SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Örömautózás vérkomolyan
2009-ben is lesz ERC
2009-02-01
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
773883341
Napi oldal:
53973
Jelenleg:
820
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Az Euro Rally Challenge tavaly indult útjára. Nagyon népszerű lett rögtön a kiírása alapján, hiszen egyrészt minden autó elindulhat itt, a WRC-ktől az igazán patinás H-s autókig. A sorozat az FIA-tól független, holland kezdeményezés, ami az idén sem áll le. 2008-ban, három országban, hat futam került megrendezésre, idén már Európa-szerte 18 rendező jelezte, hogy szívesen látná egy futam erejéig a mezőnyt. A befutó szintén hat verseny lett, immáron hat különböző országban. Tavaly Hollandiában, Belgiumban és Németországban rendeztek két-két futamot, idén ezek mellé csatlakozott Olaszország, Dánia és Franciaország.

A versenyek nem önállóan, hanem az adott ország egy-egy futamához csatlakozva zajlanak, ami együtt jár azzal, hogy a mezőnynek mindig igazodnia kell a befogadó országok szabályzatához - ám van, amikor kivételt tesznek az országok. Németországban ugyanis az ottani szövetség már betiltotta a WRC-k versenyzését, az ERC mezőnnyel azonban kivételt tesznek: ezen a betétfutamon rajthoz állhatnak a nézők egyik nagy kedvencei.

Népszerűségét nem csak a versenyzőknek szervezett bulik, a családias hangulat és a ralis szívet megdobogtató pályák jelentik, hanem a komor anyagiak is. Például a kiírás szerint a nevezés a sorozatra 300 Euro, amit visszafizetnek, ha a versenyző elindul a hatból legalább öt versenyen. De ennél még sokkal érdekesebb dolgokat is mesélt az ERC-ről Hodula Misi, aki tavaly úgy döntött, ennek a sorozatnak a futamain próbál szerencsét. Vele beszélgettünk a májusban második évadát kezdő bajnokságról.

- Miért választottad ezt a sorozatot?
- Tavaly január környékén fedeztem fel, és már a kiírás szimpatikus volt, és megmondom őszintén, kihívásként értékeltem a dolgot, lévén nem a megszokott magyar pályákon versenyezhetünk, hanem teljesen idegen környezetben.

- Tavaly minden futamon elindultál?
- Nem tudtam sajnos mindegyiken menni, csak három futamon indultam.
- Idén mind szerepel a naptáradban?
- Igen, és idén valóban hat futam lesz, csak annyiban változott, hogy hat különböző országba megyünk majd. Belgiumban kezdünk, az nagyon szimpatikus verseny lesz, aztán lesz egy német, egy olasz, egy dán, egy holland és egy francia futam. Természetesen tervezem mindegyiket, most gőzerővel dolgozunk, nem is gondolkodom idén magyarországi szereplésben, most csak az ERC-re koncentrálunk. Meglátjuk, mennyit tudunk ebből megvalósítani - csak az anyagiakon múlik minden.

- Akkor beszéljünk magáról a versenyről, a sorozatról. Ugyanúgy, péntektől vasárnapig zajlik egy-egy futam?
- Nem minden esetben. Ez a belga futam, amivel kezdünk, majdnem úgy zajlik, mint itthon egy RTE futam. Tavaly itt 16 szakaszt, 4 gyorsaságin. Csütörtökön voltak az átvételek, pénteken reggel pályabejárás, minden pályán mentünk négyet. Péntek este már elkezdődött a verseny, és szombaton már vége is lett. Viszont ha a kilométert nézem, majdnem annyit megyünk szinte egy nap alatt, mint egy magyar bajnoki futamon, egy teljes hétvégén - kivéve az össztávot, mert itt általában 300 kilométer az össztáv, ebből 150-160 a gyorsaságik hossza.

- Hány nevező van egy-egy versenyen?
- Az ERC-ben tavaly körülbelül 30-an voltunk, de nem ennyien körözgetünk, mert benne vagyunk ugye az adott ország bajnoki mezőnyében is, amik pedig nemzetközi, nyílt versenyek is, kvázi betétfutamként szerepel az ERC. Tehát összességében egy 120-140 fős mezőnyben indulunk, és mindig az adott ország szabályaihoz kell tartanunk magunkat.

