Petíció az élvezetes versenyekért
Rali-túrások panasza
2008-06-02
petíció • Rafi és sokan mások
h i r d e t é s
Összes oldal:
808132476
Napi oldal:
42141
Jelenleg:
1048
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Petíció az élvezetes versenyekért, a versenyzőkkel nem törődő rendezés ellen!

Élünk-halunk a száguldásért, az autónkért, a versenyekért, a RALI-ért. Rengeteg munkánk fekszik a versenyautónkban, egy-egy versenyhétvégénkben és abban, hogy élvezni tudjuk ezt a sportot.
Megteszünk érte bármit. Pénzt ölünk bele, olykor nem alszunk, rengeteget dolgozunk. És mindezt miért? Hogy jó esetben egy hétvégén keresztül élvezhessük a gyümölcsét.
De most becsapva érezzük magunkat.

A következő versenyünkön, Gyöngyösön a tervek szerint majd' 200 kilométert kocsikázunk, és mindösszesen csak 45 kilométert szlalomozhatunk olyan szakaszokon, amik a "ralipálya" elnevezést még nagy jóindulattal sem érdemlik meg. A szőlőben derékszögekben elfordulni, és tizenhárom kilométer alatt kismillió lassítót kerülgetve eljutni a célig - ez nem az, amire mi vágyunk. Úgy meg főleg nem, hogy tudjuk a korábbi évek tapasztalata alapján: a környéken igenis nagyon sok jó versenypálya van. Ami nem mellesleg igenis megvehető egy hétvégére, hiszen a mi versenyünket követően is rendeznek például a Mátrában ralisprint versenyt.

Elkeserítő, hogy ilyen-olyan megfontolásból egyes versenyek szervezői elkérik ugyanazt a pénzt, mint a többi verseny rendezője, és majd 15-20 versenykilométerrel nyújt kevesebbet, mint a Rali-Túra többi rendezője, ez a rájuk nézve sem igazságos.

Félreértés ne essék: NEM a pénzzel van a bajunk: mi is ebben az országban élünk tudjuk, mi mennyibe kerül, csak azt érezzük, nem kapunk érte cserébe semmit. Az ózdi, salgótarjáni rendezőkkel beszélve felmerült, akár 3 gyorsasági ötlete is, 90 százalékunk áldozna is rá, de kapjuk meg érte azt az élvezetet, amiért anno elkezdtünk ralizni. Vannak rendezők, akik emelni akarják a színvonalat, tartani a lépést a többi sorozattal, de olyan versenyek is vannak, amik évről évre rosszabbak. Ez senkinek sem lehet az érdeke. Ilyen pályákra vinni ezt a mezőnyt szerintünk nagyon megalázó... Ha szlalomversenyre akarnánk menni, oda adjuk le a nevezésünket. De mi a rali-túrát szeretjük. Ám úgy tűnik, hogy a rali-túra nem szeret minket…

Arra kérjük a vezetőséget, ne engedélyezzen ilyen versenyrendezést, mint ami előtt most állunk, és bírálja felül a rendezőt. Tiszteljen meg minket annyival, hogy tisztességes versenyrendezést követel a számunkra, és nem elégszik meg a minimummal.

Feltett szándékunk, hogy a következő, hasonló feltételeket kínáló rendezvényen nem nevezünk, így próbáljuk meg ellehetetleníteni a Rali-Túrához méltatlan rendezőket.

 

A RENDEZŐ, FÜREDI ANDRÁS VÁLASZA

Tisztelt versenyzők!

Ugyan leveleteket az RTE vezetőségéhez írtátok, de talán inkább nekem, és a többi rendezőnek szól. Nem kenyerem az internetes levelezés, és a lassan 10 éves rendezői múltam miatt a magyarázkodás sem, de bizonyos rendezői körök érdekében, a mai valós gazdasági helyzet és sportelőírások figyelembe vétele nélkül végzett hangulatkeltésre muszáj reagálnom.
Teszem ezt azért, mert közösek az érdekeink!!!

 
Talán meglepő, de mi rendezők  - én is - élünk halunk a Rallye - ért!
Hónapokat dolgozunk hétvégéket áldozunk föl - veszünk el a családunktól, irreális, akár börtönnel is fenyegető felelősséget vállalunk fel - a  ma már szinte biztos anyagi veszteségről nem is beszélve - azért, hogy létre jöjjenek a rendezvények, hogy életben maradjon a bajnokság, hogy ti mehessetek!

