KZ INVEST KUPA - 2024.jĂşnius 23. - DAKAR RING
Pirelli győzelem a 2014-es Baranya Kupán
A teszt és a a verseny tapasztalatairól beszélgettünk Mezey Tamással
2014-08-12
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
698381426
Napi oldal:
35153
Jelenleg:
2738
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_7

 
A Stefani Baranya Kupa keretén belül megtartott aszfaltos teszten több ORB és Rallye2 versenyző is élt a lehetőséggel és kipróbálta a Pirelli legújabb fejlesztésű, aszfaltra szánt rally abroncsait. A tesztpálya a legendás hetvehelyi gyorsasági szakaszon, pontosabban annak egy részén, a bakonyai elágazásnál lévő erdészház és az 5-ös üzemi elágazás közötti 3,5 km-es szakaszon lett kijelölve. A profi teszt és az azt követő verseny tapasztalatairól beszélgettünk Mezey Tamással, a Pirelli versenyabroncsainak hazai forgalmazójával.

Stefani Baranya Kupa abszolút 1. és 2. helyezése is mondhatni újonc Pirelli-s versenyzők nevéhez köthető, de számos egyéb kategória győzelem és nagyszerű helyezés is.
Először a pénteki tesztről mondjál nekünk pár szót.
Kis mérgelődéssel kezdődött számunkra a Baranya Kupa, ugyanis Terenzio Testoni a teszt előtt másfél nappal lemondta részvételét, ezzel kissé kényelmetlen helyzetbe hozva engem, minket. Szerencsére a teszt ideje alatt folyamatos on-line kapcsolatban tudtunk lenni vele, így az általunk küldött adatokra szinte azonnal kaptuk a beállítási, módosítási javaslatokat. Természetesen nagyon köszönöm a Pirelli Hungary helyszínen lévő szakembereinek segítségét is. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_1

A kizárólagos Pirelli teszten részt vevő versenyzők közül többen most próbálhatták először az új fejlesztésű Pirelli abroncsokat.
Botka Dávid a Peugeot 207 S2000 autóját hozta el a tesztre és azon próbálta ki a számára is újdonságnak számító Pirelli abroncsokat. Mivel a teszten időmérésre is volt lehetőségünk (köszönet érte, és a versenyért a Markó Tibinek és csapatának), így nem csak a versenyzők érzésire hagyatkoztunk, hanem az időeredmények is segítették munkánkat. Dávid elmondása alapján rendkívül jó benyomást tettek rá a Pirelli gumik. Kiemelte a kezelhetőséget a gyors melegedést és az extra rövid fékutakat. Az időeredmények pedig magukért beszéltek, hiszen Dávid által korábban használt abroncsokhoz képest kilométerenként közel 1 mp-es differencia mutatkozott a Pirelli gumik javára!

Ugyanilyen tapasztalatokról számolt be Ranga Peti is a Mitsubishi EVO IX R4-el, az időeredmények itt is alátámasztották az általa elmondottakat, a tesztet követő versenyen elért abszolút első helyezése pedig részéről is minden várakozást felülmúlt. Számára a gumik viselkedésében az állandóság a széles működési hőmérséklet tartomány és a kiemelkedő pontosság, ami meggyőző volt. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_2

Horváth Balázs - aki egy BMW E36 M3-t hajtott a teszten, és
versenyen is - mosolya is őszinte volt mikor a teszt végén kérdeztük a tapasztalatairól. Jelentős javulást ért el az időeredményeket tekintve, amit az autó minimális áthangolása után tovább tudott fokozni.

Bakó Laciék, pontosabban a csapatukban versenyző Jánosa Ákosék egy Citroen C2R2-vel nyúzták a teszten a Pirelli gumikat. Véleményük, érzéseik és időeredményeik is egyértelműen pozitívak voltak. Kopasz Krisztián Honda Civic VTI autóján is kifogástalanul működtek a Pirelli abroncsok. thumb_pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_6Kondella Péterék Honda Civic Type-R autója ragyogóan működött a Pirelli RX5 és Rx7 abroncsaival, a versenyzők őszinte örömére. Strider Zoltán, Apkó Andrissal az oldalán, Velenczei Ádám segítségével próbálgatta a Pirelli RX5C típusú abroncsát és mind a teszten, mind a versenyen csak pozitív tapasztalatokról tudott beszámolni. Kazár Mikinek természetesen nem jelentett újdonságot a teszten használt autó (Evo IX R4) és a gumiabroncs teljesítménye sem.
 
