Pénzes Zsolt és Thurzó András neveit olvashatjuk a svéd VB nevezési listáján, egy Renault Clio Ragnotti N3-as autóval egyetemben.
A fiúk már túl vannak a pályabejáráson, telefonon sikerült elérni a pilótát:
Hogy találtátok ki ezt a svéd VB-s túrát?
Szeretek a hóban autózni, minden télen fent vagyok, ha van rendes hó…
Tudtuk, hogy itt elfogadják gond nélkül a nevezésünket és a főszponzorunknak, a Conradnak is vannak itt érdekeltségei, jelen van Svédországban és így az induláshoz szükséges költségvetést is össze tudtuk hozni.
Igaz, hogy nem egy összkerekes autóval indulunk, de így a pályabejárások után úgy tűnik, hogy ezzel a kis autóval is nagy élmény lesz menni…
Ugyanúgy csúszik a hó ott is, mint itthon?
Lényegében igen :)
Annyiban másabb, hogy itt +3 fokban nem olvad, gondolom azért, mert annyira át van fagyva a talaj.
És még ami más, hogy máskor sötétedik… Mindig éjszaka szoktam feljárni kocsizni, hogy lássam, jönnek e szemből, itt pedig csak a nap végén megyünk majd sötétben, kicsit furcsa volt, nagyon vakított néhol a hó.
Megleptek a pályák, vagy ezt vártátok?
Voltak információink, hogy nagyon gyorsak.
Az volt meglepő, hogy azon túl, hogy gyorsak, technikásak is.
Nem egyenesek miatt gyors, hanem nagyon sok a tempós kanyar. Az összes gyorsasági nagyon látványos, azt hiszem itt nem lehet rossz helyre állni a nézőknek. Hihetetlen dolgokat fognak majd látni… gondolom főleg a WRC-ktől, de azt gondolom a kisautók is tudnak majd látványosan közlekedni.
Sok ugrató, gyors kanyarok. A leghosszabb, negyven kilométeres gyorsnak több, mint a felét 6-ik telin teljesítik a nagyautók és nálunk is nagy lesz a tempó, azt hiszem.
Csomó befagyott tó az utak mellett, sok helyen, ha hibázol, akkor irány a tó jege…
A keddi pályák jegesek voltak, a szerdaiak inkább hófalak között.
A 40 kilométerest mi mind a két nap sötétben teljesítjük.
A szerviznek volt egy kis kalandja… Már ott vannak a fiúk?
Igen, mindenki megérkezett.
Sajnos szétment az Ikarus motorja Berlinnél, ezúton is szeretnénk megköszönni Pryma Zolinak és a Pacottinak, hogy egy-egy szervizautóval kisegítettek bennünket. A srácok átpakolták a motyót és egy nap késéssel megérkeztek.
Remélem ezzel a kalandok véget érnek és jöhet az élvezet.
Majd még ki kell találnunk, hogy hogyan visszük haza az Ikarust, félek, hogy azt ott helyben kell valahogy megjavítanunk, ott kell majd motort cserélnünk.
Mi a további programotok, így a tréning után?
Csütörtök délelőtt, fél 12-kor gépátvételünk van. Délelőtt a prioritott versenyzőknek van a shakedown, nekünk délután. Este pedig Karlstadban a rajtceremónia 7 órakkor.
Péntektől pedig gyűrjük a havat…
A pályákról még tudsz mondani valamit?
10 különböző pálya, a legrövidebb a prológ a maga 2 kilométerével, a leghosszabb pedig a már említett 40 kilométeres gyorsasági.
Nagyon profin van minden megszervezve, kíváncsian várjuk.
Az biztos, hibázni nem szabad!
Abban a pillanatban, hogy hibázol - mindegy, hogy milyen kocsival - mivel nem lesznek mindenhol emberek, így könnyen ott lehet maradni a hóban.
Nem szabad lemenni az út szélére, mert nem tudsz visszajönni, ezt már az első gyors tréningjén megtapasztaltuk. Elengedtünk valakit és úgy ahogy van, lecsúsztunk…
Mi a cél?
A célbaérés és a tanulás, tapasztalatszerzés.
Szeretnénk ezeket a későbbiekben hasznosítani. Elsősorban a pályákról információkat gyűjteni.
Azt gondolom, hiába jöttünk volna ide akármilyen kocsival, legyen az WRC, vagy akármilyen összkerekes autó, helyismeret nélkül nem lehet itt semmilyen formában labdába rúgni.
Helyismeret kell és akkor pár év múlva majd, talán…