Ózdon újra Rali-Túra
Előzetes interjúk
2011-05-11
előzetes • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
763323623
Napi oldal:
61080
Jelenleg:
1057
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Most itt a lehetőség, hogy minden figyelem csak a Rali-túrásokra összpontosuljon és minden csak értük legyen. Ez pedig nem máshol valósulhat meg - mint a jól bevált és sokak kedvenceként emlegetett - Ózd-Ralin május 14-15-ei hétvégén.
De nézzük csak, hogyan vélekedett a felkészülésről, a pályákról és a célokról pár versenyző az Ózd-Rali előtt:


ozdon_ujra_rali-tura_1

Lovász Pál – Gulyás Kata
„Már mindennel készen vagyunk a hétvégére, az autó tökéletes állapotban várja, hogy száguldjon az ózdi utakon. Katával az egri versenyen igazán jól sikerült. Bár akadtak kisebb problémák - amik az összeszokás hiányának tudhatók be – de a verseny végére már ki tudtuk küszöbölni jó párat, s majd ezt ezen a versenyen is folytatjuk. Az ózdi pályák mindig is kegyesek voltak hozzánk, sikerül eddig igen jó eredményeket elérni itt. A körgyors az egyik kedvenc, hiszen tempós is, de van rajta lassúbb rész is, van visszafordító is, egy szóval kellően technikás. A sátai lobogós résznél pedig vállalni kell majd merni és rá kell lépnem kellően a gázpedálra.  A szombati salakos megmérettetést is nagyon várjuk, hiszen tavaly egész jól ráéreztünk a tempóra és az ívekre. Sikerült is a leggyorsabbnak lenni a nézők és a csapat örömére is.”

Schweizer Dániel – Vadász Sándor H3
„Már csak kisebb simításokat végzünk el az autón. A kéziféket próbáljuk működésre bírni, hogy a sok visszafordítóban majd fogjon, illetve még le is kell mosnunk. Próbáljuk még jobb állapotba hozni a versenyre, látva a nagyon hosszú és komoly nevezési listát. Az ózdi pályákat nagyon szeretjük. Régebben a favorit a körgyors volt, de az utóbbi időben a Sátai rész lett számunkra a kedveltebb. Hiszen itt gyorsabban lehet menni. Az esőnek mi sem nem nagyon örülnénk. Úgyhogy csak remélni tudjuk, hogy tévednek az időjósok.
 A prológ látványos és pörgős szokott lenni, ahol még a többi versenyzőt is megnézhetjük. Két évvel ezelőtt abszolútban második helyezést értünk el (ezért is kedveljük ezeket az utakat annyira…), ami kellemes meglepetés volt még a számunkra is. Reméljük hasonló eredményt fogunk most is elérni és mindenképpen az első 10-ben benne leszünk majd.”

Kiss Zsolt – Szollár Csaba H2
„Már teljesen kész vagyunk a felkészüléssel és nagyon várjuk a versenyt. Szerencsére Eger után nem sok mindent kellett javítani az autón, így csak a szokásos revízió volt. A hét közepén reméljük lesz még egy kis időnk a tesztelésre. Nagyon szeretnénk itt is az első helyen végezni. Tavaly a H1-ben sikerült itt nyernünk, illetve a 2010-es bajnoki címünket is itt ünnepelhettük meg. Úgyhogy ez a verseny a szívünk csücske. Kedvenc az Ózd-Sáta szakasz, ami tempósabb és elvállalósabb. A Prológot imádjuk, hiszen ez a hab a tortán az ózdi versenyen. Jó hangulat szokott lenni és rengeteg néző, rajongó. Az esőtől nem tartunk, hisz ilyenkor inkább kijönnek a vezetés technikai különbségek és nem az autók erőviszonyai dominálnak. Nem bántuk meg, hogy idén átmentünk a H2-be - a mezőnyben nagyon jó autók vannak, jó versenyzők! Így erre a szezonra nagyon izgalmas küzdelmekre lehet majd számítani.”

