Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Ózd még mindig favorit...
Több, mint 100 induló és rengeteg néző
2012-05-23
összefoglaló • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
684235400
Napi oldal:
92364
Jelenleg:
894
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

ozd_meg_mindig_favorit_11

A Young & Partners Rali-Túra Bajnokság május közepén érkezett el a második helyszínére, a X. SUZUKI-KAISER ÓZD-RALI-ra. Igencsak felpezsdült az élet Ózdon és környékén, hiszen durrogó rali autók hada száguldott a Királdi körgyorson, valamint Sáta és Ózd között.
A versenyzők nagyon kíváncsian várták ezt a futamot, hiszen a rendező egy ötletes újdonsággal fűszerezte meg a versenyt. A már jól megszokott Királdi körgyorsot – 15 km – most visszafelé kellett teljesíteni.

A licencesekkel együtt 101 autó (plusz 7 előfutó) állt a rajthoz a szombati prológon, s közülük szerencsésen 67-en tudtak a vasárnapi célba begurulni.

Természetesen szombat délután a salakos pályás Prológon legalább 1000 ember csodálhatta meg az összes versenyzőt és a rendezvény díszvendégeit Béreséket és Kőváry Barnát. Az autók keresztbe csúsztak, meg-meg pördültek és persze a locsolás ellenére is szórták a salakot a nézők nyakába. Az időeredményeket tekintve a Vincze - Szedő páros bizonyult a leggyorsabbnak a három körös megmérettetésben, másodikként holt versenyben Velenczei – Toma és Berényi – Pap csúszkáltak, mögöttük pedig nem sokkal a Nagy testvérpár végzett. A szombati nap zárásaként pedig a Kiss Zsolt „Mafi”-ra való megemlékezésként csillagszóróba borult a stadion.

ozd_meg_mindig_favorit_1

A nézők örömére igen látványosan sikerült a vasárnap is. Volt árokba csúszás, bukkanós-repülős autózás, megforgások, és sajnos egy nagyobb baleset is. A Volvóban ülő Pap testvérpárosnak a második gyorsnál - az egyenesből lefelé - egy bal 3 kanyar nem sikerült, így „kissé” összetörték magukat. De végül ez is szerencsés kimenetellel végződött (8 napon belül gyógyuló sérülésekkel).

Talán a körgyorsaságin történt a legtöbb esemény. Ráadásul az izgalmak fokozásához hozzájárult, hogy a rajttól kb. 500 méterre éppen méhek telepítése is zajlott, sőt egy kis tarló tűz is lángra kapott vasárnap. Voltak, akiknek itt fel kellett adniuk a versenyzést, mert egy jobb egyenesbe kicsúsztak a pályáról, vagy éppen a célnál egy igen meredek résznél az árokba kötöttek ki, vagy pedig a technika ördöge avatkozott közbe. Voltak kocsik, amelyek szerencsesebben, mert a nézők segítettek rajtuk és kitolták őket a gödörből vagy az árokból.
Sáta és Ózd közötti gyorson is volt mit látni. Sajnos 40 percet állt a gyors a Volvóval történt malőr után; majd egy Lada a második lassító után lecsúszott a pályáról, de nézői segítség után folytathatták a versenyzést. Krupáék Renault Megane-jának is sikerült rögtön az első jobbos kanyarban felborulni és végül fejtetőre állni.

No, de nézzük az eredményeket:

ozd_meg_mindig_favorit_2

Az abszolút időket tekintve a tatabányai rossz kezdet után most Vincze – Szedő párosnak sikerült a leggyorsabbként teljesítenie a versenyt. A dobogó második fokára a Velenczei – Toma kettős állhatott fel, akiknek a Sátai rész volt a kedvencük. Ők a körgyorson egy kör erejéig egy másik autó miatt időztek. Mögöttük csak 30 másodperccel lemaradva, harmadikként ért célba az Ifj. Kiss – Varga páros, akik emellett még az új H4-es kategória győzelmet is bezsebelhették. H4-ben ismét a második helyen végzett a Domonkos – Horváth kettős, utánuk pedig harmadik legjobbként a Gönczöl – Koskár duó raliztak.

ozd_meg_mindig_favorit_3

A H3-ban eléggé szorosan követték egymást a fiúk a BMW-kel, s folyamatos adok-kapok harc zajlott az első helyért. Egy 10-11 másodperces előnnyel kezdtek, majd az utolsó előtti gyorsaságit viszont elspórolták. Az utolsó gyorson azonban mindent bevetve, végül is sikerült a Gyarmati – Bibliák párosnak győztesként kikerülniük a kemény küzdelemből.
Így az ezüstérmet a Tajmel – Csendes kettős vihette haza, noha már szombaton a prológon az első körön eltört a féltengelyük, aztán vasárnap az utolsó körgyorson felcsapódott egy kő, amely kilyukasztotta a kocsi hűtőjét (ötletesen rágógumit tettek a lyukra kötegelővel ráerősítve… :-)). Mögöttük a kategóriában harmadikként Nemerey – Kőszegi duó autóztak a kategóriában.

