Pirelli győzelem a 2014-es Baranya Kupán
A teszt és a a verseny tapasztalatairól beszélgettünk Mezey Tamással
2014-08-12
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
763323380
Napi oldal:
60837
Jelenleg:
1054
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_7

 
A Stefani Baranya Kupa keretén belül megtartott aszfaltos teszten több ORB és Rallye2 versenyző is élt a lehetőséggel és kipróbálta a Pirelli legújabb fejlesztésű, aszfaltra szánt rally abroncsait. A tesztpálya a legendás hetvehelyi gyorsasági szakaszon, pontosabban annak egy részén, a bakonyai elágazásnál lévő erdészház és az 5-ös üzemi elágazás közötti 3,5 km-es szakaszon lett kijelölve. A profi teszt és az azt követő verseny tapasztalatairól beszélgettünk Mezey Tamással, a Pirelli versenyabroncsainak hazai forgalmazójával.

Stefani Baranya Kupa abszolút 1. és 2. helyezése is mondhatni újonc Pirelli-s versenyzők nevéhez köthető, de számos egyéb kategória győzelem és nagyszerű helyezés is.
Először a pénteki tesztről mondjál nekünk pár szót.
Kis mérgelődéssel kezdődött számunkra a Baranya Kupa, ugyanis Terenzio Testoni a teszt előtt másfél nappal lemondta részvételét, ezzel kissé kényelmetlen helyzetbe hozva engem, minket. Szerencsére a teszt ideje alatt folyamatos on-line kapcsolatban tudtunk lenni vele, így az általunk küldött adatokra szinte azonnal kaptuk a beállítási, módosítási javaslatokat. Természetesen nagyon köszönöm a Pirelli Hungary helyszínen lévő szakembereinek segítségét is. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_1

A kizárólagos Pirelli teszten részt vevő versenyzők közül többen most próbálhatták először az új fejlesztésű Pirelli abroncsokat.
Botka Dávid a Peugeot 207 S2000 autóját hozta el a tesztre és azon próbálta ki a számára is újdonságnak számító Pirelli abroncsokat. Mivel a teszten időmérésre is volt lehetőségünk (köszönet érte, és a versenyért a Markó Tibinek és csapatának), így nem csak a versenyzők érzésire hagyatkoztunk, hanem az időeredmények is segítették munkánkat. Dávid elmondása alapján rendkívül jó benyomást tettek rá a Pirelli gumik. Kiemelte a kezelhetőséget a gyors melegedést és az extra rövid fékutakat. Az időeredmények pedig magukért beszéltek, hiszen Dávid által korábban használt abroncsokhoz képest kilométerenként közel 1 mp-es differencia mutatkozott a Pirelli gumik javára!

Ugyanilyen tapasztalatokról számolt be Ranga Peti is a Mitsubishi EVO IX R4-el, az időeredmények itt is alátámasztották az általa elmondottakat, a tesztet követő versenyen elért abszolút első helyezése pedig részéről is minden várakozást felülmúlt. Számára a gumik viselkedésében az állandóság a széles működési hőmérséklet tartomány és a kiemelkedő pontosság, ami meggyőző volt. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_2

Horváth Balázs - aki egy BMW E36 M3-t hajtott a teszten, és
versenyen is - mosolya is őszinte volt mikor a teszt végén kérdeztük a tapasztalatairól. Jelentős javulást ért el az időeredményeket tekintve, amit az autó minimális áthangolása után tovább tudott fokozni.

Bakó Laciék, pontosabban a csapatukban versenyző Jánosa Ákosék egy Citroen C2R2-vel nyúzták a teszten a Pirelli gumikat. Véleményük, érzéseik és időeredményeik is egyértelműen pozitívak voltak. Kopasz Krisztián Honda Civic VTI autóján is kifogástalanul működtek a Pirelli abroncsok. thumb_pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_6Kondella Péterék Honda Civic Type-R autója ragyogóan működött a Pirelli RX5 és Rx7 abroncsaival, a versenyzők őszinte örömére. Strider Zoltán, Apkó Andrissal az oldalán, Velenczei Ádám segítségével próbálgatta a Pirelli RX5C típusú abroncsát és mind a teszten, mind a versenyen csak pozitív tapasztalatokról tudott beszámolni. Kazár Mikinek természetesen nem jelentett újdonságot a teszten használt autó (Evo IX R4) és a gumiabroncs teljesítménye sem.
 
