Baracskai Zsolt - Lovász Tibor
A BP-Ultimate Rallye (osztrák bajnoki futam) nevezési listáján is ott a nevük. Ennek apropóján beszéltünk telefonon a pályabejáráson lévő pilótával:
Mikortól van a neved versenyautók bal oldalára kiírva?
1996-ban mentem az első versenyen, egy 1.3-as Szamarával. Aztán ez a típus ki lett fejlesztve a legvégsőkig. 2004-túl mentünk Renault Clio-val. 2 évig volt az N-es autó és idén váltottunk a Super1600-os Ignisre.
Mióta mész Lovász Tibivel?
Amióta a Cliózás van. Már kezdünk összeszokni, ismerjük egymás rigolyáit, ami azt gondolom nagyon fontos.
A Clio-t nem szeretted, vagy kellett újra az A-s autó hangja?
Nagyon szerettem a kis rönót, nagyon a szívemhez nőtt. Adódott egy lehetőség, amit nem lett volna szabad kihagyni.
Ez azt jelenti, hogy ez a Super1600-os Ignis bent áll Nálad a garázsban és Te faragod?
Végülis igen.
Az autó 2004-es, három versenyt mentek vele a VB-n, azóta kapott egy új motort, új cuccokat.
És milyen?
Egy álomautó!
Igazából sokkal többet nem tudok róla mondani, mert sajnos még csak négy versenyen vagyunk túl. Szeretnénk vele minél többet menni.
De amit tudok róla és amennyire eddig sikerült megismernem, annak tükrében bizton állíthatom: igazi álomautó!
Mennyivel másabb, mint egy N3-as Clio?
(Azt hiszem ennél butább kérdést nem sikerült volna feltennem… - a szerk.)
Elvileg annak nagyobb volt a motorja… Erősebb is?
Nem, nem volt erősebb. 180 lóerős volt, ez 220. Kb. annyi a különbség, az N3-as Clio és a S1600-os Ignis között, mintha egy utcai autóból beülnél egy versenyautóba…
Mennyire drága egy ilyen autó fenntartása?
Nem olcsó, de mégis olcsóbb, mintha bérelnénk egy hasonló autót. Hosszú távon mindenképp ez a legjobb megoldás. Annyiban vagyok helyzeti előnyben, hogy saját magam tudom felkészíteni az autót, mivel autószerelő vagyok, ez nem kerül pénzbe. És aki benne van, az tudja, hogy ezek a számlák is borsosak szoktak lenni. Az autó maga nagyon megbízható és strapabíró. Minden verseny után szétszedjük, átnézzük, ami szükséges, vagy ami már "elérte a kort" azt kicseréljük. Nagyon jó kis autó…
Ez a kétszázhúsz lóerő megfogott… Az autód rendszáma PA-CI 220…
Lehet, hogy ennek van valami köze a motorerőhöz?
A gyárban azt mondták, hogy fékpadon mérve 218 lóerős az autó. Amikor a rendszámot csináltattuk, a PA után ez adta ki… :)
Holnap megmozgatjátok a PACIkat…
Igen, indulunk a BP Ultimate Rallye-n, Ausztriában, utána pedig irány Mecsek.
Most tréningezünk itt Krumbach környékén, a pályák igazi osztrák pályák, autópálya minőségűek, csak egy autó szélesek. 4 (!) fok van és két napja folyamatosan esik az eső.
A verseny holnap délelőtt kezdődik a gépátvétellel, az első gyors rajtja délután fél 4kor és a holnapi utolsó gyors éjszaka 11 körül rajtol… Szép lesz…
Szombaton újabb 8 gyors vár ránk, este 6 körül lesz vége a versenynek, és ha sikerül végigmennünk, akkor újabb 170 gyorsasági kilométert teszünk az autóba és magunkba is. A nevezési listán még Rongits Attiláék neve szerepel és itt vannak Magda Alizék is a dízel Golffal.
Mik a tervek? Félek a bajnoki cím már másé…
Mi szeretnénk minél több kilométert menni az autóval, minél több versenyt befejezni.
A jövő évi bajnokságban azért már szeretnénk egy-két jó eredménnyel odaférni az elejéhez.
A weblapon oldalt van egy hirdetés, amin a PA-CI is látható…
Mesélj róla kicsit, ki ez a támogató?
A főtámogatónk, a SONNENLICHT Energetizáló ital.
Mindenkinek ajánlani tudom csak, hiszen ez nem egy klasszikus energiaital, amiből már van rengeteg fajta és nevű. Ez gyógynövényekből készült, egészséges!
Köszönjük! És jó versenyzést kívánunk!
Az interjút a SONNENLICHT forgalmazója, az Ex Natura Plus Kft. támogatta!
