SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Pénzes Zsolt lemondott...
RallyRacing interjú
2007-10-05
interjú • forrás: RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
774089605
Napi oldal:
10519
Jelenleg:
944
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Pénzes Zsolt versenyez, felkészít, szervez, és hétfőig részt vett az RSB munkájában is. Mivel három napja már nyilatkozhat a RallyRacing magazinnak, így hát beszélgettünk…

- Sok lábon állsz. Egyrészt és legfőképpen versenyzel. Milyen az eddigi évetek és mi lesz még a hátralévő két versenyen?
- Szerintem az eddigi év, életünk legjobb éve volt, mert hét versenyen indultunk, hétszer célba is értünk. A magyar bajnokságban a hatból hatszor értünk célba. Sok összetevője van ennek, de legfőképpen az, hogy a Suzuki Ignis tényleg nagyon megbízható és igazi versenyautó. Kevés versenyző van a mezőnyben, akik száz százalékosak voltak. Szuper1600-ban negyedikek vagyunk. Sok esélyünk nincs a harmadik helyre, ezért úgy néz ki, nem is fogunk menni Tapolcán, illetve ha valami változás van a kategóriánkban, akkor esetleg elindulunk Zemplénben. De ez nem valószínű. Ott már lehet, hogy Mitsubishivel megyünk majd, N/4-ben.

- Azért, mert jövőre ezt tervezed egész évre, vagy csak azért, hogy szórakozzatok?
- Igazából csak jól akarjuk érezni magunkat. Van egy Evo IX-esünk, amit idén építettünk, és általában bérbe van adva, de most szeretnénk kipróbálni, és ez egy jó alkalomnak ígérkezik rá.

- Külföld-menő is vagy, voltál idén a Barum IRC futamon. Tervezel még valamit?
- Azt egyik újságban azt olvastuk, hogy ott sem értünk célba, úgyhogy szerintük nem vagyunk menők… :) De jövőre szeretnénk. Most még azon vagyunk, hogy eldöntsük, akarunk-e jövőre itthon versenyezni, vagy csak külföldön, és akkor majd milyen futamokon. Ez egy nagy döntés lesz. Az idei év volt az első az elmúlt tizenvalahány év alatt, hogy minden futamon indultunk. Nem biztos, hogy erőltetnünk kéne, hogy minden futamon elinduljunk Magyarországon. Ugyanazok a pályák, már mindenki fejből tudja őket, szóval itthon nehezebb fejlődni, mint teszem azt egy Barumon, ahol az idegen környezetben ez jobban megy…

- A versenyzés mellett a ralinak nem csak ezen az oldalán állsz, hanem felbukkansz a másik oldalon is. A rali-túra mellett tettél hitet, azzal, hogy te vagy a menedzsment, ha lehet így hívni. Hogy került az életedbe az RTE?
- A rali-túra több mint tíz éve azzal kezdődött, hogy a technikai részével kezdtünk el foglalkozni, arra kért fel Mészáros Iván. Aztán az évek alatt próbáltunk segíteni olyan dolgokban is, ami az Iván idejébe már nem fért bele. Aztán jöttek a különböző névadó -, és kötelező matrica-dolgok, valamint a média, úgyhogy ezzel foglalkoztam a továbbiakban. A technikai dolgokra van egy felállított csapatunk, akik már majdnem 10 év látják el a feladatukat. Amennyire pedig engedik a lehetőségek, az arculattal is próbálunk foglalkozni.

- Mondhatjuk, hogy a rali-túra az egyik szívügyed?
- Azt gondolom, hogy igen. A rali-túra arról szól, amiről a ralinak szólnia kell! Segítenek egymásnak az emberek a szervizparkban, jó hangulatban telnek a versenyek, jól érzik magukat, hogy egy tartalmas hétvége után azt tudják mondani, hogy igen, megérte a fáradalmakat az, hogy két napot az életükből a ralisportra szántak.

