A Young & Partners Rali-Túra Bajnokság május közepén érkezett el a második helyszínére, a X. SUZUKI-KAISER ÓZD-RALI-ra. Igencsak felpezsdült az élet Ózdon és környékén, hiszen durrogó rali autók hada száguldott a Királdi körgyorson, valamint Sáta és Ózd között.
A versenyzők nagyon kíváncsian várták ezt a futamot, hiszen a rendező egy ötletes újdonsággal fűszerezte meg a versenyt. A már jól megszokott Királdi körgyorsot – 15 km – most visszafelé kellett teljesíteni.
A licencesekkel együtt 101 autó (plusz 7 előfutó) állt a rajthoz a szombati prológon, s közülük szerencsésen 67-en tudtak a vasárnapi célba begurulni.
Természetesen szombat délután a salakos pályás Prológon legalább 1000 ember csodálhatta meg az összes versenyzőt és a rendezvény díszvendégeit Béreséket és Kőváry Barnát. Az autók keresztbe csúsztak, meg-meg pördültek és persze a locsolás ellenére is szórták a salakot a nézők nyakába. Az időeredményeket tekintve a Vincze - Szedő páros bizonyult a leggyorsabbnak a három körös megmérettetésben, másodikként holt versenyben Velenczei – Toma és Berényi – Pap csúszkáltak, mögöttük pedig nem sokkal a Nagy testvérpár végzett. A szombati nap zárásaként pedig a Kiss Zsolt „Mafi”-ra való megemlékezésként csillagszóróba borult a stadion.
A nézők örömére igen látványosan sikerült a vasárnap is. Volt árokba csúszás, bukkanós-repülős autózás, megforgások, és sajnos egy nagyobb baleset is. A Volvóban ülő Pap testvérpárosnak a második gyorsnál - az egyenesből lefelé - egy bal 3 kanyar nem sikerült, így „kissé” összetörték magukat. De végül ez is szerencsés kimenetellel végződött (8 napon belül gyógyuló sérülésekkel).
Talán a körgyorsaságin történt a legtöbb esemény. Ráadásul az izgalmak fokozásához hozzájárult, hogy a rajttól kb. 500 méterre éppen méhek telepítése is zajlott, sőt egy kis tarló tűz is lángra kapott vasárnap. Voltak, akiknek itt fel kellett adniuk a versenyzést, mert egy jobb egyenesbe kicsúsztak a pályáról, vagy éppen a célnál egy igen meredek résznél az árokba kötöttek ki, vagy pedig a technika ördöge avatkozott közbe. Voltak kocsik, amelyek szerencsesebben, mert a nézők segítettek rajtuk és kitolták őket a gödörből vagy az árokból.
Sáta és Ózd közötti gyorson is volt mit látni. Sajnos 40 percet állt a gyors a Volvóval történt malőr után; majd egy Lada a második lassító után lecsúszott a pályáról, de nézői segítség után folytathatták a versenyzést. Krupáék Renault Megane-jának is sikerült rögtön az első jobbos kanyarban felborulni és végül fejtetőre állni.
No, de nézzük az eredményeket:
Az abszolút időket tekintve a tatabányai rossz kezdet után most Vincze – Szedő párosnak sikerült a leggyorsabbként teljesítenie a versenyt. A dobogó második fokára a Velenczei – Toma kettős állhatott fel, akiknek a Sátai rész volt a kedvencük. Ők a körgyorson egy kör erejéig egy másik autó miatt időztek. Mögöttük csak 30 másodperccel lemaradva, harmadikként ért célba az Ifj. Kiss – Varga páros, akik emellett még az új H4-es kategória győzelmet is bezsebelhették. H4-ben ismét a második helyen végzett a Domonkos – Horváth kettős, utánuk pedig harmadik legjobbként a Gönczöl – Koskár duó raliztak.
A H3-ban eléggé szorosan követték egymást a fiúk a BMW-kel, s folyamatos adok-kapok harc zajlott az első helyért. Egy 10-11 másodperces előnnyel kezdtek, majd az utolsó előtti gyorsaságit viszont elspórolták. Az utolsó gyorson azonban mindent bevetve, végül is sikerült a Gyarmati – Bibliák párosnak győztesként kikerülniük a kemény küzdelemből.
Így az ezüstérmet a Tajmel – Csendes kettős vihette haza, noha már szombaton a prológon az első körön eltört a féltengelyük, aztán vasárnap az utolsó körgyorson felcsapódott egy kő, amely kilyukasztotta a kocsi hűtőjét (ötletesen rágógumit tettek a lyukra kötegelővel ráerősítve… :-)). Mögöttük a kategóriában harmadikként Nemerey – Kőszegi duó autóztak a kategóriában.
