LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Ózd még mindig favorit...
Több, mint 100 induló és rengeteg néző
2012-05-23
összefoglaló • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
770186637
Napi oldal:
134028
Jelenleg:
939
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

ozd_meg_mindig_favorit_11

A Young & Partners Rali-Túra Bajnokság május közepén érkezett el a második helyszínére, a X. SUZUKI-KAISER ÓZD-RALI-ra. Igencsak felpezsdült az élet Ózdon és környékén, hiszen durrogó rali autók hada száguldott a Királdi körgyorson, valamint Sáta és Ózd között.
A versenyzők nagyon kíváncsian várták ezt a futamot, hiszen a rendező egy ötletes újdonsággal fűszerezte meg a versenyt. A már jól megszokott Királdi körgyorsot – 15 km – most visszafelé kellett teljesíteni.

A licencesekkel együtt 101 autó (plusz 7 előfutó) állt a rajthoz a szombati prológon, s közülük szerencsésen 67-en tudtak a vasárnapi célba begurulni.

Természetesen szombat délután a salakos pályás Prológon legalább 1000 ember csodálhatta meg az összes versenyzőt és a rendezvény díszvendégeit Béreséket és Kőváry Barnát. Az autók keresztbe csúsztak, meg-meg pördültek és persze a locsolás ellenére is szórták a salakot a nézők nyakába. Az időeredményeket tekintve a Vincze - Szedő páros bizonyult a leggyorsabbnak a három körös megmérettetésben, másodikként holt versenyben Velenczei – Toma és Berényi – Pap csúszkáltak, mögöttük pedig nem sokkal a Nagy testvérpár végzett. A szombati nap zárásaként pedig a Kiss Zsolt „Mafi”-ra való megemlékezésként csillagszóróba borult a stadion.

ozd_meg_mindig_favorit_1

A nézők örömére igen látványosan sikerült a vasárnap is. Volt árokba csúszás, bukkanós-repülős autózás, megforgások, és sajnos egy nagyobb baleset is. A Volvóban ülő Pap testvérpárosnak a második gyorsnál - az egyenesből lefelé - egy bal 3 kanyar nem sikerült, így „kissé” összetörték magukat. De végül ez is szerencsés kimenetellel végződött (8 napon belül gyógyuló sérülésekkel).

Talán a körgyorsaságin történt a legtöbb esemény. Ráadásul az izgalmak fokozásához hozzájárult, hogy a rajttól kb. 500 méterre éppen méhek telepítése is zajlott, sőt egy kis tarló tűz is lángra kapott vasárnap. Voltak, akiknek itt fel kellett adniuk a versenyzést, mert egy jobb egyenesbe kicsúsztak a pályáról, vagy éppen a célnál egy igen meredek résznél az árokba kötöttek ki, vagy pedig a technika ördöge avatkozott közbe. Voltak kocsik, amelyek szerencsesebben, mert a nézők segítettek rajtuk és kitolták őket a gödörből vagy az árokból.
Sáta és Ózd közötti gyorson is volt mit látni. Sajnos 40 percet állt a gyors a Volvóval történt malőr után; majd egy Lada a második lassító után lecsúszott a pályáról, de nézői segítség után folytathatták a versenyzést. Krupáék Renault Megane-jának is sikerült rögtön az első jobbos kanyarban felborulni és végül fejtetőre állni.

No, de nézzük az eredményeket:

ozd_meg_mindig_favorit_2

Az abszolút időket tekintve a tatabányai rossz kezdet után most Vincze – Szedő párosnak sikerült a leggyorsabbként teljesítenie a versenyt. A dobogó második fokára a Velenczei – Toma kettős állhatott fel, akiknek a Sátai rész volt a kedvencük. Ők a körgyorson egy kör erejéig egy másik autó miatt időztek. Mögöttük csak 30 másodperccel lemaradva, harmadikként ért célba az Ifj. Kiss – Varga páros, akik emellett még az új H4-es kategória győzelmet is bezsebelhették. H4-ben ismét a második helyen végzett a Domonkos – Horváth kettős, utánuk pedig harmadik legjobbként a Gönczöl – Koskár duó raliztak.

ozd_meg_mindig_favorit_3

A H3-ban eléggé szorosan követték egymást a fiúk a BMW-kel, s folyamatos adok-kapok harc zajlott az első helyért. Egy 10-11 másodperces előnnyel kezdtek, majd az utolsó előtti gyorsaságit viszont elspórolták. Az utolsó gyorson azonban mindent bevetve, végül is sikerült a Gyarmati – Bibliák párosnak győztesként kikerülniük a kemény küzdelemből.
Így az ezüstérmet a Tajmel – Csendes kettős vihette haza, noha már szombaton a prológon az első körön eltört a féltengelyük, aztán vasárnap az utolsó körgyorson felcsapódott egy kő, amely kilyukasztotta a kocsi hűtőjét (ötletesen rágógumit tettek a lyukra kötegelővel ráerősítve… :-)). Mögöttük a kategóriában harmadikként Nemerey – Kőszegi duó autóztak a kategóriában.

