Ennél szorosabban aligha alakulhatna a magyar bajnokság két futammal a vége előtt. Mads Östberg-Patrik Barth és Vincze Ferenc-Németh Gergely kő kemény csatát vívnak az első helyért, de ne feledjük el, Madséknak már van minuszolt versenyük, Ferikééknek még a legkevesebb pontjukat le kell vonni... (jelen esetben ez 27). Mögöttük egy lélegzetvételnyi hátránnyal lesben áll Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt (nekik 23 pontot kell most levonni), akik ráadásul felkészültek a Mediterrán rally alkalmával az esőre is. Az esélylatolgatások, és a nevezési listában való szemezgetés előtt, lássuk mit kínál a 2022. évi Ózd rally programja.
Természetesen nincs borsodi verseny salak nélkül! Akár Miskolc, akár Kazincbarcika, akár Ózd rally, pénteken salakos körözés a repertoár. Nos az ózdi salakpálya péntek délután 15:00-kor lesz motorzajtól hangos, amikor is a Rallye2 mezőnye megkezdi a salakszórást, amit a szurkolók 3000 HUF/fő áron nézhetnek meg. (12 év alatt ingyenes) Ezt követően 17 óra magasságában érkezik majd az Historic és az ORB/ORC mezőnye.
A szombati napon bizony nem lehet spórolni a gázzal. Kilenc gyorsasági szakasz a már jól megszokott Ózd környéki pályákon. Zabar-Domaházán kezdődik majd a küzdelem, ezt követi a Sáta-Kiskapud gyorsasági, aztán pedig a leghosszabb közel húsz kilométeres szakasz, a Királd kör-Sajómercse. Ez a speciál különösen nagy fontossággal bír, és döntő szerepe lehet. Nem elég csak jól menni rajta, szerencse is kell. Körgyorson ugyanis fokozottan nagyobb az esélye annak, hogy valaki utolér valakit, vagy defektes, műszaki hibás autó poroszkál előtte. Ráadásul nem elég csak a kör részen jól menni, utána is bőven vannak trükkös részek, amik megtréfálhatják az embert. A nézők számára is ez a szakasz ajánlott talán a legjobban, hiszen a rajtnál akár háromszor is lehet látni a mezőnyt egy körben, ráadásul a Just4fun mezőny közel 20 autót számlál és ők aztán tuti hatalmas showt fognak itt csinálni. No, de lássuk akkor a versenyen várható legnagyobb érdekességeket:
Az biztos tehát, hogy parázs küzdelem lesz az élmenő Ostberg-Vincze-Velenczei trió között. A Citroën és a két Škoda mögött azonban ott tolonganak az ellenfelek, akik várják a lepattanót. Köztük újra magyar pályákon a Barum Rally után lényegében teljesen új autót építő Csomós Mixi navigátorával Nagy Attilával. Ők első sorban tesztelni érkeznek, de biztosak lehetünk benne, hogy nagy tempót fognak diktálni. Hamar kiderül majd, hogy az amúgy is gyors duón mennyit gyorsított az elmúlt hat ERC futam… Na és persze ne feledkezzünk meg Turánékról, Német Gáborékról vagy akár Bodolaiékról. Sajnos a nevezési lista alapján távol marad a Klausz -Csányi kettős.
Öt autóval áll fel a Peugeot Kupa mezőnye, ahol a győzelemre a legnagyobb esélye a Hangodi-Bunkoczi duónak van, bár a navigátor még Maroccoból posztolt képeket Szalay Balu oldalán, meglátjuk ki lesz a beugró, ha nem érne időben haza… Vogel Adri nyáron rengeteg versenykilométerrel gazdagodott Maricsek Mikivel külföldi pályákon, így nagy reményekkel érkeznek Borsodba. Bertáék fogadkoztak, hogy Ózdon nagyot pirítanak. Trencsényi Vince nem nevezett :(
Újra Toyotában Turi Tomi, aki régi társával Kerék Istvánnal a jobb egyben igyekszik majd mindent kihozni a GR Motorsport Yarisából. Az autó az ORC mezőnyébe indul, így a 2004-es bajnokpárosnak olyan villámgyors Mitsubishis betyárokat kell legyőznie, mint Foczkóék vagy Friedmannék, Bertalanék és Rongitsék. Apropó ORC: A közönségkedvenc P13-as mezőnyben is nagy vívás lesz a két Ladás duó Karsai -Szilágyi ,Helembai-Holecz és a Peugeot-val harcba szálló Határ-Éhn kettősök között annál is inkább, mert az éves tabellán is csak pár pont köztük a különbség. Parázs csata lesz a BMW-sek között is, hiszen ott lesznek Ózdon Szilágyiék, Lángiék, Hevesi Norbiék, sőt még Busman azaz Szabó Attila is előveszi az F2000-es BMW-t.
A Historic mezőnye akárcsak a Mediterrán rallyn, most is parádés. Érdiék ezúttal nem indulnak, viszont visszatér a mezőnybe a VFTS-el Zsírpapa. A Mang-Béres kettős egy horvátországi kategória harmadik hellyel melegített a hétvégére a Skodával, Kanyik Antal mellett a Polonézben egy legendás navigátor Makra László tér vissza, aki többek közt anno Gerencsér Titi Ladájában és Huberth István Ford Sierrájában is diktálta a kanyarokat. Ezúttal is neveztek észtországi barátaink Alar Hermansonék, a naracssárga BMW-vel, valamint a pécsi legenda Ripszám Ernő Trabantja is elkészült a Mecsek Rally után. A miskolci, borsodi szíveknek különösen nagy öröm, hogy bemutatkozik Hankó László a korábbi legendás autójának a „Mobil-1-es ENS-136”-nak a tökéletes replikájával.
A Rally2 mezőnyében késhegyre menő csatára lehet számítani, ráadásul sok idejük nem is volt felkészülni a párosoknak, hiszen az autók motorjai szinte még ki sem hűltek a pécsi verseny óta. Az ottani győztes Geiger-Csanády kettős távol marad az ózdi erőpróbától, viszont Kocsisék, Fogarasiék és Zsebéék ott lesznek, akárcsak az élmezőnybe idén valósággal berobbanó Fekete Gyuláék, akik egy jó eredménnyel szeretnék feledtetni a baranyai sikertelen futamot.A bajnoki címért elsősorban a Kocsis-Henszelman és a Fogarasi-Toloczkó duók vívnak, köztük csak pár pont a különbség. Ne felejtsük el azonban azokat a Ladás alakulatokat, Ruszkaiékat, Ruszóékat, Jobbágyékat, Üvegeséket, akiknek a hétvégi gyorsok hazai pályának számítanak, és bármikor beleszólhatnak az élmezőny harcába.
A Rally2 mezőnyéhez csatlakozik a nagy sikerű Just4Fun kategória, amelyben azok a versenyzők neveztek, akik a közönséget és saját magukat kívánják szórakoztatni. Érdekesség, hogy az eleddig historicban Minivel induló Szivákék most egy Škoda Fabia R2-vel érkeznek, utoljára ilyet Kronome Ákos kezeiben láthattunk. Na és persze számtalan közönségkedvenc Ladás páros érkezik: Bendegúzék, Csigolyék, Vadmagyarék, Lenkeyék.
Azt hiszem a fentiek elolvasása után, nem kérdés, hogy minden „rallyongónak „ hétvégére megvan a programja irány Ózd és környéke a magyar bajnokság utolsó előtti futama!