Öröm és egy cseppnyi hiányérzet: ez volt a Róma Rali
Pontszerzőként kezdte nemzetközi szereplését Vincze Ferenc és Németh Gergely
2024-07-31
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763447780
Napi oldal:
58630
Jelenleg:
847
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_1

Öröm és egy cseppnyi hiányérzet: ez volt a Róma Rali

Az Európa-bajnoki értékelés 13. helyén, pontszerzőként kezdte nemzetközi szereplését Vincze Ferenc és Németh Gergely, de az értékes eredmény ellenére a párosban maradt egy kis hiányérzet.

Kilenc hónap kihagyás után, idén először ülhetett versenyautóba a regnáló magyar bajnok Vincze Ferenc, aki Rómában, az Európa-bajnokság idei ötödik futamán állt rajthoz Németh Gergellyel és a tavalyi Skoda Fabia Evóval. A több mint negyven Rally2-es autó között végül az ERC-értékelés 13. helyét szerezték meg, de a szép eredmény mellett azért maradt bennük egy kis „mi lett volna, ha…” érzés is…

„Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl! Óriási melegben, kőkemény szakaszokon autóztunk, és elképesztően erős mezőnyben kellett helytállnunk úgy, hogy sok idő nem volt felvenni a ritmust a hosszú kihagyás után” – mesélte Vincze Ferenc.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_2

„Alapvetően elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, viszont egy kis hiányérzet maradt bennünk. A futam elején még én is kicsit darabosan vezettem, kissé érződött a kilométerhiány, de úgy gondolom, hogy ahogy haladtunk előre, úgy tudtam ezt levetkőzni és újra formába lendülni. Az első napon azonban egy fékprobléma nehezítette az életünket: a hosszú szakaszon beesett a fékpedál, a pálya utolsó részén már szinte csak a kézifékkel tudtunk lassulni, így elég sok másodpercet elveszítettünk. A csapat megpróbálta orvosolni a problémát, a második körben már jobb volt a helyzet, de ott sem volt tökéletes minden” – magyarázta a pilóta.

A páros így szombat este az ERC-értékelés 17. helyén állt, de a tiszta szakaszokon egyre javuló tempót mutatott – innen próbáltak meg feljebb kapaszkodni vasárnap.

„Másnap jól indítottunk, tényleg kezdtünk ráérezni, és közeledtünk az elejéhez, de a hosszú szakaszt sajnos nekünk kivették az első körben, a másodikban pedig ismét előjött a szombati fékprobléma. Úgy beesett a pedál, hogy még a power stage-en sem volt megfelelő a fékhatás, úgyhogy megint nem volt az igazi a tempónk. Ráadásul a hosszú szakaszon a kézifékünk sem oldott le, illetve mind a négy kereket egyszerre fogta meg, így pedig nem tudtunk elfordulni egy hajtűben, tolatnunk kellett, amivel megint sok időt veszítettünk. A gondjainkat tetézte, hogy utólag ehhez az időhöz igazították az átlagidőnket is az első kör hosszú szakaszán, úgyhogy halmozottan hátrányos helyzetbe kerültünk…” – tekintett vissza Németh Gergely.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_3

Így végül a 13. helyen zárták a római ERC-futamot, és az utolsó körben kétszer is befértek már a legjobb tíz közé – így volt ez a power stage-en is, úgyhogy összességében jó szájízzel zárták a hétvégét.

„Nem lehetünk elégedetlenek, hiszen hiba nélkül, karcmentes autóval teljesítettük életünk első külföldi ERC-futamát, és úgy gondolom, hogy az elért eredménnyel nem kell szégyenkeznünk. Természetesen szerettünk volna előrébb végezni, de nem feltétlenül a helyezés volt számunkra a lényeg, hiszen az a mezőny erősségétől, létszámától függ – azt pedig látni kell, hogy ez most egészen extrém erős mezőny volt. Látható az eredményekből, hogy hasonló időkkel, hasonló tempóval a korábbi években a legjobb tíz között lehetett végezni, még tavaly is ez volt a helyzet, most azonban mindez már nem volt elég ehhez. A lényeg számunkra a kilométerenkénti lemaradás volt a legjobb eredményhez képest, és a hiányérzet igazából abból fakad, hogy ezt most egészen pontosan nem tudtuk megmérni amiatt, hogy hátráltattak minket az említett nehézségek. Nem tudjuk, hogy pontosan mennyivel lehettünk volna közelebb, ha minden rendben van technikai fronton, de ebben a hétben számunkra most ennyi volt. Boldogok vagyunk amiatt, hogy célba értünk, hogy teljesítettük a versenyt, és hogy helytálltunk egy ennyire erős mezőnyben” – összegzett Vincze.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_4

„Az ember mindig jobbat szeretne, mindig jobbat remél, ezért vagyunk autóversenyzők, ha nem így állnánk hozzá, akkor nem is lenne értelme beülnünk az autóba. Így a 13. hellyel természetesen sosem lehetünk teljesen elégedettek, de azt gondolom, hogy tiszta a lelkiismeretünk, hiszen mindent megtettünk, ami most ebben a helyzetben tőlünk telt. Nagyon élveztük a versenyt, a fizikai és mentális megterhelés ellenére végig remek volt a hangulat az autóban, és örülök, hogy elmondhatom: pontokat szereztünk a római ERC-futamon” – zárta gondolatait Németh.

A páros szeretne még 2024-ben rajthoz állni az Európa-bajnokságon, de az egyelőre még kérdéses, hogy melyik versenyen lesz erre lehetősége.

Kövessétek Vincze Ferencet a Facebookon is: https://www.facebook.com/VinczeFerko

Ez a hír most jelenik meg 854. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k