Új pünkösdi királyokat választott a máriapócsi ralikrossz pálya. A Marso-Nokian Kupa - ami egyben a Zóna értékelésbe is beleszámított, így számos külföldi, elsősorban osztrák és lengyel versenyző nehezítette a hazaiak versenyzését - rengeteg izgalmat, látványos futamokat és meglepő végeredményeket szolgáltatott a nézőknek.
A döntők minden divízióban izgalmas csatát ígértek. A benevezett 44 versenyző közül többen technikai problémák miatt nem jutottak el a döntő futamokig, így összesen két B, és négy A döntőre került sor.
Legelőször az utánpótlást jelentő Div. 9. B-döntőjének résztvevői sorakoztak fel a rajtnál. A piros lámpa után Oszlánszki Zoltán fordult elsőnek, és ezt a pozícióját meg is tartotta a leintésig, ezzel az A-döntőbe került.
Következtek a "nagy" autók, a Div. 1. B-döntője. Itt Móricz végzett az élen, de végig nagy csatában volt Révész Bálinttal és Furkó Lászlóval. A B-döntő jelentette a verseny végét a visszatérő Bognár Zsoltnak is, és az új autóval induló Kocsomba Károlynak, valamint Furkó Lászlónak is. Legvégül a lengyel Lukasz Zoll
ért a B-döntő céljába, de ezzel nem az utolsó, hanem a RallyCross Kupa első helyét szerezte meg, ugyanis az FIA által kiírt értékelésben csak ő indult hátsókerék-hajtású BMW-jével. Az összes kanyart végig driftelte, a közönség legnagyobb örömére. Drifterek figyelem! Érdemes ellátogatni, és elindulni a ralikrossz versenyeken, sok babér teremhet nektek!
A két B-döntő után sorban kezdődtek az A-döntők. A Div. 9-ben Végh Zoltán nem talált legyőzőre, mögötte az 1,3-as Suzukival Papp Gergő, az Opel Astrával pedig Ilosvay Péter állhatott fel a dobogóra. A kis autók - mivel kevesebb a minimumsúlyuk - nem kerülnek jelentős hátrányba a nagy motorral szerelt társaikkal szembe. Kiegyenlített a Div. 9. mezőnye, az egyik, ha nem a leglátványosabb futamokat mindig a "fiatalok" vívják.
A Div 5. Végh Szabolcs és Bánkuti Gábor késhegyre menő csatáját ígérte. Már a kvalifikációs futamok alatt is össze-összeért a két versenyző autója, ami heves küzdelmet vetített előre a döntőben is. A rajtot Végh kapta el jobban, de Bánkuti a második körben megelőzte a murvás részen. Ez után Végh eredt korábbi üldözője nyomába, egészen pontosan ráragadt a lökhárítójára. A negyedik körben, az első jobbos kanyarban belső íven beszúrt, de Bánkuti kivédte a nem vár ütést, megőrizte pozícióját. Fél körrel később Végh ki tudta használni Volvója nagyobb erejét, és a hűtési problémákkal küzdő Bánkutit külső íven megelőzte. Mögöttük a lengyel Lukasz Tyszkiewicz és Kulcsár István ért célba, aki a hazai értékelésben a harmadik helyen végzett.
Divízió 4-ben az osztrák Weiss aratott rajt-cél győzelmet. A hazai értékelést - és egyben a futamon a másodiknak járó babérkoszorút Hajdú András kaparintotta meg Balázs András előtt. Őket Tóth Mihály és Zsigmond Péter követte, majd a sort az osztrák Michael Albert zárta.
A Div. 1a. döntőjére elkezdett zuhogni az eső. A korábban remeklő osztrák Schörghuber már a rajnál hátrányba került, amit csak tetézet azzal, hogy a gumifalba csapódott és fel kelett adnia a versenyt. Így hárman maradtak pályán, Gorácz Béla, Ujházi Béla és Csegezi Ákos. Gorácz higgadt vezetéssel elsőként érte el a kockás zászlót. Mögötte Csegezi autózott, de a Honda Civic többször megcsúszott, keresztbe állt, így át kellett adnia a második pozíciót Ujházinak, aki élt is a lehetőséggel. A vizes futam a nap egyik leglátványosabb eseménye volt.