Ez azt jelenti, hogy összemértétek a fentiek esetében az eddig használt abroncsokkal a Pirelli abroncsokat?
Igen, a tesztnek ez volt az egyik legfontosabb feladata. Kértük a versenyzőket, hogy amennyiben tehetik, úgy a teszten az általuk eddig használt abroncsokat is tegyék fel, hogy konkrétumok is legyenek azonos pályán, azonos körülmények között, és ne csak feltételezések. Megtették és nagyon köszönöm nekik, hogy vállalták az összehasonlítást, hajlandóak voltak az általunk javasolt módosításokat, finomításokat elvégezni az autóikon. Az eredmények alapján kijelenthető, hogy minden esetben a Pirelli került ki győztesen az összehasonlításból. 

A teszt ezek szerint nagyon jól alakult, de ha jól tudom a verseny talán ennél is jobban!
Igen, jól tudod! A teszten a Pirelli gumik teljesítménye mindenkit egyértelműen meggyőzött, így kivétel nélkül minden, a teszten résztvevő versenyző, és még jó pár már régebb óta Pirelli-t használó versenyző is Pirelli gumikkal állt a rajthoz. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_8

És mi lett a vége? 
Abszolút értékelésben Pirelli duplázás, Ranga Petiék első helyének, és Botka Dávidék második helyének köszönhetően! Ranga Petiék ezzel a győzelemmel vezetik az éves Pirelli kupa összesítését csoportjukban! Szenzációs versenyzéssel, nagyszerű eredményeket értek el Horváth Balázsék, Strider Zoltánék, Kondella Péterék, Jobbágy Petiék, Ruszó Krisztiánék, Jánosa Ákosék, Kopasz Krisztiánék, Bodogán Feriék, Amrein Lászlóék és a technikai hiba miatt idő előtt búcsúzó Gyarmati Arielék is. Gratulálunk nekik és természetesen minden versenyzőnek, aki részt vett ezen a nehéz, de nagyon jól szervezett, hangulatos versenyen. Köszönjük!

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_3
 
Ha jól tudom Botka Duduék a versenyen két gyorsasági szakaszon nem Pirelli abroncsokkal mentek.
Igen ez így van. Mivel számukra az egész verseny a tesztről, az autó megismeréséről a beállítások finomításáról szólt nem lehetett kihagyni az ismételt összehasonlítást ugyanazon pályákon. Az 5. és a 6. gyorsasági szakaszon más márkájú gumiabroncsokat használtak, az eredményeket mindenki megtalálja az eredményközlő oldalakon. Amit ezzel kapcsolatban kiemelnék, hogy a verseny utolsó kettő (7,8) gyorsasági szakaszára feltett Pirelli RX5C abroncsokban már 75 gyorsasági kilométer volt a 7. gyorsasági előtt. Aztán jött még kettő gyorsasági (20 km) egyáltalán nem spórolós tempóban, az utolsó szakaszon egy abszolút első idővel! Az utolsó két gyorsasági szakaszt tekinthetjük akár tartóssági próbának is, amiben szintén kitűnőre vizsgáztak az abroncsok.

Összegezve a tesztet és a versenyt?
Sokat dolgoztunk, de sokat is kaptunk! Ismételten köszönöm a versenyzőknek a szervezőknek és nem utolsó sorban a segítségemre levő kollégáknak, barátoknak a hozzáállást, az adatokat, az együttműködést. Remélem mindenki a maga hasznára tudja fordítani az adatokat a tapasztalatokat az év visszalévő versenyein.

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_9
Ez a hír most jelenik meg 2260. alkalommal
Share |
2014-08-08
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k