutalással ki kell fizeti az MNASZ részére, legkésőbb 2017. 03. 16-ig. Az összeg: 2.500,-Ft. Az átutalás igazolása legyen a versenyzőnél,

7. az A123 Teszt Rallye adminisztratív átvételén – amennyiben még nincs 2017-re érvényes plasztik kártya kivitelű MARB versenyzői igazolványa és/vagy MNASZ Rallye licence a versenyzőnek, be kell mutatnia a MARB versenyzői igazolvány sikeres megigénylését igazoló dokumentumot és az átutalás tényét igazoló dokumentumot.
Összefoglalva: 2017. 03. 15., 12:00h-ig az MNASZ e-felületen, adatok megadása, szabályismereti vizsga, fénykép feltöltése, sportorvosi igazolás feltöltése és az igazolvány díjának átutalása. Fontos változás, hogy a verseny helyszínén nincs mód az igazolványigénylésre és kiváltására! Kizárólag az előzetes „e-ügyintézés” a megoldás. 

orfun_kezdodik_a_2017-es_rali_szezon_3
 
A közösségi médiában és általában is sokkal nagyobb a felzúdulás a technikai oldal változásai kapcsán…
Érthetően, hiszen ez a nehezebb és drágább része a változásoknak, és alig maradt rá idő a szezonnyitóig. A változások alapja, hogy az idei évben bevezetésre kerül az MNASZ MARB Gépkönyv. Ez a gépkönyv kötelező, és egyébként az SP rendszánhoz is megfelelő. A technikai szabályok változásának főbb pontjai:

1. az MNASZ Technikai Bizottsága (ATB) által kiállított gépkönyv alapkövetelménye a MARB rendezvényeken versenyzőként történő részt vételnek. Ennek hiányában az érintett versenyzőnek rajtengedély nem adható,

2. gépkönyv kiállításához szükséges 1db 9x13 cm-es, teljesalakos, színes fénykép a versenyautóról. A fotót a technikai átvételen kell leadni az autót ellenőrző technikai átvevőnek,

3. az A123 Teszt Rallye Sprint esetében FAKULTATÍV ADMINISZTRATÍV ÁTVÉTELLEL egybekötött MARB GÉPKÖNYVEZÉST szervezünk 2017. március 17. (péntek) 15:00 – 20:00h között a pécsi ATI épületében (Pécs, Hengermalom u. 4.), 

4. A pénteki gépkönyvezést és adminisztratív átvételt sikerrel teljesítő versenyzők a szombati napon a technikai átvételt az úgy nevezett „GYORS SORBAN” teljesíthetik (akár szerelőik megbízásával) és csak a pályabejárás és az esti rajtszámosztás marad részükre feladatként. A gépönyvezésekre kötelező az előzetes regisztráció: atb@mnasz.hu.

Az MNASZ MARB gépkönyv megszerzésének feltételei:

a versenyjármű meg kell, hogy feleljen az ARVSZ 2017 szabálykönyvben megtalálható technikai szabályoknak,

a versenyzőnek megfelelő dokumentummal igazolnia kell a versenyjármű tulajdonjogát vagy, használatának jogszerűségét kölcsönadási szerződéssel,

a versenyzőnek rendelkeznie kell, vagy ki kell váltania a versenyjárművének megfelelő homológ lapot – további info és homológlap igénylés: atb@mnasz.hu

a biztonsági bukókeret (bukócső) eredetét igazoló certifikát
További információ a technikai jellegű kérdéseket illetően: atb@mnasz.hu
 
És a versenyzők ruházatának tekintetében mi változott?
A versenyzők biztonsági felszereléseire vonatkozó, 2017. évi MNASZ előírások – vázlatosan:
Versenyzők ruházata és bukósisakjai a Technikai szabályzat I. melléklete szerint:
bukósisak: minimum lejárt homológ (min. piros címkés)
overáll: minimum lejárt homológ (min.: az FIA 1986-os szabványa)
maszk: homológ (!)
alsóruházat, zokni: homológ (!)
kesztyű: minimum lejárt homológ (navigátorok számára nem kötelező)
cipő: minimum lejárt homológ,
Érvényesített – technikai szabályok által előírt méretű – tűzoltó-készülék,
elakadásjelző háromszög + egészségügyi csomag (e.ü. doboz),
Áramtalanítókapcsoló használat közben,
további felszerelések az autók belterében:
ülés: minimum lejárt homológ (5 évnél nem régebben lejárt hom.)
biztonsági öv: minimum lejárt homológ (5 évnél nem régebben lejárt homológ)
bukókeret: FIA előírások szerinti méretekkel, anyagokkal és kivitellel
az egyéb felszerelések és berendezések működőképessége a technikai szabályzat rendelkezései szerint
 
És a szezonnyitó versenyig még hol lesz MNASZ gépkönyvezés?
Ezt a kérdést az MNASZ ATB szabályozza és az ezzel kapcsolatos információkat az mnasz.hu weboldalon publikálják. Az orfűi TESZT Rallye-ra vonatkozóan egyeztettünk az ATB-vel és az alábbiak szerint lesz lehetőség a gépkönyvezésre:
  
MNASZ és MNASZ MARB gépkönyvezési lehetőségek:
2017. március 17. (péntek) 09:00 – 12:00h
Hidas, Iparterület Hrsz: 094/18
 
2017. március 17. (péntek) 15:00 – 20:00h – kizárólag MARB gépkönyvezés
ATI – Pécs, Hengermalom u. 4.
 
