Pályán a Tenkes-Swiftek
élménybeszámoló
2008-04-03
információ • Tenkes Rallye Team
h i r d e t é s
Összes oldal:
783862661
Napi oldal:
20586
Jelenleg:
747
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Az első kilométerek után bérlőik is elégedetten nyilatkoztak az új rali-Suzukikról

A felkészítő Tenkes Rallye SE szerelői, pilótái ugyan már a hónap elején megtaposgathatták egy kicsit a siklósi tuningműhelyből kiálló, az idei I. osztályú rallyebajnokságra és a Suzuki-kupára átépített hat vadonatúj Swift 1.6 Sport raliautó gázpedálját - ám az első igazi, éles tesztre most kerített sort a csapat. És itt már a hatból négy autót új bérlője nyúzhatott egy álló napon keresztül.

Keller Péter és csapata megadta a módját az első próbának: Pécsvárad fölött, a régi 6-os út egy lezárt szakaszán hat egymás mögötti sátorponyva alatt, szerelőkamionok, egy büfé és számtalan érdeklődő gyűrűjében sorakozott fel a hat kis mérges, hogy aztán az igazi rallyepályának beillő pár kilométeren kiderülhessen, valóban olyanok-e az új Swiftek, amilyennek megálmodták őket. Egyetlen szó elöljáróban: olyanok...

Boros László, Hoffer Zsolt, Kiss Márton és Sós-Nacsa Gábor valószínűleg idei legszebb napja virradt föl, amikor a fáradságos technikai munkát, majd a mindenre kiterjedő adminisztrációt követően végre elfordíthatták a "slusszkulcsot" saját autóikban. Hogy aztán a kacskaringós, nem túl tempós (egyetlen szakaszon kérte csak az ötödiket), inkább technikás, a dobálós egri terepre emlékeztető kijelölt pályán megannyiszor át és átszáguldva egyrészt maguk is közelebbi ismeretséget köthessenek az autókkal. Másrészt közreműködjenek a beállítások finomításában, az esetlegesen felszínre kerülő hibák kijavításában.

Nos, ahogy a tesztnap izgalmaira azóta már egyet alvó Keller Péter fellélegezve kijelentette, utóbbiakra nemigen volt szükség, mert az autók (és a pilóták...) a legjobb formájukat hozták, és bebizonyosodott, a tervezők-szerelők remek munkát végeztek a télen.
Arra a kézenfekvőnek tűnő kérdésre, hogy ő maga milyennek találta az autókat "belülről", a rallyebajnok meglepő, de ésszerű választ adott: "Ugyan az első körben valóban beültem egy-egy autóba, előbb az anyós-, majd a pilótaülésre is, ám kiderült, ez mégsem lesz jó. Bármennyire is fogadkoztunk ugyan, hogy az autókra, és nem az egymással versenyzésre koncentrálunk, ez a nagy adrenalinfellángolásban egyikünknek sem jött össze, azaz kezdett veszélyessé válni a helyzet. Úgyhogy én szépen kiálltam a pálya mellé, és az autók új gazdáinak elmondása alapján igyekeztem kontrollálni a helyzetet."

És ami emellett igen nagy szó, nemcsak "bemondásra", azaz az emberi érzékszervekre kellett alapozniuk a szerelőknek, hanem a tudományos technika is segített. A tesztre ugyanis megérkezett a Dunlop (a Tenkes-Swiftek hivatalos gumiszállítója) egy mérnöke is egyenesen Angliából. A szakember menet közben speciális felszerelésével több ponton mérte a guminyomást, -kopást és -hőmérsékletet, és ahogy Keller Péter fogalmaz, pusztán ezek adataiból olyan meghökkentően pontos jellemrajzot adott a pilóták vezetési stílusáról, hogy évtizedes tapasztalatával maga is alig akarta elhinni, hogy ez lehetséges. Ám az út mentén felállított "kémek" telefonjelentése mindig pontosan megegyezett a mérnök "látatlanban" tett megállapításaival, és estére kiderült, tanácsai minden esetben nagy hasznára váltak a csapatnak.


A sikeres és alapos téli felkészítést példázza, hogy a szerelők munkaerejét leginkább a fékek finombeállításai kötötték le, és persze az ülések testre szabása. Említésre méltó meghibásodás ugyanis egész nap nem történt.

És a végére egy kis "matematika", ha valaki netán összevetette volna a bevezetőben emlegetett számokat... A hatból négy autó, már végérvényesen "elkelt". A másik kettőre is van több érdeklődő, mondja Keller Péter. Ha menet közben ezeket, az üzleteket is sikerül nyélbe ütni, az örömmel tölti el a Tenkes Rallye SE-t, és nyilván a projektben még részt vevő Magyar Suzuki ZRt.-t, MNASZ-t és Castrum Ferreum Kft.-t is.

Ám ha a végén egy autó esetleg mégis talonban maradna, tartalékként alkalmasint még az is jó szolgálatot tehetne. Hiszen (bár ne akarjunk senkit az árokban látni, úgyhogy ezt gyorsan kopogjuk is le...), egy dolog a sikeres teszt, és egy másik lesz maga az embert-gépet próbáló hosszú rallye szezon...

Ez a hír most jelenik meg 5487. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k