Pokoli verseny után
Turi Tomi - 17. Miskolc Rally
2010-05-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
785827395
Napi oldal:
56727
Jelenleg:
1548
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Nem úgy sült az éjszakai autózás a Turi-Nándi párosnak, mint ahogy szerették volna. Szinte a verseny végéig az abszolút második helyen álltak, ám a verseny vége ismét egy nem várt fordulatot hozott számukra. Gyorsultak a S2000-esek, Turiék pedig visszacsúsztak az abszolút értékelés negyedik helyére. Turi Tomit kérdeztem a miskolci eseményekről.

Nagy bejelentést tettetek a versenyt megelőzően...
Igen, a csütörtöki sajtótájékoztató és közönségtalálkozó keretében nyilvánosságra hoztuk, hogy a miskolci futamtól kezdve egy igazi szakmai háttér áll mögöttünk. Az újjáalakult Hell Racing Team színeiben versenyzünk tovább az idén. Azt hiszem, nem kell bemutatni a HELL-t, akik korábban a Spici-Kazár párost támogatták, és a Forma-1-ben is szerepet vállaltak.
2010-ben sem szerettek volna eltávolodni a magyar rallyesporttól, és büszkék vagyunk rá, hogy mi lehetünk az a páros, akiket a jövőben támogatnak! Nagyon örülünk ennek a megállapodásnak, hiszen ez azt is biztosítja számunkra egyúttal, hogy elegendő lesz a versenyzéssel foglalkoznunk a jövőben. Reméljük sikeres lesz az együttműködésünk!

Hogyan sikerült a prológ?
Azt hiszem a szurkolók nagyon vártak minket, hiszen talán ezen a vidéken a legnagyobb a szurkolótáborunk. Szerettünk volna nekik is megfelelni, de sikerült elrontanom a prológot... szerintem vezettem egészen sokáig, de az utolsó körben Asi oldalánál megláttam a kockás zászlót - és összekevertem a két oldalt, azt hittem, hogy ez a cél - és lassítottam, pedig nekem még volt egy fél köröm. Nándi rögtön el is kezdett kiabálni, hogy nyomjam már, hiszen még nincs vége. Úgyhogy ezzel buktuk el... bár nem volt jelentősége az időeredménynek itt, mégis zavart kicsit a dolog…

Mesélj a szombati napról!
Az első gyorson még csak egy biztonsági autózást szerettem volna véghezvinni, mivel a versenyt megelőzően nem tudtunk tesztelni az autóval. Nem sikerült jól ez a gyors, az időeredményünk nem volt jó, holott úgy éreztem, hogy nem mentünk rosszul. Ezt követően a második gyorsasági sem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, újabb 8 másodpercet kaptunk Asitól. Aztán a harmadik gyorson még mindig nem találtunk rá önmagunkra, és csak egy negyedik időt tudtunk autózni.
Ezek után megpróbáltuk megkeresni a hiba okát... a futóműbeállításnál találtunk problémákat, ráadásul egy puha gumival mentem ki, ami valószínűleg nem volt jó választás. A következő körre próbáltunk javítani, az autót a szervizben átnéztük, állítottunk a futóművön, gumit cseréltünk. Közepes keménységű gumival mentünk ki a következő körre, és így sokkal gyorsabbak tudtunk lenni, rögtön meg is nyertük a következő gyorsot, majd sajnos ezt követően kivették a következő - királdi - gyorsot. Ez számunkra nagyon kedvezőtlenül hatott, mert itt a S2000-esekkel szemben tudtunk volna még növelni az előnyünkön, ami valószínűleg segített volna abban, hogy ne így alakuljon a verseny végeredménye számunkra.

Mennyire tetszettek az éjszakai gyorsok?
Összességében tetszett az éjszakai verseny, a sötétben autózás, bár a legelső - Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt - volt az a pálya, amelyik nem igazán jött be nekem. Ezen a gyorson nagyon féltem a defekttől, nem szerettem volna hibázni, így megpróbáltam itt kicsit nyugisabban autózni. Úgy terveztük, hogy a következő sátai gyorson majd megpróbálunk gyorsulni, de ott sem sikerült igazán jó időt futnunk.

A S2000-es autók felgyorsultak, ahogy az éjszakába mentünk. Véleményem szerint ez annak volt köszönhető, hogy hideg volt a levegő… Mi bioetanollal megyünk, ők pedig benzinnel, és úgy tűnik, hogy a hideg levegő inkább a szívómotornak és benzinnek kedvez. Ott mi nagyon sokat kaptunk. Az utolsó két gyors előtt már úgy láttuk, hogy nincs értelme túl nagyot kockáztatnunk, inkább a biztonságos célba érésre koncentráltunk. Megpróbáltunk azért egy biztonsági autózás mellett viszonylag jó időt futni, de az időeredményekből utólag kiderült, hogy ismét csak úgy éreztük, hogy gyorsak vagyunk, az eredmények az ellenkezőjét tükrözték. Gyűjtöttünk pontot, így a bajnokság jelenlegi állása szerint a harmadik helyen állunk az éves értékelésben, 2 ponttal lemaradva Janikáék mögött.

Mennyire sikerült összeszoknod már a navigátoroddal, ill. az N-es autóval?
Úgy gondolom, hogy nagyon jól alakulnak a dolgok. Nándi a beállításoknál is nagyon sokat tud segíteni nekem. Jobban ismeri a Mitsubishit, mint én. Teljesen más odafigyelést, beállítást igényel ez az autó, mint egy WRC, így tényleg nagy segítség nekem Nándi tapasztalata.
Az autó megszokásával nincs probléma... bele kell még rázódni a megfelelő gumiválasztásba, a pontosságba…

Mit szólsz a Salgó Rallye kiírásához?
Igazából még nem láttam. Most hallom tőled először, hogy milyen pályák is várhatóak. Tényleg kisterenyei körgyors és cered? A ceredi pályán új aszfalt van, azon még nem mentünk. Régebben szerettem azt a gyorsaságit, majd meglátjuk... most biztos pontosabban kell majd menni rajta, mint régen a rossz minőségű aszfalton. Az egy igazi rallye-pálya volt számomra. Majd meglátjuk, hogy N-es Mitsubishivel milyen lesz közlekedni rajta!

 

 

 

Ez a hír most jelenik meg 9011. alkalommal
Share |
Miskolc, City Hotel • egyéb
7 verseny
Magyar Rallye Bajnokság 2010
Maxx SHOT 17. Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k