Herczig Norbert és Igor Bacigál 2015 abszolút rally bajnokai. A páros az utolsó előtti, kassai ORB futamon. A páros első aszfaltos versenyén a ŠKODA Fabia R5 versenyén meggyőzően az első helyen autózott a hetedik gyorsasági szakaszig. Utána beestek, a nézők segítségével 13 perc hátránnyal folytatták a versenyt. Megynerték a maradék gyorsasági szakaszokat és pont annyi pontot gyűjtöttek, ami elég ahhoz, hogy az utolső, pécsi futamtól függetlenül bajnokok legyenek.
Sokat dolgoztatok ezért.
Nem is csak ebben az évben, hanem az elmúlt hat évben sokat dolgoztunk ezért. És ez most nehezebben jött, mint az első bajnoki cím.
Mérhetetlenül boldog vagyok. Még nem is igazából tudom felfogni. Kicsit hiányzott a végén a katarzis, nem tudtuk, hogy mi van. Lejöttünk az utolsó gyorsról, meg kellett várni a többiek időeredményét és menet közben, etapon írta Laci, hogy megvan. Akkor félreálltunk, megölelgettük egymást Igorral… az ott vicces volt :)
Az gondolom, sokkal többet adtatok ebbe a Kassa Rallyba, mint ami kellett ahhoz, hogy bajnokok legyetek.
Igen. Sokat gondolkodtam, azóta többször lefuttattam magamban ezt a futamot.
Úgy mentünk oda, hogy teljesen kizártuk, hogy ez a bajnoki címért megy. Próbáltam úgy nézni, mintha a bajnokság második, harmadik futamánál tartanánk és ez látszódott az időeredményeken és talán látszott azon is, ahogy közlekedünk. Voltak részek, amiket el tudtam engedni, nem éleztem ki annyira a versenyzést. Kizártam, hogy mi is a tét.
Nem mondom, hogy elbagatelizáltam, de talán ezt egy kicsit komolyabban kellett volna vennem.
Lehet, ha komolyabban veszed, jobban rágörcsölsz…
Lehet. Ezzel is magyaráztam magamnak és ezért is maradtunk abban az Igorral, hogy megyünk a saját tempónkban és majd a végén kiadja.
Valahol nagyon dühös vagyok magamra, hogy beestünk, azonban ha keresem az okokat, akkor nem érzem, hogy nagyon gyorsan értünk oda. Egy hosszabb egyenesből érkeztünk ötödik sebességi fokozatban. Nem rontottuk el a féktávot, visszaváltottam harmadik sebességi fokozatig. Elkezdtük fordulni a kanyart és a bejárat után, már a kanyar közepén olyan érzés volt, mintha az autó hátulját lerúgták volna az útról. Biztos nem számoltam azzal, hogy ez egy sokkal felhordásosabb rész volt, sokkal több drazsé volt az úton.
Viszont nagyon nagy élmény volt, hogy amit erről a sportról és alapvetően a sportról gondolok, azt most végre tudtam hajtani a gyakorlatban is és a soron következő három gyorsasági szakaszt meg tudtuk nyerni a magyar értékelésben, illetve a nagy abszolútban is kétszer végeztünk az élen. Ha ezt a részét nézem, akkor ez nagyon nagy élmény volt.
Küzdöttetek és a szerencse és mellétek állt.
Pont vasárnap este mondtam Spicinek és Rongits Atinak is, hogy nagyon sajnálom, hogy kiestek és ilyet még soha nem gondoltam, de most segítettek nekünk ezzel.
Nem ezen múlott a bajnoki címetek!
Nyilván nem, de azért az nagy segítség, hogy Mecsekre úgy mehetünk oda, hogy megvan a bajnoki címünk.
Még egy kicsit beszéljünk az autóról és a viszonyotokról, hiszen ez volt az első aszfaltos versenyetek és nem is teszteltél annyit, mint amennyit a murvás futam előtt.
Nagyon jó volt az autó. Fele annyit teszteltünk vele, mint Veszprém előtt. Nyilván ebben benne volt az is, hogy már volt viszonyítási alapom, nem először ülök már benne. És persze az is, hogy majd a Kassa Rally-n belerázódunk, nem az első helyért kell mennünk.
Az időeredmények nem azt mutatták, de mégis, az elején azt éreztem, hogy lehetne gyorsabban menni és csak az első nap vége felé éreztem, hogy már kezdünk összebarátkozni. Az tisztán látszik, hogy ehhez több idő kell majd, hogy aszfalton is meglegyünk vele. Még egyszer mondom: ez nem az időkre vonatkozott most, hanem az érzésre. Én úgy éreztem belülről, hogy ebben kell még, hogy legyen. De aztán az is lehet, hogy becsap ez az érzés. Az S2000-ben egyfolytában egy harc volt az autóban, itt pedig egy kicsit taxis a jellege a versenyzésnek. Nincs az a nagy küzdés, minden nyugodtabb, nincs az a nagy hang, nem kell annyit váltani, hiszen csak ötsebességes, nyomatékosabb. Lehet, hogy emiatt. Nem tudom még ezt összerakni.
Az nagy visszaigazolás volt, hogy ott, ahol beestünk, ott másodszorra abszolút időt tudtunk menni, úgy, hogy a szakasz 4.-5. kilométerénél leesett az eső és megszántotta a pályát. Brutál volt úgy menni, hogy mész a szárazon, beérsz az erdőbe és ott már tiszta víz volt. Már nem esett, állt a víz… Jó volt :)
Pécs? Igazából már nem kellene mennetek…
Ott leszünk! Több út előtt állunk! Egy a biztos: a márka. Természetesen ŠKODA-val megyünk.
A típus még a kérdés. Szerencsére a ŠKODA versenyautó kínálata nagyon széles. Lehet Felícia, lehet Octavia, lehet Fabia. Ezen belül Kit-Car, WRC, S2000… ezekben gondolkodunk.
Kassán indult egy széles 130 RS…
Lehet, hogy nem lősz mellé… Így, hogy Historic EB futam…
Egy biztos: ott leszünk a mezőnyben és ŠKODA-val, de nem tudjuk, hogy melyikkel!
Szerintem szeptember közepére kristályosodik ki.
Elkezdtünk autót keresni.
Örömautózást szeretnénk csinálni!