
Az egyetlen murvás futam után visszatér a HUMDA Országos Ralibajnokság az aszfaltos pályákra, így a Peugeot 208 Rally Cup mezőnyére is ilyen utak várnak Pécsen. Az 58. Mecsek Rallye a legpatinásabb versenye a magyar bajnokságnak. Az autókat nem kímélő veszprémi futam után most nem a hatalmas kövek és a defektveszélyes pályák, hanem a várhatóan nagy meleg és a különböző jellegű, technikás és tempós szakaszok teljesítése lesz a legnehezebb feladata a mezőnynek. Viszlóék vezetik a Kupát, de a többiek is ott szeretnének lenni az élen, izgalmas pontvadászat várható ezen a hétvégén is!

Extrém durván igénybe vette a mezőnyt a veszprémi lőtér, talán egy kis felüdülés lesz a pécsi verseny a Peugeot 208 Rally4-es autók és a Peugeot Kupában induló csapatok részére is. Ifjabb Tóth János, a kupasorozat mentora a Rally Hungary-n előfutóként segítette a Kupában indulókat, most - ahogy általában – a verseny előtt időjárásjelentéssel, gumitaktikára vonatkozó tanácsokkal, a versenynapokon pedig a mezőny előtt a szakaszokat végigjárva ad instrukciókat a nevezőknek.

Két futam után a Viszló Csaba - Maricsek Miklós páros ellépett kicsit a többiektől, de messze nincs még lefutva semmi, így a versenyzők ennek megfelelően komolyan készülnek a pécsi futamra.
„Annyival könnyebb talán most, hogy nem nekünk kell sietni, így egy jó, stabil stratégiát tudtunk felállítani a hétvégére és kiderül az első kör végére, hogy mire lesz elég ez a tempó.” - mondta a székesfehérvári pilóta. „Voltunk tesztelni, szerencsére sikerült találni egy szűk pályát, ami hasonlít a verseny ilyen jellegű gyorsaságijaira. Elég gyorsan ráéreztünk az aszfaltra a murva után... Miután meglett az érzés, elkezdtünk a kocsi beállításával foglalkozni. Megtaláltuk az ideális setup-ot, így kellő magabiztossággal vágunk neki a versenynek. Természetesen a győzelem a cél és ezért megteszünk mindent!”

Rónavölgyi Endréék autója nem bírta végig a murvás futamot, így ők az első futam győzelme után a másfeles szorzójú versenyen nem vittek haza pontot. „Kihevertük már a veszprémi fiaskót. Igaz, így kicsit most távolabb került tőlünk a csoda, hogy az első évünkben a bajnokságért harcolhassunk, de még van hátra négy futam, meglátjuk, hogy mit hoz ez a négy verseny a számunkra. Tavaly az ORB2-ben abszolút másodikak lettünk Pécsen, szeretjük a várost és a környéket. Nyilván nem ismerjük olyan jól, mint a hazainak számító Diósgyőr vagy a Zemplén pályáit, de megpróbálunk itt is elől menni! Az autó továbbra is szenzációs, aszfalton talán most már jobban ismerjük és bízunk benne Aczél András navigátorommal, hogy egy jó pályabejárás után minden esélyünk meglesz, hogy az elsőségért versenyezzünk!”

A második futamra csatlakozott a Peugeot Kupához egy izraeli páros, Bar Shushan és Duby Miller. A mindig mosolygó pilóta nagyon élvezte élete első versenyét a Peugeot 208 Rally4-es autóval és folyamatosan posztol a közösségi médiában a felkészülésről. „Nagyon kemény volt a murvás verseny, próbáltunk visszafogottan menni, vigyázni az autóra és örültünk, hogy ennek meg is lett az eredménye. Aszfalton már többet versenyeztem, de Rally4-es autóval még nem mentem, így nagyon várom, hogy milyen lesz. A többieknek nagyobb a rutinja a pályákkal és az autóval is, én már akkor elégedett leszek, ha úgy fejezzük be a versenyt, hogy elmondhatom: mi mindent beleadtunk.”

Zagyva Dorkáék sem tudták befejezni a második futamot, de azóta már egy aszfaltos versennyel készültek a pécsi megmérettetésre. „Bakonyán indultunk, ott már Gubrán Filadelfiával versenyeztem és vele is tervezem a szezont, bár most még mindig Apával megyek, Filadelfiának kézilabda versenye lesz. Jó volt visszarázódni aszfaltra. Sok tapasztalatom még nincs a Mecsekben, ez lesz a második alkalom, hogy itt versenyezhetek, kíváncsian várom a futamot és bízom benne, hogy pontokkal térhetünk haza Pécsről.”

Hibján Jószef, Szurovcsák István és a csapatuk igazán sokat dolgozott azért, hogy Veszprémre kész legyen az autójuk és hogy utána célba is érjenek. A SuperRallye-s befejezés után boldogan örültek a dobogó harmadik helyének. „Óriási küzdelem volt a veszprémi versenyünk, mindenki kihozta magából ott a maximumot! Nagyon szeretem Pécset, gyönyörű a helyszín, nagyszerű gyorsasági szakaszok várnak ránk. Nagy a tempó és bízom benne, hogy nekünk is nagy lesz a lendületünk. Kiélezett versenyre számítok és szeretnénk az élmezőnyben autózni!”

Tellér Antal és lánya, Antónia kihagyta a murvás futamot. „Sajnáltuk, hogy nem tudtunk elindulni Veszprémben. Hiányzott a versenyzés és a versenyhangulat is. Épp ezért már nagyon várjuk a pécsi megmérettetést. Bakonyán tudtunk mi is tesztelni, az autó kíválóan teljesített. Legendás ralihelyszín vár ránk Pécsen, vannak szakaszok, amiket jobban ismerünk, folyamatosan tanulunk és próbálunk alkalmazkodni az új részekhez is. Az a cél, hogy jól érezzük magunkat, sokat tanuljunk és minél jobban megismerjük az új pályákat és persze az autót is. Fejlődni szeretnénk és nem lenne baj, ha a dobogóra is felállhatnánk.”

Ez a hat páros nevezett a Peugeot Kupában a pécsi versenyre, ahol 11 gyorsasági szakasz és összesen majdnem 140 versenykilométert kell teljesíteniük. Pénteken a hivatalos teszt után a Széchenyi téren kezdődik rajtceremóniával a program. Szombaton 6 szakasz, vasárnap öt gyorsasági szerepel az időtervben és a legjobbak szintén a patinás téren örülhetnek majd nem csak a pontoknak, hanem a legjobbaknak járó pénzjutalmaknak is.
A verseny hivatalos honlapja: mecsekrallye.com