Az első helyet a H2-es kategóriában 1 perces fölénnyel a Nagy Varga – Kórodi páros érdemelte ki, akik az elmúlt 1,5 év legnehezebb és egyben legjobb versenyének értékelték a futamot, illetve bakizás nélkül raliztak végig a gyorsokat (holott nehezítette a körülményeket, hogy a második gyors után a differenciálmű felmondta a szolgálatot). A második legjobbként az ifj. Kerék - Bata duó végzett, akik végig kalandozták a versenyt. Az egyik körgyorson becsúsztak az árokba – ezzel 16 másodpercet buktak -, aztán feltartás is visszafogta őket. A dobogó harmadik fokára 2 másodperces hátránnyal a Csomós – Varga kettős állhatott fel.
A H1-es kategóriában neveztek be a legtöbben, amelyben a Ruszó – Jobbágy kettős a mostanival már a második győzelmét szerezte meg, azzal hogy hibázás nélkül teljesítette a versenyt. Utánuk 30 másodperces lemaradással a Szabó – Nagy duó autózott. Őket a harmadik gyorson a beragadt váltójuk hátráltatta. A bronzérmet pedig a Dékány – Pétervári páros vihette haza.
Az N3-as géposztályban a Hidegkúti – Kőhegyi kettős győzedelmeskedett, annak ellenére is, hogy az idén most mentek először, és rögtön az első gyorson kisebb hátrányra tettek szert a futómű megütődése miatt. Második 41.36.1 össz.idővel a Kondella – Fülöp formáció lett, utánuk harmadik legjobbként a Szemán – Mészáros páros ért a célba.
Az N2-es kategóriában volt legkevesebb a nevező, de a fiúk annál szorosabb és izgalmasabb küzdelmet vívtak. Így lett 4,8 másodperces előnnyel a legügyesebb a már jól összeszokott tavalyi bajnokok Kaptás – Kürti páros. Másodikként ért célba a Markó – Geró formáció. Nekik a sátai gyors volt a kedvenc részük, illetve a prológon sikerült egy abszolút 12. helyet elérniük. Harmadikként a Berecz – Vitai duó végeztek.
Az N1-ben a Pádár – Holtner páros ralizott a leggyorsabban, pedig a sofőr úr már 27 hónapja nem ült versenyautóban és elmondása szerint elég gyorsan jöttek a kanyarok, amiket végül is hibamentesen sikerült teljesíteni. Így hagyták le az Aczél – Major duót és a Barna – Pálinkás kettőst.
Az A3-as géposztályban az új Hondájukat tesztelgető Ifj. Antalffy – Vas Borosi kettős az első hellyel büszkélkedhetett, akik már egyből az első gyorson kisebb előnyre tudtak szert tenni – amit végig meg is tudtak tartani. Így közel 22 másodperces hátránnyal a Kondor – Dara páros csak másodikként végezhetett. A dobogó legalsó fokára pedig az Ifj. Vizelli – Nagy duó állhatott fel.
Az A2-ben a Tóth – Hajdú páros a tavalyi ózdi verseny után csak most ült újból rali autóba. A versenydrukkon kívül, semmi sem nehezítette azt, hogy az idei első futamot győzelemmel is fejezzék be. Egy perces hátránnyal (plusz 20 másodperces büntetéssel) az ezüstérmes helyet a Fodor – Maldrik kettőse szerezte meg. Mögöttük nem sokkal lemaradva Antal- Böröczi raliztak a harmadik helyen.
Felhívom a figyelmet, hogy a Young& Partners Rali-Túra Bajnokság versenynaptára a továbbiakban a következőképpen változik:
Június 30 - július 1. – XII. Esztergom Rallye Brad SE. rendezés aszfalt/norm.
Augusztus 04-05. – VII. Vectra-Line Rallye Szendrő Brad SE. rendezés aszfalt/norm
Augusztus 25-26. – Miskolc Rali BAZ Autósport Egyesület aszfalt/kiem.
Szeptember 29-30. – III. PM. Peugeot – Vác Rally Speed Rally Team SE. aszfalt/norm.
norm.= 2 gyors kiemelt=3gyors
A versenyről televíziós beszámolót is meg lehet majd tekinteni:
2012. május 27-én, vasárnap 11.30-kor a Sportklub Padlógáz Motorsport Magazinjában.
Valamint 2012. június 1-én, péntek éjjel 0.30-kor az M2 MNASZ Motorsport Magazinjában kerül még adásba.