- Ezért lettél Te a rali-túra és az MNASZ összekötője?
- Igen, részben ezért, hogy ha van egy lehetőség, akkor próbáljuk még közelebb hozni az MNASZ-t és a rali-túrát. Mindkét fél részéről nyilván volt erre szándék, és azt gondolom, hogy amennyire a lehetőségek engedik, részben sikerült is. Gondolom ezt azért, mert az idei volt az első év, hogy közös gépkönyvet tudtunk kiadni az MNASZ-szel, ami a vizsgáztatások szempontjából volt fontos. Ebben és ilyenekben próbáltam segíteni, most már így múlt időben.

- Megelőztél, mert most akartam rátérni, hogy hétfőn lemondtál az RSB tagságodról. Mi volt ennek az oka?
- Az okok többrétűek. A lehetőségeimhez mérten ez alatt a fél év alatt beleláttam az egész rendszerbe, és igazából függetlenül attól, hogy kik vannak ott, és milyen pozíciót töltenek be, szerintem ez az egész rendszer úgy rossz, ahogy van. Én ezt csak úgy hívom, hogy a piros telefonos rendszer… Mindenki csak telefonál mindenkinek, ezért úgy gondolom, annak, hogy ott üldögéljek havonta egyszer vagy kétszer, nem sok értelme volt. Persze rakódnak az emberekben különböző sérelmek, vagy problémák, és ez mindenhol van, de mikor azt látod, hogy teljesen felesleges, hogy ott üljél, akkor azt gondolom, hogy inkább a gyerekekkel megyek játszani a játszótérre. Ez egy fontosabb történet, minthogy ücsörögjek, és felettem döntsenek dolgokról, anélkül, hogy megkérdeznének.

- Ezek mind a rali-túrát érintő dolgok?
Csak azért kérdezem, hogy ennyire nagy a szembenállás..?
- Ezek nem csak a rali-túrát érintik, hanem úgy összességében az egész rendszert illetően mondom ezt. A rali-túrával az MNASZ elnöksége nem áll szemben. Van egy működő kapcsolat, ami bízunk benne, hogy jobb lett. Vannak bizonyos személyek, akik feladatokat látnak el az MNASZ-en belül, akik esetleg féltékenyek, vagy nem nézik jó szemmel a rali-túra fejlődését vagy irányvonalát. Ezekkel nem tudunk mit kezdeni. Tehát nem az egész MNASZ-szel van a probléma, meg nem is a rali-túrával. Nem azért vagy nem csak azért mondtam le, mert nem tudok az RTE-nek jobban segíteni már, hanem az egyéb dolgok miatt, ami történt Szombathelyen, a Mecsekben, ami történik az összes versenyen… De ugyanezek történtek tavaly is, tavalyelőtt is. Aki ebben benne van, tudja, hogy évekre visszamenőleg igaz, hogy így nem lehet irányítani egy ilyen sportot és egy ilyen szövetséget, hangsúlyozom, függetlenül attól, hogy kik a vezetők. Szerintem az RSB tagok nagy része jól végzi a munkáját, csak adott esetben nem hagyják, hogy jól végezzék a munkájukat, azzal, hogy átnyúlnak felettük is. Szóval nem konkrétan a személyekkel van a baj, mindamellett, hogy szerintem vannak, akik nem hozzáértők, vagy nem látják a működés lényegét.