Balogh András – Soós István H1
„Már csak egy-két apróság van hátra és készen vagyunk a felkészüléssel a versenyre. A mezőnyünkben az első háromban nagyon szeretnénk benne lenni. Az egész Rali-túra évadon tervezzük a részvételt és így szeretnénk szorgalmasan gyűjtögetni a pontokat. Az ózdi körgyors a kedvencem, aminek minden részét szinte fejből ismerek. Kellően technikás és azért gyors is. Csak eső ne zavarja meg a vasárnapot, mert sajnos eső gumi hiányában vagyunk. Ahogy közeledik a hétvége, annál nagyobb a feszültség bennünk. Reméljük sok néző és rajongó is kilátogat majd mind a prológra mind a versenyre.”

Üveges Sándor – Kopcsó Péter A3
„Már a végső stádiumban vagyunk a készülődésben. Átnéztük az autót és felkészítettük teljes mértékben a versenyre. A héten így rá tudunk pihenni a megmérettetésre. Tavaly nagyon nagy csaták árán, de sikerült a kategóriánkban megszerezni az első helyet. Idén is reméljük, hogy ilyen sikeresen fogunk tudni végezni. Mindkét gyorsaságit szeretjük, illetve a prológon is élvezzük, hogy a közönségnek tudunk autózni (habár az aszfaltos prológot jobban kedveljük). Az eső nekem nem okozna gondot, de azt autónak igen! Nincsen hozzá gumink. Reméljük, hogy még tudunk szerezni, mert akkor nem okozna hátrányt, hiszen én szeretek esőben is versenyezni.”

Tóth Kálmán – Hajdú József A2
„Nagyon készülünk már a hétvégére. A kipufogó kiszakadt az előző versenyen a harmadik gyors környékén. A középső rész teljesen széthullott, illetve a hűtőnk is elkezdte engedni a vizet. Így kapott egy új hűtőt és egy új kipufogó részt is. Most kipróbálunk egy új futómű beállítást és így támadunk majd Ózdon. Egy kicsit már autókáztunk is vele a héten
A kedvenc szakasz a sátai, lobogós rész, ahol lehet nyomni a gázpedált. Igazi ízig-vérig rali pálya ez, technikás, gyors, dobálós, pattogós részekkel. A Prológon is a salakon való csúszkálást és a nézőknek való autózást nagyon élvezni szoktuk. Viszont nem örülnénk, ha esne az eső - bár vannak eső gumijaink. Szívesebben autóznánk száraz utakon. Kategória győzelemre hajtunk itt is, ezért igyekszünk minél komolyabb felkészülést véghez vinne a verseny előtt.”

Brunczvik Zoltán – Malek Péter A1
„Már készen is vagyunk. Egerben a vadonatúj motorunk megállt 3 km után, így most megint új motort kellett beszereznünk. Reméljük, hogy most nem lesz gond vele. Az ózdi utakat imádjuk, hiszen hazai pályának számítanak. A sátai részt különösképpen kedveljük. Elesős részekkel van teli, ahol látványosan lehet autózni is. Természetesen az elesést szeretnénk kikerülni! Salakos prológ még új lesz nekünk, de reméljük, hogy tetszeni fog, úgymint a kavicsos. Tavaly Esztergomban versenyeztem először zuhogó esőben, de ez az eredményes autózásban nem hátráltatott minket. Csütörtökön még hátra van egy műszaki vizsga, úgyhogy még akkor lesz egy kicsi bejáratás és ekkor kerül le Ózdra is ahol majd nagyon várja a vasárnapot!”