Ez azt jelenti, hogy összemértétek a fentiek esetében az eddig használt abroncsokkal a Pirelli abroncsokat?
Igen, a tesztnek ez volt az egyik legfontosabb feladata. Kértük a versenyzőket, hogy amennyiben tehetik, úgy a teszten az általuk eddig használt abroncsokat is tegyék fel, hogy konkrétumok is legyenek azonos pályán, azonos körülmények között, és ne csak feltételezések. Megtették és nagyon köszönöm nekik, hogy vállalták az összehasonlítást, hajlandóak voltak az általunk javasolt módosításokat, finomításokat elvégezni az autóikon. Az eredmények alapján kijelenthető, hogy minden esetben a Pirelli került ki győztesen az összehasonlításból. 

A teszt ezek szerint nagyon jól alakult, de ha jól tudom a verseny talán ennél is jobban!
Igen, jól tudod! A teszten a Pirelli gumik teljesítménye mindenkit egyértelműen meggyőzött, így kivétel nélkül minden, a teszten résztvevő versenyző, és még jó pár már régebb óta Pirelli-t használó versenyző is Pirelli gumikkal állt a rajthoz. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_8

És mi lett a vége? 
Abszolút értékelésben Pirelli duplázás, Ranga Petiék első helyének, és Botka Dávidék második helyének köszönhetően! Ranga Petiék ezzel a győzelemmel vezetik az éves Pirelli kupa összesítését csoportjukban! Szenzációs versenyzéssel, nagyszerű eredményeket értek el Horváth Balázsék, Strider Zoltánék, Kondella Péterék, Jobbágy Petiék, Ruszó Krisztiánék, Jánosa Ákosék, Kopasz Krisztiánék, Bodogán Feriék, Amrein Lászlóék és a technikai hiba miatt idő előtt búcsúzó Gyarmati Arielék is. Gratulálunk nekik és természetesen minden versenyzőnek, aki részt vett ezen a nehéz, de nagyon jól szervezett, hangulatos versenyen. Köszönjük!

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_3
 
Ha jól tudom Botka Duduék a versenyen két gyorsasági szakaszon nem Pirelli abroncsokkal mentek.
Igen ez így van. Mivel számukra az egész verseny a tesztről, az autó megismeréséről a beállítások finomításáról szólt nem lehetett kihagyni az ismételt összehasonlítást ugyanazon pályákon. Az 5. és a 6. gyorsasági szakaszon más márkájú gumiabroncsokat használtak, az eredményeket mindenki megtalálja az eredményközlő oldalakon. Amit ezzel kapcsolatban kiemelnék, hogy a verseny utolsó kettő (7,8) gyorsasági szakaszára feltett Pirelli RX5C abroncsokban már 75 gyorsasági kilométer volt a 7. gyorsasági előtt. Aztán jött még kettő gyorsasági (20 km) egyáltalán nem spórolós tempóban, az utolsó szakaszon egy abszolút első idővel! Az utolsó két gyorsasági szakaszt tekinthetjük akár tartóssági próbának is, amiben szintén kitűnőre vizsgáztak az abroncsok.

Összegezve a tesztet és a versenyt?
Sokat dolgoztunk, de sokat is kaptunk! Ismételten köszönöm a versenyzőknek a szervezőknek és nem utolsó sorban a segítségemre levő kollégáknak, barátoknak a hozzáállást, az adatokat, az együttműködést. Remélem mindenki a maga hasznára tudja fordítani az adatokat a tapasztalatokat az év visszalévő versenyein.

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_9
Ez a hír most jelenik meg 2164. alkalommal
Share |
2014-08-08
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
2024.06.21-25.

részletes infóink

2024.06.23.

részletes infóink

2024.06.22-23.

részletes infóink

2024.06.22.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k