KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Petíció az élvezetes versenyekért
Rali-túrások panasza
2008-06-02
petíció • Rafi és sokan mások
h i r d e t é s
Összes oldal:
685965698
Napi oldal:
131012
Jelenleg:
1523
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Petíció az élvezetes versenyekért, a versenyzőkkel nem törődő rendezés ellen!

Élünk-halunk a száguldásért, az autónkért, a versenyekért, a RALI-ért. Rengeteg munkánk fekszik a versenyautónkban, egy-egy versenyhétvégénkben és abban, hogy élvezni tudjuk ezt a sportot.
Megteszünk érte bármit. Pénzt ölünk bele, olykor nem alszunk, rengeteget dolgozunk. És mindezt miért? Hogy jó esetben egy hétvégén keresztül élvezhessük a gyümölcsét.
De most becsapva érezzük magunkat.

A következő versenyünkön, Gyöngyösön a tervek szerint majd' 200 kilométert kocsikázunk, és mindösszesen csak 45 kilométert szlalomozhatunk olyan szakaszokon, amik a "ralipálya" elnevezést még nagy jóindulattal sem érdemlik meg. A szőlőben derékszögekben elfordulni, és tizenhárom kilométer alatt kismillió lassítót kerülgetve eljutni a célig - ez nem az, amire mi vágyunk. Úgy meg főleg nem, hogy tudjuk a korábbi évek tapasztalata alapján: a környéken igenis nagyon sok jó versenypálya van. Ami nem mellesleg igenis megvehető egy hétvégére, hiszen a mi versenyünket követően is rendeznek például a Mátrában ralisprint versenyt.

Elkeserítő, hogy ilyen-olyan megfontolásból egyes versenyek szervezői elkérik ugyanazt a pénzt, mint a többi verseny rendezője, és majd 15-20 versenykilométerrel nyújt kevesebbet, mint a Rali-Túra többi rendezője, ez a rájuk nézve sem igazságos.

Félreértés ne essék: NEM a pénzzel van a bajunk: mi is ebben az országban élünk tudjuk, mi mennyibe kerül, csak azt érezzük, nem kapunk érte cserébe semmit. Az ózdi, salgótarjáni rendezőkkel beszélve felmerült, akár 3 gyorsasági ötlete is, 90 százalékunk áldozna is rá, de kapjuk meg érte azt az élvezetet, amiért anno elkezdtünk ralizni. Vannak rendezők, akik emelni akarják a színvonalat, tartani a lépést a többi sorozattal, de olyan versenyek is vannak, amik évről évre rosszabbak. Ez senkinek sem lehet az érdeke. Ilyen pályákra vinni ezt a mezőnyt szerintünk nagyon megalázó... Ha szlalomversenyre akarnánk menni, oda adjuk le a nevezésünket. De mi a rali-túrát szeretjük. Ám úgy tűnik, hogy a rali-túra nem szeret minket…

Arra kérjük a vezetőséget, ne engedélyezzen ilyen versenyrendezést, mint ami előtt most állunk, és bírálja felül a rendezőt. Tiszteljen meg minket annyival, hogy tisztességes versenyrendezést követel a számunkra, és nem elégszik meg a minimummal.

Feltett szándékunk, hogy a következő, hasonló feltételeket kínáló rendezvényen nem nevezünk, így próbáljuk meg ellehetetleníteni a Rali-Túrához méltatlan rendezőket.

 

A RENDEZŐ, FÜREDI ANDRÁS VÁLASZA

Tisztelt versenyzők!

Ugyan leveleteket az RTE vezetőségéhez írtátok, de talán inkább nekem, és a többi rendezőnek szól. Nem kenyerem az internetes levelezés, és a lassan 10 éves rendezői múltam miatt a magyarázkodás sem, de bizonyos rendezői körök érdekében, a mai valós gazdasági helyzet és sportelőírások figyelembe vétele nélkül végzett hangulatkeltésre muszáj reagálnom.
Teszem ezt azért, mert közösek az érdekeink!!!

 
Talán meglepő, de mi rendezők  - én is - élünk halunk a Rallye - ért!
Hónapokat dolgozunk hétvégéket áldozunk föl - veszünk el a családunktól, irreális, akár börtönnel is fenyegető felelősséget vállalunk fel - a  ma már szinte biztos anyagi veszteségről nem is beszélve - azért, hogy létre jöjjenek a rendezvények, hogy életben maradjon a bajnokság, hogy ti mehessetek!

