Petíció az élvezetes versenyekért
Rali-túrások panasza
2008-06-02
petíció • Rafi és sokan mások
h i r d e t é s
Összes oldal:
765724349
Napi oldal:
33297
Jelenleg:
921
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Petíció az élvezetes versenyekért, a versenyzőkkel nem törődő rendezés ellen!

Élünk-halunk a száguldásért, az autónkért, a versenyekért, a RALI-ért. Rengeteg munkánk fekszik a versenyautónkban, egy-egy versenyhétvégénkben és abban, hogy élvezni tudjuk ezt a sportot.
Megteszünk érte bármit. Pénzt ölünk bele, olykor nem alszunk, rengeteget dolgozunk. És mindezt miért? Hogy jó esetben egy hétvégén keresztül élvezhessük a gyümölcsét.
De most becsapva érezzük magunkat.

A következő versenyünkön, Gyöngyösön a tervek szerint majd' 200 kilométert kocsikázunk, és mindösszesen csak 45 kilométert szlalomozhatunk olyan szakaszokon, amik a "ralipálya" elnevezést még nagy jóindulattal sem érdemlik meg. A szőlőben derékszögekben elfordulni, és tizenhárom kilométer alatt kismillió lassítót kerülgetve eljutni a célig - ez nem az, amire mi vágyunk. Úgy meg főleg nem, hogy tudjuk a korábbi évek tapasztalata alapján: a környéken igenis nagyon sok jó versenypálya van. Ami nem mellesleg igenis megvehető egy hétvégére, hiszen a mi versenyünket követően is rendeznek például a Mátrában ralisprint versenyt.

Elkeserítő, hogy ilyen-olyan megfontolásból egyes versenyek szervezői elkérik ugyanazt a pénzt, mint a többi verseny rendezője, és majd 15-20 versenykilométerrel nyújt kevesebbet, mint a Rali-Túra többi rendezője, ez a rájuk nézve sem igazságos.

Félreértés ne essék: NEM a pénzzel van a bajunk: mi is ebben az országban élünk tudjuk, mi mennyibe kerül, csak azt érezzük, nem kapunk érte cserébe semmit. Az ózdi, salgótarjáni rendezőkkel beszélve felmerült, akár 3 gyorsasági ötlete is, 90 százalékunk áldozna is rá, de kapjuk meg érte azt az élvezetet, amiért anno elkezdtünk ralizni. Vannak rendezők, akik emelni akarják a színvonalat, tartani a lépést a többi sorozattal, de olyan versenyek is vannak, amik évről évre rosszabbak. Ez senkinek sem lehet az érdeke. Ilyen pályákra vinni ezt a mezőnyt szerintünk nagyon megalázó... Ha szlalomversenyre akarnánk menni, oda adjuk le a nevezésünket. De mi a rali-túrát szeretjük. Ám úgy tűnik, hogy a rali-túra nem szeret minket…

Arra kérjük a vezetőséget, ne engedélyezzen ilyen versenyrendezést, mint ami előtt most állunk, és bírálja felül a rendezőt. Tiszteljen meg minket annyival, hogy tisztességes versenyrendezést követel a számunkra, és nem elégszik meg a minimummal.

Feltett szándékunk, hogy a következő, hasonló feltételeket kínáló rendezvényen nem nevezünk, így próbáljuk meg ellehetetleníteni a Rali-Túrához méltatlan rendezőket.

 

A RENDEZŐ, FÜREDI ANDRÁS VÁLASZA

Tisztelt versenyzők!

Ugyan leveleteket az RTE vezetőségéhez írtátok, de talán inkább nekem, és a többi rendezőnek szól. Nem kenyerem az internetes levelezés, és a lassan 10 éves rendezői múltam miatt a magyarázkodás sem, de bizonyos rendezői körök érdekében, a mai valós gazdasági helyzet és sportelőírások figyelembe vétele nélkül végzett hangulatkeltésre muszáj reagálnom.
Teszem ezt azért, mert közösek az érdekeink!!!

 
Talán meglepő, de mi rendezők  - én is - élünk halunk a Rallye - ért!
Hónapokat dolgozunk hétvégéket áldozunk föl - veszünk el a családunktól, irreális, akár börtönnel is fenyegető felelősséget vállalunk fel - a  ma már szinte biztos anyagi veszteségről nem is beszélve - azért, hogy létre jöjjenek a rendezvények, hogy életben maradjon a bajnokság, hogy ti mehessetek!