- Az ERC honlapján visszatérő momentum, hogy a versenyek végén és a szezon végén nagy buli várja az indulókat. Valóban ekkora hangsúlyt kap itt a buli?
- Igen, buli mindig van. Mi ugyan nem voltunk minden verseny végin, és a szezont lezárón sem, de kaptunk meghívót és több e-mailt, hogy menjünk. Ahogy a fotókat néztem, és ahogy hallottam, ezek mindig nagyon jól sikerültek.

- Ezek szerint talán fontosnak érzik a rendezők, hogy egy baráti hangulatú, igazán a szórakozásról szóló sorozatban vehessetek részt?
- Szerintem igen.
Mesélek valamit: a sorozat egyik főkoordinátora, az egyik nagy, 4-5 WRC-t indító csapatának egy magas beosztású tagja is. Az első futamunkon, Belgiumban nem volt annyi felnink, mint gumink, és bajban voltunk, hogy kihez menjünk gumizni. Ettől a koordinátortól kértem tanácsot, hogy oldjuk meg. Azt mondta, nyugodtan gumizzunk, kinyitották nekünk a nagy VB-s Scania buszt, még azt is megkérdezték, hogy kell-e gumis ember, maradjon-e ott velünk. Mondtuk, nem, de este tízig dolgozhattunk a buszukban, a szerszámaikkal. Nem tudom, ezt itthon, vagy bárhol máshol meg tudnám-e tenni, valamelyik nagyobb csapattal - kint így álltak a dologhoz.

- …most már kezdem érteni, miért tetszik ez neked ennyire…
- Igen, az egész nagyon pozitív. El kéne mesélnem az egész ottani hangulatot, mindent, de ezt szavakba nem nagyon lehet önteni. Egyszer el kéne jönnie mindenkinek, hogy megtapasztalhassa ezt, mert ez teljesen más. A rendezők hozzáállása a legfantasztikusabb: szintén Belgiumban történt, hogy az átvételen kérdezték, hogy honnan jöttem. Mondtam, Magyarországról. Erre direkt ezért legyártattak még egy serleget, amit külön megkaptunk azért, hogy az első magyar indulók vagyunk - pedig nem is tudták, hogy célba fogunk érni. De mondok még valamit. A verseny végén a nevezési díjunk felét visszaadták, hogy hozzájáruljanak az 1400 kilométeres útiköltségünkhöz. És ugyanezen a versenyen volt, hogy egy kötelező reklám nem szerepelt a versenykiírásban. Megkérdezték, hogy ettől függetlenül feltesszük-e, mondtuk, hogy természetesen, és erre adtak még 150 Euro-t. Ha nem tesszük fel, nem gond, csak akkor nem adnak pénzt... Kapásból az adminisztratívon kaptam 350 Euro-t... Folyamatosan ilyen sztorikat tudnék mesélni, minden versenyről, amin ott voltam.

- A távolságok, a szállások, és minden ellenére tehát anyagilag jobban megéri neked most kint versenyezni?
- Nem mondom, hogy olcsóbb, de nem is drágább. De a nevezési díj éppen a fele a magyarországinak - amiből ugye a felét még vissza is adja a rendező, ha úgy van.

- Korábban már említetted, hogy elég sokat beszélsz a rendezőséggel. Nem került szóba, hogy ezt a hat országot, a hat futamot bővíteni akarják?
- Említettem már, bár csak e-mail-ben, hogy akár Magyarország is otthont adhatna egy ilyen futamnak, de őszinte leszek: addig nem akarom erőltetni a dolgot, amíg Magyarországon nem rendeződnek a sorok. Amint a magyar rali újra ott lenne, ahol volt korábban, és picivel több pozitívum lenne, rögtön és mindenféleképpen hajtani akarom a dolgot.

