Már olvashattuk róla ezt a korábbi RSB tájékoztatót, ami tartalmazta a kiírás tervezetét, de a hivatalos írásnál talán többet és más részleteket tudunk meg ebből az interjúból:
Tagai Tamással, a Peugeot Sport és Citroen Racing kelet-európai hivatalos képviselőjével és a TRT Europe vezetőjével beszélgettem az új kupasorozatról.
Picit későn jött az ötlet és a megvalósítás is akadozott… A Peugeot márka magyarországi importőrével közösen kitaláltuk, hogy mi lenne, ha lenne újra egy olyan kupa a Magyar Országos Rallye Bajnokságon belül, ami utánpótlás-nevelésre is alkalmas, és ami lehet egy olyan sziget a rally életében, ahol tisztán, azonos feltételek mellett és körülmények között tudnak versenyezni a pilóták úgy, hogy ne feltétlenül befolyásolják ezt más tényezők. Felvettük a kapcsolatot az MNASZ-el, akik örömmel vették a felvetésünket, és a kezdetektől az ügy mellé álltak.
A tájékoztatót olvasva, ezek a futamok pénzdíjasak… A versenyen elért eredmény után is és a bajnokság végén is pénzjutalmakat kapnak a dobogósok…
Van ez egyszeri regisztrációs díja a kupának, amiért mi a benevezett versenyzőpárosok részére egységes overálokat, egységes ruházatot adunk, egységes megjelenést biztosítunk a szervizparkban, ezen felül pedig díjazzuk a versenyzőket – mind versenyenként, mind pedig év végén. Mivel viszonylag későn jutottunk el idáig, hogy akár ezt az interjút megcsináljuk, akár a végleges kiírása a kupának megtörténjen, ezért nem látjuk pontosan a részvevők számát. Minimum három versenyző esetén tudjuk elindítani a kupát. Ha csak hárman indulnak egy futamon, akkor az első, ha négyen, vagy annál többen, akkor az első három helyezett részesül pénzdíjban.
Mennyien érdeklődtek?
Érdeklődés van, de a konkrét jelentkezés az persze más.. Akikkel eddig beszéltem róla, azok mindannyian pozitívan álltak hozzá. A kezdeményezéshez önmagában és a részletekhez is. Ha eleinte alacsonyabb létszámmal is, de el tudjuk indítani a sorozatot, azt már mindenképp sikerként könyvelnénk el, és bízom benne, hogy ennek van jövője és sokan látnak benne jó lehetőséget.
Egyforma autók ellen versenyezni mindig nagyobb értéket ad egy-egy győzelemnek, vagy jó helyezésnek. Így lehet talán a legtöbbet tanulni…
Én is azt gondolom, hogy a versenyzők EGYMÁS ellen tudnak majd küzdeni, alapvetően azonos feltételek között. Pont emiatt szeretnénk olyan kitételeket tenni a kupában, amik ezt biztosítják. Emiatt van az, hogy egyféle motorvezérlő programot használhatnak a kupában indulók, meghatározzuk, hogy milyen áttétellel lehet menni és egységes gumikkal is fog indulni a kupa összes résztvevője. Támogatóként mellénk állt Mezey Tomi és az Autogumiplaza, aminek eredményeképpen kedvezményesen kapnak PIRELLI gumikat a kupa tagjai, és a versenyenként felhasználhat gumik száma is maximalizálva lesz, ami megint csak az egységességet szolgálja. És a PIRELLI is díjazza a versenyzőket futamonként és év végén is! És ez még nincs is benne a tájékoztatóban!
Egy olyan autótípusról és kategóriáról beszélünk, amiből relatíve sok autó van a hazai műhelyekben. Mivel tudjuk még a kupához csábítani azokat, akiknek lehetőségük lenne egy ilyen autóba beleülni?
Úgy hiszem, hogy ha a magyar ralisport történetét nézzük, akkor ez egy olyan kezdeményezés, ami régen nem volt és remélem, hogy egy kicsit fellendítheti a kétkerekes autók mezőnyét. Egyenlő feltételekkel versenyezve pénzdíjban részesülni versenyenként és a bajnokság végén is… Szerintem ez egy tök jó dolog! Nem beszélve arról, hogy egy márka áll az egész mögé, egy nagy múltú Peugeot áll az egész kupasorozat mögött. Mi az alkatrész-ellátásban fogunk tudni segíteni. Az adatok kiértékelésében próbálunk segítséget adni, akár a versenyeken, akár a versenyek után. Úgy érzem, hogy sok minden van e mögött, remélem, hogy mások is így látják!
A távolabbi lehetőségek pedig ennél is szélesebbek, sok ötletünk van, amit esetleg 2018-tól már szeretnénk megvalósítani – akár a versenyek alatti kiszolgálás fejlesztésében, akár médiában, akár pedig a díjazásokat tekintve.
Én őszintén remélem, hogy lesznek olyan tehetséges fiatalok, újrakezdők, vagy akár nagy autóból ’visszaülők’, akik szeretnek versenyezni, szeretik összemérni magukat.
Ha nem is most, de ennek hosszútávon biztosan van, lehet létjogosultsága. Biztos vagyok benne, hogy a sajtó is kiemelt figyelmet fog szentelni egy kupának, hiszen már önmagában érdekes az, amikor egyforma autókkal csatáznak a másodpercekért. Nyilván nem tudunk mindent az első évben megvalósítani a terveinkből, de igyekszünk a versenyzők, a párosok kedvébe járni.
Biztos, hogy vannak bérelhető autók szabadon és biztos van, aki még érdeklődne… Hol tud jelentkezni?
A kupával kapcsolatban nálunk tud mindenki érdeklődni, illetve jelentkezni.