Hétvégén a CONRAD Rali-Túra Bajnokság II. futamának, az V. Suzuki-Kaiser Ózd Ralinak a rajtja. Bemelegítésképpen körbetelefonáltam a Hóvirág Rali abszolút-, és kategória menőt…
Lovász Pál: "Nagyon jó érzés volt nyerni az első versenyen, most bizakodunk egy picit, próbálunk nagyobb önbizalommal hozzáállni ehhez a versenyhez. A Hóvrágon ugyanis egyszer csak azt vettem észre, hogy vagy három gyorson keresztül nagyon indiszponáltan mentünk, nem is értettem, hogy miért lassulunk. Valószínűleg elkezdtem másokkal foglalkozni, mint a verseny, nem a kocsiban, hanem mellette ültem. De aztán össze tudtuk szedni magunkat. Ózdon már mentem Zsigulival, úgyhogy nem lesznek idegenek a pályák, bár ezt a körgyorsot annyira nem ismerem. Most, hogy megfordították, nem tudom, milyen lesz, azt tudom, hogy ezek nagyon jó, igazi ralira termett szakaszok. A körgyorsra kíváncsi vagyok, a prológ előtt meg nagyon szeretnék csúszkálni egy kicsit az autóval, csak hogy szokjam… Majd meglátjuk. Az autó egy picit változik, megkapja a nagy féket, meg a váltónk is rövidebb lesz. Ettől elvileg gyorsabb lesz a kocsi, és jobban is fog lassulni. Bizakodunk, hogy jó eredményt tudunk elérni. A kocsi ezt tudja, én azt gondolom, hogy nekünk kell felnőnünk a dologhoz."
Mezriczky Zoltán: "Vegyes érzelmekkel volt tele a Hóvirág Rali számunkra. Ha belegondolok, gyönyörű az eredmény, de ha még jobban belegondolok, akkor nagyon elszúrtuk, mert úgy érzem benne volt az első hely is. Az első két gyorson a rossz gumiválasztásunk teljesen rányomta a bélyegét a versenyünkre, ugyanis ott úgy passzoltunk el 5-10 másodpercet szerintem gyorsonként, hogy azt nagyon nem kellett volna. Felkerült négy olyan nagyon kőkemény gumi, aminek nem is szabadott volna már bent lennie a kocsiban, és mégis azzal indultunk ki. Ez négy intermédia volt, amik már tavaly sem voltak jók, úgyhogy onnantól csak futottunk az eredmények után. Ezzel elszúrtuk az alaphangot. Onnantól kezdve csak futottunk az eredmények után. A második és a harmadik kör az már úgy sikerült, ahogy szerettük volna, folyamatosan hoztuk az eredményeket. Az utolsó gyorson viszont hibáztunk, volt egy túlcsúszásunk, és emiatt elszálltak a győzelmi esélyeink, ámbár azt hozzá kell tenni, hogy az ellenfelünk is nagyon-nagyon összeszedte magát. Nem volt rossz verseny tehát, mindent összevetve pozitív az élmény, bár kissé bosszús vagyok. Keserédes az emlék.
Áttérve Ózdra, az ottani pályák nem ismeretlenek számunkra, bár az irányai megváltoztak. Ha az eredetiben lett volna, akkor azt mondanám, hogy a Sáta-Ózd az nagyon megvan, de így most nehezebben tudunk készülni. Bár nekünk szerintem nagy előnyünk, hogy három-négy pályabejárásokból viszonylag jól fel tudjuk dolgozni a gyorsokat. A körgyors nem tartozik a kedvenceim közé, mert én eleve nem szeretem ezeket a szűk, sok fás szakaszokat, kicsit szeretem, ha a pálya tisztább. Nem a kanyarokkal van a bajom, hanem ott kicsit félősebb vagyok. A kocsi talán most hamarabb elkészül, és tudunk majd tesztelni előtte például a féktávokat, mert új fékbetéteket kapott, és új féktárcsát, nem teljesen új gumikat, de jobbakat, mint legutóbb volt."
