Quad - Kazár Miki négykeréken
mint egy 850LE WRC...
2005-01-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
785689728
Napi oldal:
163293
Jelenleg:
1704
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Quad.
Aki még nem látott ilyet közlekedni, az a Szilveszter Rallye-n ízelítõt kaphatott belõle. Kazár Miki bemutatója magáért beszélt, abszolút idõvel,
messze a legjobb autó elõtt ért célba...
Miki rutinos navigátor, most mégis errõl a négykerekû hóbortról kérdeztem:

Gratulálok!
Szép eredményt értél el a négykerekû Quad-al a Szilveszter Rallye-n...
Látszott, hogy nem az elsõ versenyed.
Igen. Már sok versenyen indultam ezzel a"jármûvel".
Így rallys berkekben elõször a nyírádi Autósport Gálán mutatkoztam be quaddal, és azt gondolom elég jó eredményt értem el ott is.

Egyre népszerûbb a quadozás, de Nálad ezt nem a mostani divatõrület hozta... Mióta is quadozol?
1997 óta van ilyenem, ez a hatodik motorom, amit tönkre fogok tenni :)
Ez már egy teljesen felhúzott gép, nem lehet már költeni rá többet.

Milyen az alap és Te mit "javítottál" még rajta?
Az alap egy 50 lóerõs, ez most körülbelül 80-at tud és le van könnyítve.
Amit lehet még jövõre szeretnék rajta fejleszteni, az a köbcenti, azon még lehet emelni és még 20 kilót tudunk rajta faragni...
Kap egy titánvázat, nem lesz rajta önindító.
Ki lehet számolni...
125 kilóra jut majd 85 lóerõ... Azt hiszem ez elég jól hangzik súly-lóerõ arányban.
Képzeld azt, mintha egy 850 lóerõs WRC lenne...

Ami csak hátul hajt...
Igen, hátul hajtós, no szervo...

Mihez lehet ezt leginkább hasonlítani?
Nekem egy agyig feltuningolt hegesztett difis Lada jut róla az eszembe...
Nem lehet Ladához hasonlítani, teljesen más.
Bár igazából úgy kell vezetni, mint egy Ladát, csak sokkal jobb indulatú.
Nem lehet autóként elképzelni, mert annyira rövid féktávokat lehet venni abból adódóan, hogy nincs súlya, ami bármely autóhoz képest is összehasonlíthatatlanná teszi.
És ugyanilyen elképzelhetetlenül gyorsul is, amit autóval nem tudsz produkálni.

Tivadar barátom egy gyorsulási verseny alkalmából a Quadjával megverte Herczig Norbi nem gyenge Skoda Octavia WRCjét...

Hát itt úgy mentél... Konkrétan sehol sem láttalak egyenesen közlekedni.
A lassító leküzdése külön élmény volt...
:)
A lassítót egy gázelvétellel oldottam meg, 30 méterrel hamarabb. Különben negyedikben át lehet menni ezzel a quaddal!
Elveszem egy picit a gázt, hogy utána a lassító közepén csapódjon vissza. Ott szépen átfordítottam és az utána lévõ balos is elfért egy gázon és onnan már csak 10 méter volt a következõ visszafordítóig, ahol két méteres féktávval sikerült befordulni és onnan már gáááz!
Nagyon élveztem én is, elhiheted! :)

A Te quadod négyütemû, ugye?
Négyütemû, a 450 köbcentis Yamaha YZF-450 motorja van benne, ötsebességes váltóval.

Széria váltó van benne, mert a váltások is elég gyorsra sikeredtek vele...
Széria, de az én váltási stílusom különleges, talán azt hallhattad.
Ezekkel már lehet kuplung nélkül váltani. Viszont az enyém még egy picit át van alakítva, nem kell elvennem a gázt, egy picit belekuplungolok és ennyi a váltás.
És talán még annyi, hogy a kigyorsítása olyan a motornak, hogy két váltás között két másodperc telik el, mert ennyi idõ alatt eléri a következõ sebességi fokozat végét és leszabályoz...

Talán ez is az oka, hogy majdnem két percet adtál az utánad következõnek...
Ezeken a keskeny pályákon akármilyen autó ellen fel lehet venni ezzel a versenyt.
Egy 1200-1400 kilós autóval soha nem fogsz tudni olyan féktávot venni, mint a quaddal.
Szerintem ilyen szûk pályákon, mint ez a törökbálinti volt, nagyon komoly meglepetéseket lehet okozni még akár WRCk ellen is.
Nekem a kedvencem az olyan aszfaltos pálya, ami csúszik, mint ez volt. Ez nagyon tetszett.
Már 30-40 méterrel hamarabb el lehet kezdeni a kanyarokat...

Mivel áll meg ez a szörnyeteg?
Ahogy láttam, tárcsafékek vannak elöl hátul...
Igen. Elöl kettõ, hátul egy.
De nem nagyon használom a hátsót, inkább csak az elsõket. A MotoGP-n sem használják hátul a fékeket, amikor hirtelen berántod, a súly úgyis majdnem teljesen elõre kerül.

Egy gyári Quad-on a kormány alatt egy kis kar segítségével (nekem legjobban a fõnyíróra emlékeztetõ módon) lehet adagolni a gázt.
A Tiéden is így van ez?
Már rendes gázkar van, nekem ez jobban bejön, mint a jet-ski-ken használatos kis gázkar.
Az egy védelmi dolog, ha felborulsz vele, akkor ne forogjon a kerék, de mi ezt átszereltük.

