|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Tagai Tamással, a TRT Europe vezetőjével beszélgettünk a tavalyi szezonról és az idei Peugeot Kupáról Idén a tavaly is megszokott Peugeot 208 R2-es autókkal lehet a Peugeot Kupában versenyezni? Igen, idén biztosan csak ez az 1.6-os, már megszokott tipust értékeljük a Kupasorozatban, függetlenül attól, hogy mikortól lesznek elérhetőek az új R2-es, turbós 208-asok. A Kupa kiírásában ez pontosan szerepel.
Nagyságrendileg hány ilyen autó található a magyar versenyautó műhelyekben? Ez jó kérdés, nem számoltam még össze. Nagyságrendileg 10 körül lehet a számuk, de ez folyamatosan változik.
![]() Mi az előnye annak, hogy valaki, aki ilyen autóval szeretne versenyezni, az be is nevez a kupasorozatba? Inkább onnan közelíteném meg, hogy két okot látok, amikor nem érdemes a kupába nevezni: az egyik, ha csak egy-két versenyt szeretne valaki menni a bajnokságban. Ugye a kupa értékelésben öt verseny szerepel és minimum három versenyt ír elő a kiírás. A másik ok, ha olyan kizáró üzem – vagy kenőolaj, vagy gumis szponzorod van, ami nem engedi, hogy indulj a kupában.
Minden más esetben szerintem csábító tud lenni a kupa! Egyrészt a kupába való éves nevezésért cserébe minden versenyző kap tűzálló ruhát és utcai ruházatot is, aminek önmagában már magasabb az értéke a nevezési díjnál.
Másrészt biztosítunk sátrat, ponyvát, egységes megjelenést, komoly szakmai segítséget Janika részéről és a Pirelli oldaláról, mérnöki segítséget a TRT oldaláról. ![]() A kupasorozat előírja – és mi ellenőrizzük is – hogy az autók teljesen egyformák legyenek, tehát tényleg csak a vezetői képességeken múlnak az eredmények. És nem utolsó sorban minden verseny végén, valamint év végén pénzdíjjal jutalmazzuk az első három helyezettet. Jók voltak a visszajelzések, év végén én is beszéltem minden indulóval. Mindenki elégedett volt az elmondások alapján, jól sikerült az előző szezonunk. Komoly csatákat vívtak a srácok, folyamatosan megtalálta mindenki az ’ellenfelét’. Nemcsak a bajnoki cím, hanem szinte minden helyezés többesélyes volt. Azt remélem, hogy a győztesnek járó jutalom verseny is csábító tud lenni a versenyenkénti pénzdíjakon felül.
És tud lépcsőfok is lenni, ha úgy van. Itt a bajnoki példa, hiszen Csomós Mixiék R5-el folytatják.
![]() Lehet már arról beszélni, hogy kik fognak idén indulni? Többen megerősítették a tavalyi mezőnyből az indulási szándékukat, több új érdeklődőnk is van, és azt remélem, hogy lesznek még olyanok, akiknek majd csak most körvonalazódik a szezon és egy jó lehetőségnek látják ezt a sorozatot. Bízom benne, hogy a tavalyihoz hasonló szintű lesz az idei szezon is.
Nyílt az ORB és már tavaly is volt külföldi páros...
Igen és talán a szlovák bajnokság felé is tudunk nyitni, hiszen lesz közös futamunk is és ott is van pár fiatal tehetség, akinek érdekes lehet összevetni a tudását a magyar Kupásokkal.
Ami biztos: ugyanúgy 5 aszfaltos futamról van szó és ugyanakkora ’felhajtásról’. Igen. Idén is biztosan ott lesz a sátortábor Egerben, Miskolcon, Pécsen és Nyíregyházán. Az ötödik futam még a nem végleges naptár miatt nem tudott véglegessé válni, hogy a Székesfehérvár, vagy pedig az Ózd-Salgó Rallye lesz.
![]() A nézők részéről is nagy volt az érdeklődés. Miskolcon itt volt egy francia mérnök, aki megállapította, hogy náluk sincs ekkora egységes megjelenés, mint amivel itt találkozott. Az alkatrészellátásban továbbra is számíthatnak rátok a nevezők? Nem csak tőlünk lehet beszerezni az alkatrészeket, de természetesen segítünk mindenkinek. Kedvezményes árakat tudunk adni, mint ahogy a kupasorozat indulóinak a gumikra is komoly kedvezményt biztosít a PIRELLI.
A P Automobil Import Kft. ügyvezetője, Balkányi György is pozitívan értékelte a 2019-es versenyévadot. „Örülök, hogy az előző szezonban sikerült megvalósítanunk azt, amit elterveztünk ezzel a sorozattal: jöttek új, fiatal versenyzők, akik össze tudták mérni magukat a rutinosabbakkal és néha oda-oda szúrtak nekik. Jó volt látni azt a tiszteletet, ahogy Ifjabb Tóth János tanácsait hallgatják év közben az indulók.
Komoly csatákat vívtak egymással a párosok, a pénzdíjas dobogókra folyamatosan más-más szereplők álltak fel. A bajnoki címért is komoly küzdelem volt, emelve ezzel az egész sorozatnak az értékét. Köszönjük mindenkinek a tavalyi évet és bízom benne, hogy idén is hasonló mezőnyt sikerül megnyerni arra, hogy a Peugeot, a TRT Europe és a PIRELLI támogatásával egy ilyen sorozatnak legyen a részese a hazai rally keretein belül.”
>> a 2020-as Peugeot Kupa ajánlója << Ez a hír most jelenik meg 3193. alkalommal
címkék: Peugeot
![]() |
![]()
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]()
s t a t i s z t i k á k |