Tóth László: "Mivel a Hóvirág az első versenyem volt, és előtte az autóval csak 16 kilométert tudtam menni, ezért azt gondolom, hogy elsőre ez mindenképpen egy jó eredmény volt, de szeretnék javulni. Most sajnos közbejött egy-két olyan probléma, ami miatt nem tudtunk tesztelni, ezért a tervekkel ellentétben csak fejben próbálok készülni. Sok belsőt nézek, és próbálom a pályák hangulatot megszokni. Az ózdi pályák olyannyira ismeretlenek számomra, hogy még személyautóval sem jártam ezeken, Ózdon is csak kétszer életemben. Akikkel beszéltem az előző verseny után, és tavaly voltak már Ózdon, mind azt mondták, hogy ez a verseny az év egyik legjobb versenye, ezért nagyon kíváncsian várom a tréninget, hogy milyenek lesznek az ózdi gyorsok, de nagyon támaszkodom Beára, hisz már a Hóvirág is neki és Spicinek volt köszönhető, én tényleg csak tettem, amit mondtak. De nagyon sokszor megnéztem a Hóvirág belső felvételeit, és próbálom elemezgetni, hogy hol kéne még javulnom, gondolok itt arra, hogy a helyes ívek és féktávok még nem voltak meg, és jobban kell kezelnem az autót."
Határ István: "Nagyon vártuk az első versenyt, mert tavaly ott kiestünk, de most a Hóvirág jól ment. Nagy műszaki bajunk végülis nem volt, ami volt, azt ott helyben orvosolni tudtuk. Azóta szétszedtük az autót, és átnéztük és felújítottuk, amiket kellett. A Hóvirágon felmerült váltógondnak még mindig nem találjuk az okát, de most úgy néz ki, most üzemelni fog Ózdon. Ezt a pályafordítást én több szempontból is szeretem. Szeretem az új kihívásokat és azt gondolom, a navigátorra is sokkal jobban szükség van, így ő is érezheti, hogy van felelőssége. Szerintem így sokkal "versenyebb" a dolog, mert mindenkinek egyforma az esélye. A tréningnek pedig elégnek kell lenni ahhoz, hogy jó itinert írjunk, és jó legyen minden. A körgyors nekem nagyon tetszik. Először mész egy kört, amikor feltérképezed és bemelegszel, és a második körben rögtön el is tudod dönteni, hogy mit vállalsz el jobban vagy kevésbé. Ez kicsit hasonlít a rali-cross-ra, és nekem ott van már tapasztalatom. Ráadásul most picit hosszabb is lesz a pálya, ami ugyancsak tetszik."
Csépe Teodor külföldön volt, mikor próbáltam elérni, így a navigátorával, Kailbach Gergely mesélt: "Az első futam a várakozásainkon felül sikerült. Megtaláltuk a megfelelő guminyomást, és egy jó gumiválasztással betaláltunk az elején. A többiek sokat taktikáztak intermédiával, mi elsőre bevállaltuk a slick gumikat. És ezzel elég nagy előnyre tudtunk szert tenni az elején, és egész nap egyenletes tempóban tudtunk autózni. Még az abszolútban is nem várt helyen tudtunk végezni. Én 2005-ben Kertai Csabival már mentem ezeken a pályákon, én nagyon szeretem, igazi, klasszikus Miskolc Ralis pályák. Tavaly nézőként voltam a körgyorson, ami nagyon tetszett, kíváncsi vagyok, milyen lesz belülről. Alapvetően szeretem a körgyorsasági rendszert. Most, hogy megfordultak a pályák, igazán kíváncsian várom például a sátai szakaszt, ahol szerintem a szűk, vagy a visszafordítós részeken, ha valaki elkapja a lendületét, akkor nagyon jót lehet majd menni."
Csikó Péter: "Tavaly három versenyen indultam, már nagyon vártam, hogy versenyezhessek. Nagyon jó volt az első verseny hétvégéje, jó volt az idő, jók voltak a pályák - attól függetlenül, hogy sokan nem szeretik ezt a Ring külsőt, nekem nagyon bejön. Szerintem a Hóvirágon még nem volt teljes a mezőny, úgyhogy lesznek még izgalmak az idén. Ózdon tavalyelőtt mentem utoljára, nagyon jók az ottani pályák. Most nem tetszik, hogy a Sáta-Ózd szakaszt megfordították, mert most inkább felfelé fogunk autózni, és ez a Zsigulinak annyira nem megfelelő. Az autó már eléggé ki van forrva, nem nagyon tudjuk fejleszteni, most megpróbálunk minél pontosabban, minél kevesebbet csúszkálva menni, és majd meglátjuk. A körgyorson még sosem mentem, de semmi bajom vele. Tartok a feltartásoktól, de bízom benne, hogy jó lesz. A nézőknek mindenképp, hisz többet látják az autókat."
