Pedig nagyon jó volt!
Az abszolút második helyről estek ki Elek Istvánék az aradi futamon
2012-08-31
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
790118285
Napi oldal:
44743
Jelenleg:
1675
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

pedig_nagyon_jo_volt_3

Az idei év sem lesz Elek Pista kedvence, már ami a rallye bajnokságot illeti legalábbis, hiszen az elmúlt négy futam során mindössze egy alkalommal értek célba. Nem kesereg, az aradi kiesés ellenére is jól érezték magukat a versenyen, és még így is elégedetten tért haza.

Te is jártál Aradon!
Nem is először! :-)

thumb_pedig_nagyon_jo_volt_1És ezúttal milyen volt?
Nagyon vártam már ezt a versenyt, mert én a pilóták nagy részével ellentétben örülök, ha új, ismeretlen pályákon versenyezhetünk. Szeretem az új kihívásokat! Tavaly a vizesárok tönkretette a versenyünket és defektből is jócskán begyűjtöttünk. Most sem értünk el a célig, de ettől függetlenül mi boldogok voltunk ezen a versenyen is. Már attól is boldognak kellett lennem, hogy jó pár kilométer gyaloglás után találtam térerőt a hegytetőn, és tudtam segítséget hívni! :-) Aki ettől is boldogabb lehetett, az Turán Frici, hiszen Zsiros Gabi az ellenkező irányba ment, ahol egyáltalán nem volt térerő, de végül ő is megmenekült a medvéktől! :-)

Az ötödik gyorson, a conopi pályán ért minket utol a sors. Egy teljesen ártatlan dolog volt, elrajtoltunk és elkezdett furcsán viselkedni az autó, hamar rájöttem, hogy féltengelytörésünk van. Mi elég szerencsétlenek voltunk, mert féltengelytöréssel még ki lehet jönni a gyorsról, de nálunk a féltengely külső csukló rész utáni utolsó 10 centis darabja tört el, és így - mivel az fogja a kereket - a kerék szép lassan lelazult, és egyszer csak elgurult mellettünk. Nagyon szűk helyen voltunk, pár száz métert még mentünk három keréken, majd mikor megláttam Friciéket akkor gyorsan beálltunk mögéjük...

pedig_nagyon_jo_volt_5

Milyen volt addig a verseny, a pályák?
Nagyon boldogan érkeztünk, és már a pályabejáráson nagyon megörültünk, hogy ezúttal a patakban nincs víz. A nagy öröm mellett viszont mérges is voltam a tréningen, mert pályajavítást akartak végezni a rendezők, de nem igazán tudták ezt jól megoldani. Már a többi versenyző is mondogatja nekem ilyenkor, hogy miért nem nekem szólnak, hiszen én útépítéssel foglalkozom.
A pályabejárás során négy darab defektet szedtünk össze! Meg is fogadtam, hogy legközelebb én úgy fogom kezdeni, hogy odamegyek, leteszem az 50 Ft-os büntetést (a pályabejáráson murvagumik használatáért) az itiner felvételekor, mert itt ez volt az, amikor azt mondtam, hogy elegem van, nem akarok ezzel foglalkozni, hogy 40-50-60 km-eket kocsikázok a városba, hogy újra és újra kereket cseréljek, legyen pótkerekem, nehogy ott maradjak a pályán és közben 150 ezreket költök erre. A pályabejárás nekem nem arról szólt, hogy megismerjem a pályát - nem is igazán emlékszem rájuk – hanem csak azt figyeltem, hogy kikerüljem az elénk kerülő akadályokat, és elkerüljem a defektet. A harmadik defekt után már nem volt időnk visszamenni a városba, muszáj volt megnéznünk, felírnunk a pályát, és úgy mentünk be, hogy „csak nehogy kapjunk még egyet!”. És kaptunk! Egy nagyon kedves rallye2-es páros próbált nekünk segíteni, biztos látták rajtam, hogy már nagyon kész vagyok, utólag is nagy-nagy köszönet nekik! Az első defektes kerekünket hátra tettük, lejöttünk a gyorsról, majd még 30 km-t tettünk meg felnin.
Ezek után nekivágtunk a Shakedownnak, de sokat már nem mentünk, mert az utolsó pillanatban értünk oda. Az autó sem volt rendben, de a gépátvétel előtt még szétszedték-összerakták, és megoldották.
Így vágtunk neki a versenynek! Az előjelek nem voltak túl jók... de úgy mentünk oda, hogyha már Veszprémben hamar kiálltunk, ezt bárhogy is, de meg kell nyerni!

