ŐSZI LADA TALÁLKOZÓ - 2025.10.19. - Mogyoród, Autós Mozi
Öröm és egy cseppnyi hiányérzet: ez volt a Róma Rali
Pontszerzőként kezdte nemzetközi szereplését Vincze Ferenc és Németh Gergely
2024-07-31
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
791205629
Napi oldal:
160493
Jelenleg:
1428
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_1

Öröm és egy cseppnyi hiányérzet: ez volt a Róma Rali

Az Európa-bajnoki értékelés 13. helyén, pontszerzőként kezdte nemzetközi szereplését Vincze Ferenc és Németh Gergely, de az értékes eredmény ellenére a párosban maradt egy kis hiányérzet.

Kilenc hónap kihagyás után, idén először ülhetett versenyautóba a regnáló magyar bajnok Vincze Ferenc, aki Rómában, az Európa-bajnokság idei ötödik futamán állt rajthoz Németh Gergellyel és a tavalyi Skoda Fabia Evóval. A több mint negyven Rally2-es autó között végül az ERC-értékelés 13. helyét szerezték meg, de a szép eredmény mellett azért maradt bennük egy kis „mi lett volna, ha…” érzés is…

„Nagyon nehéz versenyen vagyunk túl! Óriási melegben, kőkemény szakaszokon autóztunk, és elképesztően erős mezőnyben kellett helytállnunk úgy, hogy sok idő nem volt felvenni a ritmust a hosszú kihagyás után” – mesélte Vincze Ferenc.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_2

„Alapvetően elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel, viszont egy kis hiányérzet maradt bennünk. A futam elején még én is kicsit darabosan vezettem, kissé érződött a kilométerhiány, de úgy gondolom, hogy ahogy haladtunk előre, úgy tudtam ezt levetkőzni és újra formába lendülni. Az első napon azonban egy fékprobléma nehezítette az életünket: a hosszú szakaszon beesett a fékpedál, a pálya utolsó részén már szinte csak a kézifékkel tudtunk lassulni, így elég sok másodpercet elveszítettünk. A csapat megpróbálta orvosolni a problémát, a második körben már jobb volt a helyzet, de ott sem volt tökéletes minden” – magyarázta a pilóta.

A páros így szombat este az ERC-értékelés 17. helyén állt, de a tiszta szakaszokon egyre javuló tempót mutatott – innen próbáltak meg feljebb kapaszkodni vasárnap.

„Másnap jól indítottunk, tényleg kezdtünk ráérezni, és közeledtünk az elejéhez, de a hosszú szakaszt sajnos nekünk kivették az első körben, a másodikban pedig ismét előjött a szombati fékprobléma. Úgy beesett a pedál, hogy még a power stage-en sem volt megfelelő a fékhatás, úgyhogy megint nem volt az igazi a tempónk. Ráadásul a hosszú szakaszon a kézifékünk sem oldott le, illetve mind a négy kereket egyszerre fogta meg, így pedig nem tudtunk elfordulni egy hajtűben, tolatnunk kellett, amivel megint sok időt veszítettünk. A gondjainkat tetézte, hogy utólag ehhez az időhöz igazították az átlagidőnket is az első kör hosszú szakaszán, úgyhogy halmozottan hátrányos helyzetbe kerültünk…” – tekintett vissza Németh Gergely.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_3

Így végül a 13. helyen zárták a római ERC-futamot, és az utolsó körben kétszer is befértek már a legjobb tíz közé – így volt ez a power stage-en is, úgyhogy összességében jó szájízzel zárták a hétvégét.

„Nem lehetünk elégedetlenek, hiszen hiba nélkül, karcmentes autóval teljesítettük életünk első külföldi ERC-futamát, és úgy gondolom, hogy az elért eredménnyel nem kell szégyenkeznünk. Természetesen szerettünk volna előrébb végezni, de nem feltétlenül a helyezés volt számunkra a lényeg, hiszen az a mezőny erősségétől, létszámától függ – azt pedig látni kell, hogy ez most egészen extrém erős mezőny volt. Látható az eredményekből, hogy hasonló időkkel, hasonló tempóval a korábbi években a legjobb tíz között lehetett végezni, még tavaly is ez volt a helyzet, most azonban mindez már nem volt elég ehhez. A lényeg számunkra a kilométerenkénti lemaradás volt a legjobb eredményhez képest, és a hiányérzet igazából abból fakad, hogy ezt most egészen pontosan nem tudtuk megmérni amiatt, hogy hátráltattak minket az említett nehézségek. Nem tudjuk, hogy pontosan mennyivel lehettünk volna közelebb, ha minden rendben van technikai fronton, de ebben a hétben számunkra most ennyi volt. Boldogok vagyunk amiatt, hogy célba értünk, hogy teljesítettük a versenyt, és hogy helytálltunk egy ennyire erős mezőnyben” – összegzett Vincze.

orom_es_egy_cseppnyi_hianyerzet_4

„Az ember mindig jobbat szeretne, mindig jobbat remél, ezért vagyunk autóversenyzők, ha nem így állnánk hozzá, akkor nem is lenne értelme beülnünk az autóba. Így a 13. hellyel természetesen sosem lehetünk teljesen elégedettek, de azt gondolom, hogy tiszta a lelkiismeretünk, hiszen mindent megtettünk, ami most ebben a helyzetben tőlünk telt. Nagyon élveztük a versenyt, a fizikai és mentális megterhelés ellenére végig remek volt a hangulat az autóban, és örülök, hogy elmondhatom: pontokat szereztünk a római ERC-futamon” – zárta gondolatait Németh.

A páros szeretne még 2024-ben rajthoz állni az Európa-bajnokságon, de az egyelőre még kérdéses, hogy melyik versenyen lesz erre lehetősége.

Kövessétek Vincze Ferencet a Facebookon is: https://www.facebook.com/VinczeFerko

Ez a hír most jelenik meg 908. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
13141516171819
20 21 22 23242526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k