Pálinkás Zsolt - Bagaméri László - Volkswagen Polo S1600
Ez a trió éveken át ott szerepelt az Országos Rallye Bajnokság rajtlistáin. 2010-ben más autó lesz a két versenyző neve mellett...
Bagaméri Lászlóval beszélgettünk a bajnokság előtt.
Sokáig árultátok a Volkswagen Polo S1600-ot. Sikerült eladni?
Igen, nagyon sokáig árultuk az autót, végül Franciaországba került, szó szerint könnyes búcsút vettünk tőle. Nagyon szívünkhöz nőtt ez a kis autó. Egy unikum volt Magyarországon, azt hiszem a nézők is szerették. 6 évet ment itthon, Kakuszi tesók mentek vele 3 évig és utána mi.
Több felé is gondolkoztunk, hogy mi az, amivel kellene versenyeznünk.
Szemmel láthatóan nagyon jó hangulat uralkodott itthon az R3-ban. Úgy gondoltuk, hogy valami ilyesmit szeretnénk csinálni 2010-ben. És talán ez hasonlít legjobban a Szuper1600-hoz.
Sajnos a Polo-nk már nem igazán volt versenyképes. Mindent bevállaltunk vele, de így is csak megszorongatni tudtuk vele Ollé Sasát, megverni nem tudtuk. Ez volt a leggyengébb autó már a magyar mezőnyben. Ettől függetlenül nagyon szerettük…
Azt már korábban eldöntöttük, hogy nem szeretnénk sokadik N4-es Mitsubishivel menni. Voltak ajánlataink R3-as autókat futtató csapatoktól, sőt még Bútor Robi is megkeresett minket, hogy menjünk a C2R2Max Kupában. Mivel nem tudtuk pontosan, hogy mennyi versenyző várható az R2 Kupában, az R3-ban talán összejön 10 autó, amiből legalább 5-6 páros bajnok szeretne majd lenni. Azt gondoltuk, hogy ez egy jó kis kategória lesz idén is. Ismerjük az ellenfeleket, láttuk, hogy milyen jó csatákat vívnak, tehát úgy döntöttünk, hogy R3 lesz a mi irányunk is.
Mi lett tehát a döntés?
Ahogy mondtam, több ajánlatunk is volt. Aztán megkeresett Puskádi Jani, aki tavaly már ment egy ilyen Hondával. Azt mondta, hogy szeretne Magyarországra hozni egy 2010-es specifikációjú Honda Civic Type-R R3-as autót. Ez a JAS legújabb fejlesztésű autója, 265 lóerős, könnyebb, mint a tavalyi autó, erősített féltengelyekkel és ami talán a legszembetűnőbb változás, hogy ez az autó már kormányváltós! Ez nagyon piszkálta Zsolti és az én fantáziámat is.

Emellett döntöttünk és minimum 6 magyar futamon szeretnénk ezzel az autóval menni, a murvákat is beleértve. Közösen fogjuk használni az autót Vizin Laci bácsival, tehát az IRC futamokon Ő is ezzel a versenykocsival fog indulni.
Ezek szerint külföldi futamot már nem is terveztek?
Az autónak így is nagyon zsúfolt az idei naptára, sokat fog menni. Mi csak a magyar bajnokságra összpontosítunk. Ha úgy alakulna néhány futam után, hogy nem lenne esélyünk megnyerni a magyar bajnokságot, akkor lehet, hogy átcsoportosítjuk az erőinket és a Barum Rallye-t nagyon szeretjük, indultunk már ott pár éve, mindketten szívesen indulnánk ott. 
Bajnokságot szeretnénk nyerni!
Kemény ellenfelek lesznek, jó kis meccsek várhatóak. Jönnek az új Renault-k… Remélem mi is színesíteni fogjuk a kategóriát.
Megállapodtunk, aláírtuk a szerződéseket. Az autó jövő héten érkezik Magyarországra és Eger előtt még szeretnénk vagy Orfűn menni vele, vagy pedig egy hosszabb tesztet csinálni, hiszen meg kell szoknunk majd az autót, ami erősebb lesz, mint a S1600-os autónk volt, de a futóműve gyengébb.
Annyit tudok még mondani: Vigyázat! Jövünk! :)
