Pirosra cserélte a kéket. Megérte?
Mikko átigazolásáról
2011-11-19
elemzés • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
763351469
Napi oldal:
88926
Jelenleg:
764
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 

pirosra_cserelte_a_keket_megerte__1

Mikko átigazolásáról

Pirosra cserélte a kéket. Megérte?

Ha az anyagiakat nézzük, biztosan nem járt rosszul a váltással, de ehhez fel kell dolgoznia, hogy a Montén már csak második versenyző lesz csapatánál. Nyilván eddig sem minimálbérért és néhány Fordos repipólóért tekergette a kormányt, azonban mint a profi sportolók mindegyikének, neki is gondolnia a kell a jövőjére. Mivel a Ford és az M-Sport közti szerződésről még mindig nem tudni biztosat, Malcolm Wilson sem sietett meghosszabbítani Hirvonen idén lejáró kontraktusát. Ez jól jelzi, hogy bármennyire is magabiztosan nyilatkozik Wilson a 2012-es Fordos szerződésről és annak meghosszabításáról, mégsem annyira biztos, hogy 2012-ben is gyári csapatként vesz részt a Ford a világbajnokságon. Hirvonen bármennyire is lojális szeretett volna maradni és tovább szolgálni addigi kenyéradóját, egyszerűen nem kockáztathatta meg, hogy szerződés nélkül marad. Ha tovább vár, könnyen megeshetett volna, hogy a Citroen igazol egy kisebb nevet, valakit, aki támogatni tudja a pirosaknál istenkirályként tisztelt Loeböt, ez egyébként nyilvánvalóan sokkal olcsóbb is lett volna Hirvonen megszerzésénél.

pirosra_cserelte_a_keket_megerte__3

Kik jöhettek volna szóba? Sokan. Kik nem? Kevesen. Ha én lennék Quesnel helyében, azonnal Petterre gondoltam volna. Óriási reklámértéke lehetett volna, ha az összes – mindkét – még aktív világbajnok az én csapatomat erősíti. Szerintem viszont Petter nem vállalta volna be a második ember szerepét Loeb mögött semmi pénzért, hiába szeret panaszkodni, nem hiszem, hogy rá lenne utalva ilyesmire. Ha esetleg nem jön össze a 2012-es vb-szezon költségvetése, majd megy rallycrossozni Grönholm mellé. A Global Rallycross Championship sem épp nyugdíjasklub és ott szép fizut lebegtettek meg neki. Szóval szerintem ő a kevesek közé tartozik és ebből a halmazból csak Meeke, Sordo és természetesen Latvala jut eszembe.

pirosra_cserelte_a_keket_megerte__2

Ki az az ambíciózus pilóta, aki tapasztalt résztvevője a világbajnokságnak, de nincs szerződése gyári csapattal, mégis visszautasít egy Citroenes szerződést. Szerintem nincs ilyen.
Nem felejthetjük el az új kihívást. Profi pilótaként Hirvonennek csak részsikerei voltak pályafutása során. Feltételezem, hogy mindennél jobban szeretne világbajnok lenni, ha azon múlna, hogy ezért az ördögnek kell adnia a lelkét, egy másodpercig sem hezitálna. Erről persze nem volt szó, csak egy Citroen-fejléccel ellátott papírt kellett aláírnia, hogy beülhessen egy olyan autóba, amilyennel a múltban rendszeresen elverték. Kihívás lehet számára 2012, egy minden eddiginél nagyobb kihívás. Tudja-e majd szorongatni Loeb-öt? Mi lesz Svédországban? És Finnországban? Csomó olyan kérdés járhat a fejében, hogy vajon azért nem jött még össze a világbajnoki cím, mert az ellenfél autója jobb volt, mint az enyém. Ez megszűnt, továbbra is egy embertől lehet elvenni a világbajnoki címet, de most ugyanolyan autóval és háttérrel versenyezhet, mint a raliisten. Persze azért mások is beleszólhatnak, de nem tudjuk, hogy Latvala kap-e gyári autót jövőre, nem tudjuk, mi lesz a Minivel és nem tudjuk, hová igazol Ogier.

A Citroen sajtótájékoztatóján az újságírók nem kegyelmeztek Olivier Quesnelnek, az első kérdések egyike volt, hogy szerinte milyen erényei vannak Hirvonennek, amivel kiérdemelte helyét a Citroen World Rally Team-ben. Quesnel válaszában egyszer sem hangzott el, hogy szerinte Mikko képes versenyeket nyerni és esélyes a világbajnoki címre. Előszeretettel hangsúlyozta ugyanakkor, hogy milyen megbízható pilóta a finn, hogy idén minden versenyen pontszerző helyen tudott zárni. Ebből egyértelműen kiderül, hogy továbbra sem lesz egyenlőség a pirosaknál, amíg Loeb versenyben van, ő az első számú. Emlékszünk még ugye, amikor Rautenbach tizenvalahány percet állt egy gyorsaságin, hogy Loeb meg tudja őt előzni és szerezzen egy(!) pontot.

Érdekes helyzet állhatott volna elő, ha Walesben esetleg Hirvonen lett volna a világbajnok és közvetlenül a világbajnoki cím megszerzése után bejelenti, hogy átigazol egy másik csapathoz vízhordónak. Persze volt már arra példa, hogy valaki újdonsült világbajnokként távozni akart csapatától. Richard Burns 2001-ben megnyerte saját és Anglia első világbajnoki címét a Subaruval, majd a Peugeothoz távozott. A Subaru földi helytartója akkoriban a Prodrive volt, de még David Richards is hiába fogadta fel a legjobb ügyvédeket, el kellett engednie Burns-t, igaz, anyagilag nagyon is jól jött ki az ügyből, mert Burns szerződése tartalmazott egy bekezdést, mely szerint, ha világbajnok lesz, akkor maradnia kell. Vajon Hirvonen szerződésében is szerepelhetett egy ilyen kitétel? Talán majd egyszer, ha valaki megírja, megtudjuk.

Mire számítsunk Hirvonentől jövőre? Becsületszavamra mondom, hogy nem tudom. Annyi mindent nem tudunk még a jövő évről, hogy teljesen felesleges lenne találgatni. Egy dolog azonban érdekes lehet. Ha jövőre is az utolsó versenyre marad a döntés, akkor az aszfaltspecialisták előnyben lesznek, hiszen a brit verseny helyett Katalóniában fejeződik be a szezon. Mikko nem várhat addig…

Egy kis statisztika a Citroen World Rally Team versenyzőiről:
Sebastien Loeb / Mikko Hirvonen:
Világbajnoki címek száma: 8 / 0
Futamgyőzelmek száma: 67 / 14
Dobogós helyezések száma: 103 / 51
Gyorsasági szakasz győzelmek száma: 808 / 212
Világbajnokságon szerzett pontok száma: 1281 / 745

Ez a hír most jelenik meg 5550. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k