Tavaly elég sok rallysta próbálta ki ezt a quadozást és elég sok baleset is származott belõle, gondolok itt Spicinek a kihagyott versenyére és legfõképp Módos Zoli szerencsétlen balesetére, akit emiatt egész évben nem láthattunk...
Veszélyes sport ez, ugye?
Igen! Nagyon!!
Én minden egyes védelmi felszerelésbõl kettõt veszek fel és mindenkinek ezt ajánlom.
Nagyon sajnálom ami Módos Zolival történt, szegény lebénult deréktól lefelé.

Már korábban is mondtad, hogy ezt a sportágat meg kell tisztelni...
Nagyon!
Minden más sportágat is, hiszen a rallyzásban is nagyon fontosak a biztonsági felszerelések, de ennél talán még jobban oda kell figyelni arra, hogy igenis veszélyes dolog védelmi berendezések nélkül felülni egy quadra.
Nagyon gyorsan lehet vele közlekedni, nagy sebességet elérni, és ugye tudjuk, nagy sebesség mellett elég egy kis hiba és gyorsan tudnak történni az események...

Be kell tartani a folyamatosság elvét, amit a rallyban is nagyon sokat elfelejtenek.
Ezek a problémák könnyen elõjönnek, egy gyors helyzetben nincs megfelelõ rutin a korrigálásra, a helyes döntésekre.

A Szilveszter Rallyn, amikor az árokban, kétkeréken csúsztál, érezhetõ volt a rutin, hiszen ugyanúgy húztad a gázt és egy pillanatra sem lehetett érezni, hogy nem lennél ura a helyzetnek...
Ezek már rutinfeladatok.
Ott csak azt néztem, hogy mikor tudom minél hamarabb rátenni a levegõben lévõ kereket az aszfaltra, hogy minél hamarabb ki tudjak gyorsítani onnan... csak azzal foglalkoztam.

Neked vannak motoros alapjaid is ehhez a sporthoz?
Próbálkoztam cross motorral, de azt én nem szeretem...

Mert az eldõl?
Nem, nem. Ez valahogy más.
Ennek van köze a rallyhoz!
Spicivel együtt imádjuk ezt, mert ennek tényleg sok köze van az autózáshoz, tényleg olyan, mint egy nagyon erõs Lada, ahogy mondtad, csak eszméletlen féktávokkal...

Hóban is lehet vele?
Hát persze!
Ott még hihetetlenebb!
Egyetlen métert nem tudsz (és talán nem is akarsz) vele egyenesen menni.
Az egyik kanyartól a másik kanyarig is egyenesben mész.

Mesélj még egy kicsit a vezetésérõl!
Nekem leginkább a játéktermi motorszimulációtor gépekre emlékeztet, ahol nem is a kormánnyal, hanem a súlypontod áthelyezésével tudsz irányítani...
Nem.
Ha megkérdezel jól menõ Ladásokat, Balatonyit, Maticsot, Balázs Öcsit, akkor õk is azt mondják és igazából a WRCket is így kell kormányozni:
Nem kormánnyal, hanem gázzal!
A kormány arra való, hogy elindítsd keresztbe.

Én megpróbálok egyenes kormánnyal menni.
Nyírádon is a legtöbb kép úgy készült, hogy egyenes kormánnyal ülök a gépen, mert közben húzom a gázt, elindul a hátulja és egyenes kormánnyal tartva lehet a leggyorsabban bevenni a kanyart, pici ellenkormányzással.

Vannak versenyzõi ambícióid, hogy megmérettesd magad quad versenyeken is?
Mentem 2004-ben. A debreceni Simararingen volt egy bajnokság, azt sikerült megnyernem.
Az a baj, hogy a rally miatt majdnem mindig ütközik a Quad bajnokság.
Ha nincs rally, akkor mindenképp elindulok én is a SuperMoto viadalokon, ahol csapattársam egy teljes évet végig fog versenyezni.

Milyen partnerek segítik a csapatot?
A Mammut Bevásárló és Szórakoztató Központ és az Euro-Norp Harcon Rt. a reklámozó partnerünk.

Õk egy olyan quadcsapatot segítenek, amilyen még rajtunk kívül nincs Magyarországon.
Pacotti színekben megyünk.
Kunkli Tivadar, aki korábban utcai harcosként 350 nyert meccsel a háta mögött átpártolt a technikai sportokra és egy nagyon erõs, épített quadja van, valamint a legnagyobb riválisunkból és belõlem áll a csapat.

Hol lesznek 2005-ben versenyek?
Indul egy úgynevezett Short Track bajnokság. A salakmotoros bajnokság betétfutamaként.
Egyszerre négy quad fog elrajtolni egyszerre, azt hiszem elég látványos lesz. Ugyanebben a bajnokságban még crossmotorokkal is indulhatnak, azokból egyszerre 8-an küzdenek majd.
Jacsó Tibi szárnyai alatt fog mûködni, azt gondolom üde színfoltja lesz az amúgy sem unalmas salakmotor versenyeknek.

Ha összeakad két quad... azért az veszélyes, nem?
Miért??
Szerinted amikor Árpádtetõn lefelé 6.-ban egyszer váltunk csak vissza a Lapistól?
Az normális? :):):)

Meggyõztél...
Azért maradsz a navigátorszékben is, ugye?
A rally a mindenem, ez csak kiegészítõ tevékenység!

Ez a hír most jelenik meg 3756. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k