Örömautózás Pécsen
Herczig Norbi interjú a TAXI4 Budapest Rallye után
2013-10-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
753196020
Napi oldal:
111585
Jelenleg:
1347
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

oromautozas_pecsen_1

Herczig Norbiék 7 szakaszon autóztak második időt. Egy gyorsasági volt csak a Budapest Rallye-n, ahol nem a terveknek megfelelően tudtak szerepelni: egy defekt miatt bent hagytak a szakaszon 2 percet, és ez a magyar bajnokságban ezen a futamon két helyet is jelentett...

Nehéz lehetett úgy tesztelni a versenyre, hogy nem ismertétek a pályákat.
Valóban nem volt könnyű. Szerencsére a pályabejárós videó a teszt előtt érkezett. A három pályából az egyiket tudtuk fixen, a másik két pálya jellegéről is kaptunk információt a rendezőtől.
Ezekből az információkból kellett megoldanunk az autó beállítását, de szerencsére jól sikerült.

Aztán egy prológgal kezdődött a verseny, ahol nem volt időmérés…
Nagyon jó volt ez így!
Már beszélgettünk korábban erről: egy ilyen prológon az a fontos, hogy a látványra menjen mindenki. Ha csak úgy időre kocsizunk, akkor az még nem annyira vészes, de ha bele is számít az értékelésbe, akkor elveszti a látványát. Így szerintem igazán jó volt: itt aztán tényleg mindenki meghúzta a kéziféket és tényleg mindenki látványosan ment.

oromautozas_pecsen_2

Nagyon sok olyan emberrel futottam össze a prológon, akiket évek óta nem láttam raliversenyen, pedig tudom, hogy szereti ezt a sportot.
Én is ugyanezt tapasztaltam! Sok olyan arccal találkoztam, akik kimaradtak az utóbbi években. Biztos vagyok benne, hogy Budapest és a prológ hozta ki őket újra.
Ahogy a verseny előtt is mondtam, nagy szüksége van a hazai rallysportnak a Budapest Rallye-ra! Ebben a fővárosközpontú országban fontos, hogy legyen a központban és legyen központban egy ilyen rendezvény!
Nagyon bízom benne, hogy úgy tudtunk eljönni akár Szentendréről, akár a Műjégről, hogy ez tetszett és remélem, hogy jövőre újra mehetünk.

A prológ után másnap hosszú nap várt Rátok… Korán kellett kelni és majdnem este 8-kor volt a céldobogó és addig elég sok minden történt… Milyen volt?
Számítottunk egy nagyon kicsit arra, - és ezt most minden nagyképűség nélkül mondom - hogy az erdei pályákra jó lesz az autónk és mi is jók leszünk. Beigazolódott, amiben titkon reménykedtünk.
Hat gyorsasági szakasz után fél perc hátránnyal voltunk a második helyen, és ebből a hátrányból 20-22 másodpercet a lábatlani gyorsaságin szedtünk össze, ami szerintem jó eredmény a Szuper2000-es autóval.
Igorral pályafutásunk újabb szakaszához érkeztünk, ahol bebizonyosodott az, hogy jól összerázódtunk, hiszen teljesen ismeretlen pályákon tudtunk már az elején jó időket autózni. 
A csapat is újra jelesre vizsgázott, hiszen a BRR tökéletes taktikát talált ki nekünk a beállítások terén és ez teljesen sült! Újra bebizonyosodott, hogy mennyire jó ilyen profi csapattal dolgozni.

oromautozas_pecsen_3

Aztán jött egy defekt, ami nem jött jól.
Sosem jön jól!
Nagyon kritikus vagyok magammal szemben és őszintén gondolom, hogy defektet lehet kapni és szerezni. Általában az első kerekekre szerezni szokta az ember, a hátsóra kapja.
Miskolc Rally-n volt defektünk az első kerékre és azt tudtam is, hogy hol szereztem. Pontosan tudtam, hogy hol hibáztam.
Most nagyon sokszor végigmentem a pályán fejben, azon a részen, ahol összeszedtük ezt a defektet, de egyszerűen nincs meg, hogy hol kaptuk. Próbálom keresni a hibát, ahol esetleg nagyon lementem a tőre, de nem volt ilyen. Voltak kövek a pályán, de azokat általában megközöltük és az autó haspáncélján landoltak. Nem tudom hol szedtük össze. Egyszer csak azt éreztük, hogy egy balos kanyarban alig tudunk befordulni, a gyors rajtja után három kilométerrel. Onnantól még egy kilométert tudtunk a gumival együtt menni, de aztán az is lerepült, és onnan már csak a felni dolgozott. Hálás vagyok a Sorsnak és a Jó Istennek, hogy kibírta és le tudtunk jönni a felnin. Akár szét is robbanhatott volna, vagy széttörik, és akkor sokkal nagyobb bajban vagyunk. Az is igaz, hogy próbáltam nem forszírozni a tempót, próbáltunk vigyázni rá.

oromautozas_pecsen_4

Szerintem sokan elszomorodtak, mikor nem a második helyen értetek célba.
Annyira jó érzés úgy versenyezni, hogy érzed: drukkolnak Neked. Mindenkinek szeretném megköszönni az a támogatást, biztatást, amit az egész verseny alatt kaptunk a szurkolóktól, a sportbíróktól, a versenyzőtársaktól és az egész szakmától!

Hogy álltok most?
Azt számoltuk, ha azon a helyen tudunk bejönni, ahol autóztunk végig a versenyen, akkor egy pont hátránnyal állhatnánk a pécsi verseny rajtjához és ott tényleg rajtunk múlik, hogy ki a bajnok.
Jelen pillanatban már nem csak rajtunk múlik, számunkra nincs más, mint ahogy tavaly is tettük: felkészülünk tisztességgel, és egy örömautózást csinálunk a lehető legjobb eredménnyel és a többit a sorsra bízzuk.


magabiztos_gyozelem_1
 >> a páros eredményei a TAXI4 Budapest Rallye-n <<

 

oromautozas_pecsen_5

Ez a hír most jelenik meg 3849. alkalommal
Share |
Budapest • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
TAXI4 Budapest Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06 070809
10 11 12 13141516
171819 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
03 04 05 06 07 0809
2025.02.14-18.

részletes infóink

2025.02.13-16.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k