Bíró Gergő megnyerte a kategóriáját a Hóvirág Ralin, de őt sajnos eddig a pillanatig nem sikerült utolérnem. De a nyakam teszem rá, hogy ott lesz Ózdon, mint ahogy az elmúlt években mindig, és célja most is a győzelem lesz. : )
Kulcsár Dániel: "Az előző verseny jól sikerült, az autót is jól fel tudtuk készíteni, csak pozitív dolgokat tudnék mondani róla. Az ózdi pályákon már mentem, bár a megfordítással újdonság lesz, azért bízunk benne, hogy nem lesz túl nagy kihívás. Az edzésen majd jobban oda kell figyelnünk, hogy pontosabban felírjuk majd a pályát. A körgyorsot valahogy nem szeretem, de majd meglátjuk. Összességében nagyon szeretem az Ózd környéki pályákat, mondhatom, hogy az egyik kedvencem. Szeretnénk egy jó versenyt, bár sajnálom, hogy a kategóriából sok ember elment, akikkel eddig csatázhattunk, de remélem, azért most is lesz majd kivel."
Mészáros József: "Elég meglepő volt számomra a Hóvirágon az előnyünk, amivel nyertünk. Szerintem a több, mint egy perc az nagyon sok. Talán kicsit elaludtak a többiek. Amikor az első két gyors után fél perccel vezettünk, az egy kicsit rossz volt, már kezdtem félni. Nem értettem, hogy mi van. Amikor nem siettem, akkor is javítottam… Szóval nem értettem. De remélem, hogy a következőkben ez megváltozik, és felkelnek a többiek… : Ózdon tavaly mentem, és a megfordítás a körgyorsot annyira nem érinti szerintem, ott mindegy az irány, de a sátaira nagyon kíváncsi leszek, ott még sosem mentem felfelé. De kíváncsi leszek arra a részre is, arra a jó kis kihordós kanyarra, ahol tavaly szerencsétlen Corollások leestek, és elvitték a villanyoszlopot. A körgyorssal egyetlen bajom van, hogy mindig utolérek valakit. De egyébként az nagyon tetszik, hogy nagyon jó az össztáv, nem kell bekocsikázni a fél országot. Jó rövidek az etapok. Ez nagyon pozitív."
Nagy László: "Szerencsém volt a Hóvirág hétvégéjén, mert szerintem nem volt nagyon erős a mezőny, csak ezért tudtam megnyerni a H/Ladát. Nem nagyon kellett küzdeni, mert úgy érzem, hogy nem voltam veszélyben. Kategóriában csak az a Honda előzött meg, a Ladáktól nem kellett tartanom. Ez biztos nem marad így egész évben, mert most Ózdon például már jönni fognak az erős autók, és izgalmas csatákra számítok. Ózdon egyébként három éve mindig ott vagyunk, nagyon tetszenek, szerintem jó pályák. Talán a forgatás sem zavar majd be annyira, remélem, menni fog. A körgyorssal kapcsolatban vannak félelmeim, de csak attól, hogy nehogy feltartsuk egymást."
Szőllősi Tibor: "A Hóvirágon nagyon jól éreztük magunkat, a kocsi nagyon jó volt, de volt egy kicsúszásunk, ott vesztettünk egy kis időt, úgyhogy lehetett volna jobb is. Ózdra sajnos most nem jövünk, mert drift versenyünk lesz Kecskeméten, mivel mi driftelünk is, és sajnos két lovat nem tudok egyszerre megülni… :) Úgyhogy néha ide, néha oda - ilyen hobbi szinten csináljuk a dolgokat. Azt hiszem, ez az egyetlen versenyhétvége, ahol a két dolog üti egymást, úgyhogy elvileg a többi Rali-Túra versenyre már jövünk."