1.
A magyar útrendszert nem mi építettük, így igen csak nehéz beleférni a szabályok adta 200- 250 km. - limitbe. A gyöngyösi verseny össsztávja is a TI KÉRÉSETEKRE módosult, mivel a tavalyi évben több rendezvényen is nehezményeztétek a "felesleges" etap kilométerek hosszát ( Gyöngyös, Salgó, Komló), ennek is vele járója, hogy bizonyos szakaszok nem jöhetnek számításba.
A közúti szakaszok a Rallye típusú versenyek természetes alkotó elemei. Mivel az ország közúti hálózata adott, a jó etap kilométerű verseny érdekében csak kizárólag a kimagaslóan jó adottságokkal rendelkező 1 - 2 megyében kéne rendezni?

2.
Az előírásokhoz, igényekhez képest irreálisan alacsony nevezési díjakból biztonságosan nem lehet megrendezni már egy magas színvonalú versenyt, ezért szükséges a költségek csökkentése. Mivel a biztonsági elemekhez nem nyúlhat az ember ( megfelelő felszereltségű és személyzetű humán mentő, FIA licences technikai mentő, biztonsági személyzet stb.), ezért kénytelen a gyorsasági szakaszok számán, hosszán spórolni! Véleményem szerint inkább a hosszú távon is biztos lábakon álló rendezvényekre van szükség, mint egy - egy felcsillantott csoda rendezvényre, melyek aztán a maguk mögött hagyott tartozás és ígéret hegyekkel többet ártanak a sportnak, mint használnak.
Minden rendező szívesen vállalna akár 3 - 4 gyorsaságis rendezvényt is, de megfelelő anyagiak hiányában erről beszélni is illúzió. Ha a nevezési díjak a helyükre kerülnek, és végre a rendező nem egyetlen feladata az lesz, hogy hogyan ússza meg a versenyt nagyobb ráfizetés nélkül, akkor van alapja a fejlődésnek. A mai bevételek a szinten tartáshoz sem elegendőek.


3. A gyöngyösi verseny pályái:
Gyöngyöspata - Gyöngyöstarján, vagy ahogy mindenki nevezi, a szőlős: derékszögű kanyarok, keskeny út, helyenként dobál, egyesek szerint - már akik látták - teljesen olyan, mint a német VB futam. Van aki szereti, van aki nem.
Petőfibánya - Gyöngyöspata: 6 lassítóval lesz kevesebb, mint tavaly.
Janzer Gyuri volt túrás versenyző( Rallye OB.Renault Clio R3 ) 2007-ben ezt irta róla ( www.duen.hu sajtó anyagok berg matra_osszefoglalo 2007)
"A pályák világszínvonalúak voltak, és bár soknak ítéltem rajtuk a lassítók számát, még így is nagyon élvezetesen lehetett menni, főképpen azon a szakaszon, amelyik a hírek szerint utoljára a 70-es években szerepelt a rali programjában. Igazán örülök, hogy ilyen jellegű és vonalvezetésű szakaszokat is meg tudott szerezni a rendező. Ahhoz képest, hogy sok lassítóval találkoztunk, a Renault a hosszabbik szakaszon 5 alkalommal is leforgott"…

Tudom ez csak egy vélemény, de lehet, hogy igaza van.
Lehet, hogy túlzott a világszínvonalat illetően, de "megalázó pályáknak" nem nevezném egyiket sem, főleg az után, hogy sokaknak ma is csillog a szeme az első bukkan - sáros bal - jobban átélt kalandjaitól. A rallye attól rallye, hogy változatos útminőségen és nyomvonalon zajlik. Minden pálya más. Ezek ilyenek.

4. A leveleteknek valójában örülök, mert bár tartalma és megfogalmazása kicsit bántó, vagy helyenként sértő, de talán eléri célját, amely közös, és a valós problémáink ( pénzügyi, sportszakmai ) végre kinőnek az egymás között beszélgetünk - majd váll rándítva elfelejtjük - szintről.

Én, és a környék sportrajongói minden versenyzőt szeretettel  várunk ugyanúgy, mint a korábbi években, és reményeink szerint egy jó hangulatú, sportértékkel megtöltött, biztonságos, de élménydús versenynek nézünk elébe, és ez a konfliktus nem széthúzást, hanem összetartást fog eredményezni!

Füredi András

 

 

Ez a hír most jelenik meg 7353. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k