2017. március 18. (szombat) 09:00 – 16:00h
ATI – Pécs, Hengermalom u. 4.
 
Beszéljünk egy kicsit a versenyről is. Ha jól emlékszem, az idei a tízedik orfűi ralis évkezdet! 
Bizony! Ez a tízedik alkalom! Az elmúlt egy évtized együttműködéséért köszönettel tartozom az autósport iránt elkötelezett Orfű település lakóinak és Kajdy Zita Polgármester Asszony vezette testületnek, valamint Abaligetnek és a hosszú évek óta hűséges támogatóinknak. …és persze a főszereplő versenyzőknek, valamint a lebonyolításban részt vevő csapattagoknak, sportbíróknak is. 
 
Azt tudjuk – már 10 éve! :o) – hogy ha amatőr szezonnyitó, akkor Orfű. De ezen a versenyen minden évben jelentős számú és színvonalas összetételű Licences is szokott indulni. Idén mi várható?
A verseny alapvetése, hogy a MARB mezőny indulói a főszereplők, hiszen számukra ez egy kőkemény bajnoki futam. Ugyanakkor a Licences versenyzők jelenlétükkel tovább színesítik a versenyt és emelik annak színvonalát, egy szóval: örülünk nekik! Megtisztelő, hogy már nem egy alkalommal nálunk, ezen a versenyen mutatkozott be a magyar közönség előtt egy-egy új autó, új típus, vagy versenyzőpáros. Az utóbbi években mindig volt a kínálatban több, komoly „nagy autó”, a Mitsubishiktől kezdve, a WRC-ken át, az R5-ig. Az előrejelzések alapján ez idén sem lesz másként, és több élversenyző is ellátogat hozzánk adott esetben új autójával. Sőt! Külön programmal készülünk a Licencesek számára.

orfun_kezdodik_a_2017-es_rali_szezon_4
 
Meglepetés?
Igen, de azért elmondom. A Licences versenyzők számára kialakítottunk egy „csomagot”. A Licencesek számára egy komplett TESZT-té alakítottuk a hétvégét. Szombaton ugyanis egy külön helyszínen, egy 3,0km-es szakaszon biztosítunk számukra TESZT lehetőséget rendkívül kedvező áron. Szombaton tehát külön teszt, vasárnap pedig a Teszt Rallye várja a Licenceseket. Azt is kiemelném, hogy az orfűi eseményen jelen lesznek az MNASZ hivatalos versenyabroncs forgalmazói is, azaz, a Pirelli és a Hankook.
 
Csak a versenyről nem beszéltünk... Mi vár az érdeklődőkre?
Már pénteken lesz lehetőség az adminisztratív átvétel megoldására és az itiner átvételre a gépkönyvezéssel egy helyen és időben: 15:00 – 20:00h között az ATI-ban (Pécs, Hengermalom u. 4. – ezúton is köszönöm Jovánovics Jánosnak!)
Szombaton 10:30-tól adminisztratív átvétel az orfűi Rácz Tanyán és 11:00-től technikai átvétel az orfűi Panoráma Campingben. Szombaton este 19:00h-kor lesz a versenyzői eligazítás és a rajtszám osztás. Vasárnap pedig reggeltől estig verseny. Az Orfű – Abaliget – Orfű szakaszt 3x az „A” irányban, majd 2x a „B” irányban teljesítik a versenyzők. Aki versenyzett már az orfűi teszt versenyen minden bizonnyal visszavágyik ide, aki még nem, éppen itt az ideje, hogy kipróbálja! :o)
 
Változás a pályában?
Az is lesz! A szabályok változása okán kevesebb lassító lesz, mint az elmúlt 2 évben. Így jóval élvezetesebb lesz a gyorsasági!
 
Nevezési határidők?
Az előnevezési határidő 2017. március 8. (szerda). Eddig a határidőig egy fokkal olcsóbb a nevezés. Amennyiben marad még szabad hely, szombaton, az adminisztratív átvételen lehet majd a helyszínen nevezni 15:30-16:30h között.
 
Tervezett időjárás?
Száraz, csapadékmentes, kora tavaszi napsütés gyenge északi-, északnyugati széllel. A hőmérséklet maximuma elérheti a 15C fokot. Ez a tervünk.
 
…és ha havazik?
Akkor még nagyobb lesz a mosoly a versenyzők és a nézők arcán! …de nem fog!

 

Ez a hír most jelenik meg 5254. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1415 16 17 181920
21 22 23 24252627
28 29 30 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15 16 1718
2021.06.24-26.

részletes infóink


2021.06.24-27.

részletes infóink


2021.07.03-04.

részletes infóink


2021.07.16-18.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k