- Most telt be a pohár?
- Igen, igen. De mindenki pótolható, úgyhogy azt a hatalmas űrt, amit magam után hagytam, biztos be tudják majd tölteni… :):):).
Ez most vicc volt, de a lényeg, hogy feleslegesnek éreztem ezt már. A versenyzők is itt, Magyarországon valahogy furcsán állnak a dolgokhoz, és addig, amíg nem tesznek rendet, nem is fog változni semmi. Rendet pedig csak úgy lehet tenni, ha betartatják a szabályokat mindenkivel! De ha vannak kivételek, akkor mindig mindenki a kivételeket fogja emlegetni. Nehéz azt mondani a versenyzők nagy részének, hogy rád vonatkoznak a szabályok, de ugyanakkor az első tízben lévő bizonyos emberekre pedig nem. Lásd tiltott tréning, tiltott szerviz, és még sorolhatnám. Én még emlékszem azokra az időkre, mikor voltak egyéniségek az első tízben, akiknek volt véleményük a maguk idejében, és ezt ki is merték nyilvánítani. Legyen az egy Ranga, egy Ferjáncz, vagy egy Érdi, és még sokan mások, akik a véleményüknek hangot is adtak. A mostani top-pilótákat nem hallod, hogy olyat nyilatkoznának, ami miatt többi versenyző felnézne rájuk. De persze, akinek nem inge, ne vegye magára.

- Lesz olyan, aki átveszi az összekötő funkciót?
- Amennyit akarnak beszélni a rali-túrával, azt meg tudják oldani. Ott van a Markó Tibi, aki a rendezőket képviseli, ugye ő is kötődik a rali-túrához a rendezvényeivel. De azt gondolom, hogy eddig is, ha akartak valamit, elérték a Mészáros Ivánt, ezután is el fogják tudni érni. Lényeg, hogy én beleláttam a működésbe, és így, ebben a formában nem kívánok ennek a részese lenni. Hogy világos legyen mindenkinek, én nem tartozom egyik táborhoz sem. Sem a régihez, sem az újhoz, mindkettő kölcsönösen tehet a kialakult helyzetről. Én tudom, hogy hogyan lehetne ezt jól működtetni, de ezt partnerek nélkül nehéz.

- Mészáros Iván mit szólt ehhez?
- Iván tisztában van a működéssel. Sajnálta, mert jó dolog volt, hogy eljutottunk oda, hogy van egy rali-túrát képviselő ember az RSB-ben, másrészt pedig teljesen megértette. Vele egyébként megbeszéltem ezt, nem egy ilyen ad-hoc dolog volt amit hétfőn találtam ki. Ezt már Mecsek Rallye előtt eldöntöttem, mikor ismételten nem tudtunk a rajtlistára pontot tenni, mert egy kérés volt, hogy a szuper1600 mezőnye hadd mehessen egymás után a Bútor Robi kivételével,  - mert ő arany licenszes -, amivel semmi gond nincs. Ez meghiúsult, mert a maradék versenyzők közül, valakinek úgy tűnik, sérti az önérzetét, ha nem a megszokott rajtszámával indul. És ekkor jött a piros telefon… Eredmény? Három részre szakadva indul a szuper1600, tehát ezt sem sikerült elintézni. Akkor pedig miről beszélünk….? Úgyhogy a legnagyobb sikerem az volt, hogy a Mecsek Rallye-n a grillsütőket lehetett használni a szervizparkban…: És ez mindent elmond a működésről… Ja, és azt sem szívlelem, ha bizonyos RSB tagok, "himi-humi" versenynek hívják a Rali-Túra Bajnokságot.

- Ebből lesz valakinek hátránya?
Akár neked, akár a túrának, akár elsőosztálynak…
- Az első osztálynak, biztos nem lesz hátránya...

- És ha nem lehet majd használni a grillsütőt…? :)
- :) ja, azt nem tudom. Igazából én bízom benne, hogy nem lesz hátránya ebből senkinek. A rali-túrának mitől lenne hátránya abból, hogy nem ülök ott? Nekem meg teljesen mindegy, mert egy rajlistánál úgyis boldog-boldogtalan előttünk rajtol, úgyhogy most lehet, hogy még tíz csókos fog előttünk indulni… Akkor meg majd kikerüljük őket, ahogy eddig is.

Pajer Ani

Ez a hír most jelenik meg 6995. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k