2024.09.6-7-én rendezték meg Tökölön a Magyar Országos Drift Bajnokság utolsó fordulóját, ahová utolsó percben úgy döntöttünk ellátogatunk tesztelési, szórakozási céllal. Amire pedig végképp nem számítottunk, hogy itt fog megtörni a jég.
Pénteken délre sikerült kiérni a pályára, így a délelőtti edzésről lemaradtunk, de nagyon vártuk, hogy tudjuk tesztelni az új Zeknova gumikat. Elkezdtük begyakorolni a pályát, ami nehéz volt, hiszen az első kanyarban, a megindításnál nem lehetett látni az érintési pontot, így vakon érkeztünk be a pályára nagy tempóval, centikre a fal melletti érintési ponton autózva.
A terhelés váltás is rettentő tempós volt, a gumifalra kellett rátenni az autót a zónára és ott ismét centikre a falon kellett menni. Guminyomással és kétféle mintával próbálkoztunk, hogy megtaláljuk a megfelelő gumit, amivel nem tapasztjuk túl az autót és szép íveket lehet autózni vele.
Edzésnapon sikerült párat csatázni, ahol rájöttem, hogy a kigyorsításon nem szabad meghagyni ellógni az elől haladót, mert utána nagyon nehéz utolérni.
Szombaton volt még egy kis edzés aztán kezdődött a kvalifikáció. Használt gumit raktunk fel, hogy az érintési zónák meglegyenek, ami utólag nem tűnt legjobb választásnak, mert túlságosan csúszott, de igy is a 12.helyre kvaliztunk.
Szabó Rolival vívtam első csatámat, ahol szerettem volna revansot venni rajta hiszen a Sebesség Fesztiválon ő ejtett ki a TOP16-ból. Először ő autózott elöl, mert ő az 5.helyre kvalizott. Kigyorsításon próbáltam tapadni rá, de igy is egy kicsit lemaradtam, aztán a tehelés-váltás után már mellette voltam és sikerült tartani végig a pályán. Következett a fordított felállás, ahol sikerült egy kicsit meglógnom, de Rolinak műszaki hibája lett, igy egyedül fejeztem be a kört igy bejutottam a TOP8-ba.
Rózsa Andris várt itt, hogy megvívjunk. Andris nagyon gyors a Japán szörnnyel. Ő kezdett elől, sikerült jó rajtot venni és rajta voltam. A terhelés váltás után beakadt a falba és befordította, igy ez a köre nullás lett. Következett a fordított felállás, ahol egy közepes kört elég volt autózni, nem hibázva, hogy továbbjussak. Ez sikerült és már a TOP4 be voltam.
Bilik Berci várt itt rám, akivel még nem autóztam és nagyon vártam már hiszen Turbó Maffiás autóval állt rajthoz, ami nagyon agresszíven mozog. Elől haladóként kezdett Berci, végig rajta sikerült maradnom és nagyobb hibát nem vétettem. Aztán a fordított felállásnál Berci kocsija lecsapágyasodott, amit én már csak akkor tudtam meg, amikor végigértem a pályán hiba nélkül.
El sem hittem, hogy a döntőben vagyok! Itt Utasi Petivel kell megvívnom és revansot venni . Itt már én kezdtem elől haladóként, ahol úgy gondoltam: mindent vagy semmit! Az első érintési zóna megvolt, a terhelés váltást kevésbé fékeztem meg, amivel a faltól pár centire sikerült megfogni az autót. Azonban Peti nekem csúszott, meglökött és végig húztam a hátulját a falon. Peti pedig bent is maradt a falban . Peti kikérte a szervizt sikerült rendbe rakniuk az autót és Következett a fordított felállás. Próbáltam rajta maradni Petin, de kicsit lemaradtam, amikor az első kanyarban már láttam, hogy Peti kocsija lecsúszik a pályáról, így nem vállaltam túl magam és vártuk a döntést.
És megtört a jég! Hál Istennek sikerült megnyerni a versenyt, aminek rettenetesen örülök és gratulálok minden versenyzőnek, aki itt volt! Nem volt könnyű a pálya és gratulálok a rendezőknek is, hogy ilyen jó versenyt hoztak össze!
A pontversenyben a 9.helyen zártunk, úgy, hogy a fele futamot kihagytuk a kinti versenyek miatt. Köszönöm a támogatást a Partnereinknek és a Szervizcsapatnak .
A következő versenyünk hamar jön, hiszen szeptember 14-15-én a Drift Kings Nurburgringi versenyén indulunk!
Találkozzunk a futamon vagy itt tudjátok online nézni :