Peugeot 208 R2 RALLY CUP HUNGARY
Kiírás tervezetet már olvashattunk, de most itt egy interjú Tagai Tamással!
2017-03-06
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
752972022
Napi oldal:
31088
Jelenleg:
1487
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Peugeot_208_R2_RALLY_CUP_HUNGARY_2
 

Már olvashattuk róla ezt a korábbi RSB tájékoztatót, ami tartalmazta a kiírás tervezetét, de a hivatalos írásnál talán többet és más részleteket tudunk meg ebből az interjúból: 


Tagai Tamással, a Peugeot Sport és Citroen Racing kelet-európai hivatalos képviselőjével és a TRT Europe vezetőjével beszélgettem az új kupasorozatról.
Picit későn jött az ötlet és a megvalósítás is akadozott… A Peugeot márka magyarországi importőrével közösen kitaláltuk, hogy mi lenne, ha lenne újra egy olyan kupa a Magyar Országos Rallye Bajnokságon belül, ami utánpótlás-nevelésre is alkalmas, és ami lehet egy olyan sziget a rally életében, ahol tisztán, azonos feltételek mellett és körülmények között tudnak versenyezni a pilóták úgy, hogy ne feltétlenül befolyásolják ezt más tényezők. Felvettük a kapcsolatot az MNASZ-el, akik örömmel vették a felvetésünket, és a kezdetektől az ügy mellé álltak.

Peugeot_208_R2_RALLY_CUP_HUNGARY_1
 
A tájékoztatót olvasva, ezek a futamok pénzdíjasak… A versenyen elért eredmény után is és a bajnokság végén is pénzjutalmakat kapnak a dobogósok…
Van ez egyszeri regisztrációs díja a kupának, amiért mi a benevezett versenyzőpárosok részére egységes overálokat, egységes ruházatot adunk, egységes megjelenést biztosítunk a szervizparkban, ezen felül pedig díjazzuk a versenyzőket – mind versenyenként, mind pedig év végén. Mivel viszonylag későn jutottunk el idáig, hogy akár ezt az interjút megcsináljuk, akár a végleges kiírása a kupának megtörténjen, ezért nem látjuk pontosan a részvevők számát. Minimum három versenyző esetén tudjuk elindítani a kupát. Ha csak hárman indulnak egy futamon, akkor az első, ha négyen, vagy annál többen, akkor az első három helyezett részesül pénzdíjban.

peugeot_208_r2_rally_cup_hungary_1
 
Mennyien érdeklődtek?
Érdeklődés van, de a konkrét jelentkezés az persze más.. Akikkel eddig beszéltem róla, azok mindannyian pozitívan álltak hozzá. A kezdeményezéshez önmagában és a részletekhez is. Ha eleinte alacsonyabb létszámmal is, de el tudjuk indítani a sorozatot, azt már mindenképp sikerként könyvelnénk el, és bízom benne, hogy ennek van jövője és sokan látnak benne jó lehetőséget.
 
Egyforma autók ellen versenyezni mindig nagyobb értéket ad egy-egy győzelemnek, vagy jó helyezésnek. Így lehet talán a legtöbbet tanulni…
Én is azt gondolom, hogy a versenyzők EGYMÁS ellen tudnak majd küzdeni, alapvetően azonos feltételek között. Pont emiatt szeretnénk olyan kitételeket tenni a kupában, amik ezt biztosítják. Emiatt van az, hogy egyféle motorvezérlő programot használhatnak a kupában indulók, meghatározzuk, hogy milyen áttétellel lehet menni és egységes gumikkal is fog indulni a kupa összes résztvevője. Támogatóként mellénk állt Mezey Tomi és az Autogumiplaza, aminek eredményeképpen kedvezményesen kapnak PIRELLI gumikat a kupa tagjai, és a versenyenként felhasználhat gumik száma is maximalizálva lesz, ami megint csak az egységességet szolgálja. És a PIRELLI is díjazza a versenyzőket futamonként és év végén is! És ez még nincs is benne a tájékoztatóban!

 
Egy olyan autótípusról és kategóriáról beszélünk, amiből relatíve sok autó van a hazai műhelyekben. Mivel tudjuk még a kupához csábítani azokat, akiknek lehetőségük lenne egy ilyen autóba beleülni?
Úgy hiszem, hogy ha a magyar ralisport történetét nézzük, akkor ez egy olyan kezdeményezés, ami régen nem volt és remélem, hogy egy kicsit fellendítheti a kétkerekes autók mezőnyét. Egyenlő feltételekkel versenyezve pénzdíjban részesülni versenyenként és a bajnokság végén is… Szerintem ez egy tök jó dolog! Nem beszélve arról, hogy egy márka áll az egész mögé, egy nagy múltú Peugeot áll az egész kupasorozat mögött. Mi az alkatrész-ellátásban fogunk tudni segíteni. Az adatok kiértékelésében próbálunk segítséget adni, akár a versenyeken, akár a versenyek után. Úgy érzem, hogy sok minden van e mögött, remélem, hogy mások is így látják!

A távolabbi lehetőségek pedig ennél is szélesebbek, sok ötletünk van, amit esetleg 2018-tól már szeretnénk megvalósítani – akár a versenyek alatti kiszolgálás fejlesztésében, akár médiában, akár pedig a díjazásokat tekintve.
 
Én őszintén remélem, hogy lesznek olyan tehetséges fiatalok, újrakezdők, vagy akár nagy autóból ’visszaülők’, akik szeretnek versenyezni, szeretik összemérni magukat.
Ha nem is most, de ennek hosszútávon biztosan van, lehet létjogosultsága. Biztos vagyok benne, hogy a sajtó is kiemelt figyelmet fog szentelni egy kupának, hiszen már önmagában érdekes az, amikor egyforma autókkal csatáznak a másodpercekért. Nyilván nem tudunk mindent az első évben megvalósítani a terveinkből, de igyekszünk a versenyzők, a párosok kedvébe járni.
 
Biztos, hogy vannak bérelhető autók szabadon és biztos van, aki még érdeklődne… Hol tud jelentkezni?
A kupával kapcsolatban nálunk tud mindenki érdeklődni, illetve jelentkezni.
nyirfas.juli@trt.hu vagy info@trt.hu e-mail címen.
 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 5428. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06 070809
10 11 12 13141516
171819 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
03 04 05 06 07 0809
2025.02.14-18.

részletes infóink

2025.02.13-16.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k