Pokoli verseny után
Turi Tomi - 17. Miskolc Rally
2010-05-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
752180889
Napi oldal:
32513
Jelenleg:
1497
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Nem úgy sült az éjszakai autózás a Turi-Nándi párosnak, mint ahogy szerették volna. Szinte a verseny végéig az abszolút második helyen álltak, ám a verseny vége ismét egy nem várt fordulatot hozott számukra. Gyorsultak a S2000-esek, Turiék pedig visszacsúsztak az abszolút értékelés negyedik helyére. Turi Tomit kérdeztem a miskolci eseményekről.

Nagy bejelentést tettetek a versenyt megelőzően...
Igen, a csütörtöki sajtótájékoztató és közönségtalálkozó keretében nyilvánosságra hoztuk, hogy a miskolci futamtól kezdve egy igazi szakmai háttér áll mögöttünk. Az újjáalakult Hell Racing Team színeiben versenyzünk tovább az idén. Azt hiszem, nem kell bemutatni a HELL-t, akik korábban a Spici-Kazár párost támogatták, és a Forma-1-ben is szerepet vállaltak.
2010-ben sem szerettek volna eltávolodni a magyar rallyesporttól, és büszkék vagyunk rá, hogy mi lehetünk az a páros, akiket a jövőben támogatnak! Nagyon örülünk ennek a megállapodásnak, hiszen ez azt is biztosítja számunkra egyúttal, hogy elegendő lesz a versenyzéssel foglalkoznunk a jövőben. Reméljük sikeres lesz az együttműködésünk!

Hogyan sikerült a prológ?
Azt hiszem a szurkolók nagyon vártak minket, hiszen talán ezen a vidéken a legnagyobb a szurkolótáborunk. Szerettünk volna nekik is megfelelni, de sikerült elrontanom a prológot... szerintem vezettem egészen sokáig, de az utolsó körben Asi oldalánál megláttam a kockás zászlót - és összekevertem a két oldalt, azt hittem, hogy ez a cél - és lassítottam, pedig nekem még volt egy fél köröm. Nándi rögtön el is kezdett kiabálni, hogy nyomjam már, hiszen még nincs vége. Úgyhogy ezzel buktuk el... bár nem volt jelentősége az időeredménynek itt, mégis zavart kicsit a dolog…

Mesélj a szombati napról!
Az első gyorson még csak egy biztonsági autózást szerettem volna véghezvinni, mivel a versenyt megelőzően nem tudtunk tesztelni az autóval. Nem sikerült jól ez a gyors, az időeredményünk nem volt jó, holott úgy éreztem, hogy nem mentünk rosszul. Ezt követően a második gyorsasági sem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, újabb 8 másodpercet kaptunk Asitól. Aztán a harmadik gyorson még mindig nem találtunk rá önmagunkra, és csak egy negyedik időt tudtunk autózni.
Ezek után megpróbáltuk megkeresni a hiba okát... a futóműbeállításnál találtunk problémákat, ráadásul egy puha gumival mentem ki, ami valószínűleg nem volt jó választás. A következő körre próbáltunk javítani, az autót a szervizben átnéztük, állítottunk a futóművön, gumit cseréltünk. Közepes keménységű gumival mentünk ki a következő körre, és így sokkal gyorsabbak tudtunk lenni, rögtön meg is nyertük a következő gyorsot, majd sajnos ezt követően kivették a következő - királdi - gyorsot. Ez számunkra nagyon kedvezőtlenül hatott, mert itt a S2000-esekkel szemben tudtunk volna még növelni az előnyünkön, ami valószínűleg segített volna abban, hogy ne így alakuljon a verseny végeredménye számunkra.

Mennyire tetszettek az éjszakai gyorsok?
Összességében tetszett az éjszakai verseny, a sötétben autózás, bár a legelső - Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt - volt az a pálya, amelyik nem igazán jött be nekem. Ezen a gyorson nagyon féltem a defekttől, nem szerettem volna hibázni, így megpróbáltam itt kicsit nyugisabban autózni. Úgy terveztük, hogy a következő sátai gyorson majd megpróbálunk gyorsulni, de ott sem sikerült igazán jó időt futnunk.

A S2000-es autók felgyorsultak, ahogy az éjszakába mentünk. Véleményem szerint ez annak volt köszönhető, hogy hideg volt a levegő… Mi bioetanollal megyünk, ők pedig benzinnel, és úgy tűnik, hogy a hideg levegő inkább a szívómotornak és benzinnek kedvez. Ott mi nagyon sokat kaptunk. Az utolsó két gyors előtt már úgy láttuk, hogy nincs értelme túl nagyot kockáztatnunk, inkább a biztonságos célba érésre koncentráltunk. Megpróbáltunk azért egy biztonsági autózás mellett viszonylag jó időt futni, de az időeredményekből utólag kiderült, hogy ismét csak úgy éreztük, hogy gyorsak vagyunk, az eredmények az ellenkezőjét tükrözték. Gyűjtöttünk pontot, így a bajnokság jelenlegi állása szerint a harmadik helyen állunk az éves értékelésben, 2 ponttal lemaradva Janikáék mögött.

Mennyire sikerült összeszoknod már a navigátoroddal, ill. az N-es autóval?
Úgy gondolom, hogy nagyon jól alakulnak a dolgok. Nándi a beállításoknál is nagyon sokat tud segíteni nekem. Jobban ismeri a Mitsubishit, mint én. Teljesen más odafigyelést, beállítást igényel ez az autó, mint egy WRC, így tényleg nagy segítség nekem Nándi tapasztalata.
Az autó megszokásával nincs probléma... bele kell még rázódni a megfelelő gumiválasztásba, a pontosságba…

Mit szólsz a Salgó Rallye kiírásához?
Igazából még nem láttam. Most hallom tőled először, hogy milyen pályák is várhatóak. Tényleg kisterenyei körgyors és cered? A ceredi pályán új aszfalt van, azon még nem mentünk. Régebben szerettem azt a gyorsaságit, majd meglátjuk... most biztos pontosabban kell majd menni rajta, mint régen a rossz minőségű aszfalton. Az egy igazi rallye-pálya volt számomra. Majd meglátjuk, hogy N-es Mitsubishivel milyen lesz közlekedni rajta!

 

 

 

Ez a hír most jelenik meg 8819. alkalommal
Share |
Miskolc, City Hotel • egyéb
7 verseny
Magyar Rallye Bajnokság 2010
Maxx SHOT 17. Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06 070809
10 11 12 13141516
171819 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
03 04 05 06 07 0809
2025.02.13-16.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k