OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság
Évadnyitó és Tesztverseny egyben
Március, Orfű, Grepton Kupa. A rali sorozatok közül idén is - a már OSJECKO névvel fémjelzett - Rallye Sprint Bajnokság indul elsőként. Az egyik főszervezővel, Markó Tiborral beszélgettünk az idei évről, újdonságokról, és az idénynyitó a GREPTON Kupáról.
Nem lehet nem észrevenni, hogy kibővült a sorozat neve.
Az idei esztendő első, és rendkívül meghatározó változása, hogy kiemelt partnerre lelt a sorozat, így a neve hivatalosan: OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság. Remélem, hogy a kapcsolat partnerünk és a sorozat számára is meghatározó és sikeres lesz. Amennyiben így alakul, a későbbiekben már nem kell majd "súgnom", hogy az OSJECKO Horvátország legtradicionálisabb söre, azaz az "első horvát sör", hiszen ez már mindenki számára egyértelmű lesz.
Milyen további újdonságokat tartogat az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság : az idei évben?
Továbbra is kiemelt szempont, hogy fejlődjünk, és hogy előrukkoljunk újdonságokkal. Az elmúlt tíz év alatt kialakított háttér már megfelelő alapot képez a bajnokság színvonalas lebonyolításához, így az idei évben nem az alapokat, hanem a Versenyzőinknek nyújtott "szolgáltatás" minőségét szeretnénk több ponton is finomabbra csiszolni. Ez további finomhangolást, meghatározó részletet érint, amelytől azt várjuk, hogy a Versenyző valóban "Versenyzőnek" érezze magát. Törekvésünk már az első versenyen tapasztalható lesz, megmutatkozik majd többek között a grandiózus, több ezer embert vonzó komlói prológon, vagy a színvonalas, "nagy versenyeket" idéző műsorfüzet megjelenésében. Az is fontos, hogy a tervezett fejlesztések ellenére, a sokat emlegetett gazdasági hanyatlás okán sem változtak a nevezési díjak, és a sorozat továbbra is az első igazi lépcső maradhat a rallye világában. Talán nem szemérmes a kijelentés, de nem alaptalan: az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság továbbra sem kínál mást, mint egy eredeti ötletekre épített, profi színvonalon szervezett, és kitűnő, valódi múlttal rendelkező pályákon bonyolított bajnokságot az ország legerősebb sprint mezőnyével.
A versenynaptárban szerepel a Baranya Kupa is…
Nyitunk a Sprintesek felé, és az idei évben az Országos Bajnoki mezőnyök mellett belekóstolhatnak azok is a hamisítatlan "nagy ralis feeling"-be, akik szűkös költségvetésük okán egyéb esetben nem engedhetik meg maguknak az ilyen típusú versenyeket.
Ez azt jelenti, hogy bárki nevezhet a Baranya Kupára?
Talán így kicsit túlzó, de tulajdonképpen igen. A cél az, hogy kis hazánk amatőr sorozatainak vitézei az alapvető és vonatkozó sprintes szabályok betartásával részt tudjanak venni egy olyan versenyen, ahol Prológ és három különböző gyorsasági szakasz várja Őket, persze a sprintes pénztárcához igazítva. Két olyan versenynapot kínálunk, ahol nem lesz ideje unatkozni senkinek, hiszen reggeltől - estig a versenyautóban ülve, minden percet pontosan beosztva élvezheti szeretett sportját a Versenyző.
Már csak párat kell aludni, és kezdődik a szezon!
Az évadnyitó GREPTON KUPA a Mecsek Rallye népszerű orfűi pályája, közel 8km hosszú, tökéletes minőségű aszfalt, gyönyörű környezetben, az idei évben komlói Prológgal. Fontos kiemelnem, hogy az időpontja okán (2010. március 13-14.) kitűnő teszt lehetőség a Rallye1, Rallye2, RTE és a Historic Bajnokság versenyzői számára az egri nyitány előtt. Ennek megfelelően a méltán elismert sprintes mezőny idén is jó néhány első osztályú versenyzővel egészül ki. Idén nálunk láthat először a publikum WRC-t, és talán S2000-t is, nem megfeledkezve a komolyan készülő "N"-es autókról és az R3-as méregzsákokról sem.
Végleges már a nevezési lista?
Nem! Az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság sajátosságaként még a helyszínen is lehet nevezni, így aki lemaradt az előnevezésről, de szeretne megmérkőzni a sprint mezőnyünkkel, vagy tesztelni szeretne valamely felsőbb osztályból, tárt karokkal várjuk, és a szombati átvételen is nevezhet. Érdekességként megjegyzem, hogy Cselényi Balázs MNASZ Alelnök Úr remek ötlete alapján működünk együtt az MNASZ ATB-vel, és a Grepton Kupa átvételén MNASZ gépkönyvezésre is adott a lehetőség, azaz, aki ide hozza autóját gépkönyvezni, ki is próbálhatja a versenyen, és ugyan ez fordítva is igaz.
előnevezői lista
Tehát mikor és hol?
2010. március 13. - szombat: adminisztratív és technikai átvételek Komlón, közben pályabejárás Orfűn, majd 15:00 órától Prológ Komló Fő utcáján, aztán gyors alvás.
2010. március 14. - vasárnap reggel 07:00 órakor rajt Orfűn, és öt gyorsasági szakasz vár a mezőnyre. Remek évkezdet lesz mindenkinek! … remélem, hogy hó nélkül…