- Az ERC egy elég fiatal sorozat, tavaly indult...
- Igen. Németországban idén tiltották be teljesen a WRC-ket. Viszont nekünk lesz ott futamunk, és ezért külön erre a versenyre engedélyezte a német szövetség, hogy itt mehetnek WRC-k majd, sőt, az ottani WRC-k is csatlakozhatnak. Ezért ezt a futamot például arrébb is tették a naptárukban - ezt mind-mind az ERC miatt. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy sokan rögtön megkedvelték, vagy látnak benne fantáziát.

- Az FIA-nak mennyire van befolyása a sorozatra?
- Tudtommal az égadta egy világon semmi - lévén a WRC-k betiltása és a versenyeztetése egy égisz alatt összeegyeztethetetlen volna. Amennyire én tudom, az ERC rendezősége saját maga alapította ezt a sorozatot, és ehhez keresték meg az országokat, rendezőket, akik hajlandók befogadni őket, mint betétfutamokat. De egyébként ezek nyílt futamok, tehát Belgiumban megkaptam a pontomat, és az értékelésemet az ERC-ért, a belga bajnoki futamért, a nemzetközi abszolútért, mindenért. Nem úgy volt, mint nálunk, hogy ha idejött valaki, akkor oké, hogy kapott serleget, viszont nem számított bele sehová.

- Idén ugyanúgy indulsz - autóban, csapatban semmi változás nem lesz?
- De, annyi, hogy végre talán sikerül A-ssá varázsolni. Az N-es lengéscsillapítókat és a fékrendszerünket le szeretném cserélni.

- Nem kevés ez a hat verseny egy évben?
- Ha a kilométereket nézed, ahová utazunk, akkor nem, és tulajdonképpen minden hónapra jut egy.

- Élményre gondolok, a versenyzés élményére...
- De, úgy mindenféleképpen többet igényelnék, de ha itthon mennék, akkor sem tudnék több futamon elindulni - sőt, lehet, hogy ennyin sem.
- Bármilyen autóval el lehet indulni?
- Igen. Minden eddigi létező kategóriában lehet versenyezni, sőt, most lesz a meglévő R3-asok mellett egy R2 is, amiről küldtek már e-mailt, de még nem mélyültem el benne. Belgiumban például a H csoport nagyon erős: 20 darab MK1-es, MK2-es Fordok, gyári autók. Ha a magyar H csoport rajongók kimennének, ott cigánykerekeznének attól, amit ezek a Fordok, az Asconák és Manták művelnek kint - az öcsém szinte meg is tette...:)

- A szabályok lehetővé tennék, hogy akár Ladával is lehessen indulni?
- Igen, bár a rendező országokkal egyeztetni kell, de tudok olyan hazai Ladásról, aki érdeklődik az ERC iránt. De a szabályok ugye mindig az adott országtól függenek: a belgáknál olyan dolgokat tehetnék az autómba, amilyeneket akarok, mert ott az A csoport annyira nyitott. Ellenben Hollandiában és Németországban nagyon FIA követők, ott sokkal szigorúbbak a szabályok, amiket be is kell tartani. Ennek ellenére mondok valamit: ERC-ben nincs óvás, csak papíron. Képzeld el, hogy ott van a szervizparkban két rivális WRC csapat egymással szemben. Egyszer csak felugrik a Skodás csapat, hónuk alá csapnak 4 féltengelyt, és elrohannak. Aztán jönnek vissza, széttört féltengelyekkel, és mutogatják a szervizben, hogy "hú, most voltunk kicserélni 30 kilométerrel odébb, ezt nézd meg, hogy széttört!" Mutogatják egymásnak - és senki nem óv meg senkit. Itt nem vérre megy a játék...

A sorozat nevezési zárlata:
2009. március 1.
További információk: http://www.eurorallychallenge.eu/

Az ERC idei versenynaptára:

Május 22-23: Sezoens Rally - Bocholt (BE)
Június 12-13: Thüringen Rallye - Pössneck (DE)
Július 3-4: Rally del Casentino - Bibbiena (IT)
Szeptember 4-5: KDAK Rally - Odense (DK)
Szeptember 18-19: Hellendoorn Rally - Hellendoorn (NL)
Október 2-4: Rallye Le Touquet Pas-de-Calais - Touquet (FR)

Ez a hír most jelenik meg 5046. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k