Juhász Zoltán – Jancsurák Csaba N3
„Már nagyon várjuk a versenyt, csak még az autó van szanaszét. Sajnos Egerben szétment a lengéscsillapítónk, emiatt rendeltünk újat. De pont ma kaptam róla hírt, hogy ez a héten nem fognak hozzá az alkatrészek megérkezni. Így valamit a helyére össze kell tákolnunk. Nagyon szeretjük ezeket a pályákat és ugyebár közel is lakunk, így viszonylag kis költségvetéssel tudunk itt részt venni. Az ózdi versenyen az jellemző ránk, hogy ha sikerül célba érnünk, akkor kategória elsők tudunk lenni, ha pedig nem, akkor kiesünk műszaki hiba miatt. A futómű beállítások még nem az igazik, így nem teljesen tudjuk kiautózni a kocsit. Bízunk benne, hogy ez majd változni fog. Az  esős idő közeledte nem szokott szerencsét hozni a gumi választásban… Mindig mást rakunk fel, mint ami kéne az időjáráshoz.  Végül is nekünk mindegy, hogy esik vagy sem. Mi annak örülünk, hogy versenyezhetünk.”

Kaptás Levente – Kürti Tamás N2
„Sajnos az egri versenyen az autó futóműve elég nagy kárt szenvedett, de azon vagyunk, hogy helyre hozzuk ezt a hétvégére, hiszen a mentális felkészülés már meg van. Az ózdi pályák a kedvencek között vannak, főleg az Ózd-Sátai rész, ami gyors, tempós és technikás. A körgyorson csak az szokott rossz tapasztalat lenni, hogy általában utolérjük az előttünk lévő versenyautó…. Tavalyi évben ezen a futamon a kocsi is új volt és a navigátorom is. Mégis sikerült az N csoportban abszolút legjobb időt autóznunk, az N2-ben pedig az arany érmet elhoznunk. Egy első kerekes autóval versenyzünk, így a Prológon sajnos nem tudunk kellően látványosan a nézőknek autózni.
A nevezéseket látva, elmondhatom, hogy elég erős lesz a kategóriánk. Azért bízunk benne, hogy dobogós helyezést fogunk tudni elérni idén is a támogatóink örömére is. Köszönet Nekik: Dallmayer Kft., Driver Team Futárszolgálat, Domidor Kft., Kreatív Média Stúdió.”


Takács András – Kovács Zoltán N1
„Elég sokáig bizonytalan volt, hogy tudunk-e menni Ózdon. De sikerült még pont időben leadnunk a nevezést. Az autó már kész van, mi is jól vagyunk a Zolival és csak remélni tudjuk, hogy itt is megszerezzük a legjobb helyet a kategóriánkban. Az első futóművet kellet egy kicsit felújítani, mert Egerben sokat kapott a kátyús úton. Most fogunk Ózdon először menni, de azt hallottuk, hogy jó hangulatú verseny és izgalmas pályák várnak majd ránk. Reméljük az eső elkerül majd minket, mert esőgumik híján vagyunk.”

A szervező bizottság elnökével, Dr. Ádám Antallal beszélgettem, hogy minél több közérdekű és hasznos információt megtudjak a Rali-túra második versenyéről. Nagyon reméli, hogy az idei ózdi futam úgy fog majd zajlani, ahogyan a tavalyelőtti. Minden lebonyolódik rendben, nem lesz komolyabb baleset és mindenki élményekkel gazdagodva tér haza vasárnap este.

A tavalyi Királdi szervizpark - mint ahogyan a közúton lévő szervizparkok - eléggé veszélyesnek bizonyult. Sok kérés és reklamáció érkezett emiatt a szervezőkhöz, így visszatették a szerviz területét Ózdra. Emiatt viszont a verseny útvonal tervezésében korlátozva lettek a lehetőségek. Hiszen nem szerették volna, hogy 100 kilométereket pluszban autózzon a mezőny oda-vissza Királd és Ózd között azért, hogy szervizelni tudjon Ózdon. Ennek végül az lett a megoldása, hogy Ózdról kifelé fognak majd rajtolni az autók. A kezdés (előreláthatólag vasárnap reggel 8 óra körül lesz) egy Ózd – Galvánüzem – Sátával (7,5 km) indul, ami rövidebb a megszokottól. A körgyorsasági pedig a Kiskapudi tetőről indul (Királd – Borsodbóta kör, ami 13,3 km).