ozd_meg_mindig_favorit_4

Az első helyet a H2-es kategóriában 1 perces fölénnyel a Nagy Varga – Kórodi páros érdemelte ki, akik az elmúlt 1,5 év legnehezebb és egyben legjobb versenyének értékelték a futamot, illetve bakizás nélkül raliztak végig a gyorsokat (holott nehezítette a körülményeket, hogy a második gyors után a differenciálmű felmondta a szolgálatot). A második legjobbként az ifj. Kerék - Bata duó végzett, akik végig kalandozták a versenyt. Az egyik körgyorson becsúsztak az árokba – ezzel 16 másodpercet buktak -, aztán feltartás is visszafogta őket. A dobogó harmadik fokára 2 másodperces hátránnyal a Csomós – Varga kettős állhatott fel.

ozd_meg_mindig_favorit_5

A H1-es kategóriában neveztek be a legtöbben, amelyben a Ruszó – Jobbágy kettős a mostanival már a második győzelmét szerezte meg, azzal hogy hibázás nélkül teljesítette a versenyt. Utánuk 30 másodperces lemaradással a Szabó – Nagy duó autózott. Őket a harmadik gyorson a beragadt váltójuk hátráltatta. A bronzérmet pedig a Dékány – Pétervári páros vihette haza.

ozd_meg_mindig_favorit_6

Az N3-as géposztályban a Hidegkúti – Kőhegyi kettős győzedelmeskedett, annak ellenére is, hogy az idén most mentek először, és rögtön az első gyorson kisebb hátrányra tettek szert a futómű megütődése miatt. Második 41.36.1 össz.idővel a Kondella – Fülöp formáció lett, utánuk harmadik legjobbként a Szemán – Mészáros páros ért a célba.

ozd_meg_mindig_favorit_7

Az N2-es kategóriában volt legkevesebb a nevező, de a fiúk annál szorosabb és izgalmasabb küzdelmet vívtak. Így lett 4,8 másodperces előnnyel a legügyesebb a már jól összeszokott tavalyi bajnokok Kaptás – Kürti páros. Másodikként ért célba a Markó – Geró formáció. Nekik a sátai gyors volt a kedvenc részük, illetve a prológon sikerült egy abszolút 12. helyet elérniük. Harmadikként a Berecz – Vitai duó végeztek.

ozd_meg_mindig_favorit_8

Az N1-ben a Pádár – Holtner páros ralizott a leggyorsabban, pedig a sofőr úr már 27 hónapja nem ült versenyautóban és elmondása szerint elég gyorsan jöttek a kanyarok, amiket végül is hibamentesen sikerült teljesíteni. Így hagyták le az Aczél – Major duót és a Barna – Pálinkás kettőst.

ozd_meg_mindig_favorit_9

Az A3-as géposztályban az új Hondájukat tesztelgető Ifj. Antalffy – Vas Borosi kettős az első hellyel büszkélkedhetett, akik már egyből az első gyorson kisebb előnyre tudtak szert tenni – amit végig meg is tudtak tartani. Így közel 22 másodperces hátránnyal a Kondor – Dara páros csak másodikként végezhetett. A dobogó legalsó fokára pedig az Ifj. Vizelli – Nagy duó állhatott fel.

ozd_meg_mindig_favorit_10

Az A2-ben a Tóth – Hajdú páros a tavalyi ózdi verseny után csak most ült újból rali autóba. A versenydrukkon kívül, semmi sem nehezítette azt, hogy az idei első futamot győzelemmel is fejezzék be. Egy perces hátránnyal (plusz 20 másodperces büntetéssel) az ezüstérmes helyet a Fodor – Maldrik kettőse szerezte meg. Mögöttük nem sokkal lemaradva Antal- Böröczi raliztak a harmadik helyen.

Felhívom a figyelmet, hogy a Young& Partners Rali-Túra Bajnokság versenynaptára a továbbiakban a következőképpen változik:
Június 30 - július 1. – XII. Esztergom Rallye         Brad SE. rendezés    aszfalt/norm.
Augusztus 04-05. – VII. Vectra-Line Rallye Szendrő    Brad SE. rendezés    aszfalt/norm
Augusztus 25-26. – Miskolc Rali            BAZ Autósport Egyesület    aszfalt/kiem.
Szeptember 29-30. – III. PM. Peugeot – Vác Rally             Speed Rally Team SE.     aszfalt/norm.
        norm.= 2 gyors    kiemelt=3gyors



A versenyről televíziós beszámolót is meg lehet majd tekinteni:
2012. május 27-én, vasárnap 11.30-kor a Sportklub Padlógáz Motorsport Magazinjában.
Valamint 2012. június 1-én, péntek éjjel 0.30-kor az M2 MNASZ Motorsport Magazinjában kerül még adásba.

Ez a hír most jelenik meg 4094. alkalommal
Share |
Ózd • rally túra
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
X. Suzuki-Kaiser Ózd Rali
Ózd
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k