1.
A magyar útrendszert nem mi építettük, így igen csak nehéz beleférni a szabályok adta 200- 250 km. - limitbe. A gyöngyösi verseny össsztávja is a TI KÉRÉSETEKRE módosult, mivel a tavalyi évben több rendezvényen is nehezményeztétek a "felesleges" etap kilométerek hosszát ( Gyöngyös, Salgó, Komló), ennek is vele járója, hogy bizonyos szakaszok nem jöhetnek számításba.
A közúti szakaszok a Rallye típusú versenyek természetes alkotó elemei. Mivel az ország közúti hálózata adott, a jó etap kilométerű verseny érdekében csak kizárólag a kimagaslóan jó adottságokkal rendelkező 1 - 2 megyében kéne rendezni?

2.
Az előírásokhoz, igényekhez képest irreálisan alacsony nevezési díjakból biztonságosan nem lehet megrendezni már egy magas színvonalú versenyt, ezért szükséges a költségek csökkentése. Mivel a biztonsági elemekhez nem nyúlhat az ember ( megfelelő felszereltségű és személyzetű humán mentő, FIA licences technikai mentő, biztonsági személyzet stb.), ezért kénytelen a gyorsasági szakaszok számán, hosszán spórolni! Véleményem szerint inkább a hosszú távon is biztos lábakon álló rendezvényekre van szükség, mint egy - egy felcsillantott csoda rendezvényre, melyek aztán a maguk mögött hagyott tartozás és ígéret hegyekkel többet ártanak a sportnak, mint használnak.
Minden rendező szívesen vállalna akár 3 - 4 gyorsaságis rendezvényt is, de megfelelő anyagiak hiányában erről beszélni is illúzió. Ha a nevezési díjak a helyükre kerülnek, és végre a rendező nem egyetlen feladata az lesz, hogy hogyan ússza meg a versenyt nagyobb ráfizetés nélkül, akkor van alapja a fejlődésnek. A mai bevételek a szinten tartáshoz sem elegendőek.


3. A gyöngyösi verseny pályái:
Gyöngyöspata - Gyöngyöstarján, vagy ahogy mindenki nevezi, a szőlős: derékszögű kanyarok, keskeny út, helyenként dobál, egyesek szerint - már akik látták - teljesen olyan, mint a német VB futam. Van aki szereti, van aki nem.
Petőfibánya - Gyöngyöspata: 6 lassítóval lesz kevesebb, mint tavaly.
Janzer Gyuri volt túrás versenyző( Rallye OB.Renault Clio R3 ) 2007-ben ezt irta róla ( www.duen.hu sajtó anyagok berg matra_osszefoglalo 2007)
"A pályák világszínvonalúak voltak, és bár soknak ítéltem rajtuk a lassítók számát, még így is nagyon élvezetesen lehetett menni, főképpen azon a szakaszon, amelyik a hírek szerint utoljára a 70-es években szerepelt a rali programjában. Igazán örülök, hogy ilyen jellegű és vonalvezetésű szakaszokat is meg tudott szerezni a rendező. Ahhoz képest, hogy sok lassítóval találkoztunk, a Renault a hosszabbik szakaszon 5 alkalommal is leforgott"…

Tudom ez csak egy vélemény, de lehet, hogy igaza van.
Lehet, hogy túlzott a világszínvonalat illetően, de "megalázó pályáknak" nem nevezném egyiket sem, főleg az után, hogy sokaknak ma is csillog a szeme az első bukkan - sáros bal - jobban átélt kalandjaitól. A rallye attól rallye, hogy változatos útminőségen és nyomvonalon zajlik. Minden pálya más. Ezek ilyenek.

4. A leveleteknek valójában örülök, mert bár tartalma és megfogalmazása kicsit bántó, vagy helyenként sértő, de talán eléri célját, amely közös, és a valós problémáink ( pénzügyi, sportszakmai ) végre kinőnek az egymás között beszélgetünk - majd váll rándítva elfelejtjük - szintről.

Én, és a környék sportrajongói minden versenyzőt szeretettel  várunk ugyanúgy, mint a korábbi években, és reményeink szerint egy jó hangulatú, sportértékkel megtöltött, biztonságos, de élménydús versenynek nézünk elébe, és ez a konfliktus nem széthúzást, hanem összetartást fog eredményezni!

Füredi András

 

 

Ez a hír most jelenik meg 7332. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k