ozd_meg_mindig_favorit_4

Az első helyet a H2-es kategóriában 1 perces fölénnyel a Nagy Varga – Kórodi páros érdemelte ki, akik az elmúlt 1,5 év legnehezebb és egyben legjobb versenyének értékelték a futamot, illetve bakizás nélkül raliztak végig a gyorsokat (holott nehezítette a körülményeket, hogy a második gyors után a differenciálmű felmondta a szolgálatot). A második legjobbként az ifj. Kerék - Bata duó végzett, akik végig kalandozták a versenyt. Az egyik körgyorson becsúsztak az árokba – ezzel 16 másodpercet buktak -, aztán feltartás is visszafogta őket. A dobogó harmadik fokára 2 másodperces hátránnyal a Csomós – Varga kettős állhatott fel.

ozd_meg_mindig_favorit_5

A H1-es kategóriában neveztek be a legtöbben, amelyben a Ruszó – Jobbágy kettős a mostanival már a második győzelmét szerezte meg, azzal hogy hibázás nélkül teljesítette a versenyt. Utánuk 30 másodperces lemaradással a Szabó – Nagy duó autózott. Őket a harmadik gyorson a beragadt váltójuk hátráltatta. A bronzérmet pedig a Dékány – Pétervári páros vihette haza.

ozd_meg_mindig_favorit_6

Az N3-as géposztályban a Hidegkúti – Kőhegyi kettős győzedelmeskedett, annak ellenére is, hogy az idén most mentek először, és rögtön az első gyorson kisebb hátrányra tettek szert a futómű megütődése miatt. Második 41.36.1 össz.idővel a Kondella – Fülöp formáció lett, utánuk harmadik legjobbként a Szemán – Mészáros páros ért a célba.

ozd_meg_mindig_favorit_7

Az N2-es kategóriában volt legkevesebb a nevező, de a fiúk annál szorosabb és izgalmasabb küzdelmet vívtak. Így lett 4,8 másodperces előnnyel a legügyesebb a már jól összeszokott tavalyi bajnokok Kaptás – Kürti páros. Másodikként ért célba a Markó – Geró formáció. Nekik a sátai gyors volt a kedvenc részük, illetve a prológon sikerült egy abszolút 12. helyet elérniük. Harmadikként a Berecz – Vitai duó végeztek.

ozd_meg_mindig_favorit_8

Az N1-ben a Pádár – Holtner páros ralizott a leggyorsabban, pedig a sofőr úr már 27 hónapja nem ült versenyautóban és elmondása szerint elég gyorsan jöttek a kanyarok, amiket végül is hibamentesen sikerült teljesíteni. Így hagyták le az Aczél – Major duót és a Barna – Pálinkás kettőst.

ozd_meg_mindig_favorit_9

Az A3-as géposztályban az új Hondájukat tesztelgető Ifj. Antalffy – Vas Borosi kettős az első hellyel büszkélkedhetett, akik már egyből az első gyorson kisebb előnyre tudtak szert tenni – amit végig meg is tudtak tartani. Így közel 22 másodperces hátránnyal a Kondor – Dara páros csak másodikként végezhetett. A dobogó legalsó fokára pedig az Ifj. Vizelli – Nagy duó állhatott fel.

ozd_meg_mindig_favorit_10

Az A2-ben a Tóth – Hajdú páros a tavalyi ózdi verseny után csak most ült újból rali autóba. A versenydrukkon kívül, semmi sem nehezítette azt, hogy az idei első futamot győzelemmel is fejezzék be. Egy perces hátránnyal (plusz 20 másodperces büntetéssel) az ezüstérmes helyet a Fodor – Maldrik kettőse szerezte meg. Mögöttük nem sokkal lemaradva Antal- Böröczi raliztak a harmadik helyen.

Felhívom a figyelmet, hogy a Young& Partners Rali-Túra Bajnokság versenynaptára a továbbiakban a következőképpen változik:
Június 30 - július 1. – XII. Esztergom Rallye         Brad SE. rendezés    aszfalt/norm.
Augusztus 04-05. – VII. Vectra-Line Rallye Szendrő    Brad SE. rendezés    aszfalt/norm
Augusztus 25-26. – Miskolc Rali            BAZ Autósport Egyesület    aszfalt/kiem.
Szeptember 29-30. – III. PM. Peugeot – Vác Rally             Speed Rally Team SE.     aszfalt/norm.
        norm.= 2 gyors    kiemelt=3gyors



A versenyről televíziós beszámolót is meg lehet majd tekinteni:
2012. május 27-én, vasárnap 11.30-kor a Sportklub Padlógáz Motorsport Magazinjában.
Valamint 2012. június 1-én, péntek éjjel 0.30-kor az M2 MNASZ Motorsport Magazinjában kerül még adásba.

Ez a hír most jelenik meg 3962. alkalommal
Share |
Ózd • rally túra
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
X. Suzuki-Kaiser Ózd Rali
Ózd
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k