Bár a mecseki futam után már nagyon várta a versenyzést a Bíró Péter – Kocsis György páros a Subaruval, mégsem úgy teljesítettek, ahogyan azt remélték. Péterrel beszélgettünk a futamról, és hogy vajon milyen okok hátráltatták őket.
Veszprém Rallye! Hogyan készültetek?
Pécs után már vártuk ezt a futamot, hiszen a Mecsek Rallye nekünk is, a csapatnak is jól sikerült: célba értük technikai problémák és egyéb gondok nélkül. Tetszett nagyon az a verseny, és ebből kifolyólag nagyon vártuk már, hogy újra versenyezhessünk. Nagyon szeretem a veszprémi pályákat, bár igazából nekem a régi, klasszikus pályái voltak a kedvenceim, amikor a lőtéren zajlott a verseny. Túlzottan sokat nem készültünk a futamra, mert Gyuri is, én is nagyon elfoglaltak voltunk.
Milyen volt a pénteki napon a két sólyi gyors?
Nekem kimondottan tetszett az a pálya, és aránylag jól is sikerült. Picit bátortalannak éreztük magunkat a rajt előtt, de aztán nem volt semmi gond, végül tetszett, ahogyan versenyezni tudtunk itt. Az időeredményeink elmaradtak a várttól, és nagyjából ezek a különbségek meg is maradtak a verseny végéig, amelyek itt is kijöttek az élmezőnyhöz képest. Azonos hátrányunk volt minden gyorsaságin.
Mi volt ennek az oka?
Véleményem szerint az lehetett a gond, hogy nem volt túl pontos az itinerünk. Sokkal nagyobb figyelemmel, sokkal pontosabb itinert kellene íratnom a pályabejáráson. Több időt kellene szánnunk rá, hogy pontosabb, precízebb felírásunk legyen. A csapat véleménye is ez a belső felvételek alapján, látszik, ahol jobban ismerem a pályát, vagy sikerül pontosabb itinert készíteni, ott teljesen jól megyek az autóval. Ha viszont nem pontos az itiner, bizonytalanságot érzek, vagy csak hiányoznak azok a fontos infók, melyeket be kellett volna venni, ott látszik, hogy sokkal bátortalanabb vagyok és a ritmus is megszakad, ami pedig kihat az egész gyorsra. Most ezt a következtetést vontuk le, hogy erre kellene sokkal jobban ráfeküdnünk, fontos lenne, hogy pontos, jó itinert írjunk a verseny előtt.
Most is voltak olyan gyorsaságik, vagy gyorsoknak bizonyos részei, melyek nagyon jól sikerültek, és volt olyan, ami egyáltalán nem tetszett, a szerint, hogy én hogyan mentem rajta. Biztos, hogy az itiner problémája miatt van ez. Nagyon nagy féktávokat vettem, a kanyarsebességeim nem stimmeltek, és ez jellemezte a teljes versenyt, így kicsit elégedetlen vagyok magammal, de igyekszünk ezen javítani, ezt megtanulni, hogy az egész versenyt jobb ritumusban tudjam teljesíteni.
Hogyan tetszett a Veszprém Rallye?
Nem volt semmilyen különösebb probléma, és nagyon tetszett az időbeosztás is, hogy pénteken két gyors, majd egy hosszabb nap következik. Minden rendben volt a szervezéssel, megfelelő volt ez.
Hogyan tovább? Arad?
Ez most kérdéses. Épp egy nagy választás előtt állunk, hogy menjünk-e Aradra, vagy sem?
Mi az oka ennek?
Ez azért merült fel kérdésként, mert újra felvillant egy külföldi szereplés lehetősége. Az idei évben már sokszor beszélgettünk arról, hogy jó lenne egy külföldi futamon is versenyezni, és most a veszprémi után úgy tűnik, hogy lenne lehetőségünk egy IRC futamon rajthoz állni. A csapat tanakodik, hogy melyik IRC verseny lenne a legjobb választás számomra, van egy-kettő, ami szóba jöhet. Talán a San Remo Rallye lesz a végső döntésünk… de ez majd a napokban, hetekben fog eldőlni. Ha pedig összejön, akkor egy magyar bajnoki futamot ki kell hagynunk, és akkor bizonyára az aradi lesz az. Baranya Kupán szeretnénk indulni, az azért mégis itthon van! Most ezen dolgozunk, remélem ott tudunk lenni a San Remo-i rajtban!