1.
A magyar útrendszert nem mi építettük, így igen csak nehéz beleférni a szabályok adta 200- 250 km. - limitbe. A gyöngyösi verseny össsztávja is a TI KÉRÉSETEKRE módosult, mivel a tavalyi évben több rendezvényen is nehezményeztétek a "felesleges" etap kilométerek hosszát ( Gyöngyös, Salgó, Komló), ennek is vele járója, hogy bizonyos szakaszok nem jöhetnek számításba.
A közúti szakaszok a Rallye típusú versenyek természetes alkotó elemei. Mivel az ország közúti hálózata adott, a jó etap kilométerű verseny érdekében csak kizárólag a kimagaslóan jó adottságokkal rendelkező 1 - 2 megyében kéne rendezni?

2.
Az előírásokhoz, igényekhez képest irreálisan alacsony nevezési díjakból biztonságosan nem lehet megrendezni már egy magas színvonalú versenyt, ezért szükséges a költségek csökkentése. Mivel a biztonsági elemekhez nem nyúlhat az ember ( megfelelő felszereltségű és személyzetű humán mentő, FIA licences technikai mentő, biztonsági személyzet stb.), ezért kénytelen a gyorsasági szakaszok számán, hosszán spórolni! Véleményem szerint inkább a hosszú távon is biztos lábakon álló rendezvényekre van szükség, mint egy - egy felcsillantott csoda rendezvényre, melyek aztán a maguk mögött hagyott tartozás és ígéret hegyekkel többet ártanak a sportnak, mint használnak.
Minden rendező szívesen vállalna akár 3 - 4 gyorsaságis rendezvényt is, de megfelelő anyagiak hiányában erről beszélni is illúzió. Ha a nevezési díjak a helyükre kerülnek, és végre a rendező nem egyetlen feladata az lesz, hogy hogyan ússza meg a versenyt nagyobb ráfizetés nélkül, akkor van alapja a fejlődésnek. A mai bevételek a szinten tartáshoz sem elegendőek.


3. A gyöngyösi verseny pályái:
Gyöngyöspata - Gyöngyöstarján, vagy ahogy mindenki nevezi, a szőlős: derékszögű kanyarok, keskeny út, helyenként dobál, egyesek szerint - már akik látták - teljesen olyan, mint a német VB futam. Van aki szereti, van aki nem.
Petőfibánya - Gyöngyöspata: 6 lassítóval lesz kevesebb, mint tavaly.
Janzer Gyuri volt túrás versenyző( Rallye OB.Renault Clio R3 ) 2007-ben ezt irta róla ( www.duen.hu sajtó anyagok berg matra_osszefoglalo 2007)
"A pályák világszínvonalúak voltak, és bár soknak ítéltem rajtuk a lassítók számát, még így is nagyon élvezetesen lehetett menni, főképpen azon a szakaszon, amelyik a hírek szerint utoljára a 70-es években szerepelt a rali programjában. Igazán örülök, hogy ilyen jellegű és vonalvezetésű szakaszokat is meg tudott szerezni a rendező. Ahhoz képest, hogy sok lassítóval találkoztunk, a Renault a hosszabbik szakaszon 5 alkalommal is leforgott"…

Tudom ez csak egy vélemény, de lehet, hogy igaza van.
Lehet, hogy túlzott a világszínvonalat illetően, de "megalázó pályáknak" nem nevezném egyiket sem, főleg az után, hogy sokaknak ma is csillog a szeme az első bukkan - sáros bal - jobban átélt kalandjaitól. A rallye attól rallye, hogy változatos útminőségen és nyomvonalon zajlik. Minden pálya más. Ezek ilyenek.

4. A leveleteknek valójában örülök, mert bár tartalma és megfogalmazása kicsit bántó, vagy helyenként sértő, de talán eléri célját, amely közös, és a valós problémáink ( pénzügyi, sportszakmai ) végre kinőnek az egymás között beszélgetünk - majd váll rándítva elfelejtjük - szintről.

Én, és a környék sportrajongói minden versenyzőt szeretettel  várunk ugyanúgy, mint a korábbi években, és reményeink szerint egy jó hangulatú, sportértékkel megtöltött, biztonságos, de élménydús versenynek nézünk elébe, és ez a konfliktus nem széthúzást, hanem összetartást fog eredményezni!

Füredi András

 

 

Ez a hír most jelenik meg 7298. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k