Pokoli verseny után
Turi Tomi - 17. Miskolc Rally
2010-05-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
549906461
Napi oldal:
69032
Jelenleg:
877
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

Nem úgy sült az éjszakai autózás a Turi-Nándi párosnak, mint ahogy szerették volna. Szinte a verseny végéig az abszolút második helyen álltak, ám a verseny vége ismét egy nem várt fordulatot hozott számukra. Gyorsultak a S2000-esek, Turiék pedig visszacsúsztak az abszolút értékelés negyedik helyére. Turi Tomit kérdeztem a miskolci eseményekről.

Nagy bejelentést tettetek a versenyt megelőzően...
Igen, a csütörtöki sajtótájékoztató és közönségtalálkozó keretében nyilvánosságra hoztuk, hogy a miskolci futamtól kezdve egy igazi szakmai háttér áll mögöttünk. Az újjáalakult Hell Racing Team színeiben versenyzünk tovább az idén. Azt hiszem, nem kell bemutatni a HELL-t, akik korábban a Spici-Kazár párost támogatták, és a Forma-1-ben is szerepet vállaltak.
2010-ben sem szerettek volna eltávolodni a magyar rallyesporttól, és büszkék vagyunk rá, hogy mi lehetünk az a páros, akiket a jövőben támogatnak! Nagyon örülünk ennek a megállapodásnak, hiszen ez azt is biztosítja számunkra egyúttal, hogy elegendő lesz a versenyzéssel foglalkoznunk a jövőben. Reméljük sikeres lesz az együttműködésünk!

Hogyan sikerült a prológ?
Azt hiszem a szurkolók nagyon vártak minket, hiszen talán ezen a vidéken a legnagyobb a szurkolótáborunk. Szerettünk volna nekik is megfelelni, de sikerült elrontanom a prológot... szerintem vezettem egészen sokáig, de az utolsó körben Asi oldalánál megláttam a kockás zászlót - és összekevertem a két oldalt, azt hittem, hogy ez a cél - és lassítottam, pedig nekem még volt egy fél köröm. Nándi rögtön el is kezdett kiabálni, hogy nyomjam már, hiszen még nincs vége. Úgyhogy ezzel buktuk el... bár nem volt jelentősége az időeredménynek itt, mégis zavart kicsit a dolog…

Mesélj a szombati napról!
Az első gyorson még csak egy biztonsági autózást szerettem volna véghezvinni, mivel a versenyt megelőzően nem tudtunk tesztelni az autóval. Nem sikerült jól ez a gyors, az időeredményünk nem volt jó, holott úgy éreztem, hogy nem mentünk rosszul. Ezt követően a második gyorsasági sem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, újabb 8 másodpercet kaptunk Asitól. Aztán a harmadik gyorson még mindig nem találtunk rá önmagunkra, és csak egy negyedik időt tudtunk autózni.
Ezek után megpróbáltuk megkeresni a hiba okát... a futóműbeállításnál találtunk problémákat, ráadásul egy puha gumival mentem ki, ami valószínűleg nem volt jó választás. A következő körre próbáltunk javítani, az autót a szervizben átnéztük, állítottunk a futóművön, gumit cseréltünk. Közepes keménységű gumival mentünk ki a következő körre, és így sokkal gyorsabbak tudtunk lenni, rögtön meg is nyertük a következő gyorsot, majd sajnos ezt követően kivették a következő - királdi - gyorsot. Ez számunkra nagyon kedvezőtlenül hatott, mert itt a S2000-esekkel szemben tudtunk volna még növelni az előnyünkön, ami valószínűleg segített volna abban, hogy ne így alakuljon a verseny végeredménye számunkra.

Mennyire tetszettek az éjszakai gyorsok?
Összességében tetszett az éjszakai verseny, a sötétben autózás, bár a legelső - Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt - volt az a pálya, amelyik nem igazán jött be nekem. Ezen a gyorson nagyon féltem a defekttől, nem szerettem volna hibázni, így megpróbáltam itt kicsit nyugisabban autózni. Úgy terveztük, hogy a következő sátai gyorson majd megpróbálunk gyorsulni, de ott sem sikerült igazán jó időt futnunk.

A S2000-es autók felgyorsultak, ahogy az éjszakába mentünk. Véleményem szerint ez annak volt köszönhető, hogy hideg volt a levegő… Mi bioetanollal megyünk, ők pedig benzinnel, és úgy tűnik, hogy a hideg levegő inkább a szívómotornak és benzinnek kedvez. Ott mi nagyon sokat kaptunk. Az utolsó két gyors előtt már úgy láttuk, hogy nincs értelme túl nagyot kockáztatnunk, inkább a biztonságos célba érésre koncentráltunk. Megpróbáltunk azért egy biztonsági autózás mellett viszonylag jó időt futni, de az időeredményekből utólag kiderült, hogy ismét csak úgy éreztük, hogy gyorsak vagyunk, az eredmények az ellenkezőjét tükrözték. Gyűjtöttünk pontot, így a bajnokság jelenlegi állása szerint a harmadik helyen állunk az éves értékelésben, 2 ponttal lemaradva Janikáék mögött.

Mennyire sikerült összeszoknod már a navigátoroddal, ill. az N-es autóval?
Úgy gondolom, hogy nagyon jól alakulnak a dolgok. Nándi a beállításoknál is nagyon sokat tud segíteni nekem. Jobban ismeri a Mitsubishit, mint én. Teljesen más odafigyelést, beállítást igényel ez az autó, mint egy WRC, így tényleg nagy segítség nekem Nándi tapasztalata.
Az autó megszokásával nincs probléma... bele kell még rázódni a megfelelő gumiválasztásba, a pontosságba…

Mit szólsz a Salgó Rallye kiírásához?
Igazából még nem láttam. Most hallom tőled először, hogy milyen pályák is várhatóak. Tényleg kisterenyei körgyors és cered? A ceredi pályán új aszfalt van, azon még nem mentünk. Régebben szerettem azt a gyorsaságit, majd meglátjuk... most biztos pontosabban kell majd menni rajta, mint régen a rossz minőségű aszfalton. Az egy igazi rallye-pálya volt számomra. Majd meglátjuk, hogy N-es Mitsubishivel milyen lesz közlekedni rajta!

 

 

 

Ez a hír most jelenik meg 7996. alkalommal
Share |
Miskolc, City Hotel • egyéb
7 verseny
Magyar Rallye Bajnokság 2010
Maxx SHOT 17. Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1516 17 18 192021
2223 24 25 262728
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 1314
15 16 17 18 192021
2021.02.26-03.01.

részletes infóink


2021.02.26-28.

részletes infóink


2021.02.28.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k