pedig_nagyon_jo_volt_4


A versennyel kapcsolatban azt érzem, hogy az útjavításnál nem jó megoldást választott a rendező, de mindent elkövetett annak érdekében, hogy jó pályát csináljon, mert az a mennyiségű anyag és munka, amit belefektetett, az iszonyatos költség. Én már csak tudom, mert ebben dolgozom, mint ahogy azt is tudom, hogy fele ennyi energiával és fele ennyi anyaggal sokkal jobban is meg lehetett volna csinálni, ha lett volna egy kis szakértelem is a dologban. Bosszantott persze, de maximálisan elismerem a munkájukat és egy nagyon jó kis versenyt csináltak, a pályák minősége a versenyautóból nézve már nem is volt zavaró. Nagyon élveztük a pályákat, a műszaki gondunkról meg nem tehetünk.

pedig_nagyon_jo_volt_2

Elégedetten tértél haza?
Így van! Az már csak másodlagos, hogy a gyorsaságik hogyan sikerültek nekünk. Az első napon elszórakoztuk a superspecialt, annak ellenére, hogy tudtuk, beleszámít az értékelésbe, de óriási feeling volt, mikor arról a pályáról lejöttünk és a nézők tapsoltak nekünk! Sőt, még a versenyzőtársak is! Vesztettünk pár másodpercet, de a reggeli nagyon nagy porban meg rögtön mentünk egy második időt, ami már bemelegítésnek jó volt. Majd ezt követően mentünk egy első időt, ami után jött egy gyors pálya, ahol nem tudtunk lépést tartani a két R4-essel.
Második helyen álltunk, 6 másodperccel Duduék mögött, abszolút jó volt, és mivel én a két hosszú gyorsra hegyeztem ki magam, hogy majd ott fogunk nagyon jól menni, teljesen nyugodt voltam. A gumiválasztásnál is nagyon odafigyeltünk, olyat tettünk fel, ami abszolút defektmentes. Nem gyors, de nagyon biztonságos, nyugodt voltam, hogy minden rendben lesz, versenyben tudunk lenni az első helyért... de nem így alakult, a technika másként gondolta! Utólag is úgy tudnám értékelni, hogy az mindenképp ad egy lelki megnyugvást, hogy a tempónk nagyon jó volt, ott tudtam autózni az elejében még ezzel az autóval is, a sebességünk nagyon jó volt a kategóriatársakhoz képest. Balogh Jani nagyon jópofa volt a veszprémi verseny utáni nyilatkozatában, mikor azt mondta, hogy örült, hogy végre jól ment, ott tudott menni az N csoport elejében, csak egyedül én voltam utolérhetetlen! És nekem ez elismerés, ha egy versenyzőtárs így látja!

Hogyan tovább?

Nekem nem lesz Kassa, pedig izgatott volna, mert megint valami változatosságot hozott volna, de maga a magyar bajnokság már nem érdekel, így már nincs értelme, hiszen 4-ből 3-szor nem tudtuk befejezni. Valami más kihívás után nézünk, így valószínűleg a következő futamunk a Wald4tel lesz, majd még valami külföldi futam, itthon pedig még a Mikulás Rallye...

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 2578. alkalommal
Share |
2012-08-17
Románia, Arad • rally ob
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 310102
030405 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k