LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Öröm és egy cseppnyi hiányérzet: ez volt a Róma Rali
Pontszerzőként kezdte nemzetközi szereplését Vincze Ferenc és Németh Gergely
2024-07-31
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770191302
Napi oldal:
138693
Jelenleg:
951
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_1

Öröm és egy cseppnyi hiányérzet: ez volt a Róma Rali

Az Európa-bajnoki értékelés 13. helyén, pontszerzőként kezdte nemzetközi szereplését Vincze Ferenc és Németh Gergely, de az értékes eredmény ellenére a párosban maradt egy kis hiányérzet.

Kilenc hónap kihagyás után, idén először ülhetett versenyautóba a regnáló magyar bajnok Vincze Ferenc, aki Rómában, az Európa-bajnokság idei ötödik futamán állt rajthoz Németh Gergellyel és a tavalyi Skoda Fabia Evóval. A több mint negyven Rally2-es autó között végül az ERC-értékelés 13. helyét szerezték meg, de a szép eredmény mellett azért maradt bennük egy kis „mi lett volna, ha…” érzés is…

„Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl! Óriási melegben, kőkemény szakaszokon autóztunk, és elképesztően erős mezőnyben kellett helytállnunk úgy, hogy sok idő nem volt felvenni a ritmust a hosszú kihagyás után” – mesélte Vincze Ferenc.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_2

„Alapvetően elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, viszont egy kis hiányérzet maradt bennünk. A futam elején még én is kicsit darabosan vezettem, kissé érződött a kilométerhiány, de úgy gondolom, hogy ahogy haladtunk előre, úgy tudtam ezt levetkőzni és újra formába lendülni. Az első napon azonban egy fékprobléma nehezítette az életünket: a hosszú szakaszon beesett a fékpedál, a pálya utolsó részén már szinte csak a kézifékkel tudtunk lassulni, így elég sok másodpercet elveszítettünk. A csapat megpróbálta orvosolni a problémát, a második körben már jobb volt a helyzet, de ott sem volt tökéletes minden” – magyarázta a pilóta.

A páros így szombat este az ERC-értékelés 17. helyén állt, de a tiszta szakaszokon egyre javuló tempót mutatott – innen próbáltak meg feljebb kapaszkodni vasárnap.

„Másnap jól indítottunk, tényleg kezdtünk ráérezni, és közeledtünk az elejéhez, de a hosszú szakaszt sajnos nekünk kivették az első körben, a másodikban pedig ismét előjött a szombati fékprobléma. Úgy beesett a pedál, hogy még a power stage-en sem volt megfelelő a fékhatás, úgyhogy megint nem volt az igazi a tempónk. Ráadásul a hosszú szakaszon a kézifékünk sem oldott le, illetve mind a négy kereket egyszerre fogta meg, így pedig nem tudtunk elfordulni egy hajtűben, tolatnunk kellett, amivel megint sok időt veszítettünk. A gondjainkat tetézte, hogy utólag ehhez az időhöz igazították az átlagidőnket is az első kör hosszú szakaszán, úgyhogy halmozottan hátrányos helyzetbe kerültünk…” – tekintett vissza Németh Gergely.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_3

Így végül a 13. helyen zárták a római ERC-futamot, és az utolsó körben kétszer is befértek már a legjobb tíz közé – így volt ez a power stage-en is, úgyhogy összességében jó szájízzel zárták a hétvégét.

„Nem lehetünk elégedetlenek, hiszen hiba nélkül, karcmentes autóval teljesítettük életünk első külföldi ERC-futamát, és úgy gondolom, hogy az elért eredménnyel nem kell szégyenkeznünk. Természetesen szerettünk volna előrébb végezni, de nem feltétlenül a helyezés volt számunkra a lényeg, hiszen az a mezőny erősségétől, létszámától függ – azt pedig látni kell, hogy ez most egészen extrém erős mezőny volt. Látható az eredményekből, hogy hasonló időkkel, hasonló tempóval a korábbi években a legjobb tíz között lehetett végezni, még tavaly is ez volt a helyzet, most azonban mindez már nem volt elég ehhez. A lényeg számunkra a kilométerenkénti lemaradás volt a legjobb eredményhez képest, és a hiányérzet igazából abból fakad, hogy ezt most egészen pontosan nem tudtuk megmérni amiatt, hogy hátráltattak minket az említett nehézségek. Nem tudjuk, hogy pontosan mennyivel lehettünk volna közelebb, ha minden rendben van technikai fronton, de ebben a hétben számunkra most ennyi volt. Boldogok vagyunk amiatt, hogy célba értünk, hogy teljesítettük a versenyt, és hogy helytálltunk egy ennyire erős mezőnyben” – összegzett Vincze.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_4

„Az ember mindig jobbat szeretne, mindig jobbat remél, ezért vagyunk autóversenyzők, ha nem így állnánk hozzá, akkor nem is lenne értelme beülnünk az autóba. Így a 13. hellyel természetesen sosem lehetünk teljesen elégedettek, de azt gondolom, hogy tiszta a lelkiismeretünk, hiszen mindent megtettünk, ami most ebben a helyzetben tőlünk telt. Nagyon élveztük a versenyt, a fizikai és mentális megterhelés ellenére végig remek volt a hangulat az autóban, és örülök, hogy elmondhatom: pontokat szereztünk a római ERC-futamon” – zárta gondolatait Németh.

A páros szeretne még 2024-ben rajthoz állni az Európa-bajnokságon, de az egyelőre még kérdéses, hogy melyik versenyen lesz erre lehetősége.

Kövessétek Vincze Ferencet a Facebookon is: https://www.facebook.com/VinczeFerko

Ez a hír most jelenik meg 864. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k