Az eső egészen a Div. 1. A-döntőjének végéig esett.
A rajtot Harsányi kapta el a legjobban, és fogát összeszorítva elvállalta az első jobbos kanyart. Kockáztatott, és nyert. Nem csak végig vezette a futamot, hanem meg is nyerte azt! Mögötte nagy volt sürgés, pörgés, forgás. Végül a Ford Focusszal induló Höllert intették le másodiknak. A harmadik helyért nagy csata dúlt, ifj. Kis László és Kotán Péter között. Győzött az ifjonti hév és a bátorság, ugyani Kis annak ellenére, hogy nem készültek esőgumival, olyan tempóval előzte meg Kotánt, hogy a közönség egy emberként hördült fel. Az osztrák Ramler csak asszisztált a magyar tűzijátékhoz, végül ötödikként ért célba. Móricz sajnos feladta a döntő futamot.
Marso-Nokian Kupa végeredmény
Div 1.
1. HARSÁNYI Zoltán R-Tech Racing Mitsubishi Lancer Evo V.
2. Alois HÖLLER Ausztria Ford Focus
3. KISS László Speed Box ASE Mitsubishi Lancer Evo V I.
4. KOTÁN Péter Kapitány AMSE Ford Focus
5. Peter RAMLER Ausztria Seat Leon Cupra T16
6. MÓRICZ József Rabócsiring Kft. Toyota Corolla
7. RÉVÉSZ Bálint Tomi Motorsport Mitsubishi Lancer Evo VIII.
8. FURKÓ László R-Tech Racing Mitsubishi Lancer Evo V.
9. KOCSOMBA Károly R-TECH Racing Mitsubishi Lancer Evo VIII.
10. BOGNÁR Zsolt R-Tech Racing Mitsubishi Lancer Evo V.
Rallycross Kupa
1. Lukasz ZOLL Lengyelország BMW 325
Div 1a.
1. GORÁCZ Béla TQS Hungary Opel Corsa
2. UJHÁZI Béla TQS Hungary Opel Astra OPC
3. CSEGEZI Ákos Szajki Rally Team Honda Civic
4. W. SCHÖRGHUBER Ausztria Skoda Fabia
Div 2.
1. Lukasz TYSZKIEWICZ Lengyelország Opel Astra
Div 4.
1. Jürgen WEISS Ausztria Ford Sierra RS CW
2. HAJDÚ András Rabócsiring Kft. Mazda 323 GTR
3. BALÁZS András Rabócsiring Kft. Mazda 323 GTR
4. TÓTH Mihály Szász Motorsport Mitsubishi Lancer Evo
5. ZSIGMOND Péter Katona Racing Audi 80
6. Michael ALBERT Ausztria Nissan Sunny Gti
Div 5.
1. VÉGH Szabolcs R-Tech Racing Volvo
2. BÁNKUTI Gábor Junior Pető MotorSport Peugeot 206 GTi
3. KULCSÁR István Zalaegerszegi ASE Renault Megane Coupe
Div 9.
1. VÉGH Zoltán R-Tech Racing Opel Astra
2. PAPP Gergely Orion MSE Suzuki Swift
3. ILOSVAY Péter TQS Hungary Opel Astra
4. PAPP Viktor TQS Hungary Opel Corsa
5. MAJERSZKY Gábor Turán MS Citroen AX
6. OSZLÁNSZKI Zoltán Rabócsiring Kft. Peugeot
7. SZEGFŰ István Kapitány AMSE Opel Kadett GSi
8. SZELEI Sándor TQS Hungary VW Golf
9. HORVÁTH György TQS Hungary Suzuki Swift
10. MARCZELL György TQS Hungary Skoda
11. Kő István Kapitány AMSE Ford Escort
12. MARAI Tibor TQS Hungary Suzuki Swift