Pályán a Tenkes-Swiftek
élménybeszámoló
2008-04-03
információ • Tenkes Rallye Team
h i r d e t é s
Összes oldal:
808326078
Napi oldal:
235743
Jelenleg:
1419
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Az első kilométerek után bérlőik is elégedetten nyilatkoztak az új rali-Suzukikról

A felkészítő Tenkes Rallye SE szerelői, pilótái ugyan már a hónap elején megtaposgathatták egy kicsit a siklósi tuningműhelyből kiálló, az idei I. osztályú rallyebajnokságra és a Suzuki-kupára átépített hat vadonatúj Swift 1.6 Sport raliautó gázpedálját - ám az első igazi, éles tesztre most kerített sort a csapat. És itt már a hatból négy autót új bérlője nyúzhatott egy álló napon keresztül.

Keller Péter és csapata megadta a módját az első próbának: Pécsvárad fölött, a régi 6-os út egy lezárt szakaszán hat egymás mögötti sátorponyva alatt, szerelőkamionok, egy büfé és számtalan érdeklődő gyűrűjében sorakozott fel a hat kis mérges, hogy aztán az igazi rallyepályának beillő pár kilométeren kiderülhessen, valóban olyanok-e az új Swiftek, amilyennek megálmodták őket. Egyetlen szó elöljáróban: olyanok...

Boros László, Hoffer Zsolt, Kiss Márton és Sós-Nacsa Gábor valószínűleg idei legszebb napja virradt föl, amikor a fáradságos technikai munkát, majd a mindenre kiterjedő adminisztrációt követően végre elfordíthatták a "slusszkulcsot" saját autóikban. Hogy aztán a kacskaringós, nem túl tempós (egyetlen szakaszon kérte csak az ötödiket), inkább technikás, a dobálós egri terepre emlékeztető kijelölt pályán megannyiszor át és átszáguldva egyrészt maguk is közelebbi ismeretséget köthessenek az autókkal. Másrészt közreműködjenek a beállítások finomításában, az esetlegesen felszínre kerülő hibák kijavításában.

Nos, ahogy a tesztnap izgalmaira azóta már egyet alvó Keller Péter fellélegezve kijelentette, utóbbiakra nemigen volt szükség, mert az autók (és a pilóták...) a legjobb formájukat hozták, és bebizonyosodott, a tervezők-szerelők remek munkát végeztek a télen.
Arra a kézenfekvőnek tűnő kérdésre, hogy ő maga milyennek találta az autókat "belülről", a rallyebajnok meglepő, de ésszerű választ adott: "Ugyan az első körben valóban beültem egy-egy autóba, előbb az anyós-, majd a pilótaülésre is, ám kiderült, ez mégsem lesz jó. Bármennyire is fogadkoztunk ugyan, hogy az autókra, és nem az egymással versenyzésre koncentrálunk, ez a nagy adrenalinfellángolásban egyikünknek sem jött össze, azaz kezdett veszélyessé válni a helyzet. Úgyhogy én szépen kiálltam a pálya mellé, és az autók új gazdáinak elmondása alapján igyekeztem kontrollálni a helyzetet."

És ami emellett igen nagy szó, nemcsak "bemondásra", azaz az emberi érzékszervekre kellett alapozniuk a szerelőknek, hanem a tudományos technika is segített. A tesztre ugyanis megérkezett a Dunlop (a Tenkes-Swiftek hivatalos gumiszállítója) egy mérnöke is egyenesen Angliából. A szakember menet közben speciális felszerelésével több ponton mérte a guminyomást, -kopást és -hőmérsékletet, és ahogy Keller Péter fogalmaz, pusztán ezek adataiból olyan meghökkentően pontos jellemrajzot adott a pilóták vezetési stílusáról, hogy évtizedes tapasztalatával maga is alig akarta elhinni, hogy ez lehetséges. Ám az út mentén felállított "kémek" telefonjelentése mindig pontosan megegyezett a mérnök "látatlanban" tett megállapításaival, és estére kiderült, tanácsai minden esetben nagy hasznára váltak a csapatnak.


A sikeres és alapos téli felkészítést példázza, hogy a szerelők munkaerejét leginkább a fékek finombeállításai kötötték le, és persze az ülések testre szabása. Említésre méltó meghibásodás ugyanis egész nap nem történt.

És a végére egy kis "matematika", ha valaki netán összevetette volna a bevezetőben emlegetett számokat... A hatból négy autó, már végérvényesen "elkelt". A másik kettőre is van több érdeklődő, mondja Keller Péter. Ha menet közben ezeket, az üzleteket is sikerül nyélbe ütni, az örömmel tölti el a Tenkes Rallye SE-t, és nyilván a projektben még részt vevő Magyar Suzuki ZRt.-t, MNASZ-t és Castrum Ferreum Kft.-t is.

Ám ha a végén egy autó esetleg mégis talonban maradna, tartalékként alkalmasint még az is jó szolgálatot tehetne. Hiszen (bár ne akarjunk senkit az árokban látni, úgyhogy ezt gyorsan kopogjuk is le...), egy dolog a sikeres teszt, és egy másik lesz maga az embert-gépet próbáló hosszú rallye szezon...

Ez a hír most jelenik meg 5496. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k