Jó hírnek mondható így, hogy a verseny szinte minimális etap résszel lesz lebonyolítva. A szervizpark így 3,5 km-re van az első gyorsnak a rajtjától, a második gyors pedig körülbelül 2,5 km-re fejeződik be tőle. Összefoglalva a gyorsok között jóval kevesebbet kell majd autózni, igényesebb helyen lesz a szervizpark, a gyűjtő is központi helyen lesz. Tavalyhoz képest a lassítók száma és helye nem változott. Mindenhol a klasszikus 3-as lassítók lesznek kitéve egy kivétellel. Egy kettes lassító lesz a Királdi gyors lejövő szakaszán, hiszen ez elég vékony útrész. Belső íven gumizás csak olyan helyen lesz, ahol igazán szükséges a felhordások elkerülése miatt. Egyébként pedig a pálya minősége eddig jó minőségű, kifogástalan állapotban van. Reméljük, hogy ebbe az időjárás a jövő hétig már nem szól közbe.


Az itteni hagyományokhoz hozzá tartozik a szombati napon délután 16.00-kor megrendezésre kerülő Prológ is (kb. 15.00-tól már a belépés lehetséges). Ha hinni lehet az időjósoknak, akkor végre jó időben tudják most lebonyolítani ezt, ahol az egész RTE mezőnyt megcsodálhatjuk majd. Garantáltan láthatjuk kis Bérest egy VFTS-sel és  nagy Bérest az Audival, akik majd a mezőnyben is versenyeznek, és persze a Rali-túrában már megszokott „törzs” versenyzőinket is. A belépőjegyek pedig idén a következőképpen alakulnak: Felnőtt – 1000 Ft, Ifjúsági (12-18 év) – 500 Ft, gyerekeknek 12 év alatt pedig szülői felügyelet mellett ingyenes.


Most pedig egy kicsit a nézőknek szeretnék segíteni azzal, hogy leírom az izgalmasnak számító út szakaszokat. Ahol sokszor lehet majd látni a versenyautókat, az a Királdi körgyors rajtja lesz (Királdi vasúti átjárónál), illetve a Békeforrási elágazónál (ahol a körről felkanyarodunk a vékony erdőgazdasági útra), s itt még lassító sem lesz, így látványos fordulásokra lehet majd számítani. Sátai gyorson a fölfelé menő résznél, az úgynevezett Sintér házas kanyar látványos szokott még lenni, hiszen utána van egy dobbantó is. Ózdon pedig a temetői „Y” elágazótól pár száz méterre fog majd rajtolni az első gyors, az ott lévő kis terecskéről. Nyilván ez is kedvelt hely lesz a nézők számára, hisz a mezőny egyik része majd itt fog rajtolni, a másik része pedig erre felé fog visszaérkezni a szervizbe. Említésre méltó helyszín még a szerpentin alatti rész, ahol egy bal 3 - jobb 3 kombináció van, s ahol a Miskolc rali alkalmával jó páran eldobták már az autót.

A nézők figyelmét szeretné a rendezőség felhívni arra, hogy csak is a kijelölt helyekre álljanak nézni a versenyt. Valamint kérik, hogy figyeljenek oda a biztonságiak és a pályabírók utasításaira, esetleges figyelmeztetéseire a saját biztonságuk érdekében, illetve a balesetek elkerülése miatt!

A viszontlátásra Ózdon:
Juhász Veronika
RTE

Ez a hír most jelenik meg 5266. alkalommal
Share |
2011.05.14-15.
Rali-Túra Bajnokság 2011
IX. CYEB Ózd Rali
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k